Genel Kullanım Hızı Çok Yüksek - F/P en uygun 2. el Laptop Tavsiyesi?

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


H.k

Üyecik
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
19
Puanları
3
Selamlar merhabalar arkadaşlar. Nasılsınız? Yazı biraz uzun ama hızlı okuma yapabilmeniz için uygun şekilde yazmaya çalıştım. Cevap vermeniz benim için çok önemli.


İkinci eli 3000-4000 tl arası olan bir laptop almak istiyorum. 15.6 ınchte olması zorunlu.

Gördüğüm ve anlayabildiğim kadarıyla, ikinci elde bu fiyata en en az; 8 çekirdekli ve ryzen marka bir işlemci ve en en az; gtx1050 ekran kartı olan, 16 gb ddr4 ramli, ssdli bir laptop olması gerekir. En azından benim ihtiyacımın en az bu kadar olduğunu sanıyorum.

Size sorum şu arkadaşlar:

Bu paraya ne alınabiliyor?

En iyi fiyat performansta alınabilecek laptoplar nelerdir?

Nelere dikkat etmem gerekir?

Benim aşağıda yazdığım işlemlerin hızı için;

Ekran kartı ne kadar önemlidir - işlemci ve ssd kalitesi ne kadar önemlidir?
Hangisi önemli?

Ve benim ihtiyacımı karşılayan aşama ekran kartı ve işlemcide hangisinden başlar? Bunu özellilkle çok merak ediyorum. Fakat lüften pcde yapacaklarımı basite almayın.



Aradığım laptopta yapmak istediklerim:

Dikkat. Çok basit istekler gibi görünüyor ama benim için öyle değil. Devamlı pc başında çok hızlı ve geçişli çalışmalar yapıyorum ve en ufak şekilde beklemeye ve kasmaya tahammülüm yok. Ve pcyi, masaüstünü ve asılı programları çok donatarak ve çok ''agresif'' diye tabir edilen şekilde kullanırım. Pc ile çok uğraşırım.

- çok ağır word belgelerini hiç beklemeden açabilmek ve içinde anlık arama yapabilmek. (40 kitaplık zengin text içeriğine sahip 20 mb'lık büyük ve karışık bir word dosyasını açmak gibi. Mesela bu bahsettiğim dosyayı, 2.0-2.2 ghz 2 çekirdek i3-5005u işlemci ile, 120 saniyede açabildik ve her kelime arama için 0.5-1-1.5 saniye gibi bir süre bekletiyor. Mesela açılış 10-20 saniye olabilir ama önemli olan açıkken hiç kasılmaması, kelime aramalarında hiç bekletmemesi ve programlar arası geçişlerde anında cevap vermesi)

- aynı zamanda chrome gibi bir tarayıcıda pc yönünden hiçbir şekilde bekletmeyen jet hızında surf-kullanım yapmak. Bol bol yeni siteler - sekmeler açmak ve devamlı chrome sekmeleri veya bilgisayar içi geçişlerle zorlamak.
(bol youtube sekmeleri - bol genel sekmeler. Facebook sekmelerini sayfalarını en hızlı şekilde açması ve iş için pek çok gruba aynı anda resimli ilan yükleyebilmek: en az cep telefonu rahatlığı ve jet hızında. Bu nokta çok önemli!)

- whatsapp, messenger, e mail, rar, wikipedi, pdf okuma vs gibi aklınıza gelebilecek her tür programın aynı anda ve jet hızında çalışması ve aralarında yoğun geçişler, yoğun kullanım, işlemler.

- tüm windows menülerini ve klasörleri anında açması, içindeki yoğun medyaları anında göstermesi, video ve resimlerin anında açılması.

- jpeg-text dönüştürme, word-pdf dönüştürme gibi küçük işlem programlarını hemen açıp hemen çıkarması. Veya ileride belki arada kullanacağım potansiyel çok daha ağır programlar; workstation, sony vegas, çizim programları gibi.

- oyunla bilmemneyle hiçbir alakam yok ama oyun açamayan pc zaten pc değildir ve bu özelliklere, aynı zamanda her türlü oyunu da açabilmesi gerekir. Ekran kartım ne kadar iyi olursa benim için o kadar iyidir.

