Garantide Ücret İadesi ve Değişim Hakkında Bilinmesi,Yapılması Gerekenler

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 2)


PARAzitCELL

Profesör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
3,939
Puanları
113
Konum
istanbul
mesela ödemediler mi o zaman thh kararı aldırırsınız ve icraya verirsiniz ve paranızı devlet sizin yerinize firmadan alır ve size iade eder. süreç zormuş gibi görünür ama aslında beklemek zor, süreç kolay.
 

Sefa.Erbasaran

Üyecik
Katılım
28 Nis 2018
Mesajlar
99
Puanları
8
Konum
Trabzon
bunun süresi ne kadardır acaba iban numarasını falan istediler verdik hala bekliyoruz dediğim gibi 22 23 gün oldu fazla sürer mi bu parayı vermeleri
 

PARAzitCELL

Profesör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
3,939
Puanları
113
Konum
istanbul
bunun süresi ne kadardır acaba iban numarasını falan istediler verdik hala bekliyoruz dediğim gibi 22 23 gün oldu fazla sürer mi bu parayı vermeleri
thh kararı aldırdıysanız derhal ödemeleri gerekiyor. konuyu biraz açınız hangi süreçlerden sonra para ödemeyi kabul ettiler ve firmaya telefon ediniz mazeretleri neymiş, ödeme niye geçmiyolar? oradan da aldığınız bilgileri yazarsanız daha kolay yardımcı oluruz.

thh ye gidilmese bile şöyle bir dipnot var:

****Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

---- Mesajlar birleştirildi ----

Bu bakımdan hakem heyeti kararının karşı tarafa tebliğinden itibaren firmalardan hakem heyeti kararına uymalarını ve satılan bedelin tarafınıza ödenmesini isteyebilirsiniz. Firmadan bu bedeli istemenize rağmen firma ısrarla hakem heyeti kararına uymuyorsa ve satın almış olduğunuz ürünün bedelini size ödemiyorsa firmaya karşı icra takibi başlatmanız gerekmektedir. Tüketici hakem heyetlerinin kararları ilam (mahkeme kararı) hükmünde olduğundan ötürü firmaya ilamlı icra takibi başlatmanız gerekmektedir.

Tüketici 15 günlük süre içerisinde hakem heyeti kararına itiraz etmiş bulunsa bile ilamlı icra takibi başlatmanızı engelleyici bir husus bulunmamaktadır.
 
Son düzenleme:

Hamidovic272

Üyecik
Katılım
16 Haz 2018
Mesajlar
2
Puanları
1
Konum
Bayrampaşa
İyi günler arkadaşlar Samsung 50 mu 7000 tv servis kurulum yapip gitti servis gittikten sonra siyah ekranda bir adet ölü piksel gördüm servise durumu bildirdim servis geldi değişim taleb ettiim ancak 1 adet piksel için değişim söz konusu değilmiş 3 ölü piksele kadar durum normalmiş lütfen yardim edin ne yapmam lazim
 

recepyurt4

Üyecik
Katılım
30 Haz 2018
Mesajlar
1
Puanları
1
Konum
uşak
benim note 8 cihazım vardı biliyosunuzdur ip68 su geçirmeme serftirikası var bende havuza girdim buna dayanarak telefonumda hiçbirşey yoktu sonradan sıcaklık düşük sarj işlemi durduruldu hatası verdi sarj olmuyordu garantiye verdim ancak sıvı teması yazmadım sarj olmuyor vs yazdım ayın 25 inde perşembe günü yolladım 3 gün önce aradılar parça bekliyoruz diye tamam dedim bügün mesaj gelmiş ürünün tamir işleminin başlaması için tahmini tamir ücreti onayı ile ilgili irtibata geçicez diye mesaj gelmiş ne yapmalıyım
 

Shah61

Üyecik
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
3
Puanları
3
Konum
İstanbul
Yazıların tamamını okumadım, ama haber yazısındaki bilgi baya eski. O kanun değişti. Artık öyle 3-4 kere aynı arıza falan diye bir şey yok. 29029 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan Garanti Belgesi Yönetmeliği'nin 9. maddesini dikkatli bir şekilde okursanız, orada şöyle der:

"(1) Tüketicinin, ücretsiz onarım hakkını kullanması halinde malın;
a) Garanti süresi içinde tekrar arızalanması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,
durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur."


A maddesine dikkat! Yani garanti süresi içinde ikinci kere kullanıcı hatası olmayan bir arıza durumunda, tüketici para iadesi, değişim veya ayıp oranında indirim talep edebilir. Tabii servis size bu aynı yıl içinde 4 kere aynı arıza muhabbetini yapacak ve talebinizi reddedecektir. Raporlarınızı toplayın, dilekçenizi yazın, yönetmeliğin çıktısını da ekleyin ve Tüketici Hakem Heyetine başvurun. Haklı bulunacaksınız. Bizzat haklı bulunmuş birisi olarak yazıyorum bunları.
Yönetmeliğe aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz. Resmi Gazete'nin kendi sayfasında, kimsenin inkar edemeyeceği bir kaynaktan veriyorum. Hadi selametle :)

Başbakanlık Mevzuatı Geliştirme ve Yayın Genel Müdürlüğü
 

neurotoxin1

Üyecik
Katılım
8 Kas 2018
Mesajlar
3
Puanları
1
Merhaba. Arızalanan bilgisayarım için servis sürecinden geçtikten sonra değişim kararı çıktı. Aynı ürün stokta olmayınca bir üst modeli veriyorlar. Benim sorum yeni gelen bilgisayarın garanti süresi ne olacak? Baştan mı başlayacak yoksa eski bilgisayarın kalan garanti süresi mi geçerli olacak? Teşekkür ederim.
 

