Araç Nasıl Kullanılır?

Konusu 'Otomobil' forumundadır ve ANNE tarafından 25 Şubat 2010 başlatılmıştır.

  1. Blackout

    Blackout Dekan

    Katılım:
    14 Nisan 2008
    Mesajlar:
    7.500
    Beğenileri:
    366
    Ödül Puanları:
    0
    Yaşadığım sorunlar şunlar;

    Öncelikle bir türlü aracı düzgün kaldıramıyorum? İki de bir stop ettiriyorum. :D Eğitmen sinirli biri. Yerinde bağırıyo, duruyo :D Rezil ola ola öğreneceğim. Tekrar gitmeye utanıyorum. :D Gaz bedalı o kadar yumuşak ki, hafif dokunuşta araba bağırmaya başlıyor. Eğitmende hafif dokun diyor. Ölçüsünü alamadım. Ayağım alışamadı. Aracı kaldırmada tavsiyeleriniz ne olur? Sırası nasıldır?

    ------
    - Bu konuda kimsenin size çok bir yardımı olacağını düşünmüyorum.
    Özellikle yeni arabalarda bu iş artık çok kolay. Eski arabalarda kütük gibi sert debriyaj'ı yarım yaparak, debriyaj'dan çekildiği kadar gaz vermek gerekirdi. Şimdiki arabalarda üstten kavrıyor; çek debriyaj'dan bas gaza yol alsın.:)
    ------
    İkincisi araç hareket halinde iken direksiyonu kontrol etmekde zorluk yaşıyorum. Bir anda aracı sağ veya sola kaydırıyorum. Eğitmen müdahale ediyor. Sizce araç hareket halinde iken direksiyonu nasıl kullanmalıyım?

    -------
    - Saat'in akrep ve yelkovanı 9:15 ya da 10:15'e gelecek şekilde ellerinizi direksiyon'a koyun. Bu işin masal kısmı tabii. Zaman geçtikçe sol elden bir parmak direksiyon'da, sağ kol omuzalara kadar el frenine yatar vaziyette, bilek de vites üzerinde olur genelde. (dım tıs dım tıs modeli:D)

    Üçüncüsü; U dönüşlerinde ayağımı gazdan çekiyorum. Debriyaja sonuna kadar basıyorum. Sonra Viraja yaklaştığımda direksiyonu sola tamamen çeviriyorum. İşte sorun burada başlıyor. Tekrar aracın düz hareket etmesi için direksiyonu hangi pozisyona getirmem lazım? Anlatabilir misiniz?

    --------
    - Dönerken hafif hafif gaz verin, debriyaj da yarım olsun. Dönme işlemi tamamlandığında hafif gaz verdiğinizde direksiyon otomatik düzelecektir. (elle düzeltmenize gerek yok) Direksiyonu hâlâ sola kırılmış vaziyette tutup gaza abanırsanız 0 çizmiş olursunuz. 45 derecelik açılarla sağa ve sola çevirip gaz verdiğinizde yanlamış olursunuz. Tabii sorunuzun cevabı ilk cümlede.:clover:
     
  2. TuningMert

    TuningMert Dekan

    Katılım:
    4 Ocak 2007
    Mesajlar:
    5.954
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    0
    Hay allah'ım... Video çekersen fena olmaz yazdın bende sana tamam çekerim ama ayaklarımı ve pedalları çekemeyeceğimi zor olacağını direksiyon görüntülerini çekip alt yazı ile anlatım yapacağımı söyledim sen bana ne diyorsun. Senin için fesatsa ben na yapayım...:thumbdown:
     
  3. ANNE

    ANNE Profesör Onursal Üye

    Katılım:
    5 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.658
    Beğenileri:
    71
    Ödül Puanları:
    0
    Senin kız arkadaşımı üzerime çıkarıp öyle video çekeyim dedin ya, sanki kafaya alındığımı düşündüm.

    Demekki, yanlış anlamışım. Sence de sorun yoksa. Sözlerimi geri alıyorum. Kusura kalma...

    Saygılar.
     
  4. TuningMert

    TuningMert Dekan

    Katılım:
    4 Ocak 2007
    Mesajlar:
    5.954
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    0
    Kusura bakmadan önce savunmamı yapayım ve konuyu kapatalım.

    Mert demiş ki ; Kız arkadaşımı kucağıma yatırıp ona çektirebilirimde dizlerim suratına felen gelir olmaz o şekilde.