Bilgisayarda tüm bu gösterilenler ve yapılan işlemler arası yoğun kullanım ve her türlü geçişi anında sağlaması.



Cevabınızı önemle ve aceleyle bekliyorum. Ne yazabilirseniz yazın. Zamanınızı ayırdığınız için çok müteşekkir olacağıma emin olabilirsiniz.
 
Son düzenleyen moderatör:

AmbaSSadoR

Profesör
Yasaklı
Katılım
21 Mar 2009
Mesajlar
3,086
Puanları
113
Konum
Umut iyi bir şeydir ve iyi bir şey asla ölmez...
İkinci el dedim ama dostum?
Bende anladım olsun olsun en az 8 bin vermen gerekir bu bir dizüstü olduğu için
Sana en az 32 gb ram 1+1tb ssd i7 işlemcili bir şey en az 8 bin gibi Rakamlarda bulabilirsin. (= sahibindene bak inanmazsan
Tavsiyem 2.ele çok güvenme adı üstünde
 

Drift King

Profesör
Katılım
9 Ağu 2018
Mesajlar
2,068
Puanları
113
Konum
Ankara Çankaya
Selamlar merhabalar arkadaşlar. Nasılsınız? Yazı biraz uzun ama hızlı okuma yapabilmeniz için uygun şekilde yazmaya çalıştım. Cevap vermeniz benim için çok önemli.


İkinci eli 3000-4000 tl arası olan bir laptop almak istiyorum. 15.6 ınchte olması zorunlu.

Gördüğüm ve anlayabildiğim kadarıyla, ikinci elde bu fiyata en en az; 8 çekirdekli ve ryzen marka bir işlemci ve en en az; gtx1050 ekran kartı olan, 16 gb ddr4 ramli, ssdli bir laptop olması gerekir. En azından benim ihtiyacımın en az bu kadar olduğunu sanıyorum.

Size sorum şu arkadaşlar:

Bu paraya ne alınabiliyor?

En iyi fiyat performansta alınabilecek laptoplar nelerdir?

Nelere dikkat etmem gerekir?

Benim aşağıda yazdığım işlemlerin hızı için;

Ekran kartı ne kadar önemlidir - işlemci ve ssd kalitesi ne kadar önemlidir?
Hangisi önemli?

Ve benim ihtiyacımı karşılayan aşama ekran kartı ve işlemcide hangisinden başlar? Bunu özellilkle çok merak ediyorum. Fakat lüften pcde yapacaklarımı basite almayın.



Aradığım laptopta yapmak istediklerim:

Dikkat. Çok basit istekler gibi görünüyor ama benim için öyle değil. Devamlı pc başında çok hızlı ve geçişli çalışmalar yapıyorum ve en ufak şekilde beklemeye ve kasmaya tahammülüm yok. Ve pcyi, masaüstünü ve asılı programları çok donatarak ve çok ''agresif'' diye tabir edilen şekilde kullanırım. Pc ile çok uğraşırım.

- çok ağır word belgelerini hiç beklemeden açabilmek ve içinde anlık arama yapabilmek. (40 kitaplık zengin text içeriğine sahip 20 mb'lık büyük ve karışık bir word dosyasını açmak gibi. Mesela bu bahsettiğim dosyayı, 2.0-2.2 ghz 2 çekirdek i3-5005u işlemci ile, 120 saniyede açabildik ve her kelime arama için 0.5-1-1.5 saniye gibi bir süre bekletiyor. Mesela açılış 10-20 saniye olabilir ama önemli olan açıkken hiç kasılmaması, kelime aramalarında hiç bekletmemesi ve programlar arası geçişlerde anında cevap vermesi)

- aynı zamanda chrome gibi bir tarayıcıda pc yönünden hiçbir şekilde bekletmeyen jet hızında surf-kullanım yapmak. Bol bol yeni siteler - sekmeler açmak ve devamlı chrome sekmeleri veya bilgisayar içi geçişlerle zorlamak.
(bol youtube sekmeleri - bol genel sekmeler. Facebook sekmelerini sayfalarını en hızlı şekilde açması ve iş için pek çok gruba aynı anda resimli ilan yükleyebilmek: en az cep telefonu rahatlığı ve jet hızında. Bu nokta çok önemli!)