Death Mark

Guru
Onursal Üye
Katılım
16 Ocak 2017
Mesajlar
26,314
Puanları
113
Merhaba. Arızalanan bilgisayarım için servis sürecinden geçtikten sonra değişim kararı çıktı. Aynı ürün stokta olmayınca bir üst modeli veriyorlar. Benim sorum yeni gelen bilgisayarın garanti süresi ne olacak? Baştan mı başlayacak yoksa eski bilgisayarın kalan garanti süresi mi geçerli olacak? Teşekkür ederim.
Arızalanan pc'ni aldıktan kısa bir süre sonra değiştirdiysen baştan başlar.
 

The Rewk

Üyecik
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
11
Puanları
1
Arkadaşlar Hayırlı kandiller,
bir sıkıntım var yardımınızı bekliyorum.

Ben 55 gün önce aniden kapanan GM5 plus telefonumu aldığım yere götürdüm Telpa'nın KAyseride ÖTS firmasına gönderdi.
Telefon arasıra yeniden açılıyordu snunda da tamamen kapanmıştı." Anakart değişmiş" olarak geldi. Fakat tekrar başlatmalar 5 dakikaya bire kadar çıktı, donmalar başladı, kamera bozuldu, SD kartı görmemeye başladı, Tekrar başlatırken yarıda kesip 4-5 kere başa alıyor. Aklıma gelenler bunlar.

2. Gönderimde gelir gelmez aynı yere gönderdiler. İlki gibi 1 hafta durdu geldi AMA TELEFONA BAKMADAN YOLLAMIŞLAR. içinden form, tamir kağıdı hiçbir şey çıkmadı. Aradığımda da " biz onu yapmayı unutmuşuz, toplu halde telefon gelince böyle oluyor, yeniden yollayın yapalım" dediler. FAKAT şöyle bir durum var, bunlar telefonu alınca 3-4 saniyelik video çekmişler tarihi ile birlikte o video vardı ben onun ekran görüntüsünü aldım ama sonraki gönderdiklerimde O GÖRÜNTÜ SİLİNMİŞ.

3. gönderişim bu sefer direkt TELPA'ya oldu. Yukarıdaki tüm sorunları yazdım gönderdim. yine 1 hafta sonra elime geçti bu sefer de

---- Mesajlar birleştirildi ----

Arkadaşlar Hayırlı kandiller,
bir sıkıntım var yardımınızı bekliyorum.

Ben 55 gün önce aniden kapanan GM5 plus telefonumu aldığım yere götürdüm Telpa'nın KAyseride ÖTS firmasına gönderdi.
Telefon arasıra yeniden açılıyordu snunda da tamamen kapanmıştı." Anakart değişmiş" olarak geldi. Fakat tekrar başlatmalar 5 dakikaya bire kadar çıktı, donmalar başladı, kamera bozuldu, SD kartı görmemeye başladı, Tekrar başlatırken yarıda kesip 4-5 kere başa alıyor. Aklıma gelenler bunlar.

2. Gönderimde gelir gelmez aynı yere gönderdiler. İlki gibi 1 hafta durdu geldi AMA TELEFONA BAKMADAN YOLLAMIŞLAR. içinden form, tamir kağıdı hiçbir şey çıkmadı. Aradığımda da " biz onu yapmayı unutmuşuz, toplu halde telefon gelince böyle oluyor, yeniden yollayın yapalım" dediler. FAKAT şöyle bir durum var, bunlar telefonu alınca 3-4 saniyelik video çekmişler tarihi ile birlikte o video vardı ben onun ekran görüntüsünü aldım ama sonraki gönderdiklerimde O GÖRÜNTÜ SİLİNMİŞ.

3. gönderişim bu sefer direkt TELPA'ya oldu. Yukarıdaki tüm sorunları yazdım gönderdim. yine 1 hafta sonra elime geçti bu sefer de SADECE " TİTREŞİM "de sorun var deyip 29 liralık bir parça taktılar.

Telpa'yı aradım "bir türlü yapamıyorsunuz paramı verin" dedim tabii ki "olmaz yine yollayın dedi. Buse diye bir bayanla görüştüm " bana yollayın kendi telefonum gibi 1 gün kullanacağım her işini takip edeceğim, yaptıracağım " dedi.

4.Defa da bu şekilde yolladım. Batarya değişşmiş, şerit değişmiş bir de ucuz bir parça daha değişmiş olarak geldi. Bu hanım beni aradı. "telefonunuzu yaptırdım, sizden ricam android 8'e güncellemeyin sorun çıkıyor, biraz bekleyin bir güncelleme gelecek orda sorun düzelir" dedi, dediği gibi bana hep yoladıkları şekilde yani android 7.1 olarak kullandım ama hiçbir şey değişmemiş yine dondu, sürekli başlatıyor , kamera bazen var bazen yok, Sd kart bazen var bazen yok.

