Google Chrome reklam engelleyicileri kısıtlamaya hazırlanıyor.

Bu konuyu okuyanlar

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
72832


Google Chrome manifesto V3 ile yayınlanan bildiriye göre başta uBlock Origin olmak üzere, reklam engelleyicilerin yeteneklerini büyük oranda kısıtlamaya hazırlanıyor.

Yapılacak değişiklikler, bu engelleyicilerin en fazla 30 bin reklam sitesi filtresi kaydedebilmesi ve dinamik engellemelerin kaldırılması gibi radikal ve kullanıcılardan oldukça tepki çekecek değişiklikler içeriyor.

Google'ın bu kararı alma nedeni tam bilinmese de, ilgili değişikliğin 2018'de gündeme alındığı ve şu an Chromium'a geliştirilme aşamasında öğrenildi, yakın zamanda Chromium'a gelecek olan bu değişiklik beta testleri tamamlandıktan sonra Google Chrome'a da gelecek.

Reddit gibi kaynaklarda ve GitHub'da bizzat reklam engelleyici geliştiricilerinin de bulunduğu komiteler bu duruma alternatif çözüm yolu olmadığını belirttiler.

AdBlock Plus gelişticisi de şaşırtan bir hamle yaptı ve yeni API'ye uymak için birtakım reklamlara izin vereceklerini açıkladı. Tepkileri engellemek içinse ilgili blog sayfasına yorum yapma özelliğini kaldırdı. Genel kanı ise AdBlock Plus'un bazı reklam yayıncıları ile anlaşma sağlayıp, onları filtreden çıkarma karşılığında maddi destek veya sponsorluk alacağı yönünde.
Adblock Plus and (a little) more: We are proud to support the blocking community’s feedback to Chromium’s manifest V3

Bu bağlamda ilk resmi ve büyük tepki uBlock Origin geliştirici takımı kaptanı Raymond Hill'den geldi. Hali hazırda yaklaşık 300 bin çeşit reklam engelleme filtresi bulunan en gelişmiş reklam engelleyici yazılım, yeni gelen API ile yollarına devam ederse, reklam engelleme yeteneğinin %90a varan oranlarda kaybedebiceğini, bu özellik Google Chrome yeni versiyonuna geldiğinde Chrome için eklenti yazmayı bitireceğini açıkladı ve sınırsız reklam engelleyici kullanmaya devam etmek için Firefox veya diğer desteklenen browserlara geçiş yapmalarını tavsiye etti.

72835


Kaynaklar
Chrome to limit full ad blocking extensions to enterprise users - 9to5Google
Google still on track to limit ad-blockers in Chrome - gHacks Tech News
Google still plans to cripple ad-blocking in Chrome, but enterprises will be exempt | ZDNet
Google will still implement limits for Chrome ad blocking extensions

 

Ekli dosyalar

  • 1560330191097.png
    1560330191097.png
    231.8 KB · Görüntüleme: 543

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
Sizin için elde ettiğim bilgileri toplamaya devam ediyorum.

Opera, Vivaldi, Brave gibi Chromium tabanlı tarayıcılar da bu durumdan etkilenebilir lakin genel kanı bu yönde değil.
İlk açıklamayı Brave Browser geliştirici yönetim kurulu başkanı Brendan Eich yaptı.
Bu özellik geldiği takdirde kendileri Chromium'u alırken yeni API kodlarını silip eski API ile değiştireceklerini ve eski API kodlarını geliştirmeye devam edeceklerini yani bir çeşit modifiye edilmiş Chromium kullanacaklarını açıkladı.
Bu bağlamda Opera ve Vivaldi geliştirileriyle ortak çalışma grubu kurma teklifi gelirse açık olduklarını belirtti.
Opera ve Vivaldi geliştiricilerinin de bu öneriye sıcak baktıkları ilk gelen bilgiler arasında.
Hatta Linux distrolarının da bu oluşuma dahil olabileceği konuşulmakta.
Yeni nesil Chromium tabanlı olacak Microsoft Edge'in bu komiteye katılıp katılmayacağı veya ne şekilde pozisyon alacağı henüz net değil.

