Crysis 2- Duke Nukem Forever- Spiderman Shattered Dimensions

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Carnage

Asistan
Katılım
19 Eki 2009
Mesajlar
381
Puanları
18
http://carnage86.wordpress.com

Blogumda yazdığım yaaıyı burada paylaşıyorum:

Uzun süredir burada hiçbir şey yazmıyorum. Bir türlü vaktim olmadı yazı yazmaya, bu süre zarfında ne doğru düzgün bilgisayar oyunları oynayabildim, ne de koltuğuma uzanıp heyecanla çizgi roman okuyabildim. Birkaç tane istisna var ama onlar da kaideyi bozma yeteneğine sahip değiller. Bu birkaç ay sadece yeni çıkan hit oyunlara şöyle bir göz gezdirdim ve biri dışında beklediğimi buldum. Beklediğimi bulamadığım oyun Crysis 2 idi, Spiderman Shattered Dimensions ve Duke Nukem Forever’ ın über kaliteli yapımlar olacaklarına inanmıyordum. Şimdi hepsi hakkında edindiğim ilk izlenimleri paylaşayım, maksat yazmış olmak olsun. “Dikkat geyik çıkabilir” uyarımı yaptıktan sonra hepsi hakkında üç beş kelam etmek gerekirse:
CRYSIS 2

"Türkiye’nin gururu Yerli kardeşlerin kurduğu Crytek firması 4 yıl aradan sonra tekrar dünyayı ve Pc’lerimizi sarsacak gibi görünüyor. 90ların ortalarında ardı ardına çıkan Doom,Myst ve Quake gibi şok edici bir grafiksel devrim olmayacak fakat upgrade ya da yepyeni bir sistem için cebimizdeki akrepleri çıkartacağız.

Peki, buna değecek mi acaba? Her ne kadar fake ekran görüntülerine inanıp,(ya da inanmış gibi yapıp.),coştuktan sonra(kuyruklu yalan olabilir bu…), hayal kırıklığına uğrasam ve trailerlar beni heyecanlandırmasa da bence EVET! Çünkü screenshotlara bakıp da çıkmamış oyunların grafikleri hakkında spor yazarları gibi beylik yorumlarda bulunmayı uzun zaman önce bıraktım. Evet diyorum çünkü işin ardında tüm dünyanın saygı duyduğu Crytek var. Evet diyorum çünkü dünyadaki otoriteler id Software’in Rage’i kıyaslanan bir oyun bu.Şu anda sızdırılan versiyonundaki ekran görüntülerini kalitesiz bulup da dudak bükmeyin. Oyunun resmi olmayan minimum sistem gereksinimleri şunlar:
- Windows XP, Windows Vista veya Windows 7 işletim sistemi
- Intel Core 2 Duo 2.0 Ghz veya AMD Athlon 64 X2 2.0 Ghz işlemci
- 512 MB ATI Radeon 3850HD veya nVidia GeForce 8800GT ekran kartı
- 2 GB RAM
- 9 GB sabit disk alanı
Ancak hemen sevinmeyin. Birincisi bunlar resmi sistem ihtiyaçları değil. İkincisi mininum sistem ihtiyaçlarından bahsediyoruz. Böyle bir sistemle Crysis 2’yi sadece çalıştırabileceksiniz, grafik detaylarını sonuna kadar açmayı unutun. Benim tahminlerime göre Core2Duoların tamamı bu eylem için yetersiz kalacak. Konsol sahipleri de avuçlarını yalasınlar. Crysis 2 konsollarda Pc’ye nispeten oldukça kötü gözükecek."

Evet aynen bunu yazmıştım forumlarda. Şöyle bir göz attığımda kehanet/isabet oranımın çok yüksek olmadığını anladım. Oyun bilgisayarıma kuruluktan sonra ettiğim çalışma teklifini “paran yok adam gibi ekran kartı almaya, gelirsin beni oynamaya” dese de şerefli bir genç olarak beni istemeyen diyalog kutusuna ısrarla evet dedim. Oyunun başında “A Cevat Yerli Game”ifadesini görünce mesut oldum. Böylece Cevat Yerli Türk insanının eline gerekli imkânlar verildiğinde neler başarabileceğini kanıtladı. Bu ülkenin vatandaşı olarak kendisiyle gurur duyamıyorum çünkü onun başarısında benim payım yok fakat kendisini tebrik ediyorum. Ayrıca Crysis 2'yi benim gibi külüstür PC sahiplerinin oynayabilmesini sağladığı için müteşekkirim. Bütün dünya Türklerin boş insanlar olmadığını gördü. Artık milliyetçilik duygularımız kabardığında kimse bizi ayıplayamayacak.