Toplam süreç 55 günü aştı. Biraz önce yine aradım " buse hanımla görüşebilir miyim?" dedim, o yok ben yardımcı olayım dedi, durumu anlattım bu sefer de bu bayan BENİM ADIMA YOLLAYIN, BEN KENDİ TELEFONUM GİBİ İLGİLİNEİRİM" FALAN DİYE BİR ÖNCEKİNİN DEDİĞİNİ AYNEN TEKRARLADI", Buse hanım nerede dedim uzunca bir süre sizi arayamaz dedi.
Şimdi ben bunun bir oyalama taktiği olduğunu düşünüyorum.

Özeti şu, ben bu telefonun parasını iade almak için THM'ye başvurmak isityorum. Orada benim telefon kaç kere servis görmüş sayarlar, gidip de bakılmadan geleni sayarlar mı? Elimde sadece oraya gönderirkekn kargonun verdiği kağıt ve 15 ekinmde telefonun onlarda olduğunu gösteren videonun ekran alıntısı var.

Bir de ben şimdi mahkemeye başvursam ve olur da mahkeme kararı olumsuz geldiğinde garanti sürem de dolarsa telefon elimde mi patlar?

Sizce mahkeme para iadesine karar verir mi? Çünküü bana acilen çalışan bir telefon lazım , serv,s süresince 10 yıllık internetsiz bir telefon kullanıyorum,

saygılarımla,
hayırlı kandiller
 
Son düzenleme:

Sezgin Keskin

Üyecik
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
4
Puanları
3
Konum
İstanbul
Merhaba türktelekomdan 24 ay taahhütlü aldığım j7 prime cihaz 2 defa garanti kapsamında tamir gördüğü yerden ekrandan tekrar sorun çıkardı garantinin bitmesine 5 ay civarında zaman kadı aynı zamanda taahhütte devam ediyor ve tekrar garantiye göndermeyi düşünüyorum bu cihaz üzerindeki haklarım nedir değişim, iade vs. gibi cihazın bu kadar sorun çıkarması beni çok rahatsız etti ikide bir gönderip telefon sıkıntısı çekiyoruz cihazı onlarmı kullanıyor benmi anlamadım güncel yasal haklarım konusunda yol gösterirseniz sevinirim.
 

Sezgin Keskin

Üyecik
Katılım
22 Nis 2017
Mesajlar
4
Puanları
3
Konum
İstanbul
Elindeki evrakları inceledim cihaz
05.08.2017 faturalı
20.09.2017 ilk tamir kendim samsung servisine teslim ettim garanti kapsamında ekranın değiştirildiğini yazmışlar
16.11.2017 ikinci tamir türktelekom üzerinden Destech adlı yetkili firmaya garanti kapsamında mekanik temassızlık giderildi yazmışlar.
Cihaz ilk 3 ayda iki defa ekrandan sorun çıkardı ve birinde ekran değişimi olduğunu belirtmişler ve yine aynı sıkıntı oldu.
 

Veyselyce

Üyecik
Katılım
22 Ara 2018
Mesajlar
11
Puanları
1
Merhaba ben mate 10 lite kullanıyorum telefon 2 sefer ön kamerası bozuk olduğu için garantiye gitti dün elimden düştü ve wifisinde sürekli ağa erişim reddedildi diyor ben garantiye göndersem düştüğü için ve darbe izi olduğundan garanti dışı bırakacaklar ama ben hiç o kısma girmeyip 2 defa kamerası bozuk olduğu için garantiye gittiğini söyleyip iade ya da değişim talep etmek istiyorum ama telefondaki darbe izi sorun çıkarır mı garanti raporlarında öyle bir ibare yok sonradan düştüğü için acil cevaplarınızı bekliyorum

---- Mesajlar birleştirildi ----

Teknoloji büyüdükçe getirdiği sıkıntılar da büyümekte. Özellikle binlerce lira verip aldığımız akıllı telefonlar, her ne kadar dikkatli kullansak da arıza verebiliyor. Teknoloji işi şans işi tabirine inanan biriyim. Kimisi X marka X model cihazı alır, yıllarca sıkıntısız bir şekilde kullanır, kimisi de aynı X marka X model cihazı alır, cihaz teknik servisin elinden bir türlü kurtulamaz. Bu bilgi teknik servisten kurtulamayan cihaz sahiplerine umarım yardımcı olur diyerek başlayalım.

Kullanıcı hatası. Bu kritere çok dikkat etmeliyiz çünkü teknik servisler ücretli işlem yapmak, telefonunuzu garanti kapsamına çıkartmak, telefonunuzu değiştirmemek v.b. gibi şeyler için çoğu kez kullanıcıları bu şekilde tuzağa düşürmektedirler. Bu yüzden kullanıcı hataları ile ilgili bilgi sahibi olmalı, arıza durumunda bunun neden kaynaklanabileceği konusunda fikir sahibi olmalı hiç bilginiz yoksa da bilirkişilere danışmalısınız.

Cihazınız arıza verdi ve teknik servise vermek/göndermek durumunda kaldınız. Eğer ki cihazı teknik servisinize kargo ile verecekseniz, mümkünse arızasını, cihazın fiziksel durumu v.b detaylı bilgilerini, kargo paketleme işlemine kadar video ile sesli bir biçimde anlatarak kayıt edin. Çünkü cihazınızı sağlam kutularsınız, kargoda kırılır veya kasten teknik servis tarafından zarar verilir, bize kırık/hasarlı geldi garanti kapsamı dışındadır, şu kadar liraya tamir edebiliriz derler ve bunu hiçbir şekilde ispatlayamazsınız. Olan telefonunuza, zamanınıza ve en önemlisi paranıza olur.

