Bosch SMS68JI06T 8 Program HomeConnect Inox Bulaşık Makinesi ÇATIR ÇATIR ÇATLADI!

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Waddler

Profesör
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
2,012
Puanları
113
Konum
Ankara/İzmir
tüketici mahkemesine müracaat edeceğim. süreç nasıl başlıyor, nasıl işliyor bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinrim.
Mesaj otomatik birleştirildi:


yukarıda ifade ettiğim gibi bosh, satıcı ve gittigidiyor işin içinden sıyrıldı.
satmaya gelince güzel satıyolar ama. bu yüzden pahalı şeyleri, beyaz eşya gibi internetten almayı önermiyorum. geçmiş olsun.
 

timucinpusat

Üyecik
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
27
Puanları
3
satmaya gelince güzel satıyolar ama. bu yüzden pahalı şeyleri, beyaz eşya gibi internetten almayı önermiyorum. geçmiş olsun.
evet maalesef. interneti tercih etmemin nedeni mağazaya gidip almaktan daha ucuz olması ve açıkçası 9 taksit yaparak nispeten kolay ödeyebilmemdi.
Mesaj otomatik birleştirildi:

gittigidiyor'u tekrar aradım. her defasında farklı bir şey diyorsunuz son fikriniz nedir:)? ona göre mahkemeye muracaat edeceğim dedim. Servis raporu alırsanız yardımcı oluruz dediler bu defa. Daha önce "Elbette koşulsuz iade hakkınız var hemen süreci başlatıyoruz", "Maalesef ürünü kullandığınız için yardımcı olamıyoruz." şeklinde iki zıt görüş açıkladılar. Şimdi ise "Servis raporunuz olursa bakarız." diyorlar. Servis geldiğinde rapor istedim ama vermediler. Şimdi Bosch'u aradım o düzenlediğinizi iddia ettiğiniz raporu istiyorum dedim. Bakalım dönecekler sözde. Verirler mi öyle bir rapor yoksa kendi alehlerine olacağını düşünerek vermezler mi bilmiyorum.
 

beleşadam

Profesör
Katılım
5 Ocak 2017
Mesajlar
1,238
Puanları
83
Konum
Mesaj otomatik birleştirildi:

Haklısın. İade etmeye çalışıyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bugün gittigidiyor sistemine baktığımda iadeye dair herhengi bir işlem başlatılmadığını gördüm. Gittitidiyor müş hizmetlerini aradım. 2 gündür iade süreci başlatıyoruz diyorlar. Sözde bu kişide bugün sabah saat 9'dan itibaren iade süreci başlatılmış olacak. Sayfamdaki ürün kodu ile kargo firmasına ürünü iade edilmek üzere verebileceğim ve aldıklarım kısmında ürün yanında kargo iade kodunu gir kısmı belirecek. Ürün satıcıya ulaşınca ister iadeyi kabul etsin ister etmesin para bana aktarılacak. Müş. hizmetlerinin verdiği bilgi bu. Ancak henüz iadeye dair bir işlem yok. Bekliyorum.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bir önceki mesajımda ifade ettiğim üzere gittigidiyor iade sürecini başlatacağını söyledi ve buna yönelik bana mesaj gönderdi.

Ekli dosyayı görüntüle 82018

Ben de Horoz Nakliyatı arayıp ürün iade kodunu kendilerine vererek ürünü geri göndermek istediğimi söyledim. Ancak böyle bir kayıt görmediklerini belirttiler. Bunun üzerine gittigidiyor'u tekrar aradım. Beklettiler, satıcıyla görüştüler ve evet şaşırtmadılar. Gittigidiyor ürünü servis kurduğu için iade edemezsiniz dedi. 14 gün iade hakkınız ürünü paketli bir şekilde bekletip hiç kullanmamanız durumunda geçerli dedi. Halbuki dün başka bir şey demişler, ürünü kullanmış olsa bile iade hakkınız var elbette demişlerdi. Bu arada tüm yazışmamlarımız ve telefon görüşmelerimizin kaydı mevcut bende.