- whatsapp, messenger, e mail, rar, wikipedi, pdf okuma vs gibi aklınıza gelebilecek her tür programın aynı anda ve jet hızında çalışması ve aralarında yoğun geçişler, yoğun kullanım, işlemler.

- tüm windows menülerini ve klasörleri anında açması, içindeki yoğun medyaları anında göstermesi, video ve resimlerin anında açılması.

- jpeg-text dönüştürme, word-pdf dönüştürme gibi küçük işlem programlarını hemen açıp hemen çıkarması. Veya ileride belki arada kullanacağım potansiyel çok daha ağır programlar; workstation, sony vegas, çizim programları gibi.

- oyunla bilmemneyle hiçbir alakam yok ama oyun açamayan pc zaten pc değildir ve bu özelliklere, aynı zamanda her türlü oyunu da açabilmesi gerekir. Ekran kartım ne kadar iyi olursa benim için o kadar iyidir.

Bilgisayarda tüm bu gösterilenler ve yapılan işlemler arası yoğun kullanım ve her türlü geçişi anında sağlaması.



Cevabınızı önemle ve aceleyle bekliyorum. Ne yazabilirseniz yazın. Zamanınızı ayırdığınız için çok müteşekkir olacağıma emin olabilirsiniz.
Bence masaüstü PC toplayın.
 
Son düzenleyen moderatör:

H.k

Üyecik
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
19
Puanları
3
Bence masaüstü PC toplayın.
Yok ustacığım o söz konusu değil hiçbi şekilde malesef. Laptop lazım bana, tamamen mobil bi insanım. Olsa TAM DÖNEN DOKUNMATİK EKRANLI alacaktım hatta bu yüzden. Ama gördüm ki ona para dayanmaz. O seçenek değilmiş malesef. Ben böyle istiyorum.

Saydığım özellikler bana yeter mi arkadaşlar?

Hadi 8 çekirdek olmadı 6 oldu diyelim. Sıfırının yarı fiyatı şeklinde düşünün. Ben vardır diye düşündüm.
 

Drift King

Profesör
Katılım
9 Ağu 2018
Mesajlar
2,068
Puanları
113
Konum
Ankara Çankaya
Yok ustacığım o söz konusu değil hiçbi şekilde malesef. Laptop lazım bana, tamamen mobil bi insanım. Olsa TAM DÖNEN DOKUNMATİK EKRANLI alacaktım hatta bu yüzden. Ama gördüm ki ona para dayanmaz. O seçenek değilmiş malesef. Ben böyle istiyorum.

Saydığım özellikler bana yeter mi arkadaşlar?

Hadi 8 çekirdek olmadı 6 oldu diyelim. Sıfırının yarı fiyatı şeklinde düşünün. Ben vardır diye düşündüm.
Zaten 8 çekirdekli laptop CPU'su şu anda yok. 6 çekirdek 12 thread ve 4 çekirdek 8 thread var ama AMD 4.nesil Ryzen'lerde galiba 8 çekirdek kullanacak. Bence 4.nesil Ryzen'i bekleyin.
 

PARAzitCELL

Dekan
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
6,096
Puanları
113
Konum
sdnforum@yaani.com
Aynı anda birden çok işlem yapabilmek, karışık dosyalarda işlem yapabilmek için öncelikler şu şekilde olmalı:

1.) i7 4.nesil minumum işlemci
2.) 16 gb ram ddr 3 1600 mhz en az
4.) samsung veya muadil hızda kaliteli bir ssd münkünse m2 nvme yuvalı bir dizüstü
5) zaten o civardaki dizüstülerde kaliteli bir ekran kartı olur.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Çok genel ve üst seviyede isteklerde bulunmuşsunuz, her türlü oyunu açması özellik bakımından zaten fiyatı aşırı bir şekilde yükseltir, şişirir... Oyun çok oynayan biri değilseniz ihtiyacınız ölçüsünde diğer gereksinimlerinizi karşılar bir dizüstü bulunabilir ama oyunlara yetişmek o bütçe ile mümkün değil.

Hnagi şehirde oturuyorsunuz, elden almanız daha iyi?
 
