- Katılım
- 26 Ocak 2018
- Mesajlar
- 5,728
- Reaksiyon puanı
- 9,728
- Puanları
- 113
- Yaş
- 30
Bisikletin parçaları
Tek bisikletteki reflektörler
Kadro
Çatı da adı verilir.
Farklı maddelerden (karbon, çelik, titanyum gibi) yapabilir.
Sağlamlık yönünden daha fazla seçenek edilen ve DownHill, Trial gibi alanlarda kullanılacak bisikletlerde çelik ve karbon kadrolar, DownHill ya da Trial gibi alanlarda kullanılmayacak bisikletlerde daha fazla alüminyum kadro seçenekedilir.
Alüminyum kadroların en devasa özelliklerinden birisi hafif olması ve darbeleri emmesidir.
Günümüzde Karbon Fiber MTB ve Road Tarzı Bisiklet Kadroları için SeçenekNedeni Meydana gelmiştir.
Çatal
Amortisörlü veyahut düz olabilir ön ve geride yer alır.
amortisörlüler yüksek bir yerden inerken yardım eder fakat normal çatal ise yardımcı olmaz zira yaylanma bolumu yoktur o yüzden en fazla seçenek edilen çatal amortisörlü olanıdır.eğer kentte sürecekseniz amortisörsüzde olabilir..
Frenler
Frenler ön ve arka olmak suretiyle kolla yönetim edilir, tel veyahut tek yerden sıkar ya da hidrolik disk olabilir.
Tekerler
Bisiklette tekerlek 2, 3 ya da 4 adet bulunabilir.
Önde tek, geride iki adet de olabilir.
Tek tekerlekli olanlar ise çoğunlukla sirklerde gösteri ve akrobasi emelli olarak kullanılmaktadır.
Vites Donanımı
Bisiklette 6, 18 ve 21,24,27,30 vites seçenekleri olabilir.
Sporcular sıklıkla 27 vites sekmesini kullanmaktadır.
Vitesler eğime göre verimlik yaftası sağlamak, bisikletin hızını çoğaltmak ve rampaları henüz basit çıkmak içindir.
Vites sistemi iki bölümden meydana gelir, ön vites ve ayna dişlileri ile ön vites ve arka vites dişlilerinden meydana gelir, bunları muayene etmek için gidon etrafında2 vites muayene kolu yer alır biri sağ kol arka vitesi öteki sol kol ise ön vites dişlilerini muayene etmenizi sağlar, pedal devrinize göre ( 70-90 dk.devir) devir arttıkça vites düşürülür, devir düştükçe vites büyütülür.
Ön vitesteki 3 dişli setinden ufak dişli (1.), yokuş için ihtiyaç duyulan ana vitestir.
Ön-orta vites (2.) düz yol için idealdir.
ön-büyük dişli (3.) ise hız için ana vitestir.
Arka viteslerde ise en devasa dişli yokuş dişlisidir, küçüldükçe düz yol viteslerine ulaşılır, en ufak dişli ise hız dişlisidir, başka tek bakışla öndeki ana viteslerin arkadaki dişli kadar değişik opsiyonu bulunmaktadır, kısaca 3 ana dişlinin geride 7 vites dişlisi olan tek bisiklette 3 x 7 = 21 vitesi bulunmaktadır.
Sistemde ön ufak vites ( yokuş vites ana dişlisi ) 1. vites ana dişlisidir.
Sistemde arka viteste en devasa dişli ( yokuş vitesi ) 1. vitestir.
Dik tek yokuş icin ön 1 x arka 1 kullanılırken Düz yol için ön 2 x arka 3-4 en uygun dişlilerdir.
Mücahit25
Tek bisikletteki reflektörler
Kadro
Çatı da adı verilir.
Farklı maddelerden (karbon, çelik, titanyum gibi) yapabilir.
Sağlamlık yönünden daha fazla seçenek edilen ve DownHill, Trial gibi alanlarda kullanılacak bisikletlerde çelik ve karbon kadrolar, DownHill ya da Trial gibi alanlarda kullanılmayacak bisikletlerde daha fazla alüminyum kadro seçenekedilir.
Alüminyum kadroların en devasa özelliklerinden birisi hafif olması ve darbeleri emmesidir.
Günümüzde Karbon Fiber MTB ve Road Tarzı Bisiklet Kadroları için SeçenekNedeni Meydana gelmiştir.
Çatal
Amortisörlü veyahut düz olabilir ön ve geride yer alır.
amortisörlüler yüksek bir yerden inerken yardım eder fakat normal çatal ise yardımcı olmaz zira yaylanma bolumu yoktur o yüzden en fazla seçenek edilen çatal amortisörlü olanıdır.eğer kentte sürecekseniz amortisörsüzde olabilir..
Frenler
Frenler ön ve arka olmak suretiyle kolla yönetim edilir, tel veyahut tek yerden sıkar ya da hidrolik disk olabilir.
Tekerler
Bisiklette tekerlek 2, 3 ya da 4 adet bulunabilir.
Önde tek, geride iki adet de olabilir.
Tek tekerlekli olanlar ise çoğunlukla sirklerde gösteri ve akrobasi emelli olarak kullanılmaktadır.
Vites Donanımı
Bisiklette 6, 18 ve 21,24,27,30 vites seçenekleri olabilir.
Sporcular sıklıkla 27 vites sekmesini kullanmaktadır.
Vitesler eğime göre verimlik yaftası sağlamak, bisikletin hızını çoğaltmak ve rampaları henüz basit çıkmak içindir.
Vites sistemi iki bölümden meydana gelir, ön vites ve ayna dişlileri ile ön vites ve arka vites dişlilerinden meydana gelir, bunları muayene etmek için gidon etrafında2 vites muayene kolu yer alır biri sağ kol arka vitesi öteki sol kol ise ön vites dişlilerini muayene etmenizi sağlar, pedal devrinize göre ( 70-90 dk.devir) devir arttıkça vites düşürülür, devir düştükçe vites büyütülür.
Ön vitesteki 3 dişli setinden ufak dişli (1.), yokuş için ihtiyaç duyulan ana vitestir.
Ön-orta vites (2.) düz yol için idealdir.
ön-büyük dişli (3.) ise hız için ana vitestir.
Arka viteslerde ise en devasa dişli yokuş dişlisidir, küçüldükçe düz yol viteslerine ulaşılır, en ufak dişli ise hız dişlisidir, başka tek bakışla öndeki ana viteslerin arkadaki dişli kadar değişik opsiyonu bulunmaktadır, kısaca 3 ana dişlinin geride 7 vites dişlisi olan tek bisiklette 3 x 7 = 21 vitesi bulunmaktadır.
Sistemde ön ufak vites ( yokuş vites ana dişlisi ) 1. vites ana dişlisidir.
Sistemde arka viteste en devasa dişli ( yokuş vitesi ) 1. vitestir.
Dik tek yokuş icin ön 1 x arka 1 kullanılırken Düz yol için ön 2 x arka 3-4 en uygun dişlilerdir.
Mücahit25