Garantide Ücret İadesi ve Değişim Hakkında Bilinmesi,Yapılması Gerekenler

Konusu 'Akıllı Telefonlar' forumundadır ve mmrtylmz tarafından 13 Ekim 2014 başlatılmıştır.


  1. henselt007

    henselt007 Üyecik

    Katılım:
    2 Temmuz 2017
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    Malatya
    cihazim su anda garantide, ama fatura istemediler. ben faturayi tuketici sorunlari hakem heyetine basvuru yapmak icin istiyorum. yoksa teleservice benden fatura istemedi. simdi sormak istedigim fatura kaybolduktan sonra yenisini nasil temin edebilirim?
     


  2. celalettinaktas

    celalettinaktas Doçent

    Katılım:
    21 Şubat 2014
    Mesajlar:
    630
    Beğenileri:
    30
    Ödül Puanları:
    28
    Cihaz nereden alınmış ise firma iöe görüşün mutlaka bir nüshası vardır onlarda
     
  3. Herrcin

    Herrcin Üyecik

    Katılım:
    15 Temmuz 2017
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    Kayseri
    Merhaba. S7 Telefonumu ekran akması sebebiyle servise verdim. Ekran değişimi yapıldı ve cihazını geri aldım. Sim kart tepsisinin oturmadigini farkeder etmez içeri girdim ve aksama kadar yapılıp geri verileceğini söylediler. Akşam cihazı aldım sim kart tesisinde sorun halledilmisti. Ertesi gün yuzerken bir kac fotograf cekmek istedim ve telefonumu havuza soktum. Telefon su aldı ve garip davranmaya başladı. Tekrar servise götürdüm ve bana bunun kullanıcı hatası oldugunu söylediler. Simdi cihaz serviste haranti durumu belirsiz. Samsungdan cevap bekleniyor. Bana göre ekran değişimi esnasında telefonun yalıtımı iyi yapılmadı. Daha önce su ile defalarca temas ettiği halde hiç bi sorun yaşamadım çünkü. Ayrıca bu telefon ip68 sertifikalı yani yarım saate kadar 1.5 metre derinlikte kalabilir. Nette tonla havuz testi videoları var. Samsungdan kullanıcı hatası yönünde bir karar çıkarsa nasıl bir yol izlemeliyim?
     
  4. Osmanakpnar1907

    Osmanakpnar1907 Üyecik

    Katılım:
    30 Temmuz 2017
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    Kocaeli
    Merhaba teknosadan sony Xperia m5 aldım 4. Ay 2016 da yaklaşık 6
    Merhaba teknosadan sony Xperia m5 aldım 4. Ay 2016 da yaklaşık 6 ay sonra arka kameranın toz aldığını fark ettim telefonu hiç düşünmedim arka kameranın sol üst köşesinden açılma yapmış şimdi teknosa dan değişim yada iade talep edebilir miyim yoksa servise gidip gelmeden değişim ve iade olmuyor mu? Şimdiden teşekkürler
    Merhaba teknosadan sony Xperia m5 aldım 4. Ay 2016 da yaklaşık 6 ay sonra arka kameranın toz aldığını fark ettim telefonu hiç düşünmedim arka kameranın sol üst köşesinden açılma yapmış şimdi teknosa dan değişim yada iade talep edebilir miyim yoksa servise gidip gelmeden değişim ve iade olmuyor mu? Şimdiden teşekkürler
    --- Gönderi Güncellendi ---
    Merhaba teknosadan sony Xperia m5 aldım 4. Ay 2016 da yaklaşık 6 ay sonra arka kameranın toz aldığını fark ettim telefonu hiç düşünmedim arka kameranın sol üst köşesinden açılma yapmış şimdi teknosa dan değişim yada iade talep edebilir miyim yoksa servise gidip gelmeden değişim ve iade olmuyor mu? Şimdiden teşekkürler
     
  5. Ahmet3503

    Ahmet3503 Üyecik

    Katılım:
    6 Ağustos 2017
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    İzmir
    Selamlar öncelikle merhaba ben bimeksten 2 yıl 3 ay kadar önce sony xperia z3 aldım telefon daha önce 1 yıllıken garatiye gönderdim sıvı temasından dolayı 09,07,2017 tarihinde tekrar garatiye verdim telefonun kendi garatisi bitmişti ama ben telefonu alırken bimeksin 3 yılık ek garati paketini satın almıştım telefon bu tarihe kadar akibeti hakında hiç bir bilgi verilmedi ben bu durum hakkında ne yapmalıyım bana bir yol gösteririseniz çok minnetar kalırım.. Telefonu vereli nerdeyse 1 ay olcak iş günü olarakta 08,08,2017 tarihinde 21 gün doluyor ürün değişimi veya para iadesi talebinde buluna bilirmiyim bu konu hakında yardımlarınızı bekliyorum ..

