Elektrikli Fluence'ın Fiyatı Açıklandı

Bu konuyu okuyanlar

mr_rain

Guru
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,957
Reaksiyon puanı
441
Puanları
83
Elektrik motorlu Fluence Z.E.(Zero Emission), Türkiye'de 60.000 TL'den başlayan fiyatlarla satışasunulacak.


507297810284.jpg



Bursa Oyak Renault Fabrikaları'nda üretilen ilk elektrik motorlu Fluence, Fluence Z.E., kamu kuruluşlarına satışının ardından Nisan 2012'den itibaren nihai tüketiciye satışına başlanacak. Elektrik motorlu Fluence'ın satışıyla birlikte başlangıçta İstanbul, Ankara, Gaziantep, Kocaeli ve Bursa olmak üzere 5 pilot ilhizmet veriyor. Nisan 2012 sonrası 40 adetten fazla noktada müşteriye hizmet veriliyor olacak. Tüketici internet sitesi üzerinden talebini geçerek Fluence Z.E. siparişi verebilecek. Türkiye'deki pilot illerde otomobili deneme imkanı bulunuyor. Fluence Z.E.'nin Türkiye satış fiyatı, Avrupa ülkelerinde olduğu gibi termik motorlu bir Fluence'ın satış fiyatına eşdeğer. 2012model Fluence Dynamique 1.5 dCi EDC 110'un tavsiye edilen anahtar teslim liste fiyatı 60.500 TL.

kaynak
 

ganayem

Öğrenci
Katılım
23 Haziran 2008
Mesajlar
74
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
aylık akü kira ücreti gibi birşey varmış
rahatsız ediyor
 

alonespy

Asistan
Katılım
9 Kasım 2010
Mesajlar
399
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
60.000 tl + her ay 100 euro pil kirası + yakıt olarak kullanılan elektrik parası = benzinli araba ile aynı tüketim :D
 

hüseyin123

Profesör
Katılım
9 Haziran 2009
Mesajlar
1,057
Reaksiyon puanı
13
Puanları
0
avrupada bireysel acidan, benzin maliyeti henuz bir problem olarak gorulmuyor bence. bizde ise benzin hicbirzaman cozum olmadi bence cunku hep pahali.. benzin pahaliysa bosuna beklemeyin. vergilerle falan elektrikli otomobilde pahali olacaktir.
 

ALPARS

Profesör
Katılım
2 Ağustos 2011
Mesajlar
3,883
Reaksiyon puanı
8
Puanları
38
İlla bir yerden sorun olacak.
Akü kirasıda neymiş:glare:
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
63
elektriğide doğalgaz ile ürettikçe pek anlamı yok. her şekilde katı yakıta dönüyor iş.
 

hüseyin123

Profesör
Katılım
9 Haziran 2009
Mesajlar
1,057
Reaksiyon puanı
13
Puanları
0
acilen nukleer elektrik uretim santraline ihtiyacimiz var. bizim burda her hafta elektrikler kesilir. bir gider 10 dk gelmez. bir gider 30 dk gelmez. burasi turkiyenin kalbi istanbul...
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
63
acilen nukleer elektrik uretim santraline ihtiyacimiz var. bizim burda her hafta elektrikler kesilir. bir gider 10 dk gelmez. bir gider 30 dk gelmez. burasi turkiyenin kalbi istanbul...
sizin oradaki santrallerde sorun olsa gerek.

istanbulun farklı yerlerinde yaşadım hiç bir yerde sürekli elektrik kesilmesine şahit olmadım. ara sıra arızadan dolayı veya bulunamıyan bir arızadan dolayı sorunlar oldu.

nükleer enerjiye ihtiyacımız olduğuna katılıyorum. tüm gelişmiş ülkelerde onlarca varsa adamların bir bildiği vardır herhalde.
 

alonespy

Asistan
Katılım
9 Kasım 2010
Mesajlar
399
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
aslında ucuz bir yöntem var ama istasyon sayısı çok az...CNG(bildiğiniz doğazın araba versiyonu)...bu sistemin dönüşümü lpg ye oranla biraz pahalı ama yakıt fiyatı lpg nin yarısından az...
 

