Garantide Ücret İadesi ve Değişim Hakkında Bilinmesi,Yapılması Gerekenler

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 2)


PARAzitCELL

Profesör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
4,186
Puanları
113
Konum
sanalalem
Tükerici hakem heyetine başvuru yaptığımızda bedel iadesini servisten mi isteyeceğiz telefonu aldığımız yerden mi?
Telefonu aldığın yerden istemelisin, servis raporlar için gerek sadece, ama aslında hem servisten hem aldığın mağazadan hem de distribitör firmadan para iadesi istemek mümkünmüş... Hatta kolay ve hızlı olsun diye en büyüğü olan distribitör firmaya yazmak daha mantıklı olabiliyor.
 

aydinizzet

Üyecik
Katılım
5 May 2019
Mesajlar
5
Puanları
1
Telefonu aldığın yerden istemelisin, servis raporlar için gerek sadece, ama aslında hem servisten hem aldığın mağazadan hem de distribitör firmadan para iadesi istemek mümkünmüş... Hatta kolay ve hızlı olsun diye en büyüğü olan distribitör firmaya yazmak daha mantıklı olabiliyor.
O zaman ben distribütör firmaya yani TELPA'ya yazayım tüketici hakem heyetindeki başvuru için. E-devlet üzerinden tüketici hakem heyetine başvuru yapacağım. Çok teşekkür ederim. 😊
 

PARAzitCELL

Profesör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
4,186
Puanları
113
Konum
sanalalem
O zaman ben distribütör firmaya yani TELPA'ya yazayım tüketici hakem heyetindeki başvuru için. E-devlet üzerinden tüketici hakem heyetine başvuru yapacağım. Çok teşekkür ederim. 😊
Sen satıcıdan yap bence, çünkü yönetmelikte satıcıdan iade istemi ile işe başlanıyor, diğer bilgiyi ben bi forumdan okumuştum, emin değilim. Satıcı ise kesin bilgi.
 

aydinizzet

Üyecik
Katılım
5 May 2019
Mesajlar
5
Puanları
1
Bugün telpa'ya mail attım telefonun bedel iadesi için. Aynı zamanda telpa müşteri temsilcisiyle whatsapp üzerinden yazıştım. Durumu anlattım. Telefonu ücretsiz kargoyla bize gönderin inceleyelim dediler. Şimdi ben telefonu telpa'ya gönderip ürünün bedel iadesini mi talep etmeliyim yazılı olarak yoksa direkt tüketici hakem heyetine mi başvuru yapayım?
 

PARAzitCELL

Profesör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
4,186
Puanları
113
Konum
sanalalem
Bugün telpa'ya mail attım telefonun bedel iadesi için. Aynı zamanda telpa müşteri temsilcisiyle whatsapp üzerinden yazıştım. Durumu anlattım. Telefonu ücretsiz kargoyla bize gönderin inceleyelim dediler. Şimdi ben telefonu telpa'ya gönderip ürünün bedel iadesini mi talep etmeliyim yazılı olarak yoksa direkt tüketici hakem heyetine mi başvuru yapayım?
telpaya gönder ve iade iste... yazışmaları kaydet ve belgeleri sakla.
 

Mamat0001

Üyecik
Katılım
18 May 2019
Mesajlar
2
Puanları
1
Ben 15 mayis 2019 da samsung galaxy note 8 turkcell teshir urunu cihazi bilerek hasarsiz fatura kesim tarihinden itibaren 24 ay garanti taahhutlu samsung turkiye merkezini arayip onaylatarak satin aldim faturanin uzerinde sadece turkcell teshir cihazi yaziyordu cihazda golgelenme oldugunu gorup fatura ve garanti belgesi ile teknik servise yolladim ve bdh takip nodan girdigimde cihazin ekran yanigi oldugu ve garanti disinda kaldigini gordum okudugum yorumlarda instagram gibi 3. Part uygulama yuzunden bunun gerceklestigi soyleniyormus ancak cihaz teshir oldugu icin bunun mumkun olmadigini biliyorum cihazin ya ekran degisimini yada cihazin yenisi ile degisimini talep edecegim izlemem gereken yol nedir
 

dgr_lys

Üyecik
Katılım
12 May 2019
Mesajlar
1
Puanları
1
Merhaba, 1 yıl önce A101 den XIAOMI marka telefon satın aldım. Telefonu düşürüp kamera camını kırmıştım. KVK ya onarım için gönderdim. Ekranım sağlam olmasına rağmen kasa ve ekran değişecek diyerek 470 TL para talep ettiler. Ben de ödemeyi reddedip telefonu geri gönderin dedim. Fakat 2 ay geçmesine rağmen göndermediler. 2 ayın sonunda değişim formu verdiler. Formla birlikte A101 e başvurup yeni cihaz talebinde bulundum. Elimizde sizin cihaz yok diyerek para iadesi teklif ettiler. Ben de kabul etmedim. Çünkü 1 yılda telefonumun fiyatı 500 TL zamlandı. Hakem heyetine başvurucam. Yeni cihaz alma hakkım var mı yoksa para iadesini kabul etmek zorunda mıyım. Tazminat talep etme hakkım var mı. Bir de telefon KVK garantili diye satıldı. Fakat sonradan ithalatçı garantili olduğunu öğrendim. KVK ya verdiğim telefon ithalatçı olan EVO servisine gönderilmiş. Bunun için KVK dan ya sa A101 den şikayetçi olabiliyor muyum. Lütfen yardımcı olun.
 