Bununla birlikte Manifesto V3'te bir detay daha belli oldu.
Aylık ücretli ödeme yapan iş kullanıcılarına ait özel bir Google Chrome Enterprise modeli oluşturulacağı ve bu tür kısıtlamaların o sürümde yer almayacağı manifestoda yer almakta.
Bu sayede uBlock Origin gibi eklentilerin ücretli Google Chrome Enterprise'da sınırsız çalışması beklenmekteydi lakin Raymond Gorhill'in bu özellik geldiği takdirde Chrome için yeni API ile eklenti yazmayı bitireceğini söylemesi bu planı bozacak gözüküyor.

Yeni durumun sadece uBlock Origini değil diğer reklam engelleyicileri de etkileyeceği hatta Ghostery, Disconnect, Privacy Badger gibi kullanıcıların güvenliğini ve gizliliğini arttıran eklentilerin de çalışma şeklini değiştireceği gelen söylentiler arasında.
 

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,836
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,258
Puanları
113
Yaş
39
Yeni nesil Chromium tabanlı olacak Microsoft Edge'in bu komiteye katılıp katılmayacağı veya ne şekilde pozisyon alacağı henüz net değil.
İnşallah o topa girmezler, tam sürüm geldiği takdirde zaten direkt olarak Edge kullanmayı düşünüyorum.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
google kafasına sıkar batışı hızlanır tekme atmak için sıraya girerler...
 

Usain

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
17 Mayıs 2018
Mesajlar
9,209
Reaksiyon puanı
15,012
Puanları
113
Yaş
21
@by efsane SDN Premium olsa da alsak reklamsız çok güzel olmaz mı? Bunu bir gündeminize alsanız çok sevinirim.
 

Mtn S

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Ocak 2017
Mesajlar
23,310
Reaksiyon puanı
15,299
Puanları
113
Tabi canım, milletin gözüne sokarak reklam gösteremiyorlar diye hisseleri battı ya, Hemen reklam engelleyicileri kısıtlamaları gerekiyordu. :)
 

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
Son söylentiler ile karşınızdayım.
Bu yazacaklarım resmi değil lakin komitelerde geek/nerd kitlesi tarafından konuşulanlar ve biraz da benim şahsi düşüncelerim.

Öncelikle Linux distroları modifiye edilmiş Chromium tabanlı projeye mühendis gücü vermeye sıcak bakmıyormuş.
Zaten Linux dağıtımlarının birkaçı hariç hemen hepsi varsayılan tarayıcı olarak Firefox kullanmakta ve önermekte ayrıca Google'ın gizlilik ihlalleleri, açık kaynak ve özgür yazılımla zıt düşen kararları vs neticesinde ciddi bir güvensizlik mevcut hatta Linux kullananlar bilir, bazı distrolar varsayılan arama sayfalarını Google yapmamışlardı. (Örneğin Linux Mint)
Belki boykot ederek resmi depolarından çıkarabilirler, ilgili paketler yarı-resmi diye nitelendirilebilecek depolara alınabilir ki hali hazırda birtakım dağıtımlarda bile bu durum böyle.

Microsoft cephesinin Chromium'a modifiye yapması düşük ihtimal olarak görülmekte çünkü Microsoft çok büyük bir şirket olduğundan ötürü bir komiteye girdiğinde o komitede en yüksek yetkili söz sahibi olmak istiyor lakin internet tarayıcıları konusunda tecrübeleri düşük, vizyonları ise zaten Google'dan bu bağlamda çok farklı değil.