Senaryodan çok fazla bir şey beklemeyin demiştim, bu yüzden hayal kırıklığına uğramadım. Ünlü bilimkurgu yazarı Richard Morgan’ın yazdığı öyküde New York Dünya Dışı Varlıkların saldırısına uğruyor. Daha önceki oyunlardan tanıdığımız Prophet kendi hatası olan bu olaydan dolayı intihar ediyor. Sonrasında Venom ve Iron Man teknolojisinin bileşimi diye tanımlayabileceğimiz Nanosuit Alcatraz’ın eline geçiyor ve olaylar gelişiyor. Hideo Kojima da oyunun bu handikapını koz olarak kullanıp,buram buram kibir ve kıskançlık kokan açıklamalarda bulunmuştu. Ama unuttuğu bir şey var: İlk oyunun esas olayı hikayesi değil foto-realistik grafikleriydi. Bu oyun da süper grafiklere sahip olmasa da Cry Engine 3’ün yeteneklerini sergileyen bir demo niteliğinde. Fakat Crysis 2 Playstation 3'e uyumlu hale getirilmek uğruna grafiksel anlamda hacamat edilmiş bir oyun. Playstation 3'te PC'dekinden çok daha kötü gözükse de Electronic Arts Crytek'e "İlla ps3'te de çalışacak şekilde yapmalısın"diye baskı uygulamasaydı keşke. Bu oyun için 500 dolarlık ekran kartı almanıza gerek yok. Oyun ses ve müzik açısından oldukça başarılı, gözden çok kulağa hitap eden bir yapım bu.

Beklediğimiz kadar yakışıklı gözükmeyen ve ana menüsünde detaylı ayar yapamadığımız bu oyun için Advanced Graphic Options diye bir program yapmışlar. Fakat ben bu programa gelişmiş ayar programı diyemiyorum. Mesela motion blur'u kapatmak blur efektinden tamamen kurtulmak demek değil,PC oyunlarıyla biraz haşır neşir olan herkes bunu bilir. Eğer oluşturacağınız autoexec.cfg'de r_MotionBlurShutterSpeed = 0 ve r_MotionBlurMaxViewDist = 0 parametrelerini girmezseniz blur denen rezilliğe katlanmaya devam edeceksiniz.daha detaylı ayar yapmak istiyorsanız autoexec.cfg dosyasına aşağıdaki komutları parametrelerini değiştirerek girebilirsiniz:

sys_spec = 4
sys_spec_Full = 4
sys_spec_ObjectDetail = 4
sys_spec_Shading = 4
sys_spec_VolumetricEffects = 4
sys_spec_Shadows = 4
sys_spec_Texture = 4
sys_spec_Physics = 4
sys_spec_PostProcessing = 4
sys_spec_Particles = 4
sys_spec_Sound = 4
sys_spec_Water = 4
sys_spec_GameEffects = 4
sys_spec_Quality = 4
q_ShaderGeneral = 4
q_ShaderMetal = 4
q_ShaderGlass = 4
q_ShaderVegetation = 4
q_ShaderIce = 4
q_ShaderTerrain = 4
q_ShaderShadow = 4
q_ShaderFX = 4
q_ShaderPostProcess = 4
q_ShaderHDR = 4
q_ShaderSky = 4
q_Renderer = 4
i_lighteffects = 1
g_corpseMinTime = 8
g_corpseUnseenTime = 2
g_corpseMinDistance = 20
g_battleDust_enable = 0
mfx_Timeout = 0.01
g_SkipIntro = 0
g_radialBlur = 0
g_nanoSuitEnableSuitShapeDeformation = 1
g_no_breaking_by_objects = 0
g_procedural_breaking = 1
g_no_secondary_breaking = 0
e_ObjQuality = 1
e_ProcVegetation = 1
e_DecalsAllowGameDecals = 1
e_DecalsLifeTimeScale = 1
e_DecalsOverlapping = 1
e_LodRatio = 4
e_LodMin = 0
e_ViewDistRatioDetail = 19
e_ViewDistRatioVegetation = 21
e_VegetationMinSize = 0.5
e_ViewDistRatio = 25
e_ViewDistRatioCustom = 60
e_ViewDistRatioLights = 25
e_ViewDistMin = 10
e_MaxViewDistSpecLerp = 0.5
sys_flash_curve_tess_error = 4
e_VegetationSpritesDistanceCustomRatioMin = 0.6
e_VegetationSpritesDistanceRatio = 1
es_DebrisLifetimeScale = 0.6
e_OcclusionCullingViewDistRatio = 1
e_Dissolve = 2
ca_AttachmentCullingRation = 120
e_TerrainOcclusionCullingMaxDist = 130
e_streamCgf = 0
e_ParticlesQuality = 2
e_ParticlesMaxScreenFill = 32
e_ParticlesMinDrawPixels = 1.5
e_ParticlesObjectCollisions = 1
e_ParticlesPoolSize = 8192
e_ParticlesEmitterPoolSize = 4096
r_UseParticlesHalfRes = 0
e_ParticlesForceAnimBlend = 0
e_ParticlesForceGI = 1
e_CullVegActivation = 30
g_tree_cut_reuse_dist = 0.35
p_max_MC_iters = 4000
es_MaxPhysDist = 200
es_MaxPhysDistInvisible = 100
e_PhysOceanCell = 1
e_FoliageWindActivationDist = 10
g_breakage_particles_limit = 80
p_max_object_splashes = 3
v_vehicle_quality = 4
p_max_substeps_large_group = 5
p_num_bodies_large_group = 100
p_gravity_z = -13
p_joint_damage_accum = 2
p_joint_damage_accum_threshold = 0.2
p_num_threads = 2
r_MotionBlur = 0
r_sunshafts = 1
r_UseEdgeAA = 0
r_colorgrading = 2
r_GlowAnamorphicFlares = 1
r_RainMaxViewDist_Deferred = 40
r_MotionBlurMaxViewDist = 0
r_PostMSAA = 1
r_PostMSAAEdgeFilterNV = 0
r_PostProcessHUD3DCache = 0
r_MotionBlurShutterSpeed = 0
r_HDRBloomMul = 0.7
sys_spec_Quality = 4
e_SkyUpdateRate = 0.5
r_DetailNumLayers = 1
r_DetailDistance = 4
r_HDRRendering = 2
r_SSAO = 4
r_SSAOQuality = 1
r_SSAODownscale = 1
r_refraction = 0
sys_flash_edgeaa = 0
e_VegetationUseTerrainColor = 0
e_TerrainAo = 0
e_TerrainNormalMap = 0
e_DynamicLightsMaxEntityLights = 7
r_UsePom = 0
r_EnvTexUpdateInterval = 0.075
r_TexturesFilteringQuality = 1
e_GINumCascades = 1
r_HDRBlueShift = 1.0
r_HDRBrightLevel = 0.85
r_HDRBrightOffset = 5
r_HDRBrightThreshold = 6
r_HDRLevel = 6
r_HDROffset = 10
r_EyeAdaptationBase = 0.1
r_EyeAdaptationFactor = 0.85
e_GI = 0
e_GIMaxDistance = 50
e_GIAmount = 0.6
e_Shadows = 0
r_ShadowBlur = 0
e_ShadowsMaxTexRes = 512
r_ShadowJittering = 1
e_GsmLodsNum = 4
e_GsmRange = 3
e_ShadowsCastViewDistRatio = 0.8
e_GsmCache = 1
e_ShadowsResScale = 3.4
s_MPEGDecoders = 24
s_Obstruction = 2
s_ObstructionAccuracy = 1
s_ObstructionUpdate = 0.5
s_SoundMoodsDSP = 0
s_VariationLimiter = 0.6
s_ReverbType = 3
r_TexSkyResolution = 1
r_ImposterRatio = 2
r_EnvCMResolution = 0
r_EnvTexResolution = 0
r_DynTexMaxSize = 50
r_TexAtlasSize = 512
r_DynTexAtlasCloudsMaxSize = 24
r_DynTexAtlasSpritesMaxSize = 16
r_VegetationSpritesTexRes = 64
r_TexMinAnisotropy = 8
r_Beams = 3
r_BeamsDistFactor = 0.5
r_BeamsMaxSlices = 32
e_Clouds = 0
r_WaterUpdateFactor = 0.1
e_WaterTesselationAmount = 1
e_WaterTesselationSwathWidth = 10
r_WaterUpdateDistance = 1
e_WaterOceanFFT = 0
q_ShaderWater = 1
r_WaterReflectionsMinVisiblePixelsUpdate = 0.05
sys_MaxFPS = 60
sys_physics_CPU = 0
sys_EarlyMovieUpdate = 1
gpu_Particle_Physics = 1
e_LodMax = 0
r_AnisoMin = 4
r_AnisoMax = 4
e_CharLodMin = 0
es_maxphysdistcloth = 50
r_PostMSAAMode = 2
r_ShadersRemoteCompiler = 0
r_displayInfo = 0
r_BeamsSoftClip = 1
r_EnableAltTab = 0
r_TexMaxAnisotropy = 8
r_ColorBits = 32
r_CoronaFade = 0.25
r_DrawNearFoV = 65
r_UseMergedPosts = 1
r_HDRRangeAdaptMax = 1.01
r_HDRRangeAdaptMaxRange = 8
r_HDRGrainAmount = 0.0
r_ShadersUseInstanceLookUpTable = 1
Bunun dışında “Edge Anti Aliasing”'i ayarlamadan “Multisample Anti aliasing”'i maksimuma dayayıp da, "oha lan hala yumuşak çizimler yok be."diyerek saldırmayın oyuncağıza. autoexec.cfg'de r_UseEdgeAA=16 yapıldıktan sonra oyundaki grafik kalitesi çok değişiyor. Sonuç olarak gene adam gibi görüntü elde edemiyorsunuz ama ilk anda iğne gibi batan o sükût-u hayalin dozajını düşürebilmeniz işten bile değil.