Son düzenleme:

H.k

Üyecik
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
19
Puanları
3
Zaten 8 çekirdekli laptop CPU'su şu anda yok. 6 çekirdek 12 thread ve 4 çekirdek 8 thread var ama AMD 4.nesil Ryzen'lerde galiba 8 çekirdek kullanacak. Bence 4.nesil Ryzen'i bekleyin.
Haa. Laptop'ta zaten şuan 6 çekirdeğe kadar var diyorsunuz. Anladım. Ben AMD RYZEN 5 1600 mü ne diye 6 çekirdekli bi işlemci gördüm sıfırı 500 tl diye, ordan kıyasladım, heralde laptopta 8 çeekirdeklisini rahat bulurum dedim. Ama dediğiniz gibi, EKRAN KARTI UÇSA DA laptoplarda, işlemci çekirdeği 4-6'da kalıyor sanırım.

Peki sizce de bana 6 çekirdek yeter mi? Fazlasıyla mı yeter yoksa nedir? Bana hangisi yeter bu işlem özelliklerinde. Beni ÜZMESİN, PC'yi yorup kötüleştiremeyeyim, yoksa takıntılı değilim.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Aynı anda birden çok işlem yapabilmek, karışık dosyalarda işlem yapabilmek için öncelikler şu şekilde olmalı:

1.) i7 4.nesil minumum işlemci
2.) 16 gb ram ddr 3 1600 mhz en az
4.) samsung veya muadil hızda kaliteli bir ssd münkünse m2 nvme yuvalı bir dizüstü
5) zaten o civardaki dizüstülerde kaliteli bir ekran kartı olur.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hnagi şehirde oturuyorsunuz, elden almanız daha iyi?
Çok yararlı oldu cevabınız. Benim çok çok merak ettiğim nokta, saydıklarım için yeterli olan işlemci? Veya ekran kartı ama, sanırım ekran kartı tarafında olay o kadar zor değil. Ekran kartları zaten yeterince iyi galiba. Ve sanırım esas lazım olan iyi bi işlemci?


Saydığınız özellikler gerçekten benim dediklerim için yeterli diyorsanız, bu özellikleri bulmak aslında çok çok basit diyebilirim? Daha da iyilerini? Fakat almışken tabi daha iyisini alayım diyorum, tam olsun.

İzmir'deyim ama bir abim istanbul'da.
 
Son düzenleyen moderatör:

Drift King

Profesör
Katılım
9 Ağu 2018
Mesajlar
2,068
Puanları
113
Konum
Ankara Çankaya
şuan 6 çekirdeğe kadar var diyorsunuz. Anladım. Ben AMD RYZEN 5 1600 mü ne diye 6 çekirdekli bi işlemci gördüm sıfırı 500 tl diye, ordan kıyasladım, heralde laptopta 8 çeekirdeklisini rahat bulurum ded
Evet fazlasıyla yetiyor. Benim abimde Ryzen 7 3750H lı laptobunda kodlama vs. yapıyor ve kaldırıyor çok rahat.
 

PARAzitCELL

Dekan
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
6,096
Puanları
113
Konum
sdnforum@yaani.com
Önerim M.2 SSD PCIe 3.0 x4 siz bir dizüstü asla almamanız şeklinde olacaktır, onlara bakıyorum ama bulması biraz zaman gerektirir ve zor olabiliyor...
 

yusufozkan58

Profesör
Katılım
27 Ocak 2019
Mesajlar
2,063
Puanları
113
2. El notebook asla önermem ne çıkacağı belli değil .

 

H.k

Üyecik
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
19
Puanları
3
Evet fazlasıyla yetiyor. Benim abimde Ryzen 7 3750H lı laptobunda kodlama vs. yapıyor ve kaldırıyor çok rahat.
Ryzen 7 3700X var,H bulamadım, onu mu diyorsunuz? Laptop dünyasında top'ta duruyor zaten.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Önerim M.2 SSD PCIe 3.0 x4 siz bir dizüstü asla almamanız şeklinde olacaktır, onlara bakıyorum ama bulması biraz zaman gerektirir ve zor olabiliyor...
Dediğinizi malesef anlayamadım kusura bakmayın. M.2 SSDli alayım diyorsunuz sanırım? O da kolay görünüyor. Laptop mu almayayım diyorsunuz, neyi almayayım?
 