PARAzitCELL

Profesör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
4,186
Puanları
113
Konum
sanalalem
Merhaba, 1 yıl önce A101 den XIAOMI marka telefon satın aldım. Telefonu düşürüp kamera camını kırmıştım. KVK ya onarım için gönderdim. Ekranım sağlam olmasına rağmen kasa ve ekran değişecek diyerek 470 TL para talep ettiler. Ben de ödemeyi reddedip telefonu geri gönderin dedim. Fakat 2 ay geçmesine rağmen göndermediler. 2 ayın sonunda değişim formu verdiler. Formla birlikte A101 e başvurup yeni cihaz talebinde bulundum. Elimizde sizin cihaz yok diyerek para iadesi teklif ettiler. Ben de kabul etmedim. Çünkü 1 yılda telefonumun fiyatı 500 TL zamlandı. Hakem heyetine başvurucam. Yeni cihaz alma hakkım var mı yoksa para iadesini kabul etmek zorunda mıyım. Tazminat talep etme hakkım var mı. Bir de telefon KVK garantili diye satıldı. Fakat sonradan ithalatçı garantili olduğunu öğrendim. KVK ya verdiğim telefon ithalatçı olan EVO servisine gönderilmiş. Bunun için KVK dan ya sa A101 den şikayetçi olabiliyor muyum. Lütfen yardımcı olun.
PEKİ YETKİLİ SERVİSE TESLİM ETTİĞİMİZ MAL;
a-)
azami süreler içerisinde tamir edilmedi,
b-)tamir edildikten sonra garanti süresi içerisinde tekrar bozuldu
c-) tamir edilmesinin mümkün olmadığını servis tarafından bize bildirdi,
BU DURUMLAR KARŞISINDA NE YAPABİLİRİZ?
CEVAP: BU DURUM KARŞISINDAKİ HAKLARIMIZ SEÇİMLİK HAKLARDIR.
a-)
tüketici malın bedel iadesini, (Malın parasının tamamını isteyebiliriz)
b-) ayıp oranında bedel indirimini(Bozuk kısım kadar malın fiyatından indirim isteyebiliriz)
c-) imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini(Malın aynısının yenisini veya üst modelini isteyebiliriz)
Satıcılar bu taleplerimizden herhangi birisini yerine getirmek zorundadırlar, üretici ve ithalatçıda bu durumda müteselsilen sorumludur.
Ancak Malın yenisi ile değiştirilmesi satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde tüketicinin diğer iki haktan birisini seçmemiz gerekmektedir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır. Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, satıcı, malın bedelinin tümünü veya bedelden yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade etmek zorundadır.
Peki malın yenisi ile değiştirmesini seçtik satıcıda kabul etti, işte bu durumda 30 gün içerisinde bizlere malın yenisini teslim etmek zorundadır.
Örneğin bir cep telefonunu teknik servise tamir için verdik ve 20 iş günü içerisinde tamir edemedi, 20 iş gününün bitiminde malın yenisini veya üst modelini istiyoruz, satıcıda bize 30 gün içerisinde yenisi veya üst modelini vermek zorundadır.
A101den şikayetçi olacan eğer hakem heyetine gidersen...
 

Mamat0001

Üyecik
Katılım
18 May 2019
Mesajlar
2
Puanları
1
Ben 15 mayis 2019 da samsung galaxy note 8 turkcell teshir urunu cihazi bilerek hasarsiz fatura kesim tarihinden itibaren 24 ay garanti taahhutlu samsung turkiye merkezini arayip onaylatarak satin aldim faturanin uzerinde sadece turkcell teshir cihazi yaziyordu cihazda golgelenme oldugunu gorup fatura ve garanti belgesi ile teknik servise yolladim ve bdh takip nodan girdigimde cihazin ekran yanigi oldugu ve garanti disinda kaldigini gordum okudugum yorumlarda instagram gibi 3. Part uygulama yuzunden bunun gerceklestigi soyleniyormus ancak cihaz teshir oldugu icin bunun mumkun olmadigini biliyorum cihazin ya ekran degisimini yada cihazin yenisi ile degisimini talep edecegim izlemem gereken yol nedir
 
Üst
stat counter