Brave, Opera, Vivaldi gibi tarayıcılar birleşip tek bir komite altında bu işi başlatmazlar ise, her biri ayrı ayrı modifiye ederse sonu belli olacak bir yola girmiş olacaklar. Çünkü başlarda çok kolay olan bir işlem Google her güncelleme yaptığında, ilgili güncelleme yeni API'den bir kısım kullanıyor mu kontrolü yapılmalı ve kullanıyorsa ilgili fonksiyonun eski API'nin ilgili bölümü ile yeniden implementasyonu sağlanmalı. Bu ise zaman geçtikte gitgide artacak bir iş yükünü beraberinde getiriyor hatta belirli bir süre sonunda Chromium tabanlı fork edilmiş yeni bir motor oluşturma işine kadar gidebilir. (Ungoogled Chromium) Eğer bu süreci sağlam yönetemezler ise belki ilk yıl sıkıntı olmaz, ikinci yıl bir miktar sıkıntılar baş gösterir ve üçüncü yıl sonunda sessiz sedasız Google'ın Chromium tabanlı motoruna isteksizce geçiş yapılması zorunda kalınabilir.

Google'ın bu kararı vermesi aslında süpriz değilmiş.
Google Chrome'u ilk ürettiğinden beri hatta üretmeden önce reklam engelleyicileri hiç sevmemekteymiş.
Çünkü bu yazılımlar Google'ın yıllık kazançlarında hesaplanan yılda birkaç milyar doları bulan düşüşe sebep olmaktaymış.
Chrome ilk üretildiğinde sırf bu yüzden eklenti desteğine bile soğuk bakmış Google lakin piyasada yer edinebilmek için mecbur kalmış.
Android'de Firefox'un eklenti desteği verirken Google'ın vermemesinin temel nedeni de buymuş.
AdBlock Plus'ın zaten haberdeki karardan önce de birtakım reklam üreticilerinden para alıp listeden çıkardığı bilinmekteymiş, bu teklifi yapanın arka planında yine Google olduğu söylentileri var, aynı yolu Ghostery de izlemekteymiş.
Daha sonra malumunuz Adblock Plus paraya teslim olunca uBlock geliştiriliyor, aslında geliştiren temelde iki kişi var, Google yine bunlardan birini satın alıyor ve AdBlock'taki gibi para ödeyen sitelerin çıkartılmasını sağlıyor ki bu listeyi temin eden de bizzat Google imiş. Lakin diğer geliştirici hatta asıl geliştirici yani Raymond Gorhill bunun farkına varıyor ve uBlock projesini durdurup tüm master commitleri sadece kendisinin onayından geçen uBlock Origin'i çıkarıyor. Yani uBlock ve uBlock Origin hikayesinin bile başrolünde olan Google'mış.
Daha sonra Google yine uBlock Origin'in popülaritesini azaltmaya yönelik birtakım önlemler alıyor, misal arama sayfalarında birinci sıradan çıkartmaya çalışıyor, benzer şekilde eklentilerin arama sayfasından da birinci sıradan çıkartmaya çalışıyor lakin bunu uzun vadede başaramıyor çünkü uBlock Origin zamanla sadece Google üzerinde 30 milyon aktif kullanıcıya erişiyor ve böyle bir yazılımı ikinci sayfalara alabilmek için radikal kod değişiklikleri veya ilgili yazılımın kara listeye alınması gerekiyor.
İlginç bir anektod ise, geçen yıl üst düzey Google yöneticilerinden biri, reklamlar ile ilgili bir proje geliştirdiklerini, web sitelerini reklamlar performansı azaltıyor mu, kullanabilirliği düşürüyor mu, gözü yoruyor mu şekilde otomatik olarak yorumlayan ve sitelere puan veren bir sistem geliştirdiklerini, bu puanın sitelerin sayfa sıralamasında bir faktör olacağını söylüyor hatta birtakım webmasterlar bundan ötürü sitelerini elden geçiriyorlar lakin 1 yıl geçiyor ne gelen var ne giden, sonra projenin sayfasına bakılıyor ki sayfa kapatılmış, adama bakılıyor ki kovulmuş çünkü üst düzey Google yönetimi reklamları kısıtlayabilecek bu projeden hiç haz etmemişler ve adamın işine son vermişler.
Google'ın bu kararı almasındaki etkenlerden biri ise Microsoft Edge'in de Chromium tabanına geçmesi ve piyasada Firefox hariç kendi altyapısını kullanan tarayıcının kalmaması. Bu sayede Google artık istediği radikal kararları alabileceğini ve hem farklı vizyonda olan hem de rakip olan birkaç orta ölçekli şirket hariç kimse kalmadığını görüyor.
 
