Garantide Ücret İadesi ve Değişim Hakkında Bilinmesi,Yapılması Gerekenler

Konusu 'Akıllı Telefonlar' forumundadır ve mmrtylmz tarafından 13 Ekim 2014 başlatılmıştır.


  1. mmrtylmz

    mmrtylmz Doçent

    Katılım:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    500
    Beğenileri:
    16
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    Ankara

    - Garantide Ücret İadesi ve Değişim Hakkında Bilinmesi,Yapılması Gerekenler

    Teknoloji büyüdükçe getirdiği sıkıntılar da büyümekte. Özellikle binlerce lira verip aldığımız akıllı telefonlar, her ne kadar dikkatli kullansak da arıza verebiliyor. Teknoloji işi şans işi tabirine inanan biriyim. Kimisi X marka X model cihazı alır, yıllarca sıkıntısız bir şekilde kullanır, kimisi de aynı X marka X model cihazı alır, cihaz teknik servisin elinden bir türlü kurtulamaz. Bu bilgi teknik servisten kurtulamayan cihaz sahiplerine umarım yardımcı olur diyerek başlayalım.

    Kullanıcı hatası. Bu kritere çok dikkat etmeliyiz çünkü teknik servisler ücretli işlem yapmak, telefonunuzu garanti kapsamına çıkartmak, telefonunuzu değiştirmemek v.b. gibi şeyler için çoğu kez kullanıcıları bu şekilde tuzağa düşürmektedirler. Bu yüzden kullanıcı hataları ile ilgili bilgi sahibi olmalı, arıza durumunda bunun neden kaynaklanabileceği konusunda fikir sahibi olmalı hiç bilginiz yoksa da bilirkişilere danışmalısınız.

    Cihazınız arıza verdi ve teknik servise vermek/göndermek durumunda kaldınız. Eğer ki cihazı teknik servisinize kargo ile verecekseniz, mümkünse arızasını, cihazın fiziksel durumu v.b detaylı bilgilerini, kargo paketleme işlemine kadar video ile sesli bir biçimde anlatarak kayıt edin. Çünkü cihazınızı sağlam kutularsınız, kargoda kırılır veya kasten teknik servis tarafından zarar verilir, bize kırık/hasarlı geldi garanti kapsamı dışındadır, şu kadar liraya tamir edebiliriz derler ve bunu hiçbir şekilde ispatlayamazsınız. Olan telefonunuza, zamanınıza ve en önemlisi paranıza olur.

    Binlerce lira verip bir akıllı telefon satın aldınız. Fatura üzerinde yazan tarih dahil 2 sene garantiniz var. Teknoloji bakımından şansız birisiniz diyelim. Telefonunuz 1 hafta sonra kendiliğinden arızalandı. Teknik servise verdiniz/gönderdiniz ve cihazınız onarıldı size gönderildi. Kargo ile size ulaştıysa, paketinizi kargo görevlisinin yanında açıp iyice inceleyin, herhangi bir fiziksel hasar gördüğünüz anda kargo görevlisine tutanak tutturarak anında geriye postalayın. Eğer ki servisten elden teslim alacaksanız, serviste elinize aldığınız andan itibaren özellikle ekranı olmak üzere detaylıca inceleyin, bir kusur bulmanız halinde anında servis görevlisine tekrardan onarım talebi vermek şartıyla teslim edin.

    Benim gibi şanssız birisiniz, onarılan cihazınız iki ay sonra tekrar arıza verdi. Tekrar servise vermek/göndermek durumunda kaldınız, etti iki. Onarıldı ve geri geldi. Fakat yine kusur var. Tekrar vermek/göndermek durumunda kaldınız etti üç, onarıldı diye geldi kusur var, veya biraz kullandınız tekrar sıkıntı verdi. Şimdi burada duruyoruz, neden? Öncelikle bilmemiz gereken şey bu dört arıza ne olursa olsun bunu 1 sene içerisinde vermesi gereklidir. Cihazın dört kez servis gördüğünü ve kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını ispatlayacak dört adet teknik servis raporuna ihtiyacınız var ve dördüncü arızasını verdiği anda, dördüncü servis raporunu almak için izlememiz gereken yol ve diğer işlemler sırasıyla şöyledir;

    1) Cihazın arızasını kaba taslak belirterek özellikle onarım istemediğimizi ve sadece teknik servis raporu istediğimizi belirtiyoruz. Teknik servis bize cihazı gönderip yanında kullanıcı hatasından kaynaklanmayan şekilde kusurludur şeklinde rapor gönderdiği anda dört adet servis raporumuz hazır demektir.

