Bisiklet Tamir Kılavuzu-Arka Aktarıcı Ayarı

Bu konuyu okuyanlar

spybot

Müdavim
Emektar
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,206
Reaksiyon puanı
629
Puanları
113
bike-maintenance-cartoon-75f5c9-150x150.jpg
Bisiklet kullanıcılarının çok sıklıkla karşılaştığı sorunlardan biri vites sistemlerinden kaynaklı sorunlardır. Bu problem öyle bir sorun haline gelir ki bisiklet etkinliği öncesi ve ya sonrası için sinir bozucu olabilir. Oysaki bu problem birkaç takım hırdavatla çözülecek bir sorundur. Bu eğitimde, arka aktarıcının her bileşeni nasıl çalıştığını ve doğru şekilde ayarlandığını inceleyeceğiz. Haydi başlayalım!
Tüm modern arka aktarıcılar, aynı temel şekilde işlev görürler. Arka aktarıcı, arka dişliler arasında, zincirin her iki yönde de hareket etmesini sağlar. Arka dişli ise bir sonraki zincir baklasını taşımak için tasarlanmıştır. Örneğin; bir tepeye tırmanmak istediğiniz zaman, daha düşük bir vites değiştirilerek gerçekleşir. Bir vardiya kablosu( dış kablo ve iç kablo) çeker ve daha büyük bir dişliye geçmek için kılavuz dişlisini zorlar. Daha hızlı gitmek istediğinizde, daha yüksek bir vites değiştirilerek ayarlanır. Bu mekanizmayı vardiya kablo yardımıyla arka aktarıcını hareketi ile daha küçük bir dişli kılavuz ve ya daha büyük dişli kılavuz arasında geçişi sağlanır.
Sınırlı VidelarArka aktarıcı üzerinde harfle ifade edilen ayar vidaları bulunur. Bu vidaların her biri farklı fonksiyonlarda görev yapar. 3 adet ayar vidası vardır bunlar; B-Limit (B-gerginlik ayar), H-Limit (yüksek vites limit stop) ve L-Limit (düşük dişli limit stop) olarak sınıflanır.B-LimitB-Limit arka dişli set ile değiştiricinin duruş açısını ve gerginliğini kontrol eder. Şimdi, aktarıcıyı en büyük kılavuz dişlisine getirerek, aktarıcının dişli arasında ki mesafesini kontrol ediniz. Aktarıcı dişliye sürtünüyorsa, gerilimi artırmak için büyük dişli arasında ki mesafeyi 1,5-2 mm uzaklığa gelinceye kadar saat yönünde sıkın. Aktarıcı ve dişli arasında büyük bir boşluk varsa, uygun mesafeye gelinceye kadar gevşetin.
p4pb4800343.jpg
H-LimitH-Limit vida yüksek vites limit sınırını durdurmaya yarar. Aktarıcı, küçük kılavuz dişlisine geçmesinden sonra aks içine kaymasını önler. Düzgün bir şekilde ayarlamak için vardiya kablosuzunun üzerinde herhangi bir gerilim olmaması gerekir. Kabloda gerginlik hissediyorsanız, yok olana kadar, kablo ayarlayıcı gevşetin. Şimdi, aktarıcının zincir makaraları küçük dişli üzerine paralel olarak geldiğini kontrol edin. Aks içine doğru bir ivme var gibi görünüyorsa, dişli kılavuz hizasına saat yönünde vidayı sıkın. Vites dişli kılavuzları arasında sürtünüp geziyorsa zincir dişli merkezine gelinceye kadar vidayı gevşetin ve kablo gerginliği yeniden ayarlayın.
p4pb4800335.jpg
L-LimitL-Limit vida düşük vites limit sınırını durdurmaya yarar. Aktarıcı, büyük kılavuz dişlisine geçmesinden sonra aks içine kaymasını önler. Aktarıcıyı en büyük dişli üzerine getirin ve aktarıcının zincir makaraları dişli üzerine paralel olarak geldiğini kontrol edin. Aks içine doğru bir ivme var gibi görünüyorsa, dişli kılavuz hizasına saat yönünde vidayı sıkın. Ekstra bir önlem olarak aktarıcının gövdesine başparmağınızı kullanarak hafifçe yukarı doğru iterek, arka aktarıcının dişli kılavuzlar arasında gezinmesini sağlayabilirsiniz.
p4pb4800336.jpg
Kablo AyarlarıKablo gerginliği aktarıcının ne kadar yukarı veya aşağı hamle yapacağını ayarlamaya yarar. Her dişli kılavuzuna zincirin doğru yerleşmesi, zincir ve makaraların aynı hizada olmasına dikkat edilir.Kılavuz dişliler arasında zincir sürtünüyor ise kablo üzerinde çok fazla gerginlik olduğu anlamına gelir. Kablo ayarını saat yönünde çevirerek gevşetin. Aktarıcının daha küçük bir dişliye aşağıya doğru atlamak istiyorsa, daha fazla gerginlik gerekiyor demektir. Ayarlayıcı saat yönünün tersine çevirerek gerginliği artırın. Ayarlamalar sürerken gerginli arka aktarıcıdan ve ya vites kolundan yapmak mümkündür.Ayrıca ayarı kontrol etmek için sürtünme sesini kullanabilirsiniz. Vites sürtünmelerinde her zaman taban seviye gürültüsü duyulabilir. Bu gürültü doğru gerginlik ayarının dışında, her yöne bağlı olarak biraz farklı bir şekilde artacaktır. Çok fazla gerginlik varsa bir metal sürtünme sesi duyacaksınız, ancak çok az bir gerginlik varsa, daha küçük bir dişli kılavuzuna zincir atlamasıyla klik sesi duyacaksınız. Böyle bir durumda vites kolunda gösterge neyi gösteriyorsa arka vites orada olduğunu kontrol ederek. Kablo ayarını gevşetir ve ya gerginlik kazandırabilirsiniz.
p4pb4800350.jpg
YağlamaArka aktarıcının hareketli parçalarını çok sıklıkla olmasa bile yağlama uygulanır. Bu hareketli parçaların, perçin kısımlarına bir damla yağ damlatarak pas önlemeye yardımcı olacak ve sorunsuz bir şekilde vites değişimine devam edecektir. Herhangi bir aşırı madeni yağ oluşumu var ise siliniz ve tüm dişlilerin sorunsuz çalıştığından emin olmak için bir test sürüşüne çıkın.Her şeyi harfiyen yerine getirdim ancak, sorunum devam ediyor diyorsanız? En yakın bisiklet mağazasına gitmenizin faydası olacaktır.
http://www.bisikletkeyfi.com/2011/08/bisiklet-tamir-kilavuzu-arka-aktarici/
 

eSa

Müdavim
Katılım
5 Kasım 2011
Mesajlar
9,782
Reaksiyon puanı
352
Puanları
83
Mahalledeki tamirci adresini istiyor senin. Bişey deneyecekmiş :D :D
 
Üst