Formula 1'e 1.6 motor geliyor

Bu konuyu okuyanlar

mr_rain

Müdavim
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,957
Reaksiyon puanı
441
Puanları
83
541833874922.jpg


Takımların yeni araçlarını tanıtmaya başladığı şu günlerde kesinlikle en büyük endişe 2014’de kullanılması zorunlu olan 1.6 turbo motorların Formula 1’e etkisi.


Dünya Otomobil Sporları Federasyonu (FIA) geçtiğimiz yılın sonunda Formula 1'de yapacağı radikal değişiklikleri açıkladığında yer yerinden oynamıştı. Zira bu değişikliklerin Formula 1'de değerleri kökten değiştireceği ortadaydı. Geçtiğimiz haftalarda Brezilya'da koşulan 2013'ün son yarışından sonra tartışmalar ve farklı görüşler yine gündemdeki yerini aldı. Kural değişikliklerini bir kenara alırsak motor değişikliği 2014'ün temel problemini oluşturuyor diyebiliriz.

Doğrudan enjeksiyonlu turbo şarjlı motorlar, pilotların ve takımların en çok kafa yorduğu konulardan biri. İyi yanları yok mu; tabi ki var. önce bu noktaları ortaya koyalım. Bir kere yeni motorun maksimum gücü mevcut V8 F1 motorların çıkış gücünü aşacak; ayrıca yakıt verimliliği ciddi şekilde iyileştirilmiş olacak. Sadece 100 kg'a izin verilen yarışlarda bu yeni motorlar seleflerine oranla yüzde 35 daha az yakıt tüketecek. Bu da çevrecilik açısından önemli. Bunun yanında o kadar soru işareti var ki çevrecilik konusu kaybolup gidecek. 1.6 lt'lik motorlar öncelikle ses açısından tam bir hayal kırıklığı olacak.

Ralliden de bildiğimiz gibi o gümbür gümbür tok ses yerini bir vızıltıya bırakacak. Yeni motorlar sürüş stilini de kökten değiştirecek. Zira turbo motorlara alışmak kolay olmayacak. Yeni pilotlar buna daha kolay alışacak gibi, daha eski ve tecrübeli pilotlar ne kadar zorlanacak, yaşayıp göreceğiz. Bu sene motor arızaları daha sık çıkacak karşımıza. Turbo kit, kolayca arıza çıkarabiliyor, bunu biliyoruz. Ayrıca yeni kurallara göre karşımıza çıkan test sınırlaması ve bir takımın bir sezon boyunca kullanabileceği motor sayısının düşürülmesi de takımları kara kara düşündürüyor. Burada herşey zincirleme olarak birbirini etkiliyor.

Pirelli'nin yeni lastikleri, Brezilya'da bu lastiklerin test edilememesi, yeni motorlara göre değişen sürüş şeklinin lastik aşınmalarını nasıl etkileyeceği gibi soruların cevaplarını bulması sezonun ilk yarısını bulur gibi gözüküyor. Ancak dengelerin değişeceğini görmek için de o kadar beklememize gerek yok. 2013'de Red Bull'un üstünlüğü sayesinde yaşadığımız sıkıcı yarışlar yerini aksiyona ve bilinmeyene bırakacak gibi. Formula 1 bu motorlarla bir çeşit 'Cup Yarışı'na dönecek belki ama biraz da hareket gelecek.

kaynak
 

grkn-g

Doçent
Katılım
30 Kasım 2011
Mesajlar
883
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
oldu olacak 1.6 dizel otm seçeneği eklensin :D
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
bu red bull'un kabusu olucak gibi ama red bull bunun da icabina bakar...
 

pcwolf

Müdavim
Katılım
21 Ocak 2009
Mesajlar
7,545
Reaksiyon puanı
33
Puanları
48
Sırf çevre için bunu yapıyorlarsa gitsinler o motoru sokakta dolaşan v8lere felan koysunlar.
F1 araçları günlük yollarda olup çevre kirletiyor sanki.
 

kehfest

Doçent
Katılım
22 Kasım 2013
Mesajlar
693
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
F1 Otomotiv Sanayisinin deneme alanıdır. O yüzden bi bildikleri vardır diyorum
 

Munitionis

Müdavim
Katılım
18 Mart 2012
Mesajlar
1,504
Reaksiyon puanı
9
Puanları
38
FIA her geçen sene sıçıyor.Ferariciydim Alanso gelince soğumuştum birde her sene değişen kurallarla iyice sıkıldım. Ferarrinin serini bozmak için yapmadıklarını bırakmadılar şimdide aynisi Red Bull a yapıyorlar eski tadı tuzu yok artık benim için takımlar FIA ile her zaman sürtüşüyordu Takımlar toplu F1 birakmazlarsa iyidir yakında.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
yakında elektirkli f1 arabasını zorunlu yaparlar tesla şampiyon olur...
 
Üst