Bunun üzerine gittigidiyor'a beni iki gündür oyaladıklarını her çıkan müş hiz elemanının farklı bir şey dediğini kusurlu ürünü kimsenin üstlenmediğini ifade ettim ve durumu sosyal medyada palaşacağımı ve mahkeme sürecini başlatacağımı ifade ettim.

Sözün özü, hem çalışmasında sorun olan hem fiziksel olarak kusurlu olan, patlak çatlak olan ürünün sorumluluğunu ne BOSCH üstleniyor, ne satıcı resmi bosch bayi ne de gittigidiyor. Her şey satana kadar. Neymiş ücretli olarak ürünü tamir ettirebilirmişim. Üstelik garantili diye satılan, Bosch diye satılan, doğrudan Almanya'dan ithal diye satılan bir ürün ve arada gittgidiyor'a güvendik. Halbuki doğrudan satıcının sitesinden de alabilirdim daha uygun fiyata. Ama bizim hakkımızı korur dedik.

Nasıl bir yol izlemeliyim? Tecrübeli olan arkadaşlar paylaşırsa sevinirim.
1. olarak konuyu takip etmekteyim çok güzel bir hikaye oldu
2. olarak o tarayıcıya ublock origin adlı eklentiyi kurmanız gerek çünkü lazım yoksa pişman oldunuz demektir bu
 

timucinpusat

Üyecik
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
27
Puanları
3
Şimdi tüketici hakem heyetine e-devlet üzerinde mi muracaat daha iyidir yoksa bizzat gidip elden belgeleri vererek mi? Elden müracaat edilemiyor da olabilir. Bilmiyorum.

Diğer bir sorum arada gittigidiyor var. Şimdi ben gittigidiyor'u mu şikayet edeceğim firma ismi olarak onu gireceğim yoksa doğrudan satıcı bayiyi mi ya da bosch'u mu?
 

timucinpusat

Üyecik
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
27
Puanları
3
Gittigidiyor kendine yakışanı yaptı ve iade sürecinin başlatıldığını söylese ve bunu sistemlerinden mesaj olarak bildirse de iadeyi başlatmadı. Gittigidiyor'u her aradığımda her çıkan müş. hiz. elemanı farklı bir şey söyledi. Biri "Tabii ki, ürün kurulmuş, kullanılmış olsa da 14 günlük süre içinde iade hakkınız var, hemen süreci başlatıyorum. SC ile başlayan kodla kargo firmasını arayarak ürünü teslim aldırın." diyor. Kargoyu arıyorum "Böyle bir kayıt yok." diyor. Tekrar gittigidiyor'a arıyorum. Bir diğeri satıcıyı arayıp, "Ürünü kullandığınız için kabul etmiyorlar. İade yapamazsınız." diyor. Ertesi gün tekrar arıyorum. Başka biri "İade sürecini hemen başlatıyorum." diyor. Sonra satıcıyı arıyor. "Elinizde servsi raporu varsa yardımcı olabiliriz." diyor. Peki diyorum, Bosch'u arıyorum, "Servis raporu değil servis fişi veririz." diyor. Gittigidiyor'u aradığımda tekrar, başka biri "İade sürecini hemen başlatıyorum ama bekleyin satıcı bir arayayım önce." diyor sonra, "Maalesef satıcı kabul etmiyor, tüketici hakem heyetine gitmenizi önerdi. Biz de size yardımcı oluruz siz gidin." diyor:) Şaka gibi. Koskoca gittigidiyor yalanla, dolanla beni günlerdir oyalıyor. Her biri başka bir şey söylüyor. Yarın 14. gün doluyor. Tüketici hakem heyetine e-devlet üzerinden yazacağım. Ancak kimi şikayet etsem bilemedim:) Hangi firmanın adını yazacağım? Bosch mu, satıcı bayi mi yoksa gittidiyor mu? Kusurlu ürünü sattılar. Makine hem su boşatlmıyor hem fiziksel olarak kusurlu, ürün çatladı ve şişti. Ama Bosch ya siz yaptınız, ya da kargoda oldu diyor. Ya arkadaşım ilk defa nette alışveriş yapmıyorum. 6 yıldır pek çok platformda alışveriş yapmışımdır. n11, hepsiburada, gittigdiyor, amazon yurtiçi, yurtdışı...Hepsi kayıtlı. İadelerim kayıtlı. Hata, kusur, defo konusunda son derece titizimdir. Pek çok kimsenin göremeyeceği defoları görüp pek çok ürün iade etmişliğim vardır. Koskoca makine almışım netten ki çok güvenli olmayan 1 haftalık kargo sürecinde teslim edilmiş. Her yanını kontrol etmez miyim? Kaldı ki yalnız değildim iki kişi kontrol ettik. Üstelik servis elemanı paketi açtı bir üçüncü kişi olarak. Hadi biz her yanını incelerken koskoca çatlamaları ve şişmeyi görmedik, o da mı görmez. Bize "Bu ürün çatlak." derdi. Sonradan olduğuna %100 eminim. Yoksa ben de bilirim suçu kargo firmasının üzerine yıkmayı. "Görmemişiz, ürünü kırıp getirmişler." derim. Ama bu ahlaki değil. Kargo firmasının suçu yok. Bu durumda onları neden suçalayım. Ürün bize geldikten sonra, tezgah altında, servis elemanının bizzat kendi yerleştirdiği yuvasında çatladı. Kendimiz neden, nasıl çatlatalım? Tezgah altında duran ürünün üzerinde tepinecek miyiz? Ne koyabilirim ki gizli yuvasında olan ürüne. Sonra sorunsuz bir ürünü neden yerinde oynatıp üzerine çıkayım, ya da çatlatacak kadar ağır bir şeyler koyayım, ya de çekiçleyeyeim:)

