Araç yakıt tüketimini bilmenin önemi

Bu konuyu okuyanlar

Mesut Korkmaz

Öğrenci
Katılım
14 Haziran 2019
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
3
Puanları
3
Yaş
31
Arkadaşlar araç yakıt tüketimi aslında çok basit bir hesap. altı üstü aldığın yakıt tutarını gittiğin mesafeye bölüyorsun ama dahası var işte.
Benim başıma gelen olayı size anlatayım.
Pek aracımla ilgili değildim ama benzin fiyatlarına zam gelmeye başlayınca ilgili olmaya başladım malumunuz. Aracın yakıt tüketimini hesaplamaya ve takip etmeye başladım. Bunu tabi durmadan matematik hesabıyla değil de kolay olsun diye internette şuradan hesaplama yaptım. Neyse asıl konuya geleyim.
Aracın bakımını yeni yaptırdım. Klasik 10 bin bakımı işte. Filtreler ve motor yağı değişen basit bakım.
Aracım 2014 model clio 4 bakımdan sonra ilk başlarda 55 kuruş yakıyordu yaklaşık 1 ay da o civarlarda devam etti. Ben çok gezen biriyim ayda 2bin km filan yapıyorum. Son günlerde benzin fiyatları ucuzlamasına rağmen baktım yakıt tüketimi 70 kuruşun üzerine çıktı. Heralde dedim yanlış hesapladım. Sonra yakıt tüketimi git gide artmaya başladı. Göstergede de 11l/100 görmeye başladım. Yani kullanım tarzım aynı kalması rağmen bu yakıt tüketimindeki artış tuhaf gelince başka bir ustaya aracı gösterdim.
Usta dedim daha yeni bakım yaptırdım, yağları değiştirdim 2bin km anca oldu ama çok yakmaya başladı araç dedim. Hemen motor yağına baktı, motor yağına viskozitesi yoğun bir yağ koymuşlar galiba dedi. Ama detaylı bi bakmamız bilgisayara sokmamız filan lazım, 1 gün kalması lazım şimdi yoğunuz filan deyince mecbur bıraktım aracı.
Ertesi gün aradı bişey bulamadık ama yağdan şüphelendiğimiz için yağı ve filtreyi değiştirdik. Borcun 250tl dedi.
Bana sormadan yağı filan değiştirmişler ama neyse dedim pek para değil, bakıma da 400 lira vermiştim 1 ayda 650tl masrafım oldu.
Şu anda 1 aydır yakıt tüketimi 8l/100 civarında. Bu da 54 kuruşa filan denk geliyor.
Herhangi bir sorun olmadı.
Yani işin özeti arkadaşlar sanayiye aracı veriyoruz bakımını yaptırıyoruz ama ellerinde nasıl yağ denk gelirse onu koymuşlar ya da acemi elemana yağ değişimi yaptırdılar orasını bilemiyorum ama ben hem 1 gün araçsız kaldım hemde boşu boşuna fazladan 250tl verdim.
Hatta başka masraflar çıkmadığına şükreder duruma geldim o derece.
(yazım ve anlatım bozuklukları için özür dilerim)
 

webrettin

Müdavim
Katılım
16 Mart 2009
Mesajlar
1,676
Reaksiyon puanı
49
Puanları
48
5/30 5/40 veya 10/30 10/40 değerindeki ikinci değer bildiğim kadarıyla ortam sıcaklık değeri ve 30 u seçtiğimde izmir gibi sıcak değil de yangın yeri gibi bir ilde yazın motor 7000 8000 km den sonra vuruntulu çalışıyor. Viskozite çabuk bozuluyor. Yakıt tasarrufu sağlaması akla mantıklı geliyor ki bahsettiginiz somut sonuç ortada. Sıcak yerlerde yasaniyor ve düşük sıcaklık seciliyorsa bakım periyodu (dizel Multijet motor) 7000 8000 de tutmak cogumuza mantık dışı gelebilir.
 

Enes Özel

Asistan
Katılım
31 Mayıs 2015
Mesajlar
103
Reaksiyon puanı
29
Puanları
28
Hocam sizin suçunuz yok aslında işte olacağı varmış vardır bir hayır diyip yolunuza devam edin sanayiciyle takışsanız herkes kendini savunur gerek yok bir dahakine biraz daha üstüne düşersiniz. İyi sürüşler.
 
Üst