watchers

Doçent
Katılım
4 Mayıs 2008
Mesajlar
806
Reaksiyon puanı
9
Puanları
18
aylık 250 tl akü kirası olduktan sonra hiç bir karı kalmıyorki bunun yalan dolan işler
 

hüseyin123

Profesör
Katılım
9 Haziran 2009
Mesajlar
1,057
Reaksiyon puanı
13
Puanları
0
bir nukleer tesisismiz olsa mesela buyuk bir istihtam olur ve bu surekli bir istihtamdir. elektrik fiyatlarinin dusmesi gerekir. artik faturasi odenmedigi icin elektrigi kesilen kimseye rastlamassiniz bile. cari açık azalır. devletin mali yükü hafifler. vs. japonya gibi adaların üzerine kurulu, buyuk fay hatlarinin gectigi bir ulke bile hic cekinmeden nukleer santral kurduysa eminim suanda elektrik uretmenin baska bir yontemi yoktur.
 

alonespy

Asistan
Katılım
9 Kasım 2010
Mesajlar
399
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
[h=1]
[/h]Renault Mais, Türkiye'de önümüzdeki mart ayında satışa sunacağı elektrikli aracın satış etiketini Fransa merkezle yaptığı sıkı pazarlıklar sonucunda dizel Fluence'ın bile altına indirdi. 100 kilometre mesafeyi 2,5 liralık elektrik tüketimiyle kat eden otomobilin fiyatı batarya hariç 60 bin lira olacak. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, "Fluence Z.E.'yi hükümetin verdiği yüzde 3 ÖTV desteğiyle Avrupa ülkelerinde olduğu gibi normal motorlu Fluence fiyatı ile satışa sunabiliyoruz. 2012 model Fluence Privilege 1.5 dCi EDC 110 modelinin anahtar teslim fiyatı 61 bin 450 lira. Fluence'ın satış fiyatında verdiğimiz sözü tuttuk." dedi.

Zaman gazetesinin haberine göre; Fluence Z.E.'nin Avrupa'daki gibi batarya hariç satılacağını ve aylık abonelik ücreti alınacağını belirten İbrahim Aybar, "Batarya çok pahalı, o yüzden tüketici kiralamış gibi olacak. Aylık bir abonmanlık ücreti verecek. Fransa'da ayda 79 Euro (197,5 TL) alınıyor, bizde 100 Euro (250 TL) civarında olur." diye konuştu. Fluence Z.E.'nin satışına yılbaşı sonrasında başlanacak, teslimatlar mart ayında başlayacak. Elektrikli Fluence için İspanya, Fransa, İngiltere ve Portekiz'de 4 bin ile 6 bin Euro arasında vergi indirimi var. Fransa'da 21 bin 300 Euro'ya satılacak. 100 kilometrelik bir mesafe benzinli araçlarla ortalama 35 lira, dizel araçlarla 25 lira maliyetle katedilirken elektrikli araçlarla aynı mesafeyi 2,5 liraya gitmek mümkün. Fluence Z.E.'nin 22 kWh'lık elektrikli motoru 95 beygirlik bir güç üretiyor. Elektrikli araç tam şarjla maksimum 160 km yol katedebiliyor. Elektrikli araç evdeki bir priz sayesinde 6 saatte şarj edilebiliyor.


kaynak
 

St. Benoit

Profesör
Katılım
7 Nisan 2009
Mesajlar
1,357
Reaksiyon puanı
6
Puanları
38
evden uzatma kablosu çekeriz artık şarj için :D
 

Nemre

Profesör
Katılım
26 Nisan 2011
Mesajlar
2,581
Reaksiyon puanı
29
Puanları
38
Benim Aylık Yakıtım 100 TL. 150 TL Cebime Kalır. Almıyorum Varmı İtirazı Olan.Doya Doya Kirletecem Çevreyi.
 

