Merhaba herkese iyi forumlar. C dilinde bir futbol tahmin uygulaması yazdım. Şimdilik deneysel aşamada. Çok detaya inmeden algoritmasından bahsedeyim; Tahminini istediğimiz maç için iki takıma dair toplamda 22 adet soru soruyor;
printf("Ev Sahibi Icerde Kac Mac Oynadi?\n");
printf("Ev Sahibi Ic Saha Gol Sayisi?\n");
printf("Ev Sahibi Icerde Kac Gol Yedi?\n");
printf("Ev Sahibi Taraftar Puani 0-10?\n");
printf("Ev Sahibi Icerde Kac Galibiyet Aldi?\n");
printf("Ev Sahibi Eksik As Oyuncu Sayisi:\n");
printf("Ev Sahibi Icin Macin Onemi 0-10 ?\n");
printf("Ev Sahibi Takim Yildiz Oyuncu Sayisi?\n");
printf("Ev Sahibi Ligin Onemli Takimidir? E-H ?\n");
printf("Musabaka Ev Sahibi Icin 3 Puandan Fazlasi mi? E-H ?\n");
printf("Ev Sahibi Son Macini Kazandi Mi? E-H ?\n");
Bu soruların hepsini rakip takım için de soruyor ve değerleri hesaplayıp bir gol ve kazanma yüzdesi şeklinde sonuç dödürüyor. Ancak örneğin denediğim ilk 2 haftada (süper lig maçlarının tamamına yapılan tahminde) 1.hafta %65 2.hafta %78 başarı sağladı. Bunu 9 kupona yayınca (3₺ lik 9 kupon) 35-40₺ civarı bir rakam kazandırmış oldu merak edenlere.
Ancak geçen hafta tüm kuponlar birer ikişer maçtan hatalı tahmine maruz kaldı. (3 er maçlık 6 kupon 3 kupon gol tahmini 3 kupon sonuç) yani başarı oranı %40 lara falan düştü kaba hesapla.
Burada sormak istediğim bu uygulamanın eksikliği yada çalışma şekli değil onları sorabilmem için çalışma mantığını fonksiyonları uzun uzun detaylandırmam gerekir. O yüzden şimdilik kalsın.
Tüm bunları aklınızda bir fikir oluşması adına anlattım. Şimdi bir futbol maçının sonucuna etki edecek başka ne tür değişkenler olabilir? Bu değişkenler kodlanabilir mi?
Bir beyin fırtınası ve sohbet edasında tüm görüşlerinizi bekliyorum.
Örnek olarak bugünkü GS-BUR maçı için uygulamanın tahmini şu şekilde; (Hile yok maçtan önce hesaplattım )
printf("Ev Sahibi Icerde Kac Mac Oynadi?\n");
printf("Ev Sahibi Ic Saha Gol Sayisi?\n");
printf("Ev Sahibi Icerde Kac Gol Yedi?\n");
printf("Ev Sahibi Taraftar Puani 0-10?\n");
printf("Ev Sahibi Icerde Kac Galibiyet Aldi?\n");
printf("Ev Sahibi Eksik As Oyuncu Sayisi:\n");
printf("Ev Sahibi Icin Macin Onemi 0-10 ?\n");
printf("Ev Sahibi Takim Yildiz Oyuncu Sayisi?\n");
printf("Ev Sahibi Ligin Onemli Takimidir? E-H ?\n");
printf("Musabaka Ev Sahibi Icin 3 Puandan Fazlasi mi? E-H ?\n");
printf("Ev Sahibi Son Macini Kazandi Mi? E-H ?\n");
Bu soruların hepsini rakip takım için de soruyor ve değerleri hesaplayıp bir gol ve kazanma yüzdesi şeklinde sonuç dödürüyor. Ancak örneğin denediğim ilk 2 haftada (süper lig maçlarının tamamına yapılan tahminde) 1.hafta %65 2.hafta %78 başarı sağladı. Bunu 9 kupona yayınca (3₺ lik 9 kupon) 35-40₺ civarı bir rakam kazandırmış oldu merak edenlere.
Ancak geçen hafta tüm kuponlar birer ikişer maçtan hatalı tahmine maruz kaldı. (3 er maçlık 6 kupon 3 kupon gol tahmini 3 kupon sonuç) yani başarı oranı %40 lara falan düştü kaba hesapla.
Burada sormak istediğim bu uygulamanın eksikliği yada çalışma şekli değil onları sorabilmem için çalışma mantığını fonksiyonları uzun uzun detaylandırmam gerekir. O yüzden şimdilik kalsın.
Tüm bunları aklınızda bir fikir oluşması adına anlattım. Şimdi bir futbol maçının sonucuna etki edecek başka ne tür değişkenler olabilir? Bu değişkenler kodlanabilir mi?
Bir beyin fırtınası ve sohbet edasında tüm görüşlerinizi bekliyorum.
Örnek olarak bugünkü GS-BUR maçı için uygulamanın tahmini şu şekilde; (Hile yok maçtan önce hesaplattım )