mr_rain
Müdavim
- Katılım
- 9 Temmuz 2008
- Mesajlar
- 23,957
- Reaksiyon puanı
- 441
- Puanları
- 83
[h=1]BMW Concept Active Tourer[/h]
Her marka için belirleyici özellikler vardır. Kimi tasarımı, kimi güvenliği, kimi de lüksüyle akılda kalır. Bazılarıysa arkadan itişle nam salarlar. Tıpkı BMW gibi.
Alman markanın 100 yıla yaklaşan mazisinde arkadan itiş hiçbir zaman gündemden düşmedi ve önden çekişli modellere yeşil ışık bugüne kadar hiç yakılmadı. Ama devir değişti. Önden çekişin küçük ve kompakt modellerdeki ağırlık ve yer tasarrufu BMWyi bu kulvara iterken, markanın önden çekiş dünyasına girişini gerçekleştirecek olan 1 Serisi MPV, Paris Otomobil Fuarında Active Tourer konseptiyle seri üretime çok yakın bir görünümde sahnelenecek.
4.35 metre uzunluğundaki kompakt MPV konseptinin 2.67 metrelik dingil mesafesi sınıfındaki en önemli rakiplerinden biri olan Mercedes-Benz B Serisinden 3 cm kısa.
Çamurluklara doğru uzanan farlar ve büyük ızgara ön bölümün en dikkat çekici noktalarıyken, geriye doğru alçalan tavan ve kaslı arka bölüm, BMWnin aile otomobilinde de dinamik görünümden vazgeçmediğini gösteriyor.
BMWnin gelecek nesil MINIde de kullanacağı yeni önden çekiş platformunda yükselen konseptte, aynı zamanda markanın yeni nesil 1.5 ltlik 3 silindirli motor ailesinden benzinli bir üyenin elektrik motoruyla işbirliği yaptığı bir hibrid sistem kullanılmış.
190 HPlik sistem gücü konsepti 8 saniyede 0dan 100 km/sye ulaştırırken, maksimum hız 200 km/sde sınırlandırılmış. Hibrid sistemin ortalama benzin tüketimi 2.5 lt/100 km olarak açıklanırken, konsept 30 km boyunca sadece elektrik enerjisiyle yol alabiliyor.
5 kişilik bir kabine sahip olan kompakt MPVnin arka koltukları üç parçalı olarak katlanabilirken, aracın bagaj hacmi konusunda henüz bir açıklama yok. Sürücüye doğru eğimli gelen kokpitteki şeffaf yüzeyler ve pahalı kaplamalar göz ardı edilirse her şey biraz basitleşerek seri üretime hazır bir görünüm sunarken, 1 Serisi MPVnin 2012 Cenevre Otomobil Fuarında seri üretim haliyle sergilenip 2013ün ilk yarısında satışa sunulması bekleniyor
kaynak
Her marka için belirleyici özellikler vardır. Kimi tasarımı, kimi güvenliği, kimi de lüksüyle akılda kalır. Bazılarıysa arkadan itişle nam salarlar. Tıpkı BMW gibi.
Alman markanın 100 yıla yaklaşan mazisinde arkadan itiş hiçbir zaman gündemden düşmedi ve önden çekişli modellere yeşil ışık bugüne kadar hiç yakılmadı. Ama devir değişti. Önden çekişin küçük ve kompakt modellerdeki ağırlık ve yer tasarrufu BMWyi bu kulvara iterken, markanın önden çekiş dünyasına girişini gerçekleştirecek olan 1 Serisi MPV, Paris Otomobil Fuarında Active Tourer konseptiyle seri üretime çok yakın bir görünümde sahnelenecek.
4.35 metre uzunluğundaki kompakt MPV konseptinin 2.67 metrelik dingil mesafesi sınıfındaki en önemli rakiplerinden biri olan Mercedes-Benz B Serisinden 3 cm kısa.
Çamurluklara doğru uzanan farlar ve büyük ızgara ön bölümün en dikkat çekici noktalarıyken, geriye doğru alçalan tavan ve kaslı arka bölüm, BMWnin aile otomobilinde de dinamik görünümden vazgeçmediğini gösteriyor.
BMWnin gelecek nesil MINIde de kullanacağı yeni önden çekiş platformunda yükselen konseptte, aynı zamanda markanın yeni nesil 1.5 ltlik 3 silindirli motor ailesinden benzinli bir üyenin elektrik motoruyla işbirliği yaptığı bir hibrid sistem kullanılmış.
190 HPlik sistem gücü konsepti 8 saniyede 0dan 100 km/sye ulaştırırken, maksimum hız 200 km/sde sınırlandırılmış. Hibrid sistemin ortalama benzin tüketimi 2.5 lt/100 km olarak açıklanırken, konsept 30 km boyunca sadece elektrik enerjisiyle yol alabiliyor.
5 kişilik bir kabine sahip olan kompakt MPVnin arka koltukları üç parçalı olarak katlanabilirken, aracın bagaj hacmi konusunda henüz bir açıklama yok. Sürücüye doğru eğimli gelen kokpitteki şeffaf yüzeyler ve pahalı kaplamalar göz ardı edilirse her şey biraz basitleşerek seri üretime hazır bir görünüm sunarken, 1 Serisi MPVnin 2012 Cenevre Otomobil Fuarında seri üretim haliyle sergilenip 2013ün ilk yarısında satışa sunulması bekleniyor
kaynak