    2) Bu raporlara dayanarak cihazı aldığımız mağaza neresi ise, yani fatura üzerinde bulunan mağazanın adresine PTT'den iadeli taahhütlü dilekçe yazıyoruz. Örnek;

    X İLETİŞİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. ' NE

    X tarihinde X Liraya mağazanızdan aldığım X Marka X Model cihazım aldığım günden bu güne garanti kapsamı dahilinde dört kez arıza verip üçünde onarımı yapılmıştır. Cihaz şu an servis raporu kanaatiyle kusurludur. Garanti Belgesi Uygulama Esasları Yönetmeliğine göre fatura tarihinden itibaren garanti kapsamı dahilinde, bir yıl içerisinde dört kez servis görmesine istinaden; [ buradan sonra a), b), c) seçeneklerinden birini isteğinize göre ekleyebilirsiniz.

    a) fatura tutarı olan X Lira bedel iadesi talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
    b) cihazımın birebir aynısı ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
    c) cihazımın bir üst modeli ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim. (Üst modelin fiyatı fatura tutarından en fazla 50 lira kadar fazlaysa)
    d) fatura tutarım ile cihazımın bir üst modeli ile arasındaki fiyat farkını ödemek suretiyle değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.

    İsim, Soyisim, telefon, adres ve imza ile dilekçemizi tamamlayıp gönderiyoruz.


    Bu bir sene içerisinde üçten fazla arıza vermesi durumunda %100 yasal hakkımızdır. Telefonu aldığımız andan itibaren 1 seneyi geçtiğinde üçten fazla arıza almamız durumunda, iade veya değişimi her seferinde teknik servisinizden talep edebilirsiniz fakat bu gibi durumlarda cihazınızı ya bir şekilde hile ile garanti kapsamı dışına çıkartmaya çalışırlar ya da hiçbir şekilde sonuç vermez onarılıp geri size teslim edilir. Cihazın 20 iş gününden fazla teknik serviste yoğunluk, parça bekleniyor v.b. bahanelerle bekletilmesi gibi durumlarda da yasal olarak iade/değişim talep edebilir, hakkınızı arayabilirsiniz. Bunların dışında tüketici hakem heyetine şikayetiniz sonucu olumlu bir karar çıkmadıkça veya teknik servis değişim raporu vermedikçe iade/değişim hakkınız yasal olarak bulunmamaktadır. Garanti süresi dolana kadar cihazın kendi verdiği kusurlarda onarım hakkınız yasal olarak mevcuttur ve siz aksini istemediğiniz takdirde cihazınız her seferinde size onarılıp geri gönderilir.

    Biraz uzun oldu ama en temelinden basit ve detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Umarım bu bilgiler ihtiyacı olan kişilere yardımcı olur ve konuyla ilgili tüm sorularınızı bu başlık altından sorabilir, cevap alabilirsiniz. Arızasız günler ve iyi forumlar dilerim.
     
    ycl.mrt.zkn, lgsever, kenantpz ve diğer 7 kişi bunu beğendi.


  2. bilal3500

    bilal3500 Üyecik

    Katılım:
    9 Mart 2015
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Meraba:Öncelikle benim telefonda kitlenme söz konusu vardı ınstagram facebook vs.Hiç bir telefonda yokken sadece benım telde sorun vardı.2 kez gitti garantiye telefonun her parçası deişti ama yine aynı hata 3.kez vermedim çünkü her parçası deiştiği için başka bişey yamadaıkları için.Tüketici haklarına verdim işte telefonum geldi bu hafta içinde belli olur kabul veya reddi.Benim şimdi sizin önerdiğini yaparsam olur mu acaba ? 2 Kez gönderdim.Eğer olursa gönderiyim birde kesin pra iadesi oluyor mu ? Bilgilendirirseniz sevinirim.
     
    kenantpz ve Apocalypse_ bunu beğendi.
  3. mmrtylmz

    mmrtylmz Doçent

    Katılım:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    500
    Beğenileri:
    16
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    Ankara
    Öncelikle geç dönüş için kusura bakmayın. Alıntı yapsaydınız daha çabuk dönebilirdim. Tüketici haklarından çıkacak karara bağlı olarak eğer ki tüketici hakları sizi haklı bulursa istediğinizi isteme hakkınız var. Iade, Değişim size kalmış.
     