Son düzenleme:

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
sonra google cosu kulaklarım yanıyor,çınlıyor ne oluyor ki? der global çapta millet sövüyor onu...
 

beleşadam

Müdavim
Katılım
5 Ocak 2017
Mesajlar
2,046
Reaksiyon puanı
907
Puanları
113
öyle bişey olduğu anda Opera'ya geçerim(yada Mozilla Firefox) Chrome muhrome dinlemem!
 

Akkara

Müdavim
Emektar
Katılım
3 Şubat 2018
Mesajlar
8,005
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
9,363
Puanları
113
Reklam engelleyiciler o kadar iyi işini yapıyor ki Google'ın reklam gelirlerini bile sekteye mi uğratmış. Ya da Google, hassas kullanıcı verilerini üçüncü parti şirketlerlerle rahat rahat paylaşma derdine mi düşmüş, bilemedim. :rolleyes:

Google, kullanıcılardan çok sayıda olumsuz geribildirim almasına karşın bu durum şirketin planlarını değiştirmesine engel olmuyorsa, Google pek çok kullanıcısını kaybedecek.
 

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
Şöyle kabaca bir arama yaptım, Türk teknoloji sitelerinde durumdan henüz haberdar olan yok gibi ki Ocak ayından beri tartışılan bir durummuş. İlk benden duydunuz. ?
 

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
Bir admin olarak seni anlıyorum ve saygıyla karşılıyorum.
Lakin bence reklam engelleyiciler ocağa incir ağacı dikmiyor.
Bizim ülkemiz fakir ve alım gücü düşük.
Dolayısıyla alakalı ve alakasız en ufak şey bile bizim ocağımızı çok etkiliyor.

Misal Almanya'da 2007 model şu Ford Fiesta 1500 Euro.
Almanya asgari ücreti ise 1557 Euro.
Almanya'da garsonların aldığı ortalama ücret ise 2106 Euro.
Yani 1 ay garsonluk yapan otomobil alabiliyor.
O yüzden kıskanıyorlar zaten bizi.

İşin bir diğer tarafı ise Google dünyadaki tüm reklamlardan bir nevi vergi kesmiş olacak.
Reklamlarının her yerde gözükmesini istiyorsan Google'a para ödemek zorunda kalacaksın.
O yüzden Google reklam engelleyicileri kısıtlıyor, tamamen bitirmiyor aksine bir miktar da destekliyor ki reklamlar engellensin ve gösterilmesi için Google'a para ödemek zorunda kalınsın.
Bizans oyunu oynuyor Google bir nevi.
Önemli bir nokta da tekelleşen firmaların eline aşırı güç geçmesi ve kimseyi kaale almamaları.
 
Katılım
20 Temmuz 2017
Mesajlar
6,866
Reaksiyon puanı
5,172
Puanları
113
Bir admin olarak seni anlıyorum ve saygıyla karşılıyorum.
Lakin bence reklam engelleyiciler ocağa incir ağacı dikmiyor.
Bizim ülkemiz fakir ve alım gücü düşük.
Dolayısıyla alakalı ve alakasız en ufak şey bile bizim ocağımızı çok etkiliyor.

Misal Almanya'da 2007 model şu Ford Fiesta 1500 Euro.
Almanya asgari ücreti ise 1557 Euro.
Almanya'da garsonların aldığı ortalama ücret ise 2106 Euro.
Yani 1 ay garsonluk yapan otomobil alabiliyor.
O yüzden kıskanıyorlar zaten bizi.