PARAzitCELL

Dekan
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
6,096
Puanları
113
Konum
sdnforum@yaani.com
Şöyle bir dizüstü var ama fiyatı uçuk, 3500 TL olursa incelenip alınabilir yoksa alınmaz... Çünkü sıfır monster çok daha iyisi şu fiyatta:

1579680236348.png


Bu fiyattan kdv çıktı mı zaten 4500 TL civarına gelir yani ...!


Yukarıdaki bu ilan 3500 tl olursa alınabilir ancak, fiyatları aşırı mı aşırı ikinci el, sıfır alırım üstüne katar, kafam rahat olur!

Bu ilanın yanı sıra @Görkem Say ın satmayı düşündüğü dizüstüsü vardı, konuya katılırsa onun dizüstüsü de fena değildi, hem güvenilir olur işin...
Mesaj otomatik birleştirildi:

Dediğinizi malesef anlayamadım kusura bakmayın. M.2 SSDli alayım diyorsunuz sanırım? O da kolay görünüyor. Laptop mu almayayım diyorsunuz, neyi almayayım?
Dediğim şey hızlı olan m2 yuvalı bir dizüstü bilgisayar almanız gerekliliğidir çünkü bazı sahtekarlar m2 sata özellikli dizüstü bilgisayarları balon fiyatlara kakalıyolar, dikkat etmeli.
 
Son düzenleme:

H.k

Üyecik
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
19
Puanları
3
2. El notebook asla önermem ne çıkacağı belli değil .

Ben kesinlikle 2. el alacağım. Bi parçası bozuk çıksa zaten kalan parayla 1 tane daha ikinci elini alırım, ondan alır ona takarım )

Fakat birinci laptopun özelliklerini aradım, işlemcisi ve ekran kartı oldukça iyi.

Ama ikincisi neden öyle rezalet? Bende öyle çıktı. mx110 ekran kartı neymiş öyle? İşlemcisi de Ryzen 5 3550 ile yarışacak gibi değil asla. Ben mi yanlış baktım? Hem de daha pahalı olan o.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Şöyle bir dizüstü var ama fiyatı uçuk, 3500 TL olursa incelenip alınabilir yoksa alınmaz... Çünkü sıfır monster çok daha iyisi şu fiyatta:

Ekli dosyayı görüntüle 85985

Bu fiyattan kdv çıktı mı zaten 4500 TL civarına gelir yani ...!


Yukarıdaki bu ilan 3500 tl olursa alınabilir ancak, fiyatları aşırı mı aşırı ikinci el, sıfır alırım üstüne katar, kafam rahat olur!

Bu ilanın yanı sıra @Görkem Say ın satmayı düşündüğü dizüstüsü vardı, konuya katılırsa onun dizüstüsü de fena değildi, hem güvenilir olur işin...
Mesaj otomatik birleştirildi:



Dediğim şey hızlı olan m2 yuvalı bir dizüstü bilgisayar almanız gerekliliğidir çünkü bazı sahtekarlar m2 sata özellikli dizüstü bilgisayarları balon fiyatlara kakalıyolar, dikkat etmeli.
Ben de monster sitesinden kıyaslama için bakıyordum arada. Gerçekten dediğiniz gibi, hem de freedos diye sattıkları için, çok da ucuz modeller var. Fiyatlarını ikinci el olarak yarısı olarak düşünürsek, inanılmaz özellikte ve ucuzlar. Resmini attığınız bir örnek sadece. Ve gtx1050'sinin 3 gb olması dışında, sahibinden'deki bilgisayardan daha iyi bile. İşlemcisi daha iyi. Halbuki sahibinden'de veya pc satış dükkanlarında, çok daha pahalıya satılıyor sizin de şimdi gösterdiğiniz gibi. Ben de öyle anlamıştım.


Ve ben hp pavılıon bir oyuncu modeli gördüm, şuan hala satılıyor, 4800 tl, plastik malzeme felan ama, içinde gtx 1650 vardı!