    Apocalypse_ bunu beğendi.
  4. SDN Okuru

    SDN Okuru SDN Okuru

    İphone 5s e biraz su döküldü telfonda sadece hoparlor arada sırada cal8smıyo garantiy göndersem garanti degisim yapilabilir mi
     
    Apocalypse_ bunu beğendi.
  5. mmrtylmz

    mmrtylmz Doçent

    Katılım:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    500
    Beğenileri:
    16
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    Ankara
    Garantiye gönderirseniz %90 sıvı teması olduğunu anlayacaklardır. Eğer ki anlarlar ise sizi arayıp zaten garanti kapsamına girmediğini ve ücretli olarak tamir edebileceklerini, ya da üzerine cüzi bir miktar ücret isteyip size garantinin kaldığı yerden devam etmesi şartıyla kapalı kutu sıfırını göndereceklerdir. Bence siz hoparlör arada çalışmıyor diye garantiye gönderin daha sonrasında servisin tepkisine göre hareket edin.
     
  6. SDN Okuru

    SDN Okuru SDN Okuru

    Selam Benim telefonumda egilme problemi var kullanici hatasina girermi alali bir ay olmadi degisim yaparlarmi
     
  7. MertBunyamin

    MertBunyamin Üyecik

    Katılım:
    5 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    7
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Selam mmertyılmaz benim telefonum vodafone smart 6 egilme problemi var alali bir ay olmadi servis degisim yaparmi
     
  8. sylar046

    sylar046 Üyecik

    Katılım:
    15 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    5
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    1
    Merhaba mmrtylmz, size bir sorum olacak. Cihazımı 4. kez onarıma gönderdim.(Sizin yazınızı erken okusaydım sadece hasarlı raporu alıp itiraz ederdim.) İnternette birkaç kez okumuştum 4. gidişinden sonra iade vs. değişim söz konusu olabiliyormuş. Sizin yazınızı da yeni okudum. Şimdi cihazı fatura tarihinden sonraki 1 yıl içerisinde 3 (mart,nisan ve mayıs 2015), 4. kez gönderdiğimi (ağustos 2015) ise fatura tarihini(Temmuz 2014) bir yılı geçen süre içerisinde gönderdim ve cihaz herhangi bir ücret istenilmeden tamir edilmiş ve yola çıkmış pazartesi elimde olur. Şimdi sizce dilekçeyi yazmalı mıyım ? Tüketici hakem heyetine başvurmam gerekir mi ? Nasıl bir yol izleme mi tavsiye edersiniz? Cevabınızı bekliyorum. Umarım anlaşılır yazmışımdır.
     
  9. hsyn1234

    hsyn1234 Üyecik

    Katılım:
    16 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    merhaba mmrtylmz, benim telefonum aynı arıza sebebiyle 5 kez servise gitti ayrıca bu gidişlerde servisten yeni arızalar ile döndü bende 6. kez servise gönderdim ve fatura bedelinin iadesini talep ettim.Sizce yanlış mı yapmışım yada bundan sonra nasıl bir yol izlemeliyim? Garanti süresi 21 ay oldu
     
  10. SDN Okuru

    SDN Okuru SDN Okuru

    ----YARDIM-----
    Merhaba benim htc one telefonum var.telefonumu 2 kez kulakliktan hoporlerden ses az geliyor diye seevise gonderdim.2 sindede parca degisimi yapildi.simdi yine ayni sorun var.bu sefer gonderirken normal arizanin gderilmesinimi isticem yoksa degisimini mi?
     
  11. yardııımmmmm

    yardııımmmmm SDN Okuru

    Sony xperia z3 marka telefonum var. Ekranı kırıldı 11.06.2015 te Ücretli onarım için garantiye gönderdim.20 iş günü geçtikten sonra onarım yapılmadan gönderildi. 2.defa gönderdim 600 tl bedelle ekranı yaptılar. ancak ekran soluk bir renkte telefon donmaya başlamış şekilde ve sinyal anteni koyulmadan gönderildi telefon. 3.defa gönderdim sinyal biraz çeker olmuş ama telefonun şarjı %80 i geçmez ve ekran çok kötü bi halde geri aldım. 4. defa gönderdim , bugün 21.09.2015 itibariyle telefon 15 gün geçmesine rağmen şuan hala garantide. Tüketici mahkemesine başvursam haklı çıkar mıyım ? 11 hazirandan beri telefonu tamir etmeleri için gönderip duruyorum .
     


  12. mmrtylmz

    mmrtylmz Doçent

    Katılım:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    500
    Beğenileri:
    16
    Ödül Puanları:
    18
    Cinsiyet:
    Erkek
    Yer:
    Ankara
    Tüm servis evraklarınla beraber telefon geldikten sonra tüm tarihlerin yazılı olduğu bir dilekçe ile başvur fakat ilk olarak telefonun ekranı kırıldığından tahminimce garanti kapsamı dışına çıkmıştır. Onarım kusuru olarak diğerlerini ücretsiz yapmışlardır, cihaz ilk onarımda garanti kapsamı dışına çıkmıştır diye başlarından savurabilirler ama yine de tüketici haklarında şansını denemende fayda var. Kolay gelsin.
     