İşin bir diğer tarafı ise Google dünyadaki tüm reklamlardan bir nevi vergi kesmiş olacak.
Reklamlarının her yerde gözükmesini istiyorsan Google'a para ödemek zorunda kalacaksın.
O yüzden Google reklam engelleyicileri kısıtlıyor, tamamen bitirmiyor aksine bir miktar da destekliyor ki reklamlar engellensin ve gösterilmesi için Google'a para ödemek zorunda kalınsın.
Bizans oyunu oynuyor Google bir nevi.
Önemli bir nokta da tekelleşen firmaların eline aşırı güç geçmesi ve kimseyi kaale almamaları.
Ne diyelim hocam haklısın. 15 20doların hesabını yapıyoruz. 3 5 yerden 15 20 dolar gittiğinde zarar ediyoruz. Tabi biz zarar edince googleda zarar ediyor. Adsense reklamlarında %73 gibi bir oran reklamı yayınlayana veriliyor. Geri kalanını google kendine ayırıyor.

Aslında reklam engelleyicilerden daha sıkıntılı bir mevzu daha var oda vergiler. Pek çok site şirket düzeyinde olmadıkları için aylık belki yüzlerce tl lik giderleri gösteremiyorlar. Giderleri(editör sunucu alan adı reklam) gösteremeyince tüm gelen para gelirmiş gibi vergi kesililiyor. Pek çok site sahibi şirketleşemezse 9 10 yıl sonra 4 sıfırlı vergilerle karşılaşılıyor. Elin fabrikatörü bindiği arabayı evini ailesi ile yediği yemeği şirket gideri olarak faturalandırıyor. Mesele az daha soyut bir dey olunca kazancımızın %60 ının gider olduğunu anlatamıyoruz devlete...
 

beleşadam

Müdavim
Katılım
5 Ocak 2017
Mesajlar
2,046
Reaksiyon puanı
907
Puanları
113
Bir admin olarak seni anlıyorum ve saygıyla karşılıyorum.
Lakin bence reklam engelleyiciler ocağa incir ağacı dikmiyor.
Bizim ülkemiz fakir ve alım gücü düşük.
Dolayısıyla alakalı ve alakasız en ufak şey bile bizim ocağımızı çok etkiliyor.

Misal Almanya'da 2007 model şu Ford Fiesta 1500 Euro.
Almanya asgari ücreti ise 1557 Euro.
Almanya'da garsonların aldığı ortalama ücret ise 2106 Euro.
Yani 1 ay garsonluk yapan otomobil alabiliyor.
O yüzden kıskanıyorlar zaten bizi.

İşin bir diğer tarafı ise Google dünyadaki tüm reklamlardan bir nevi vergi kesmiş olacak.
Reklamlarının her yerde gözükmesini istiyorsan Google'a para ödemek zorunda kalacaksın.
O yüzden Google reklam engelleyicileri kısıtlıyor, tamamen bitirmiyor aksine bir miktar da destekliyor ki reklamlar engellensin ve gösterilmesi için Google'a para ödemek zorunda kalınsın.
Bizans oyunu oynuyor Google bir nevi.
Önemli bir nokta da tekelleşen firmaların eline aşırı güç geçmesi ve kimseyi kaale almamaları.
alakasız şeylere örnek olarak: Send Your Name to Mars 1 dolar bağış isteseler türkiye %100 "0 ila 1000 arası" olurdu. Bedava olduğu için 1. sıradayız ve 2.5 milyon kişi kayıt olmuş türkiyeden. Roveri gönderecek ülkeden bile daha fazlayız
 

SwateR

Müdavim
Katılım
19 Nisan 2009
Mesajlar
10,201
Reaksiyon puanı
662
Puanları
113
Böyle bir güncelleme getirirlerse bir hayli kullanıcı kaybeder Chrome. Bu sefer casusluk bilgileri topladığı kullanıcılar azalır ki bunu istemezler. Tepkiler karşısında geri adam atarlar gibi geliyor.
 