O yüzden mesajımda istediğim özellikler için, bu dediğiniz özellikler yetiyor diyorsanız, bu işi kolay görüyorum.

Peki oyuncu bilgisayarı adı altında çıkmış bir pc almak, benim performans tercihimi, aksiyönde etkiler mi?
 
Son düzenleyen moderatör:

PARAzitCELL

Dekan
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
6,096
Puanları
113
Konum
sdnforum@yaani.com
hp genelde sorunlu olabilmekte, ekranları arıza çıkarabilmekte ama dediğiniz ekran kartı baya pahalı bir ekran kartı dizüstü bilgisayarlar için... İşlemcisi nedir, i5 mi?

1579682394589.png

Mesaj otomatik birleştirildi:

hp genelde ryzen veya amd tipi işlemcileri tercih eder yani işlemciden kısar, ramden kısar vs vs , pek önermiyorum ama modelden modele değişir tabi fakat kimse ucuza satmaz yani...
 
Son düzenleme:

H.k

Üyecik
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
19
Puanları
3
hp genelde sorunlu olabilmekte, ekranları arıza çıkarabilmekte ama dediğiniz ekran kartı baya pahalı bir ekran kartı dizüstü bilgisayarlar için... İşlemcisi nedir, i5 mi?

Mesaj otomatik birleştirildi:

hp genelde ryzen veya amd tipi işlemcileri tercih eder yani işlemciden kısar, ramden kısar vs vs , pek önermiyorum ama modelden modele değişir tabi fakat kimse ucuza satmaz yani...
İşlemcisi i7 ile denkti, 4 çekirdek. Kesinti yaptıkları taraf, laptopun genel kalitesi olmalı. Çünkü ben de pavilion kullandım ve NE KADAR İĞRENÇ SORUNLAR ÇIKARTTIĞINI VE FANININ ÖTTÜĞÜNÜ BİLİYORUM. Ama laptop İNANILMAZ bir fiyat ve güce sahip.

Mesaj otomatik birleştirildi:

Bana, saydığım isteklerimi gerçekten karşılayacağını temin ediyor musunuz arkadaşlar? Nasıl bir test izleyerek anlayabilirim bunu. İnternete jet hızında girmek istiyorum. M.2 ssd de tamam, en az 4 veya 6 çekirdek, yüksek ghz'li işlemci de alırız, ekran kartı da en en az gtx 1050 olur.

O zaman ben komple rahat eder, jet hızında hiç bekleme olmadan kullanabilir miyim? İnternette sırf ve her tür basit program işlemlerini geçişlerini okutmalarını jet hızında işletebilir miyim?
 
Son düzenleyen moderatör:

Drift King

Profesör
Katılım
9 Ağu 2018
Mesajlar
2,068
Puanları
113
Konum
Ankara Çankaya
Ryzen 7 3700X var,H bulamadım, onu mu diyorsunuz? Laptop dünyasında top'ta duruyor zaten.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Dediğinizi malesef anlayamadım kusura bakmayın. M.2 SSDli alayım diyorsunuz sanırım? O da kolay görünüyor. Laptop mu almayayım diyorsunuz, neyi almayayım?
3750H. Siz zaten masaüstü PC işlemcilerine bakmışsınız.
Mesaj otomatik birleştirildi:

İşlemcisi i7 ile denkti, 4 çekirdek. Kesinti yaptıkları taraf, laptopun genel kalitesi olmalı. Çünkü ben de pavilion kullandım ve NE KADAR İĞRENÇ SORUNLAR ÇIKARTTIĞINI VE FANININ ÖTTÜĞÜNÜ BİLİYORUM. Ama laptop İNANILMAZ bir fiyat ve güce sahip.

Mesaj otomatik birleştirildi:

Bana, SAYDIĞIM İSTEKLERİMİ GERÇEKTEN karşılayacağını temin ediyor musunuz arkadaşlar? Nasıl bir test izleyerek anlayabilirim bunu. İnternete JET HIZINDA girmek istiyorum. M.2 SSD de tamam, EN AZ 4 veya 6 ÇEKİRDEK, YÜKSEK GHZ'Lİ İşlemci de alırız, Ekran kartı da EN EN AZ GTX 1050 olur.