Spiderman:Shattered Dimensions

Şimdi bu oyun hakkında öznel yorumlarda bulunayım. Bir önceki Spiderman oyunu Web Of Shadows'u hiç beğenmemiştim. Bunun da giriş videosundan anladığım kadarıyla olabilecek en kötü senaryo ne ise onu oynuyoruz. İkisi de çocuk oyunu. Shattered Dimensions ekran görüntülerinden gördüğünüz gibi Cel Shade grafiklerle hazırlanmış. Böyle grafiklerle hazırlanmış bir oyun ya çocuk oyunudur, ya konsolların teknik zaaflarını örtbas için hazırlanmış bir oyundur. SD için her ikisi de geçerli. Fakat Crysis 2'nin bile grafik ayarları menüsü konsolvari seçenekleriyle PC kullanıcılarıyla dalga geçerken bu oyunda grafikleri nispeten detaylı bir şekilde ayarlayabiliyoruz ki bu bir artı. PC versiyonu çıkmayacak diye duyurmuşlardı lakin adamlar bizi de düşünmüş. Ortada neredeyse hiç çizgi roman oyunu yokken bir süre oyalanmaya yarar. Tabi bunlar birkaç bölüm oynadıktan sonraki izlenimlerim. Sonrasında oyuna hayran olabilme ihtimalim de var. En azından WOS'tan daha iyi gibi duruyor. Son olarak The Amazing Spiderman'i uzun süredir takip etmeyenlerin hoşuna gidebilir, çünkü yükleme ekranında Harry'nin fake ölümünü anlatan Chracter Assasination'dan tutun da Amazing Spiderman 600'a kadar -kısa kısa da olsa-bilgiler veriliyor.

“Duke Nukem Never” olarak kalsaydı keşke


Son olarak bu aralar Duke Nukem Forever oynuyorum daha doğrusu oynamaya çalışıyorum. Yapımı yılan hikâyesine dönen,10 yıl önce ön sipariş veren oyuncuya sabır ödülü bile verilen oyun beklediğim gibi oyuncuların beklediğine değmedi. Ağzıyla kuş tutsa beğenilmeyecek deniyordu fakat bırakın mükemmel bir yapım olmayı oyunun ismi var cismi yok. Oynanış 15 yıl öncesini andırıyor, grafikler 3-4 yıl önce piyasaya sürülse vasat bulunabilirdi ki şimdi ne bulunabilir onu düşünün, müzikler sıkıcı, senaryoya ise hiç girmiyorum zaten bu Duke denen adam Amerika'nın Recep İvediği diyebileceğimiz bir kahraman, daha kibar bir şekilde söylemek gerekirse ayunun teki. Kısacası her yerinden primitif bir oyun olduğu anlaşılıyor. Oyunculara edilmiş bir küfürden başka bir şey değil. Kafsinli ifadelerden kadar fazla rahatsız ediyor insanı. Yapımı 14 yıl süren, yapım sürecinde beş kez grafik motoru değiştiren bir oyundan daha ne bekliyorsunuz ki. Trash ötesi olacak tabi ki.
Bahsettiğimiz oyunumsunun grafiklerini katlanılabilir hale getirmek isteyenler ilk önce anti aliasing'i 16x Quality AA yapmak zorundalar. Oyunun menüsünde FSAA/FXAA seçenekleri bulunmasına rağmen anti aliasing seviyesini ayarlayamıyoruz. Bunu yapmak için ekran kartınızın yazılımı yeterlidir. Nvidia kullanıcıları nvidia control panel'den anti aliasing'in yanında transparanlık seçeneğini supersampling yapsınlar. Grafikler süper olmuyor ama en azından mideniz bulanmadan bakabiliyorsunuz.
 

emre24

Doçent
Katılım
15 Şub 2010
Mesajlar
584
Puanları
0
Gerçekten duke nukem berbat birşeydi. Silahlar özellikle nişan alma v.b. Oyunu bitirdim ama sırf bitsin diye.
 
Üst
stat counter