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
Google'ın tespit ettiğine göre 1 milyar Chrome var ve uBlock Origin kullananların sayısı 30 milyon.
Hepsi terketse bile maksimum %3 yapıyor ki bu kitle zaten Google'a para kazandırmıyor.
Adblock Plus kullanıcılarının çoğu gemiyi terketmeyeceklerdir çünkü onlar o kadar nerd/geek kitleden değil.
Google buna bahane üretti bile, performans sıkıntısı oluyor, o yüzden mecburen sınırlıyoruz diyorlar ki performans sıkıntısı vs yok hatta reklam engelleyiciler performansı arttırıyor ayrıca uBlock Origin her filtreyi birleştirip tek seferde parse ettiği için sıkıntı olmuyor zaten kendileri de biliyor ama bahane bulmak isteyen bulur sonuçta.
 

Akkara

Müdavim
Emektar
Katılım
3 Şubat 2018
Mesajlar
8,005
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
9,363
Puanları
113
Google'ın tespit ettiğine göre 1 milyar Chrome var ve uBlock Origin kullananların sayısı 30 milyon.
Hepsi terketse bile maksimum %3 yapıyor ki bu kitle zaten Google'a para kazandırmıyor.
Adblock Plus kullanıcılarının çoğu gemiyi terketmeyeceklerdir çünkü onlar o kadar nerd/geek kitleden değil.
Google buna bahane üretti bile, performans sıkıntısı oluyor, o yüzden mecburen sınırlıyoruz diyorlar ki performans sıkıntısı vs yok hatta reklam engelleyiciler performansı arttırıyor ayrıca uBlock Origin her filtreyi birleştirip tek seferde parse ettiği için sıkıntı olmuyor zaten kendileri de biliyor ama bahane bulmak isteyen bulur sonuçta.
Bu sayısal bilgiler nerede geçiyor acaba?
Benim okuduğum:
Yabancı kaynaklarda "Google reklam engelleyicileri kısıtladığında, 2 milyar Chrome kullanıcısı etkilenecek" yazıyor.
Chrome Web Mağazası istatistiklerine göre de uBlock Origin 10 milyondan fazla kez kurulmuş.
 

554950

Müdavim
Katılım
10 Temmuz 2018
Mesajlar
9,506
Reaksiyon puanı
5,905
Puanları
113
Yaş
19
adquard da var mı ? hiçbir reklam engelleyici yoksa bazı antivirüs vb şeylerde reklam engelleyici açılır pencere engelleyici vb şeyler var onları da yasaklayamaz heralde xd
 

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113

Resmi rakamlar değil, redditteki bir yorumdan okumuştum, redditteki yorumlarda da 2 milyar yazdığını hatırlıyorum ama emin olamadığım için 1'e küçülttüm :)

20 ile 30 milyon arası diyorlardı çünkü eklentiler sadece Chrome mağazasından değil farklı yerlerden de yüklenebiliyor, misal.
Ayrıca bu hesaplamada Chromium tabanlı eklenti sistemini kullanan diğer tarayıcılar da dahil olabilir.

adquard da var mı ? hiçbir reklam engelleyici yoksa bazı antivirüs vb şeylerde reklam engelleyici açılır pencere engelleyici vb şeyler var onları da yasaklayamaz heralde xd
Reklam engelleyiciler bitmeyecek lakin kısıtlanacak misal filtre sayısı 30 bini geçmeyecek yani filtreye sığmayan birtakım siteler mecburen reklam gösterecek, dinamik filtrelemeler olmayacak vs.
Mesaj otomatik birleştirildi:

@kilicbaligi birşey daha dikkatimi çekti.
10.000.000+ yazıyor yani 10 milyondan fazla demek, net bilmiyorum lakin rakamlar 100 milyon bile olsa bu şekilde gösteriliyor olabilir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Yine birşey daha dikkatimi çekti.
Google en çok yüklenen eklentileri sıralama yapma fonksiyonu sunmuyor.

