Dizüstü Bilgisayar Tavsiyesi

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Katılım
17 Eyl 2019
Mesajlar
3
Puanları
1
Arkadaşlar ben Öğretmenim. Okulda kullanabileceğim bir bilgisayara ihtiyacım var. İnternette gezinmek video izlemek ofis programlarını kullanmak amacım. Ama uzun süre kullanabileceğim bir bilgisayar olsun.
 

PARAzitCELL

Dekan
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
5,096
Puanları
113
Konum
sanalalem
Şu tip ince ve zarif aynı zamanda ekranı full hd ve geniş açıda açılabilir dizüstüler için fiyat biraz daha yüksek, bu tür bir dizüstü için beğeni değerlendirmeniz bize yardımcı olur.

 

PARAzitCELL

Dekan
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
5,096
Puanları
113
Konum
sanalalem
Katılım
9 Ağu 2017
Mesajlar
826
Puanları
43
Konum
Malatya
Hocam ikisi arasındaki performans farkını biliyorum ama o kadar para vermeye de gerek yok bence. Zaten hocamın yapacakları ofis internet film vs. Bunun için i5 olmasada olur. Evimizde intel celeron lu asus var. Sdece internet office için aldık. Bilgisayarı sıfırlayıp windows 10 1703 yükledik ve gayet iyi şekilde çalışıyor. Bilgisayarı alalı 1.5 yıl oldu
 

PARAzitCELL

Dekan
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
5,096
Puanları
113
Konum
sanalalem
Öğretmenlikte yüklü ofis dosyaları iş gereği yüklenebilir, sunumlar, hatta bazen daha profosyonel olarak işlemci gücü gerektiren derlemeler, video editlemeler gibi düzenlemeler de yapılabilir... Açıkcası bilgisayarla iç içe oldukça, kullandıkça, öğrendikçe yeni şeyler yapmak istiyor insan ve o zaman bilgisayarın iyi donanım ve temiz yazılımda olması büyük önem taşıyor.

Mesela öğrenci not ve değerlendirme programı ya da soru hazırlama programları, arşiv işleri, öğrencilere yönelik kaynak ve yararlı yazılım örnekleri gibi şeyler işin içine girildikçe üstlenilmesi muhtemel işler olabilir. Gerçi bunlar bilişimci öğretmenler tarafından daha çok araştırılır ve tavsiye edilir ama meraklı öğretmenler de bu tür işlere el atar zamanla.

Şu dizüstü de değerlendirilebilir:

 
Katılım
9 Ağu 2017
Mesajlar
826
Puanları
43
Konum
Malatya
Hocam ayrıca buna da bakabilirsiniz. Bunlarda işinizi görecektir. Eğer windowsu siz yükleyebilirseniz 1. seçenekteki bilgisayarı öneririm. Ancak windows yüklü istiyorsanız 2. bilgisayarada bakabilirsiniz
1) Acer Aspire A315-53G Intel Core i3 7020U 4GB 1TB + 128GB SSD Fiyatı
2) Lenovo Ideapad 320 Intel Core i3 6006U 4GB 1TB GT920MX Fiyatı
Mesaj otomatik birleştirildi:

Öğretmenlikte yüklü ofis dosyaları iş gereği yüklenebilir, sunumlar, hatta bazen daha profosyonel olarak işlemci gücü gerektiren derlemeler, video editlemeler gibi düzenlemeler de yapılabilir... Açıkcası bilgisayarla iç içe oldukça, kullandıkça, öğrendikçe yeni şeyler yapmak istiyor insan ve o zaman bilgisayarın iyi donanım ve temiz yazılımda olması büyük önem taşıyor.

Mesela öğrenci not ve değerlendirme programı ya da soru hazırlama programları, arşiv işleri, öğrencilere yönelik kaynak ve yararlı yazılım örnekleri gibi şeyler işin içine girildikçe üstlenilmesi muhtemel işler olabilir. Gerçi bunlar bilişimci öğretmenler tarafından daha çok araştırılır ve tavsiye edilir ama meraklı öğretmenler de bu tür işlere el atar zamanla.

Şu dizüstü de değerlendirilebilir:

Hocam bu da olur da dediğim gibi bu kadara gerek yok. Ayrıca normal laptoplar daha rahat taşınır. Bu laptop oyunculara hitap ediyor. Bundan dolayı taşınması diğer laptoplara oranla pek rahat olmayabilir.
 

PARAzitCELL

Dekan
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
5,096
Puanları
113
Konum
sanalalem
Seçeneklerde artık 4gb ram yerine bence en az 8 gb ram olmalı, ekran da full hd olsaydı işlemci i3 de idare ederdi derim ben :) İlla oyun için değil artık en basit işler için bile 4 gb ram az kalıyor.


 
Son düzenleme:
Katılım
9 Ağu 2017
Mesajlar
826
Puanları
43
Konum
Malatya
Tabiki ona bi şey diyemem ancak windows 10 u güncellemeyince çok da bi sorun olmuyor bence. Mesela ben wifi min tarifeli bağlantısını açtım ve hizmetler den windows güncellemesini kapadım ( geri açılıyor ama olsun :) ). Ondan sonra zaten pek de bi sorun olmuyor. İntel celeronlu olan bilgisayarımızda windows 10 1703 yüklü hiç bi sıkıntısı yok. Onun haricinde benim acer nitro 5 de bile güncelleme yapmasın diye tarifeli bağlantıyı açtım. Ayrıca şu aralar windows 10 un çıkardığı son sürümler çoğu bilgisayarlarda sorun çıkarıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Seçeneklerde artık 4gb ram yerine bence en az 8 gb ram olmalı, ekran da full hd olsaydı işlemci i3 de idare ederdi derim ben :) İlla oyun için değil artık en basit işler için bile 4 gb ram az kalıyor.

Sizin bilgisayar iyiymiş hocam. Bu da onun i3 lü modeli:
1) Lenovo V330 İ3-8130u 4gb 1tb 0/b 15.6"fhd Free Dos 81ax00jftx - n11.com
 
Son düzenleme:

PARAzitCELL

Dekan
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
5,096
Puanları
113
Konum
sanalalem
Ram onboard ise ne olursa olsun uzak durulmalı, bunu kesin bilmenin tek yolu bilgisayarın ram girişine bakmak ya da bakan bi tanıdıktan bilgi almak. Rami tümleşik bilgisayarlarda yükseltme için hem ram çeşitliliği az oluyor hem de beklenmedik sorunlar oluşuyor...
 
Katılım
9 Ağu 2017
Mesajlar
826
Puanları
43
Konum
Malatya
Anladım hocam. Eğer öğretmenim full hd olmasada olur diyorsa mx130 lu acer notebook da ona yetecektir. Eğer full hd olsun derse de sizin bilgisayarınız gayet uygun olur.
 
Üst
stat counter