Hakem heyetine yazacağım ama kimi şikayet etmem gerekiyor bilmiyorum. Ayrıca Bosch Almanya'ya süreci özetleyen Almanca bir mail atacağım. Bilmiyorum ilgilenirler mi.
Mesaj otomatik birleştirildi:

THH ile görüştüm. Evrakları getirin. İşlemi başlatalım dendi.
 
Son düzenleme:

beleşadam

Profesör
Katılım
5 Ocak 2017
Mesajlar
1,238
Puanları
83
Konum
Zaten yıllardır adblock kullandığım için farketmedim :)
Ekran görüntünüzde öyle bir eklenti göremedim ama..

Şuanda kullandığınız reklam engelliyicisini silip uBlock Origin'e geçmenizi öneririm çok hızlı ve çok az cpu ve ram kullanıyor çünkü
 

Allah'ın Kulu

Profesör
Katılım
25 Mar 2019
Mesajlar
1,467
Puanları
113
Konum
Кошка и Магия
Bosch normalde gayet kaliteli bir markadır. Bizim elimizde bulaşık makinesi ve buzdolabı 13-14 yıldır gıcır gıcır çalışıyor hala. Bunu yaşamanızın sebebi ya kargoda hasar gördü ya da fabrikasyon hatası olabilir ya da başka sebebi siz biliyorsunuz. Geçmiş olsun diyelim, teknoloji şans işi maalesef.
 

timucinpusat

Üyecik
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
27
Puanları
3
Buzdolabım ve çamaşır makinem bosch. Sorunsuz kullanıyorum.

Kargoda hasar görmesi belki gizli bir şekilde olabilir. Ama kesinlikle gözle görünmeyecek şekildedir olsa bile. Yoksa 3 kişi inceledik, kontrol ettik.

Başka sebebi ve biz biliyoruz derken? Sana şöyle izah edeyim. Bir maaşımla bu makineden iki adet alabiliyorum. Çatlak yablayı 300 e değişiriz demişlerdi. Şayet üzerine çıkıp yeni makineyi yepinerek kırmış olsam bu kadar uğraşmam ya yeni bi tane alır, nitekim netten son bir ayda 20 bin lira üzerinde ödeyip ıvır zıvır, alet edevat almışıalmış, ya da dışarıda 3 öğün yemeğe verdiğim parayı verip kırdığım parçayı değişir, bu kadar uğraşıp zaman harcamazdım. Umarım biraz daha anlaşılır olmuştur mevzu.