Misal Firefox'da en çok yüklenen eklentileri görebiliyoruz.

Bu bağlamda Google en çok kullanılan eklentileri göstermek istemiyor sonucunu çıkarabiliriz.
 
Son düzenleme:

Akkara

Müdavim
Emektar
Katılım
3 Şubat 2018
Mesajlar
8,005
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
9,363
Puanları
113
Resmi rakamlar değil, redditteki bir yorumdan okumuştum, redditteki yorumlarda da 2 milyar yazdığını hatırlıyorum ama emin olamadığım için 1'e küçülttüm:)

20 ile 30 milyon arası diyorlardı çünkü eklentiler sadece Chrome mağazasından değil farklı yerlerden de yüklenebiliyor, misal.

Arada 1 milyar fark var, az buz değil. :D

Yukarıdaki mesajda uBlock Origin için değil de uBlock için depolama servisinin URL'si verilmiş, yanlışlık olmuş. ;)


Edit: Geliştiricilerinden biriymiş ama alan adı URL'de "uBlock" olarak geçtiği için beni de şaşırttı.


Ayrıca bu hesaplamada Chromium tabanlı eklenti sistemini kullanan diğer tarayıcılar da dahil olabilir.
Doğru ama Chrome ile karşılaştırılabilecek kullanıcı sayıları olamaz.


@kilicbaligi birşey daha dikkatimi çekti. 10.000.000+ yazıyor yani 10 milyondan fazla demek, net bilmiyorum lakin rakamlar 100 milyon bile olsa bu şekilde gösteriliyor olabilir.
+1
 
Son düzenleme:

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
Arada 1 milyar fark var, az buz değil. :D

Yukarıdaki mesajda uBlock Origin için değil de uBlock için depolama servisinin URL'si verilmiş, yanlışlık olmuş. ;)


Edit: Geliştiricilerinden biriymiş ama alan adı URL'de "uBlock" olarak geçtiği için beni de şaşırttı.



Doğru ama Chrome ile karşılaştırılabilecek kullanıcı sayıları olamaz.


+1

Demek ki yüzde 3 değil, yüzde 1.5 maksimum.
Geçen miktar ise ilk aşamada %1 olur şeklinde tahmin ediyorum.
Yani Google bunun gibi radikal kararları rahatlıkla alabilir.

Lakin benim anladığım kadarıyla tek endişeleri var.
Bu kitle teknoloji modasını yöneten kitle, sadece web tarayıcı değil farklı birçok alanda böyleler.
Para kazandırmayan lakin popülasyon kazandıran bu kitleye reputational users diyorlar, benim geek/nerd diye kastettiğim bunlar.
Eğer gidişleri sansasyonel olursa kendilerinden sonra geniş kitleleri de artan bir ivmede peşinden sürükleyeceklerdir.
O yüzden onları kızdırmamak için açıklamalar oldukça yumuşak tonlu ve olağan dışı birşey yokmuş gibi.
Hatta Google Ocak ayında açıklama yapmış efenim merak etmeyin, herşey eskisi gibi olacak lakin performans artacak vs demiş, işin ilginci buna inandırmış taki Raymond Gorhill'in bu söylenenler yalan, bizi göz göre göre ince ince kıyıyorlar, kırpıyorlar ve bu olursa biz desteği bırakıyoruz açıklamasına kadar.
Eski ABD başkanı Barack Obama gibi işgal ediyorlar ama kibar konuşuyorlar. :D
 
Son düzenleme:

by efsane

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
10 Aralık 2008
Mesajlar
14,680
Reaksiyon puanı
2,135
Puanları
113
Google'ın bunu yapması bence sürpriz değil. Bildiğim kadarıyla reklam veren ve reklam alan tayfanın büyük çoğunluğu adsense kullanmakta ve bu reklam engelleyiciler Google için de zarar kapısı.