O zaman ben KOMPLE rahat eder, JET HIZINDA HİÇ BEKLEME OLMADAN kullanabilir miyim? İnternette sırf ve her tür basit program işlemlerini geçişlerini okutmalarını jet hızında işletebilir miyim?
Ryzen 5 3550H, Ryzen 7 3750H, İ5 9300H ve İ7 9750H sizin işinizi görür. Ekran kartında GTX 1050, GTX 1650, ve GTX 1660Tİ olur. AMD olarak ta RX 5500M di galiba o olur. O da GTX 1650'den bir tık güçlüydü galiba.
 

PARAzitCELL

Dekan
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
6,096
Puanları
113
Konum
sdnforum@yaani.com
İkinci eli sıfırından daha pahalıya satıyolar 😁

Sıfır alacaksanız daha iyi ama zamanında alanlar hp iade kampanyasından yararlanarak 3720 TL gibi bir ücrete satın almışlar... Bu bilgisayarın da ikinci eli 4000 TL EN FAZLA EDER çünkü kdv düşüyor ve cihaz sıfır ayarında ve garantili faturalı ve kutulu olmalı.

misal:

 

H.k

Üyecik
Katılım
22 Ocak 2020
Mesajlar
19
Puanları
3
3750h. Siz zaten masaüstü pc işlemcilerine bakmışsınız.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Ryzen 5 3550h, ryzen 7 3750h, i5 9300h ve i7 9750h sizin işinizi görür. Ekran kartında gtx 1050, gtx 1650, ve gtx 1660ti olur. Amd olarak ta rx 5500m di galiba o olur. O da gtx 1650'den bir tık güçlüydü galiba.

Dediklerinizi araştırdım, benchmark sayfalarımı değiştirdim,''mobile'' yazınca laptop için olanlar oluyormuş. Benim baktıklarım ise laptop ve masaüstü karışıktı.

Yazdığınız işlemci ve ekran kartlarının hepsine baktım. Zaten aklımda da örnekler oluştuğu için, anlıyorum az çok artık.yani diyorsunuz ki, ghz'si yüksek 4 çekirdekli bir işlemci veya 6 çekirdekli iyi bir giriş işlemcisi. Aralarındaki performans değeri, en kötü verdikleriniz için 46 felansa, en iyisi o 6 çekirdekli olanı için 60 idi.

Benim zaten en az bulurum dediğim işlemci 4 çekirdeğin en iyisinden bir işlemcidir. I7 7700hq gibi mesela.

Burda şu soruyu sormam gerek size. Evet m.2 ssd de olacak. Ram de ddr4 ve yüksek hızlı olacak. Bunları da buluruz nasipse, monster'ların sıfırı çok ucuz geldi.

Ama ben bana yetecek düzeyin ne olduğunu nerden anlayabilirim? Ben yine de daha iyisini alıcam zaten. Ama bunu ayrı olarak, çok merak ediyorum ve ayrı olarak öğrenip bilincinde olmak da istiyorum.

Bu konuda bana ne dersiniz acaba? Nasıl bakarım bu anlamdaki testlere felan?
Mesaj otomatik birleştirildi:

İkinci eli sıfırından daha pahalıya satıyolar

Sıfır alacaksanız daha iyi ama zamanında alanlar hp iade kampanyasından yararlanarak 3720 tl gibi bir ücrete satın almışlar... Bu bilgisayarın da ikinci eli 4000 tl en fazla eder çünkü kdv düşüyor ve cihaz sıfır ayarında ve garantili faturalı ve kutulu olmalı.

Misal:

Ustacım aynen neden hep 2. Eli böyle kazık satmaya çalışıyorlar? İyisini de görüyordum kötüsünü de,baktığım ikinci el ilanlardan hatırladığım kadarıyla. Ama deli dehşet şekilde saçma sapan laptoplar saçma sapan fiyatlara, çoğunluk anlamında.

Neden böyle? Siz de bunu demek istiyorsunuz sanırım attığınız laptop linkinde.

Arkadaşlar kusura bakmayın ben yoğun çabalarla, öğrene öğrene anca anlıyorum bu mezvuları.
 
Son düzenleyen moderatör:
Üst
stat counter