Bilgisayar Açılmıyor

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


Ahmet2083

Üyecik
Katılım
20 Nis 2019
Mesajlar
6
Puanları
1
Merhaba arkadaşlar 2 gün önce pc imde yaşadığım sorun yüzünden kullanamaz hale geldim ne yapacağımı bilmiyorum birkaç şey denedim olmadı daha fazlada kurcalayıp bozmak istemiyorum.
Kasam büyük olduğu için bir tamirciye gitmeye üşendim.
Her neyse 2 gün önce pc min power tuşuna bastım bekledim ama açılmadı normalde mavi ışık yanar ama yanmadı kasada birdaha
Bastım ama yine açılmadı sonra prizden çektim.
Birdaha taktım power tuşuna bastım bu sefer açıldı ama 3 4 saniye sonra geri kapandı sonra psu daki kabloyu çıkardım geri taktım yine olmadı içimi açtım baktım içine hep pislik vardı psu da içimi açmaya çalıştım vidalar çok iyi sıkılanmış olduğu için açılmadı bende bıraktım bir kaç forum a baktım ramlerde yada psu dan olabileceği yazıyordu ramleri denedim ama olmadı yine nr yapsam diye düşünürken konu açmak istedim biraz uzun oldu kusura bakmayın lütfen yardım edin.
 
Son düzenleyen moderatör:

The Judge

Profesör
Katılım
22 Şub 2015
Mesajlar
1,125
Puanları
83
Konum
.not Found
Bundan uzun zaman önce ben de böyle bir hata yapmıştım, ama saolsun PSU direkt patlayarak sorunun nerde olduğunu arama fırsatı vermemişti :D
PSU'dan kaynaklanan bir sorun gibi görünüyor.
 

Ahmet2083

Üyecik
Katılım
20 Nis 2019
Mesajlar
6
Puanları
1
Cevap yazdığınız için teşekkür ederim.
Psu dan kaynaklı olup olmadığından pek emin değilim ben nasıl anlarım acaba pc ye takılılı olan kablo uzatma kablosuna bağlı oda fişe
Takılı olan fişi kullandığımız için pc kapalıyken fişi çekiyoruz kullanacağımız zaman ise geri takıyoruz çek tak yaptığımızdan dolayı olabilirmi ?
 

met 35

Dekan
Katılım
30 Ağu 2018
Mesajlar
5,360
Puanları
113
Konum
İZMİR
Poweri dışarda ,pc ye bağlı olmadan çalıştırmayı b,i dene. Bozuk olup olmadığı anlaşılır. yeşil ve yanındaki siah kabloyu bi ataş veya kablo parçası ile kısa devre yaptıracaksın.
 

Ahmet2083

Üyecik
Katılım
20 Nis 2019
Mesajlar
6
Puanları
1
Tam olarak nasıl yapılıcağını bilmiyorum detaylı Anlatabilirmisiniz
Mesaj otomatik birleştirildi:

Psu da birşey olduğunu sanmam çünkü işlemci, ekran kartı ve kasada olan diğer fanlar da çalışıyordu
 
Son düzenleme:

met 35

Dekan
Katılım
30 Ağu 2018
Mesajlar
5,360
Puanları
113
Konum
İZMİR
14 no.lu soket ,yeşil kablonun girdiği sokettir. yanındaki 15 no. lu siyah kablonın girdiği soket ile kısa devre yaptıracaksın. power prize takılı olacak. PC İLE HİÇ Bİ BAĞLANTISI OLMAYACAK. Bu verdiğim resim powerin anakarta takılan büyük 24 pin soketi.
Googlede ,poweri dışarda çalıştırma dersen zaten onlarca videoda çıkar.


70203
 

Ahmet2083

Üyecik
Katılım
20 Nis 2019
Mesajlar
6
Puanları
1
Tamam demeyeceğim çok saolun kısa devre için nasıl bir kablo kullanmalıyım sizce
 

met 35

Dekan
Katılım
30 Ağu 2018
Mesajlar
5,360
Puanları
113
Konum
İZMİR
Kağıt ataşları bile olur. Aç onu, U şekline getir.
Kablo için farketmez. Ne bulursan.
 

Ahmet2083

Üyecik
Katılım
20 Nis 2019
Mesajlar
6
Puanları
1
Tamam teşekkürler
Mesaj otomatik birleştirildi:

Yine merhaba şuan denedim ve psu nın çalıştığını gördüm sizin dediğiniz şekilde
Mesaj otomatik birleştirildi:

Şimdi ne yapmalıyım
 
Son düzenleme:

met 35

Dekan
Katılım
30 Ağu 2018
Mesajlar
5,360
Puanları
113
Konum
İZMİR
Fanlar dömüyor yani pc hiç açılmıyorsa bir de şunu deneyin. Açma kapama düğmesi de sorunlu olabilir. Anakartüzerinden bi tornavida ile power soketini kısa devre yaptırarak açmayı deneyin.
 
Üst
stat counter