Teknolojiden ziyade biz de hukuk sistemi, tüccar ahlakı şans işi.
Yüne de teşekkürler.

Daha sonra gelişmeleri aktaracağım. Konu THH'ne intikal etmiş durumda.
 

Allah'ın Kulu

Profesör
Katılım
25 Mar 2019
Mesajlar
1,467
Puanları
113
Konum
Кошка и Магия
Buzdolabım ve çamaşır makinem bosch. Sorunsuz kullanıyorum.

Kargoda hasar görmesi belki gizli bir şekilde olabilir. Ama kesinlikle gözle görünmeyecek şekildedir olsa bile. Yoksa 3 kişi inceledik, kontrol ettik.

Başka sebebi ve biz biliyoruz derken? Sana şöyle izah edeyim. Bir maaşımla bu makineden iki adet alabiliyorum. Çatlak yablayı 300 e değişiriz demişlerdi. Şayet üzerine çıkıp yeni makineyi yepinerek kırmış olsam bu kadar uğraşmam ya yeni bi tane alır, nitekim netten son bir ayda 20 bin lira üzerinde ödeyip ıvır zıvır, alet edevat almışıalmış, ya da dışarıda 3 öğün yemeğe verdiğim parayı verip kırdığım parçayı değişir, bu kadar uğraşıp zaman harcamazdım. Umarım biraz daha anlaşılır olmuştur mevzu.

Teknolojiden ziyade biz de hukuk sistemi, tüccar ahlakı şans işi.
Yüne de teşekkürler.

Daha sonra gelişmeleri aktaracağım. Konu THH'ne intikal etmiş durumda.
Yani pek de beyaz eşyayı internette almayı istemem. Çünkü hassas oluyor genelde beyaz eşyalar.
 

timucinpusat

Üyecik
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
27
Puanları
3
Sonuca çok az kaldı, hatta bir gün kaldı diyebilirim. Yakında süreci toplayıp sonucu buradan paylaşacağım.
 

timucinpusat

Üyecik
Katılım
14 Kas 2019
Mesajlar
27
Puanları
3
Son durumu paylaşıyorum: Mahkeme süreci başlatılmıştır. Ayrıca Bosch Alamanya konu hakkında bilgilendirilmiştir. Bunu duyan Bosch Türkiye ertesi gün paramı iade etmiş ve lütfen mahkeme sürecini sonlandırın." diye ricada bulunmuştur. Kendilerine buradan kocaman sevgiler gönderiyorum, ama mümkünse bundan sonra görüşmeleyim. Evdeki beyaz eşyalarım Bosch. Ama bundan sonra benim için bitmiştir. Sevgili okurlar, başınızın ağrımasını istemiyorsanız, benim yapacağım gibi başka markalara yönelin, bu zihniyetten, GittiGidiyor, ado bilişim (Bosch bayii) ve Bosch Türkiye'den uzak durun. Umarım tez zamanda halk cezalarını keser. Tüketici Hakem Heyetine buradan sevgi ve saygılarımı iletiyorum. Ha bu arada gerçekten haksız bir şekilde paranız gasp edilmişse, aracıyla, satıcıyla, bayiyle uğraşmayın. Sadece bir iki defa sorunu çözmelerini söyleyin. Yanaşmıyorlarsa en tepedeki yetkili ile muhatap olun. Olmadı mı verin mahkemeye gitsin, Merak etmeyin, hukukçular çoğu zaman bunların hakkından gelir.

Merak edenler firmalara verdiğim cevapları linklerden görebilir:



 
Son düzenleme:

Baihu

Asistan
Katılım
13 Ocak 2020
Mesajlar
259
Puanları
28
ADO Bilişim denilen firmadan hiçbir şey satın almayın. Eğer pahalı bir şey satın alıyorsanız, Gittigidiyor gibi aracı sitelerden de uzak durmanızı tavsiye ederim. Sattıkları ürünler sahte, teşhir ürünü veya çok arıza yapan ürünler olabiliyor. İndirim oranı yüksek olan ürünler de sorunlu çıkabiliyor.
 
Üst
stat counter