Eğer platformunuza çıkmadıysa oynamayın !

Bu konuyu okuyanlar

eronis

Dekan
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
Oyun geliştiricileri çoğunlukla Windows'a özel oyunlar çıkarıyorlar. Mac ve Linux kullanıcıları bu konuda üvey evlat muamelesi görüyor. Hele ki platformunuza çıkmış olsa da oyun şirketi genellikle yarım yamalak bir iş çıkarıyor ve Windows'ta görülmeyen hataları platformunuzda görüyorsunuz. Oyun şirketleri şu mentalitedeler, oyun oynamak istiyorlarsa dual boot yapsınlar banane ? Bana mı sordular platformlarını seçerken ? Nasıl tepki gösterebiliriz ? Kendi platformunuza çıkmadıysa oynamayın. Kendi platformunuza çıkmış oyunları indirim zamanları Steam'den alın ve sadece kendi platformunuzu destekleyen oyunları satın alın. Aksi halde Steam bunun istatistiğini tutuyor. Eğer dual boot yapanlar çoğunluktaysa oyun şirketleri sizin platformunuzu hiçbir zaman desteklemeyecek. Bir şeyi elde etmek istiyorsanız tepkinizi ortaya koymalısınız.

Buraya kadar okuduğunuz için teşekkürler, umarım gelecekte bu tür sorunları tamamen aşarız.
 

FlameWinder

Asistan
Katılım
25 Nisan 2017
Mesajlar
357
Reaksiyon puanı
109
Puanları
43
Bu konuda biraz yapımcıların açısından bakmak gerek... Yapılacak her iş ekstra süre ve maliyet demek. Türk yapımcıların Türkçe oyun yapmamasının nedenlerinden birisi bu. Gelir Türkiye'den düşük çünkü genel kullanıcı kitlesi halen korsan oyunları kullanıyor. Aynısı işletim sistemleri için geçerli. Genel oyuncu kitlesinin tercihi Windows ve bu durum yapımcıları Windows üzerinde yapmaya zorluyor.

Özellikle Unity, Unreal Engine ve Cry Engine gibi oyun motorlarının -kısmen de olsa- ücretsiz olmasından sonra bağımsız yapımcıların sayılı bir hayli arttı. Zaten çok düşük bütçesi olan geliştiriciler bu tür zarar etme potansiyellerinin olduğu alanlardan uzak duruyorlar.

Linux genel olarak geliştiricilerin ya da ileri seviye kullanıcıların tericihi olmaya devam edecek. Bir çoğumuz bilgisayar kullanmaya Windows ile başladık ve alışkanlık haline getirdik. Bir kısmımız işi ya da başka nedenlerden dolayı mac kullanmaya başladı... Çok küçük bir kısmımız ise Linux'a hakim.

Burda temel faktör API elbette.. Bildiğim kadarıyla Linux ile uyumlu resmi bir DirectX sürümü yok. Bu da geliştiricileri Vulkan'a itecektir. Sebebini bilmiyorum ancak geliştiriciler DirectX kullanmaya devam ediyorlar. Vulkan yeterince iyi bir performans sergiliyor. Özellikle AMD tarafında muazzam bir performans söz konusu.

Neler yapabiliriz kısmı biraz şaibeli açıkcası... AMD'nin bu konuda geliştiriciler ile zaten çalıştığını biliyoruz (DOOM 4). Sanırım geliştiricilerin alışkanlığı haline gelmiş DX :)
 
Üst