Fiat Egea Euro NCAP sonuçları açıklandı!

Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
6,363
Beğeniler
228
Puanları
63
Konum
İstanbul
#21
düzeltme yapmam icap ediyor.
egea ilgili teste hb modeliyle girmiş. normalde sedan ile girmesinin bir farkı olmaz.
euroncap test araçlarını baz donanımları ile teste sokuyor.

bunu bilen fiat egea sedan ve egea hb nin baz donanımını farklı yapmış. hb versiyonuna perde ve yan hava yastıklarını standart koymuş.
sedanda ise sadece 2 ön hava yastığı var. eğer sedan teste girse 2 yıldız anca alırdı.
perde hava yastığı ise birçok otomobilde baz donanımda gelmiyor.

dolayısıyla egea perde hava yastıklarına rağmen 3 yıldız alıyorsa aracın hakkı 3 yıldız bile olmayabilir.

önceki mesajımda egea'yı savunmuştum fakat çevirilen dümenin yeni farkına vardım.

araç çıktıktan 1 sene sonra teste girmesinin de sebebi bu. teste sedanla sokmak istememişler. hb ile soktular ki 3 yıldız alabilsin.
türkiyede insanın değeri olmadığı için rahat rahat satıyorlar sedanları. sonra ölümlü kaza sayısı neden çok diye soruyorlar.
avrupaya göre araç sayımız az ama ölümlü kazamız çok. çünkü satılan araçların birçoğu güvensiz veya eski
 

CiiixXx

Profesör
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
1,372
Beğeniler
27
Puanları
48
#23
düzeltme yapmam icap ediyor.
egea ilgili teste hb modeliyle girmiş. normalde sedan ile girmesinin bir farkı olmaz.
euroncap test araçlarını baz donanımları ile teste sokuyor.

bunu bilen fiat egea sedan ve egea hb nin baz donanımını farklı yapmış. hb versiyonuna perde ve yan hava yastıklarını standart koymuş.
sedanda ise sadece 2 ön hava yastığı var. eğer sedan teste girse 2 yıldız anca alırdı.
perde hava yastığı ise birçok otomobilde baz donanımda gelmiyor.

dolayısıyla egea perde hava yastıklarına rağmen 3 yıldız alıyorsa aracın hakkı 3 yıldız bile olmayabilir.

önceki mesajımda egea'yı savunmuştum fakat çevirilen dümenin yeni farkına vardım.

araç çıktıktan 1 sene sonra teste girmesinin de sebebi bu. teste sedanla sokmak istememişler. hb ile soktular ki 3 yıldız alabilsin.
türkiyede insanın değeri olmadığı için rahat rahat satıyorlar sedanları. sonra ölümlü kaza sayısı neden çok diye soruyorlar.
avrupaya göre araç sayımız az ama ölümlü kazamız çok. çünkü satılan araçların birçoğu güvensiz veya eski
Kısa ve öz... Güzel bilgiler. Ek olarak aracın ön koltukları da sıkıntılı. Zaten çarpışma testlerinde ön koltuğun nasıl kırıldığını net görebiliyorsunuz.

Koltuğun aslında bu kadar önemli olduğunu hiç düşünmemiştim, ta ki bir minibüs arkadan şiddetli bir şekilde çarpana kadar.

Maalesef Fiat marka arabanın ön koltuğunda kemerim takılı şekilde oturuyor olmama rağmen, minibüsün çarpmasıyla koltuk son kademeye kadar yattı ve ben gözümü açtığımda arka koltukta buldum kendimi :D Sonrasında da günlerce süren sırt, bel, boyun ağrıları...

Koltuk önemli abi...
 
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
6,363
Beğeniler
228
Puanları
63
Konum
İstanbul
#25
Kısa ve öz... Güzel bilgiler. Ek olarak aracın ön koltukları da sıkıntılı. Zaten çarpışma testlerinde ön koltuğun nasıl kırıldığını net görebiliyorsunuz.

Koltuğun aslında bu kadar önemli olduğunu hiç düşünmemiştim, ta ki bir minibüs arkadan şiddetli bir şekilde çarpana kadar.

Maalesef Fiat marka arabanın ön koltuğunda kemerim takılı şekilde oturuyor olmama rağmen, minibüsün çarpmasıyla koltuk son kademeye kadar yattı ve ben gözümü açtığımda arka koltukta buldum kendimi :D Sonrasında da günlerce süren sırt, bel, boyun ağrıları...

Koltuk önemli abi...
allah korumuş geçmiş olsun. egea şu an rakiplerinden 10 bin tl daha ucuza satılıyor.
almak isteyen yine alsın itirazım yok elbette ama ne aldığını bilsin.
aradaki fark güvenlik öğelerine gidiyor.
teste hb modeli 6 hava yastığı ile girmiş ona rağmen 3 yıldızı anca almış.
rakipleri 4 hava yastığı ile 5 yıldız alıyor.

sedan modelinde ise sadece 2 hava yastığı var. eğer sedanla teste girse 2 yıldızı anca alırdı.
ölümlü trafik kazalarının bu kadar çok olduğu ülkemizde en çok satılan araç tipi olan sedan modeli için böyle birşey yapmaları çok yakışıksız olmuş.
 

CiiixXx

Profesör
Katılım
21 Nis 2008
Mesajlar
1,372
Beğeniler
27
Puanları
48
#26
Teşekkürler. Verilmiş sadakamız varmış.

Biliyorum yazdığınız şeyleri, ilk sayfada bende benzer şeyler yazmıştım.

Çok satabilmek için insan hayatı hiçe sayılıyor. Filo satışlarında daha da ucuza satıyorlar bu aracı. Çalışanların seçme şansı, itiraz etme şansı da yok.

Bireysel olarak bu aracı alan çok az diye biliyorum. Genelde yollarda gördüklerimiz şirket araçları.
 

Bu konuyu görüntüleyen üyeler (Toplam:0)

stat counter