Binlerce lira verip bir akıllı telefon satın aldınız. Fatura üzerinde yazan tarih dahil 2 sene garantiniz var. Teknoloji bakımından şansız birisiniz diyelim. Telefonunuz 1 hafta sonra kendiliğinden arızalandı. Teknik servise verdiniz/gönderdiniz ve cihazınız onarıldı size gönderildi. Kargo ile size ulaştıysa, paketinizi kargo görevlisinin yanında açıp iyice inceleyin, herhangi bir fiziksel hasar gördüğünüz anda kargo görevlisine tutanak tutturarak anında geriye postalayın. Eğer ki servisten elden teslim alacaksanız, serviste elinize aldığınız andan itibaren özellikle ekranı olmak üzere detaylıca inceleyin, bir kusur bulmanız halinde anında servis görevlisine tekrardan onarım talebi vermek şartıyla teslim edin.

Benim gibi şanssız birisiniz, onarılan cihazınız iki ay sonra tekrar arıza verdi. Tekrar servise vermek/göndermek durumunda kaldınız, etti iki. Onarıldı ve geri geldi. Fakat yine kusur var. Tekrar vermek/göndermek durumunda kaldınız etti üç, onarıldı diye geldi kusur var, veya biraz kullandınız tekrar sıkıntı verdi. Şimdi burada duruyoruz, neden? Öncelikle bilmemiz gereken şey bu dört arıza ne olursa olsun bunu 1 sene içerisinde vermesi gereklidir. Cihazın dört kez servis gördüğünü ve kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını ispatlayacak dört adet teknik servis raporuna ihtiyacınız var ve dördüncü arızasını verdiği anda, dördüncü servis raporunu almak için izlememiz gereken yol ve diğer işlemler sırasıyla şöyledir;

1) Cihazın arızasını kaba taslak belirterek özellikle onarım istemediğimizi ve sadece teknik servis raporu istediğimizi belirtiyoruz. Teknik servis bize cihazı gönderip yanında kullanıcı hatasından kaynaklanmayan şekilde kusurludur şeklinde rapor gönderdiği anda dört adet servis raporumuz hazır demektir.

2) Bu raporlara dayanarak cihazı aldığımız mağaza neresi ise, yani fatura üzerinde bulunan mağazanın adresine PTT'den iadeli taahhütlü dilekçe yazıyoruz. Örnek;

X İLETİŞİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. ' NE

X tarihinde X Liraya mağazanızdan aldığım X Marka X Model cihazım aldığım günden bu güne garanti kapsamı dahilinde dört kez arıza verip üçünde onarımı yapılmıştır. Cihaz şu an servis raporu kanaatiyle kusurludur. Garanti Belgesi Uygulama Esasları Yönetmeliğine göre fatura tarihinden itibaren garanti kapsamı dahilinde, bir yıl içerisinde dört kez servis görmesine istinaden; [ buradan sonra a), b), c) seçeneklerinden birini isteğinize göre ekleyebilirsiniz.

a) fatura tutarı olan X Lira bedel iadesi talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
b) cihazımın birebir aynısı ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
c) cihazımın bir üst modeli ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim. (Üst modelin fiyatı fatura tutarından en fazla 50 lira kadar fazlaysa)
d) fatura tutarım ile cihazımın bir üst modeli ile arasındaki fiyat farkını ödemek suretiyle değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.

İsim, Soyisim, telefon, adres ve imza ile dilekçemizi tamamlayıp gönderiyoruz.


Bu bir sene içerisinde üçten fazla arıza vermesi durumunda %100 yasal hakkımızdır. Telefonu aldığımız andan itibaren 1 seneyi geçtiğinde üçten fazla arıza almamız durumunda, iade veya değişimi her seferinde teknik servisinizden talep edebilirsiniz fakat bu gibi durumlarda cihazınızı ya bir şekilde hile ile garanti kapsamı dışına çıkartmaya çalışırlar ya da hiçbir şekilde sonuç vermez onarılıp geri size teslim edilir. Cihazın 20 iş gününden fazla teknik serviste yoğunluk, parça bekleniyor v.b. bahanelerle bekletilmesi gibi durumlarda da yasal olarak iade/değişim talep edebilir, hakkınızı arayabilirsiniz. Bunların dışında tüketici hakem heyetine şikayetiniz sonucu olumlu bir karar çıkmadıkça veya teknik servis değişim raporu vermedikçe iade/değişim hakkınız yasal olarak bulunmamaktadır. Garanti süresi dolana kadar cihazın kendi verdiği kusurlarda onarım hakkınız yasal olarak mevcuttur ve siz aksini istemediğiniz takdirde cihazınız her seferinde size onarılıp geri gönderilir.

Biraz uzun oldu ama en temelinden basit ve detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Umarım bu bilgiler ihtiyacı olan kişilere yardımcı olur ve konuyla ilgili tüm sorularınızı bu başlık altından sorabilir, cevap alabilirsiniz. Arızasız günler ve iyi forumlar dilerim.
---- Mesajlar birleştirildi ----

Teknoloji büyüdükçe getirdiği sıkıntılar da büyümekte. Özellikle binlerce lira verip aldığımız akıllı telefonlar, her ne kadar dikkatli kullansak da arıza verebiliyor. Teknoloji işi şans işi tabirine inanan biriyim. Kimisi X marka X model cihazı alır, yıllarca sıkıntısız bir şekilde kullanır, kimisi de aynı X marka X model cihazı alır, cihaz teknik servisin elinden bir türlü kurtulamaz. Bu bilgi teknik servisten kurtulamayan cihaz sahiplerine umarım yardımcı olur diyerek başlayalım.