    Saygılar..
     
  6. enesgölge

    enesgölge Üyecik

    Katılım:
    21 Haziran 2017
    Mesajlar:
    3
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    Muğla
    Merhaba ben 1.5 yıl önce bimeksten note 5 telefonunu aldım. 2 ay önce düşürdüm ekranı kırıldı garantiye gönderdim 650 liraya değiştirdiler 1 ay sonra teslim ettiler. Ve geldiğinde ekranın köşe ve kenarlarından bastırınca az da olsa içine gitgel yapıyordu yani ekranı düzgün takmamışlar. Bir daha gönderdim 20 günde geldi sitede sorunlar düzeltildi filan yazıyordu gönderdiğim gibi geri geldi aynı sorun devam ediyor.
    3. Defa göndermem mi gerekiyo değişim yapmaları için üniversiteye gidince yakında bi de telefonla uğraşmak istemiyorum telefonun kullanımında bi sıkıntı yok ama en yere yakın yerden bile düşse ekranı kırılacak tam oturmamış yerine. Ne yapmalıyım?
     
  7. treelock

    treelock Asistan

    Katılım:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    347
    Beğenileri:
    53
    Ödül Puanları:
    28
    Beyler THH tebligat geldi kazanmışım, yani para iadesi talebim onaylanmış. Şimdi 15 gün itiraz hakkının dolmasını bekleyip sonra ne yapmam gerekiyor?
     
  8. Yanmis gezegen

    Yanmis gezegen Üyecik

    Katılım:
    28 Eylül 2017
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    Diyarbakır
    Telefonumun ekranı kapandı ve açılmıyor en son bir hafta önce Servis tarafından ekran değişimi yapılmıştır sırasıyla
    12.01.2017 kutulu değişim (doa)
    20.03.2017 anakart değişimi
    21.07.2017 telefon kasa değişimi
    20.09.2017 ekran paneli değişimi yapılmıştır
    9 ay içinde tam 4 defa servise gönderilip işlem görmüştür bu 5. Olacak yarin tamir ve kutulu değişim için servise yollayaçağım ne yapmam gerekiyor arkadaşlar tsk ettim...
     
  9. PARAzitCELL

    PARAzitCELL Doçent

    Katılım:
    5 Mayıs 2017
    Mesajlar:
    766
    Beğenileri:
    199
    Ödül Puanları:
    43
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    istanbul
    tebligatın fotosunu çek ve aslı mutlaka sende kalsın. fotokopisi ile ve aslı sende kalacak şekilde ilgili firmaya git para iadesi talep et, dilekçe ile... dilekçene sayı al. dilekçene tarih sayı almana rağmen para iadesi yapmazlarsa adliyeye gidecen ve icra yolu ile alacan. icra yoluyla aldığında ettiğin tüm masrafları dilekçene yazmalısın çünkü hepsini davalıdan alacan sonra...!
     
  10. treelock

    treelock Asistan

    Katılım:
    25 Ocak 2011
    Mesajlar:
    347
    Beğenileri:
    53
    Ödül Puanları:
    28
    İcra'ya verdim 15 gündür bekliyorum bakalım kaç gün sürecek.
     
  11. Fragger

    Fragger [email protected] Yönetici Super Moderator

    Katılım:
    21 Ekim 2016
    Mesajlar:
    4.802
    Beğenileri:
    1.915
    Ödül Puanları:
    113
    Cinsiyet:
    Erkek
    Meslek:
    Computer Hardware & Web Developer
    Yer:
    İstanbul
    Cihazını tekrar servisine vermene gerek yok yeteri kadar cihazın servise gitmiş, cihazın servise gittiğine ve yapılan işlemlere dair belgelerinle birlikte kaymakamlığa giderek THH ( Tüketici Hakem Heyetine ) başvur, durumu yazılı olarak anlat ve para iadesi iste. Para iadesini alabilirsin.
     