  13. ali safca

    ali safca SDN Okuru

    Benim gibi şanssız birisiniz, onarılan cihazınız iki ay sonra tekrar arıza verdi. Tekrar servise vermek/göndermek durumunda kaldınız, etti iki. Onarıldı ve geri geldi. Fakat yine kusur var. Tekrar vermek/göndermek durumunda kaldınız etti üç, onarıldı diye geldi kusur var, veya biraz kullandınız tekrar sıkıntı verdi. Şimdi burada duruyoruz, neden? Öncelikle bilmemiz gereken şey bu dört arıza ne olursa olsun bunu 1 sene içerisinde vermesi gereklidir. Cihazın dört kez servis gördüğünü ve kullanıcı hatasından kaynaklanmadığını ispatlayacak dört adet teknik servis raporuna ihtiyacınız var ve dördüncü arızasını verdiği anda, dördüncü servis raporunu almak için izlememiz gereken yol ve diğer işlemler sırasıyla şöyledir;

    1) Cihazın arızasını kaba taslak belirterek özellikle onarım istemediğimizi ve sadece teknik servis raporu istediğimizi belirtiyoruz. Teknik servis bize cihazı gönderip yanında kullanıcı hatasından kaynaklanmayan şekilde kusurludur şeklinde rapor gönderdiği anda dört adet servis raporumuz hazır demektir.

    2) Bu raporlara dayanarak cihazı aldığımız mağaza neresi ise, yani fatura üzerinde bulunan mağazanın adresine PTT'den iadeli taahhütlü dilekçe yazıyoruz. Örnek;

    X İLETİŞİM HİZMETLERİ LTD. ŞTİ. ' NE

    X tarihinde X Liraya mağazanızdan aldığım X Marka X Model cihazım aldığım günden bu güne garanti kapsamı dahilinde dört kez arıza verip üçünde onarımı yapılmıştır. Cihaz şu an servis raporu kanaatiyle kusurludur. Garanti Belgesi Uygulama Esasları Yönetmeliğine göre fatura tarihinden itibaren garanti kapsamı dahilinde, bir yıl içerisinde dört kez servis görmesine istinaden; [ buradan sonra a), b), c) seçeneklerinden birini isteğinize göre ekleyebilirsiniz.

    a) fatura tutarı olan X Lira bedel iadesi talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
    b) cihazımın birebir aynısı ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.
    c) cihazımın bir üst modeli ile değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim. (Üst modelin fiyatı fatura tutarından en fazla 50 lira kadar fazlaysa)
    d) fatura tutarım ile cihazımın bir üst modeli ile arasındaki fiyat farkını ödemek suretiyle değişimini talep eder, gereğinin yapılmasını rica ederim.

    İsim, Soyisim, telefon, adres ve imza ile dilekçemizi tamamlayıp gönderiyoruz.

    İyi günler 1 ay önce samsung bayiisinden samsung galaxy j7 telefon aldım aldıktan 1 hafta sonra telefonun açma kapama tuşu içine çöker gibi oldu bastığımda basılı kalıyordu aldıgım yere götürdüm ve garantiye gönderdim 7 gün sonra geri geldi tuş hala aynı şekildeydi bozuktu birde üstüne üstlük telefonun menü tuşu geri tuşu falanda çalışmıyordu tekrar bayiye götüreceğim telefonu ne yapmamı önerirsiniz teşekkürler
     
    kenantpz ve Hüseyin59300 bunu beğendi.
  14. nuriahmet

    nuriahmet Üyecik

    Katılım:
    17 Ekim 2015
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0

    Merhaba.

    Sony z1 cihaz almıştım.(10 Temmuz 2014)Cihazda ısınma problemlerinden dolayı değişim istemiştim cihazı thh'yle değiştirmiştim.Cihazın bana sıfırın verilmesi kararı çıkmıştı ve verildi yeniden sıfır garanti düzenlendi.(ocak 2015) 2.olarak aldığım cihazdada ısınma,kapanma problemleri var ve 2 defa aynı sepepten servise gitti ama gene olmadı tekrar gidicek sormak istediğim sorular şunlar.

    1.Yeni kanuna göre cihaz servise kaç defa giderse ücret iadesi taleb edebiliyorum.

