Banabi, 6 şehrin online market siparişi alışkanlıklarını açıkladı

Bu konuyu okuyanlar

allura

Asistan
Cezalı
Katılım
4 Temmuz 2013
Mesajlar
419
Reaksiyon puanı
73
Puanları
28
Banabi, 6 şehrin online market siparişi alışkanlıklarını açıkladı

banabi-681.jpeg


Nisan 2019’da Yemeksepeti’nin online market ürünleri sipariş platformu olarak hizmet vermeye başlayan ve İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Eskişehir, Antalya, Trabzon ve İzmit’teki kullanıcılara ulaşan Banabi, 6 ildeki kullanıcılarının sipariş alışkanlarını açıkladı. Tüm şehirlerdeki kullanıcıların online market ürünleri siparişinde en fazla sipariş verdikleri ürünler su, atıştırmalık ve dondurma olurken, diğer tercihler kentlere göre farklılık gösteriyor.

Yüzde 30 oranında nakit ödeme tercih ediliyor
Kullanıcılar, online market siparişinde, ödeme şekillerinde de pratik yöntemleri tercih ediyorlar. Yüzde 70 oranında en çok online kredi kartı-banka kartı ve kapıda kredi kartı ile ödemeyi tercih eden kullanıcılar, nakit ödemeyi ise yüzde 30 oranında tercih ediyor.

İstanbul'da erkek kullanıcılar kadın kullanıcılardan yüzde 35 daha fazla sipariş veriyor
Nüfusla doğru orantılı olarak online siparişin en çok verildiği İstanbul’da, gıda ihtiyaçlarından ev bakım ve kişisel bakım ürünlerine kadar eksiklik duyulan birçok ürün daha çok öğle saatlerinde sipariş ediliyor. İstanbullular sabah saatlerinde en çok zeytin ve kahvaltılık sos sipariş ederken, unlu mamuller ve her gün taze olarak hazırlanan fırın ürünleri de en çok sabah saatlerinde sipariş ediliyor.

İstanbullu kullanıcılar akşam saatlerinde ise sabun, bulaşık deterjanı ve köpek maması gibi muhtelif ürünlere ihtiyaç duyuyorlar. Çikolata, dondurulmuş gıda ve damacana su ise gece saatlerinde sipariş veriliyor. İstanbul’daki erkek kullanıcılar kadın kullanıcılardan yüzde 35 daha fazla sipariş verirken; bebek bezi düşünülenin aksine daha çok erkekler tarafından sipariş ediliyor. Erkekler ayrıca dondurma, kek ve bisküvi, çikolata ve cips, patlamış mısır gibi ürünleri kadın kullanıcılardan daha fazla sipariş ediyorlar. Kadınlar ise vegan ürünler ve sporcu içeceği gibi ürünleri erkeklere göre çok daha fazla sipariş ederek dikkat çekiyorlar.

İstanbullu kullanıcılar yaşlarına göre de farklı ürünlere yöneliyorlar. Fit ürünler en çok 50-55 yaş arasındaki kullanıcılar tarafından tercih edilirken, 15-20 yaş arasındaki kullanıcılar ise atıştırmalık kategorisindeki ürünlere daha fazla ilgi gösteriyorlar.
 
Üst