  12. beyzabetül

    beyzabetül Profesör

    Katılım:
    1 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    2.462
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    63
    dileçke ye gerek varmı ?ben direk gittim.tamam dediler
     
  13. mfi

    mfi Profesör

    Katılım:
    18 Aralık 2011
    Mesajlar:
    2.600
    Beğenileri:
    122
    Ödül Puanları:
    63
    Cinsiyet:
    Erkek
    fatura istemedilerse yüksek ihtimal iphone'dur diye tahmin ediyorum normalde çoğu servis fatura ister.
     
  14. PARAzitCELL

    PARAzitCELL Doçent

    Katılım:
    5 Mayıs 2017
    Mesajlar:
    766
    Beğenileri:
    199
    Ödül Puanları:
    43
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    istanbul
    şimdi dilekçe ile gitmemizin asıl nedeni, bazı uyanıklar ellerine thh nin kararı ulaşmadı deyip para iadesini yapmıyabiliyolar ama sen eğer dilekçenin fotokopisi ile gidip onlardan da sayı aldın mı iş resmileştiği için istemese de para iadesini yapmak durumunda hissediyolar kendilerrini. ama bankalar hariç, onlar hertürlü hukuk kuralından üstün görebiliyolar kendilerini :D onlara da icra yapıyon öle alıyon :)
     
  15. beyzabetül

    beyzabetül Profesör

    Katılım:
    1 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    2.462
    Beğenileri:
    188
    Ödül Puanları:
    63
    benim bildiğim dilekçe resmi kurumlara verilir.yanlış mı biliyorum :D
    zaten 15 gün itiraz hakları var.onu beklemek lazım.eğer itiraz etmezlerse kararı kabul etmiş sayılıyor
     
  16. PARAzitCELL

    PARAzitCELL Doçent

    Katılım:
    5 Mayıs 2017
    Mesajlar:
    766
    Beğenileri:
    199
    Ödül Puanları:
    43
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    istanbul
    özel şirketlere de verilir :D kurumsallaşmış her şirket dilekçeleri kabul etmek zorundadır , etmiyorlarsa posta yoluyla resmi olarak gönderilir.
    zaten 15 gün itiraz hakları geçince dilekçeyle gidiyoruz. bazı şirketler dilekçeye gerek yok diyebilir çünkü elllerine zaten thh kararı ulaşmıştır ve sadece kimliğe bakarak işlem yapabilirler. bu onların insiyatifine kalmış. ama bazı şirketler örneğin bankalar (ki resmi bankalar ve özel bankalar var) icra yoluyla anca alırsın diyolar :D
     
  17. ycl.mrt.zkn

    ycl.mrt.zkn Asistan

    Katılım:
    9 Kasım 2014
    Mesajlar:
    119
    Beğenileri:
    23
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Erkek
    Meslek:
    Migros mudur yardimcisi
    Yer:
    Antalya/lara
    Çok faydalı bir konu harika tebrik ederim bizi aydınlattkgin için kardesim
     
  18. Keliwya

    Keliwya Üyecik

    Katılım:
    31 Ekim 2017
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Yer:
    ergani

    sony xperia z5 cihazım war iki defa ekran dolayı garantiden tamir gördü şimdi şebeke sorunu war tekrar gönderecem garantiye.. para iadesi kaçıncı seferden sonra gerçekleşior veya bu durumda para iadesi isteyebilir miyim
     
  19. lotusadana

    lotusadana Asistan

    Katılım:
    9 Mart 2015
    Mesajlar:
    251
    Beğenileri:
    37
    Ödül Puanları:
    28
    Bu bilgiler eski kanuna(4077) göre yazılmış. 2015'te yeni kanun(6502) yürürlüğe girdi.
    Bu yüzden bazı bilgi ve ifadeler geçerli değil. Düzeltirseniz yerinde olur.
    Ara mesajlarda yapılan düzeltmeler gözden kaçabiliyor.
     
  20. mmrtylmz

    mmrtylmz Doçent

    Katılım:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    500
    Beğenileri:
    16
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    Ankara
    3 sene olmuş haklısınız moderatöre bildirdim. Gereğini yapacaktır. Yeni mevzuat ile ilgili cihazların garanti belgelerinin ve 6502 nolu kanunun incelenmesi gerekmekte olup tecrübem olmadığından araştırmanızı tavsiye ederim.
     
Taslak kaydedildi Taslak silindi

Sayfayı Paylaş