Kullanıcı hatası. Bu kritere çok dikkat etmeliyiz çünkü teknik servisler ücretli işlem yapmak, telefonunuzu garanti kapsamına çıkartmak, telefonunuzu değiştirmemek v.b. gibi şeyler için çoğu kez kullanıcıları bu şekilde tuzağa düşürmektedirler. Bu yüzden kullanıcı hataları ile ilgili bilgi sahibi olmalı, arıza durumunda bunun neden kaynaklanabileceği konusunda fikir sahibi olmalı hiç bilginiz yoksa da bilirkişilere danışmalısınız.

Cihazınız arıza verdi ve teknik servise vermek/göndermek durumunda kaldınız. Eğer ki cihazı teknik servisinize kargo ile verecekseniz, mümkünse arızasını, cihazın fiziksel durumu v.b detaylı bilgilerini, kargo paketleme işlemine kadar video ile sesli bir biçimde anlatarak kayıt edin. Çünkü cihazınızı sağlam kutularsınız, kargoda kırılır veya kasten teknik servis tarafından zarar verilir, bize kırık/hasarlı geldi garanti kapsamı dışındadır, şu kadar liraya tamir edebiliriz derler ve bunu hiçbir şekilde ispatlayamazsınız. Olan telefonunuza, zamanınıza ve en önemlisi paranıza olur.

Binlerce lira verip bir akıllı telefon satın aldınız. Fatura üzerinde yazan tarih dahil 2 sene garantiniz var. Teknoloji bakımından şansız birisiniz diyelim. Telefonunuz 1 hafta sonra kendiliğinden arızalandı. Teknik servise verdiniz/gönderdiniz ve cihazınız onarıldı size gönderildi. Kargo ile size ulaştıysa, paketinizi kargo görevlisinin yanında açıp iyice inceleyin, herhangi bir fiziksel hasar gördüğünüz anda kargo görevlisine tutanak tutturarak anında geriye postalayın. Eğer ki servisten elden teslim alacaksanız, serviste elinize aldığınız andan itibaren özellikle ekranı olmak üzere detaylıca inceleyin, bir kusur bulmanız halinde anında servis görevlisine tekrardan onarım talebi vermek şartıyla teslim edin.

Benim gibi şanssız birisiniz, onarılan cihazınız iki ay sonra tekrar arıza verdi. Tekrar servise vermek/göndermek durumunda kaldınız, etti iki. Onarıldı ve geri geldi. Fakat yine kusur var. Tekrar vermek/göndermek durumunda kaldınız etti üç, onarıldı diye geldi kusur var, veya biraz kullandınız tekrar sıkıntı verdi. Şimdi burada duruyoruz, neden? Öncelikle bilmemiz gereken şey bu dört arıza ne olursa olsun bunu 1 sene içerisinde vermesi gereklidir. Cihazın dört kez servis gördüğünü ve kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını ispatlayacak dört adet teknik servis raporuna ihtiyacınız var ve dördüncü arızasını verdiği anda, dördüncü servis raporunu almak için izlememiz gereken yol ve diğer işlemler sırasıyla şöyledir;

1) Cihazın arızasını kaba taslak belirterek özellikle onarım istemediğimizi ve sadece teknik servis raporu istediğimizi belirtiyoruz. Teknik servis bize cihazı gönderip yanında kullanıcı hatasından kaynaklanmayan şekilde kusurludur şeklinde rapor gönderdiği anda dört adet servis raporumuz hazır demektir.

2) Bu raporlara dayanarak cihazı aldığımız mağaza neresi ise, yani fatura üzerinde bulunan mağazanın adresine PTT'den iadeli taahhütlü dilekçe yazıyoruz. Örnek;

X İLETİŞİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. ' NE

X tarihinde X Liraya mağazanızdan aldığım X Marka X Model cihazım aldığım günden bu güne garanti kapsamı dahilinde dört kez arıza verip üçünde onarımı yapılmıştır. Cihaz şu an servis raporu kanaatiyle kusurludur. Garanti Belgesi Uygulama Esasları Yönetmeliğine göre fatura tarihinden itibaren garanti kapsamı dahilinde, bir yıl içerisinde dört kez servis görmesine istinaden; [ buradan sonra a), b), c) seçeneklerinden birini isteğinize göre ekleyebilirsiniz.

a) fatura tutarı olan X Lira bedel iadesi talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
b) cihazımın birebir aynısı ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
c) cihazımın bir üst modeli ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim. (Üst modelin fiyatı fatura tutarından en fazla 50 lira kadar fazlaysa)
d) fatura tutarım ile cihazımın bir üst modeli ile arasındaki fiyat farkını ödemek suretiyle değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.

İsim, Soyisim, telefon, adres ve imza ile dilekçemizi tamamlayıp gönderiyoruz.