dirent

Asistan
Katılım
11 Ağustos 2008
Mesajlar
359
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
İlk çıktığında Abs fren sistemi sadece uçaklar için üretilmişti ve bugünkü örneğine göre devasa boyuttaydı. Zaman içinde üretim maliyetleri ve üretim teknolojileri geliştikçe önce otobüs ve kamyonlara sonra da binek araçlara uygun fiyatla uygulanabilir oldu. Günümüzde sıfır satılan bir aracın Abs fren sistemsiz olabileceğini düşünmüyorum. Herhalde tümünde vardır.
Aynı mantık sanırım elektrikli araçlar ve onların aküleri ile de ilgili. Baksanıza çok pahalı olduğu için satmayı düşünmemişler bile, kiralama yöntemini uygulamaya koymuşlar. Zaman içinde bunların da fiyatı düşecektir diye düşünüyorum. O zaman binek araçlar için uygun olabilir. Bu haliyle ayda belli bir kilometrenin üzerinde yol yapmayan için çok efektif görünmüyor. Belki şehiriçi minübüs, taksiler için ki o da şarjın gün içerisinde bitmemesi koşuluyla.Belki zamanla kablosuz şarj falan gelişir. Araç birkaç dakikadan fazla durduğunda şarja geçer falan. Zamanla alâkalı hep.
 

hüseyin123

Profesör
Katılım
9 Haziran 2009
Mesajlar
1,057
Reaksiyon puanı
13
Puanları
0
[MENTION=38969]dirent[/MENTION] cok dogru demissin ve bence parasi olaninda bu aracı tercih edecegini dusunmuyorum. MOTOR SESİ OLMADANN ARABA SURULMEZ
 

7.43

Dekan
Katılım
11 Haziran 2008
Mesajlar
8,969
Reaksiyon puanı
332
Puanları
83
Petrol üreticileri insanların yakasını bırakır mı zannettiniz?
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
113
Ayda 250 tl...
Benim o kadar yakıt giderim yok ise neden bunu tercih edeyim?

Ben ayda 400 tl tüketim yapsam bile bu sisteme geçmekte acele etmezdim! Sonuçta yeni bir teknoloji nasıl sorunlar çıkaracağını kimse bilemez...

Zaman ile fiyatlar daha makul seviyelere gelebilir ama şimdilik tercih etmem ben şahsen...
 

execute

Asistan
Katılım
15 Şubat 2011
Mesajlar
469
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
bu aracı tercih edecek olan ilkler şirketler olucaktır. Yada şöyle diyelim aylık yakıt masrafı 1000 lira üzerinde olalar. Tabi şarj süresinide göz önünde tutmaları lazım.
 

CiiixXx

Profesör
Katılım
21 Nisan 2008
Mesajlar
1,373
Reaksiyon puanı
27
Puanları
48
Şehir içi kullanım açısından uygun gibi görünürken, pil kirası işin içine ......

Elektrik tüketen hiç bir şey kullanılmayacak ki pil çabuk bitmesin. Far kullanmamak için gece seyahat edilmeyecek. Radyo, teyp, cep telefonu şarj etmek, navigasyon, klima hak getire :)

Tam şarjda 150 km gidiyor desek ve her bir şarj 6 saatte doluyorsa, İstanbul - Ankara arası 450 km'den hesaplarsak...
İstanbul - Ankara arası en iyi ihtimalle 11 TL'ye mal olurken yol 17 saat sürüyor :)

Pil kirasının günlük maliyeti, 3- 4 kişi konaklama ücreti, sabah kahvaltısı, akşam yemeği filan derken maliyet artıyor... :)
 

Genero

Profesör
Katılım
11 Haziran 2009
Mesajlar
2,010
Reaksiyon puanı
1
Puanları
38
60 bin tl ye araba alıyoruz içinde akü yok =) neymiş bataryalar pahalıymış araba 60 bin tl arkadaş araba ucuz mu sanki
 

Qzey

Asistan
Katılım
20 Ekim 2011
Mesajlar
130
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Renault'a geçmiş olsun, elinde patlayacak bu arabalar bence :)
 

ambient

Öğrenci
Katılım
4 Mayıs 2010
Mesajlar
46
Reaksiyon puanı
4
Puanları
8
normalde basit bir bisiklet dinamosu bile tekerin dönmesi ile kendiliginden elektrik üretebiliyor bu araçlarda neden bu mantıgı kullanmadılar acaba illa aracı elektrik prizinemi takmak gerekiyor, araç hareket halindeyken kendi kendini şarj edebilir zaten şuanda kullandıgımız akülerin çalışma mantıgı bu degilmi belliki bu elektrikli araçlarda kullandıgımız akülerden daha cok enerjiyi barındırabilme özelligi var, bence üretici firmalar bir cok teknolojiyi insanlardan gizliyorlar amaç düzenli bir şekilde para kazanmak
 
Üst