F1 kuralları

Bu konuyu okuyanlar

warkortali

Profesör
Katılım
14 Kasım 2006
Mesajlar
3,735
Reaksiyon puanı
181
Puanları
63
İzin verilen;

Maksimum Motor Hacmi: 3000cc
Maksimum Silindir Sayısı: 10
Maksimum Sübap Sayısı: 5 sübap/silindir
Maksimum Vites Sayısı: 7
Minimum Vİtes Sayısı: 4

Lastik ölçüleri:
Ön: Sırt: 305 - 335 aralığında
Arka: Sırt: 365 - 385 aralığında
Jant: 26 inç

Diğer Kurallar:

Motor: Aşırı Besleme Üniteleri(Turbo, SuperCharge vb.) yasak.
Motor komple çelik dökme kalıp olmak zorunda.
Pistonlar ve silindir ekipmanlarının tamamında patlamayı kolaştırıcı
kimyasal addeler kullanımı yasak.

Şanzıman: Manuel olmak zorunda.

Yürüyen Aksam: Araçlar arkadan itiş olmak zorunda.
Direksiyon sadece ön tekerleklere bağlı olmak zorunda.
Çekiş kontrol Sistemi(Asr) Herhangi bir yoltutuş sistemi kullanımı
(ESP,DSC,ASC,ETC vb.) yasak.

Frenler : Disklerin kalınlığı maks. 2,8 cm
Dış Çapı ise maks. 27,8 cm olmak zorunda.
Kaliperlerde ve balatalarda her türlü malzeme serbest.
Fren Sistemi sadece Hidrolik olmak zorunda(yedek olarak 2. bir sisteme sanırım
izin veriliyor, emin değilim) ve ABS yasak.
Kaliperlerde maks 6 adet piston kullanılabilir.

Diğer: Egzoz sistemi boyları herkeste aynı olmak zorunda.

Bilinen ve/veya Tahmin Edilen Bilgiler:

Maks. Sürat: Nereden baksan 350 km/s

0-100: 3 sn.'nin altında

100-0: 25 metrenin altında.

Frensiz 100-0: 100 ile gidilirken gazdan ayak çekildiğinde araç kendi kompresörü ile 40 metre olmadan durabiliyor.
Frenlerde genelde karbon ve porselen alaşımlar kullanılabiliyor.. Aşırı ısınan frenler çok çabuk soğutulabiliyor.
Motorun soğutma sistemi yaklaşık 140 km süratten sonra devreye giriyor.
Araçların direksiyonu ufak bir PC işlevi görüyor. Direksiyondan araca her türlü emri vermek, ekibe sinyal yollamak ve araç hakkında raporlara ulaşmak mümkün.

Araç 200km ile düz duvara dik açı ile çarpsa bile pilotun ayaklarına duvar temas etmiyor.

Araç takla atsa pilotun kafası yere değmiyor.

Pilot kıyafetleri 5 dk. boyunca yangına dayanıklı vaziyette

Araçta panik fren yapıldığında pilot 5-6 G'ye maruz kalabiliyor.

Zamanını unuttuğum bir seneden sonra lastiklere 3 adet dikine kanal zorunluluğu getirildi(ondan önce slick idi lastikler). Neticesinde ortalama süratler 25 km/s civarında azaldı.

Araçta oluşan titreşimden ötürü yaklaşık 180 km/s sonrasında görüntü flulaşıyor özellikle direksiyon üstündeki ekranın okunması zorlaşıyor, çevredeki renkler ayırt edilememeye başlıyor(bu yüzden direksiyon üstündeki düğmelerde kullanılan renk tonları çok uçlarda). Bu durum bizim F3'ler de de 150 den sonra yaşanıyor ki kadranlar analog onlarda..

Tam emin olmamakla birlikte yakıt depoları 150-200 lt yakıt alabiliyorlar. Pitteki pompalar saniyede 30 lt yakıt basabiliyorlar..

Bir motor en fazla 2 yarış dayanacak şekilde tasarlanıyor(FIA kuralı aynı zamanda bu).

Pitteki max sürat 80 km/s.

Bir pilot her yarışta yaklaşık 5 kg kaybediyor.



2005'e özgü kurallar:

1. Artık öyle keyfi lastik değişimleri olamayacak. Acil bir durum olmadığı sürece lastik değiştirilemeyecek. Bu kural yüzünden Amerika yarışında problemler yaşandı. Hava yağmura dönerse değişim serbest.
2. Yarış ortasında benzin takviyesi yasaklandı. Yağış olursa yine serbest.
3. Aracın belli başlı bazı parçaları hasar görmüşse pitte bu parçaların tamiratı yasak(Uzun bir listesi var bunun)

Netten alıntıdır..
 
Üst