Bu bir sene içerisinde üçten fazla arıza vermesi durumunda %100 yasal hakkımızdır. Telefonu aldığımız andan itibaren 1 seneyi geçtiğinde üçten fazla arıza almamız durumunda, iade veya değişimi her seferinde teknik servisinizden talep edebilirsiniz fakat bu gibi durumlarda cihazınızı ya bir şekilde hile ile garanti kapsamı dışına çıkartmaya çalışırlar ya da hiçbir şekilde sonuç vermez onarılıp geri size teslim edilir. Cihazın 20 iş gününden fazla teknik serviste yoğunluk, parça bekleniyor v.b. bahanelerle bekletilmesi gibi durumlarda da yasal olarak iade/değişim talep edebilir, hakkınızı arayabilirsiniz. Bunların dışında tüketici hakem heyetine şikayetiniz sonucu olumlu bir karar çıkmadıkça veya teknik servis değişim raporu vermedikçe iade/değişim hakkınız yasal olarak bulunmamaktadır. Garanti süresi dolana kadar cihazın kendi verdiği kusurlarda onarım hakkınız yasal olarak mevcuttur ve siz aksini istemediğiniz takdirde cihazınız her seferinde size onarılıp geri gönderilir.

Biraz uzun oldu ama en temelinden basit ve detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Umarım bu bilgiler ihtiyacı olan kişilere yardımcı olur ve konuyla ilgili tüm sorularınızı bu başlık altından sorabilir, cevap alabilirsiniz. Arızasız günler ve iyi forumlar dilerim.
---- Mesajlar birleştirildi ----

KARDEŞİM BENDE GM DİSCOVERY ELİTE VAR İKİNCİ EL ALDIM TELEFONU KUTUSU FATURASI HER ŞEYİ VAR TELEFONU ALDIĞIMDA DAHA ÖNCE GARANTİYE 2 KERE YOLLANMIŞTI . SİSTEMDE GÖZÜKÜYOR 9. AY 2015 VE 11. AY 2015 TE AYNI SIKINTIDAN YOLLANMIŞ 9. AYDA EKRAN DEĞİŞİP YAZILIM GÜNCELLENMİŞ
11. AYDA SADECE YAZLIM GÜNCELLENMİŞ BENDE TELEFONU 11. AYDA ALDIM. BENDE DE AYNI SORUN OLDU . 11. AYDA GARANTİYE YOLLADIM EKRAN DEĞİŞTİ VE YAZILIM GÜNCELLENDİ . ŞİMDİ AYNI SORUN GENE DEVAM EDİYOR .4. KEZ OLACAK NE YAPMALIYIM SENİN DEDİĞİN GİBİ Cihazın arızasını kaba taslak belirterek özellikle onarım istemediğimizi ve sadece teknik servis raporu istediğimizi belirtiyoruz. Teknik servis bize cihazı gönderip yanında kullanıcı hatasından kaynaklanmayan şekilde kusurludur şeklinde rapor gönderdiği anda ŞEKLİNDE YAPIP YOLLLASAM SONRA DEDİKLERİNİ YAPSAM SONRA DA A ŞIKKINDAKİ fatura tutarı olan X Lira bedel iadesi talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim. DESEM FATURA TELEFONUN İLK SAHİBİNİN ÜSTÜNE PARA KİMİN HESABINA YATAR PARAYI KİM ALIR YADA TELEFONCU PARAYI VERİR Mİ YAPILMASINI RİCA EDERİM YOKSA SİZİ YETKİLİ MAHKEMEYE VERİRİM DİYE EKLİYEYİM Mİ BU OLMAZ YANİ BUNLARI YAPSAM PARAYI BEN ALAMAZSAM 2 ŞEKİLDE B ŞIKKI Cihazımın birebir aynısı ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim YOKSA SİZİ YETKİLİ MAHKEMEYE VERİRİM Mİ DİYEYİM BU ŞEKİLDE CİHAZ DEĞİŞİMİNDEN BEN FAYDALANABİLİR MİYİM BU BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ CİHAZ FATURA TARİHİ 28.08.2014 28.08.2016 YA KADAR GARANTİLİ BİR DE GARANTİDE GEÇEN SÜRE EKLENİYOR GARANTİYE YAKLAŞIK 10 AY DAHA GARANTİSİ VAR 1. GARANTİYE YOLLANMA TARİHİ 09.09.2015 ÇIKIŞ TARİHİ 22.09.2015 AÇMA KAPAMA TUŞU VE EKRAN DEĞİŞMİŞ 2 . GARANTİYE YOLLANMA TARİHİ 09.11.2015 ÇIKIŞ TARİHİ 11.11.2015 YAZILIM GÜNCELLENDİ 3. GARANTİYE BEN YOLLADIM GARANTİYE YOLLAMA TARİHİ : 25.11.2015 ÇIKIŞ TARİHİ 27.11.2015 EKRAN DEĞİŞTİ CEVAP BEKLİYORUM YAZINIZ DA ÇOK GÜZEL OLMUŞ
Merhaba bende de aynı durum var ne yaptınız sonuç ne oldu