Site sahiplerinin bu duruma sevineceğini söyleyebiliriz. :)
 

Akkara

Müdavim
Emektar
Katılım
3 Şubat 2018
Mesajlar
8,005
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
9,363
Puanları
113
Demek ki yüzde 3 değil, yüzde 1.5 maksimum.
Geçen miktar ise ilk aşamada %1 olur şeklinde tahmin ediyorum.
Yani Google bunun gibi radikal kararları rahatlıkla alabilir.

Lakin benim anladığım kadarıyla tek endişeleri var.
Bu kitle teknoloji modasını yöneten kitle, sadece web tarayıcı değil farklı birçok alanda böyleler.
Para kazandırmayan lakin popülasyon kazandıran bu kitleye reputational users diyorlar, benim geek/nerd diye kastettiğim bunlar.
Eğer gidişleri sansasyonel olursa kendilerinden sonra geniş kitleleri de artan bir ivmede peşinden sürükleyeceklerdir.
O yüzden onları kızdırmamak için açıklamalar oldukça yumuşak tonlu ve olağan dışı birşey yokmuş gibi.
Hatta Google Ocak ayında açıklama yapmış efenim merak etmeyin, herşey eskisi gibi olacak lakin performans artacak vs demiş, işin ilginci buna inandırmış taki Raymond Gorhill'in bu söylenenler yalan, bizi göz göre göre ince ince kıyıyorlar, kırpıyorlar ve bu olursa biz desteği bırakıyoruz açıklamasına kadar.
Eski ABD başkanı Barack Obama gibi işgal ediyorlar ama kibar konuşuyorlar. :D
Google'ın bunu yapması bence sürpriz değil. Bildiğim kadarıyla reklam veren ve reklam alan tayfanın büyük çoğunluğu adsense kullanmakta ve bu reklam engelleyiciler Google için de zarar kapısı.

Site sahiplerinin bu duruma sevineceğini söyleyebiliriz. :)
StatCounter web performans analiz servisi istatistiklerine göre, Chrome'un Tarayıcı pazarında Dünya çapındaki payı %63 olarak geçiyor. Bu, gerçek dünyada belki daha fazla da olabilir, bu pazarın tartışmasız lideri Chrome.

Google, Chrome reklam engelleyicileri kısıtlamayı reklamcılık işlerini korumak için veya sadece kendi kurallarını herkese zorlamak için yaparsa, pazarın hakimi olarak konumunu kötüye kullanmaktan başka bir şey olamaz. Üzerine bir de manifesto V4'ü yayınlayarak kullanıcılarının gizliliğinin koruduğunu belirtirse, tam şenlik olur. :D
 

Ben Kenobi

Müdavim
Katılım
6 Kasım 2011
Mesajlar
7,336
Reaksiyon puanı
3,155
Puanları
113
Beklenen açıklam çoktan gelmiş.
Opera, Vivaldi, Brave web browserları eski API'yi destekleme kararı almışlar.
Hatta Vivaldi cephesinden öneri gelmiş, Google'dan farklı olarak bizim için ortak ikincil extension store kurulabilir, bu durumdan etkilenen geliştiriciler buraya sorunsuzca eklentilerini taşıyabilir ve buradan devam edebilir.
Edge cephesinden henüz açıklama gelmemiş.

Bir açıklama da Ghostery geliştiricisi Jeremy Tillman'dan gelmiş.
I think they've been trying to give the impression that they’re working with the developer community, when in fact they’re pretty entrenched in what they want to do
Google yöneticileri sanki geliştirici komiteleriyle birlikte karar çalışıyormuş gibi davranıyorlar ama aslında kafalarına göre karar veriyorlar demiş.
 

beleşadam

Müdavim
Katılım
5 Ocak 2017
Mesajlar
2,046
Reaksiyon puanı
907
Puanları
113
ya Opera'ya geçcektim bende bu olay için Chrome klasöründeki eklentileri aldım Opera eklentiler klasörüne attım hiç bi eklenti gelmedi
 
Üst