    2.2 defa aynı sebebten gitti 3.üncü defa gidicek sorun hala çözülmedi bu konuda bişe yapamazmıyız.ben okuduğum kadarıyla int'den 6 defa dan sonra ücret iadesi taleb edebiliyoruz doğrumudur.

    3.1 aldığım cihaz 1 kere 2inci aldığım cihaz 2 defa gitti bu 3 olarakmı sayılıyor ayrı ayrı fatura düzenlendi eski aldığım faturası alınıp yenisi verildi.bütün servis kayıtları bilgileri thh kararları hepsi elimde mevcut.2. cihazı icra yoluyla almıştım orda düzenlendi fatura.

    Şimdiden teşekkürler.
     
    Hüseyin59300 bunu beğendi.
  15. axazaxzx

    axazaxzx SDN Okuru

    Benim htc desire 816g telefonum var.telefona guncelleme geldi.telefonumu guncelledim.guncelleme bittikten sonra siyah ekran verdi birkac dakika.ondan sonra telefon acildi.fakat manuel olarak acilmayan root menusu acildi ve en alt kisimda no.zip file sd card ve internal sd card yaziyodu.bende telefonu kapayip garantiye verecegim.sizce garanti kapsamina girer mi
     
    Hüseyin59300 bunu beğendi.
  16. rafettt1994

    rafettt1994 SDN Okuru

    Merhaba 2 şubat 2015 te aldığım xperia z3 telefonu 2 kere su geçirme 2 kerede farkli nedenden servise verdim. 2. defa servise verdigimde para iade talep ettim ama olumlu cevap alamadim. 4. defa servise verdigimde yazinizda belirttiginiz gibi para iade talep etmedim ama bu telefonun para iadesini 4 kez servis gormesinden dolayi istiyorum. Hangi yollari izlemem lazim kisaca anlatirmisiniz. Teşekkurler.
     
    Hüseyin59300 bunu beğendi.
  17. sea_demon

    sea_demon Üyecik

    Katılım:
    29 Ocak 2014
    Mesajlar:
    50
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    8
    Banada yardimnl utfen
     
    Hüseyin59300 bunu beğendi.
  18. kemal_ksk

    kemal_ksk Asistan

    Katılım:
    9 Eylül 2014
    Mesajlar:
    299
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    0
    onemlı bır not eklemek ıstıyorum, apple alanlar yurt dısına cıkarsa kullanıcı hatası olmadıgı sorunlarda 10 dakıka da randevusuz degısım yapıyorlar..

    aklınızda olsun
     
    Hüseyin59300 bunu beğendi.
  19. sea_demon

    sea_demon Üyecik

    Katılım:
    29 Ocak 2014
    Mesajlar:
    50
    Beğenileri:
    4
    Ödül Puanları:
    8
    ıyı geceler dılerım nasılsınız bırsey danışmak bılgı almak ıstıyorum musadenızle....
    general mobıle dıscovery 2 var bır sebepten hakem heyetine verdım 11.11.15 tarıhınde bana karar mektubu geldı ve telefonun ıadesıne karar verılmıs fakat ıade ıcın fatura vatan computure kesılmıs fakat benı dun telpadan aradılar ve telefonu faturasını ıcerıgını ve hakem heyetının kararını ıban nosu yazarak telpaya yollamamı ıstedıler bu ılerde acemıyım nasıl bır yol ızlemem lazım yanlış bısey yapmak ıstemıyorum yardımcı olursanız sevınırım saygıar selamlar
     
    Hüseyin59300 bunu beğendi.
  20. Thefredom

    Thefredom Üyecik

    Katılım:
    2 Ocak 2016
    Mesajlar:
    1
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    Merhaba arkadaşlar ben General ,mobile Discovery 2 aldım telefon aldığımdan beri sim kart ve dokunmatik sorunu veriyor Arkadaşımda aynı sorundan gönderdi bizim hatamız dediler Sıfır cihaz gönderdiler. Bende garantiye göndereceğim ama telefonumun açma kapama tuşu bozuldu bende garantiye göndermedim telefoncuya yaptırdım ve telefoncu telefonun arka kapağını açmış (arka kapak açılmıyor normalde) şimdi telefonu göndersem açılmış garanti kapsamı dışında kaldı derler mi herkes öyle söylüyor garanti bunu anlarmı ve diğer sorunlarımı yapmazsa nolacak. Telefonumun yenisini gönderilmesini istiyorum
     
    Neset 2335 ve Hüseyin59300 bunu beğendi.
Taslak kaydedildi Taslak silindi

Sayfayı Paylaş