---- Mesajlar birleştirildi ----

KARDEŞİM BENDE GM DİSCOVERY ELİTE VAR İKİNCİ EL ALDIM TELEFONU KUTUSU FATURASI HER ŞEYİ VAR TELEFONU ALDIĞIMDA DAHA ÖNCE GARANTİYE 2 KERE YOLLANMIŞTI . SİSTEMDE GÖZÜKÜYOR 9. AY 2015 VE 11. AY 2015 TE AYNI SIKINTIDAN YOLLANMIŞ 9. AYDA EKRAN DEĞİŞİP YAZILIM GÜNCELLENMİŞ
11. AYDA SADECE YAZLIM GÜNCELLENMİŞ BENDE TELEFONU 11. AYDA ALDIM. BENDE DE AYNI SORUN OLDU . 11. AYDA GARANTİYE YOLLADIM EKRAN DEĞİŞTİ VE YAZILIM GÜNCELLENDİ . ŞİMDİ AYNI SORUN GENE DEVAM EDİYOR .4. KEZ OLACAK NE YAPMALIYIM SENİN DEDİĞİN GİBİ Cihazın arızasını kaba taslak belirterek özellikle onarım istemediğimizi ve sadece teknik servis raporu istediğimizi belirtiyoruz. Teknik servis bize cihazı gönderip yanında kullanıcı hatasından kaynaklanmayan şekilde kusurludur şeklinde rapor gönderdiği anda ŞEKLİNDE YAPIP YOLLLASAM SONRA DEDİKLERİNİ YAPSAM SONRA DA A ŞIKKINDAKİ fatura tutarı olan X Lira bedel iadesi talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim. DESEM FATURA TELEFONUN İLK SAHİBİNİN ÜSTÜNE PARA KİMİN HESABINA YATAR PARAYI KİM ALIR YADA TELEFONCU PARAYI VERİR Mİ YAPILMASINI RİCA EDERİM YOKSA SİZİ YETKİLİ MAHKEMEYE VERİRİM DİYE EKLİYEYİM Mİ BU OLMAZ YANİ BUNLARI YAPSAM PARAYI BEN ALAMAZSAM 2 ŞEKİLDE B ŞIKKI Cihazımın birebir aynısı ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim YOKSA SİZİ YETKİLİ MAHKEMEYE VERİRİM Mİ DİYEYİM BU ŞEKİLDE CİHAZ DEĞİŞİMİNDEN BEN FAYDALANABİLİR MİYİM BU BENİM İÇİN ÇOK ÖNEMLİ CİHAZ FATURA TARİHİ 28.08.2014 28.08.2016 YA KADAR GARANTİLİ BİR DE GARANTİDE GEÇEN SÜRE EKLENİYOR GARANTİYE YAKLAŞIK 10 AY DAHA GARANTİSİ VAR 1. GARANTİYE YOLLANMA TARİHİ 09.09.2015 ÇIKIŞ TARİHİ 22.09.2015 AÇMA KAPAMA TUŞU VE EKRAN DEĞİŞMİŞ 2 . GARANTİYE YOLLANMA TARİHİ 09.11.2015 ÇIKIŞ TARİHİ 11.11.2015 YAZILIM GÜNCELLENDİ 3. GARANTİYE BEN YOLLADIM GARANTİYE YOLLAMA TARİHİ : 25.11.2015 ÇIKIŞ TARİHİ 27.11.2015 EKRAN DEĞİŞTİ CEVAP BEKLİYORUM YAZINIZ DA ÇOK GÜZEL OLMUŞ
Merhaba bende de aynı durum var ne yaptınız sonuç ne oldu
 
Son düzenleme:

KLooSSS

Üyecik
Katılım
2 Mar 2019
Mesajlar
1
Puanları
1
İyi günler babamın Samsung galaxy j7 prime 2 telefonu var. Alalı 4 ay falan oldu. Telefon sürekli İnternete bağlanan uygulamalarda durduruldu hatası veriyor(google, gmail, play store, accuwather, drive...) ama internet kullanmayan uygulamalarda (dosyalar, rehber, galeri...) Bu hatayı vermiyor. Telefon uygulama açık olmamasına rağmen bazen takılıyor ve hemen kendini yeniden başlatıyor. Ama normal yeniden başlat gibi olmuyor ekran kararıyor Samsung yazıyor sonra geri açılıyor. Bu 10 15 sn belki sürüyordur. Telefonu üç kez garantiye yolladık sorun yok diyip fırmatlayıp. Geri gönderiyorlar. Değişim istemiştik gene sorun yok diyip geri yollamışlar. Ne yapmalıyız. Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler.
Teknoloji büyüdükçe getirdiği sıkıntılar da büyümekte. Özellikle binlerce lira verip aldığımız akıllı telefonlar, her ne kadar dikkatli kullansak da arıza verebiliyor. Teknoloji işi şans işi tabirine inanan biriyim. Kimisi X marka X model cihazı alır, yıllarca sıkıntısız bir şekilde kullanır, kimisi de aynı X marka X model cihazı alır, cihaz teknik servisin elinden bir türlü kurtulamaz. Bu bilgi teknik servisten kurtulamayan cihaz sahiplerine umarım yardımcı olur diyerek başlayalım.

Kullanıcı hatası. Bu kritere çok dikkat etmeliyiz çünkü teknik servisler ücretli işlem yapmak, telefonunuzu garanti kapsamına çıkartmak, telefonunuzu değiştirmemek v.b. gibi şeyler için çoğu kez kullanıcıları bu şekilde tuzağa düşürmektedirler. Bu yüzden kullanıcı hataları ile ilgili bilgi sahibi olmalı, arıza durumunda bunun neden kaynaklanabileceği konusunda fikir sahibi olmalı hiç bilginiz yoksa da bilirkişilere danışmalısınız.

Cihazınız arıza verdi ve teknik servise vermek/göndermek durumunda kaldınız. Eğer ki cihazı teknik servisinize kargo ile verecekseniz, mümkünse arızasını, cihazın fiziksel durumu v.b detaylı bilgilerini, kargo paketleme işlemine kadar video ile sesli bir biçimde anlatarak kayıt edin. Çünkü cihazınızı sağlam kutularsınız, kargoda kırılır veya kasten teknik servis tarafından zarar verilir, bize kırık/hasarlı geldi garanti kapsamı dışındadır, şu kadar liraya tamir edebiliriz derler ve bunu hiçbir şekilde ispatlayamazsınız. Olan telefonunuza, zamanınıza ve en önemlisi paranıza olur.

Binlerce lira verip bir akıllı telefon satın aldınız. Fatura üzerinde yazan tarih dahil 2 sene garantiniz var. Teknoloji bakımından şansız birisiniz diyelim. Telefonunuz 1 hafta sonra kendiliğinden arızalandı. Teknik servise verdiniz/gönderdiniz ve cihazınız onarıldı size gönderildi. Kargo ile size ulaştıysa, paketinizi kargo görevlisinin yanında açıp iyice inceleyin, herhangi bir fiziksel hasar gördüğünüz anda kargo görevlisine tutanak tutturarak anında geriye postalayın. Eğer ki servisten elden teslim alacaksanız, serviste elinize aldığınız andan itibaren özellikle ekranı olmak üzere detaylıca inceleyin, bir kusur bulmanız halinde anında servis görevlisine tekrardan onarım talebi vermek şartıyla teslim edin.

Benim gibi şanssız birisiniz, onarılan cihazınız iki ay sonra tekrar arıza verdi. Tekrar servise vermek/göndermek durumunda kaldınız, etti iki. Onarıldı ve geri geldi. Fakat yine kusur var. Tekrar vermek/göndermek durumunda kaldınız etti üç, onarıldı diye geldi kusur var, veya biraz kullandınız tekrar sıkıntı verdi. Şimdi burada duruyoruz, neden? Öncelikle bilmemiz gereken şey bu dört arıza ne olursa olsun bunu 1 sene içerisinde vermesi gereklidir. Cihazın dört kez servis gördüğünü ve kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını ispatlayacak dört adet teknik servis raporuna ihtiyacınız var ve dördüncü arızasını verdiği anda, dördüncü servis raporunu almak için izlememiz gereken yol ve diğer işlemler sırasıyla şöyledir;

1) Cihazın arızasını kaba taslak belirterek özellikle onarım istemediğimizi ve sadece teknik servis raporu istediğimizi belirtiyoruz. Teknik servis bize cihazı gönderip yanında kullanıcı hatasından kaynaklanmayan şekilde kusurludur şeklinde rapor gönderdiği anda dört adet servis raporumuz hazır demektir.

2) Bu raporlara dayanarak cihazı aldığımız mağaza neresi ise, yani fatura üzerinde bulunan mağazanın adresine PTT'den iadeli taahhütlü dilekçe yazıyoruz. Örnek;

X İLETİŞİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. ' NE

X tarihinde X Liraya mağazanızdan aldığım X Marka X Model cihazım aldığım günden bu güne garanti kapsamı dahilinde dört kez arıza verip üçünde onarımı yapılmıştır. Cihaz şu an servis raporu kanaatiyle kusurludur. Garanti Belgesi Uygulama Esasları Yönetmeliğine göre fatura tarihinden itibaren garanti kapsamı dahilinde, bir yıl içerisinde dört kez servis görmesine istinaden; [ buradan sonra a), b), c) seçeneklerinden birini isteğinize göre ekleyebilirsiniz.

a) fatura tutarı olan X Lira bedel iadesi talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
b) cihazımın birebir aynısı ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
c) cihazımın bir üst modeli ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim. (Üst modelin fiyatı fatura tutarından en fazla 50 lira kadar fazlaysa)
d) fatura tutarım ile cihazımın bir üst modeli ile arasındaki fiyat farkını ödemek suretiyle değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.

İsim, Soyisim, telefon, adres ve imza ile dilekçemizi tamamlayıp gönderiyoruz.


Bu bir sene içerisinde üçten fazla arıza vermesi durumunda %100 yasal hakkımızdır. Telefonu aldığımız andan itibaren 1 seneyi geçtiğinde üçten fazla arıza almamız durumunda, iade veya değişimi her seferinde teknik servisinizden talep edebilirsiniz fakat bu gibi durumlarda cihazınızı ya bir şekilde hile ile garanti kapsamı dışına çıkartmaya çalışırlar ya da hiçbir şekilde sonuç vermez onarılıp geri size teslim edilir. Cihazın 20 iş gününden fazla teknik serviste yoğunluk, parça bekleniyor v.b. bahanelerle bekletilmesi gibi durumlarda da yasal olarak iade/değişim talep edebilir, hakkınızı arayabilirsiniz. Bunların dışında tüketici hakem heyetine şikayetiniz sonucu olumlu bir karar çıkmadıkça veya teknik servis değişim raporu vermedikçe iade/değişim hakkınız yasal olarak bulunmamaktadır. Garanti süresi dolana kadar cihazın kendi verdiği kusurlarda onarım hakkınız yasal olarak mevcuttur ve siz aksini istemediğiniz takdirde cihazınız her seferinde size onarılıp geri gönderilir.

Biraz uzun oldu ama en temelinden basit ve detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Umarım bu bilgiler ihtiyacı olan kişilere yardımcı olur ve konuyla ilgili tüm sorularınızı bu başlık altından sorabilir, cevap alabilirsiniz. Arızasız günler ve iyi forumlar dilerim.
 
Üst
stat counter