    Üzerime çıkarmaktan falan bahsetmiyorum orada. Sence yan koltukta oturan birisi, ben otomobil kullanırken ayaklarımın ve pedalların görüntüsünü başka nasıl çekebilir düşünelim bakalım ? Alınmaya çok müsait bir kişiliğiniz var sana cevap yazarken iki kez düşüneceğim artık sevgili ANNE mahvettin beni :D

    Videoları hazırlamaya başlıyorum yakında hazır olur ve umarım daha iyi yerlere gelmene yardımcı olurum... İyi günler.
     
  5. ANNE

    ANNE Profesör Onursal Üye

    Katılım:
    5 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.658
    Beğenileri:
    71
    Ödül Puanları:
    0
    Çok güzel açıklamışsın. Allah razı olsun. Teşekkür ederim.

    Artık kavşak ve dönel kavşaklarda dönerken sorun yaşamıyorum. Kavşağa gelmeden ayağımı gazdan çekip, aracın yavaşlamasını sağlıyorum.

    Sonra dar kavşağa geldiğimde direksiyonu sonuna kadar çevirip aracın dönmesini sağlıyorum. Sonra direksiyonu toparlayıp, gazlıyorum. Sizin anlatımınız biraz daha farklı. Yarın deneyeceğim.

    Aracı kaldırırken yeni arabalarda da hemen debriyajı bıraktığımda araç stop edebiliyor. Debriyajı yarıda tutuyorum, sonra aracı biraz haraket ettirip, yol aldıktan sonra tamamen debriyajı bırakıyorum. Sizin dediğiniz gibi hemen bırakıp gazladığımda araç çalkalanıyor. Stop edebiliyor. Bana öğretilen bu...

    O zaman sizin kullandığınız araçlar otomatik vites mi?

    Saygılar.

    ---------- saat 15:56 eklendi ---------- önceki mesaj saat 15:52 eklenmişti ----------

    Sende hemen kızdın ama, haa.. :D Özür diledik, ya.. :D

    Alıngan bir durumum yok.. :D Sadece günün yorgunluğunda dolayı sizin o yazdığınız kelimeyi iyi okumayıp, yanlış anladım. Tekrar kusur diliyorum. :) Yukarıda yazdıklarımı sildim. :)

    Hazırlayacağın videyoyu sabırsızlıkla bekliyorum. :D

    Saygılarımı sunarım.
     
  6. TuningMert

    TuningMert Dekan

    Katılım:
    4 Ocak 2007
    Mesajlar:
    5.954
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    0
    Tamam tamam. :) Şimdi çıkıyorum videoların bir kısmını hazırlarım bu geceye kadar muhtemelen :D Haa yapmam gereken bir şey daha var oda dua etmek. Umarım bu mesajları görmez diye... :D :D :D İyi günler sizede.
     
  7. ANNE

    ANNE Profesör Onursal Üye

    Katılım:
    5 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.658
    Beğenileri:
    71
    Ödül Puanları:
    0
    Teşekkür ederim. sağ olun. Videolarını sabırsızlıkla bekleyeceğim.

    Ayrıca;

    Önceki sayfada size yazdığım ikinci mesajı sildim. :)

    Saygılar.
     
  8. evowinds

    evowinds Dekan Onursal Üye

    Katılım:
    2 Kasım 2008
    Mesajlar:
    9.276
    Beğenileri:
    155
    Ödül Puanları:
    0
    Sevgili ANNE;
    Bayanlar farklı erkekler farklı konumda ve durumda oluyorlar ehliyet ve bilgisayar konusunda. Eğer vaktin varsa tecrübeli birisinin ve kurallara riayet eden birisinin yanında onu izleyerek gözlem yapabilirsin.

    Sağa keskin, sola geniş. Dönerken direksiyonu çok sıkı tutma, dönüş açına göre yavaşça elinden bırak. Direksiyon kendisini yavaşça toparlayacaktır. Düz hale geçince de sıkıca tutarsın.

    Debriyajın kavrama noktası vardır. Orayı aracı hareket ettirmeden bulman gerek. Ondan sonra ayağın alışır ve refleks halini alır. Aracı 1. vitese tak ve hiç gaz vermeden debriyajdan ayağını yavaş yavaş çek. Araba rölanti ile kalkışa geçmeye çalışacaktır. Aracın sesinde değişiklik olur. O sebeple gaz verme diyorum. Tam bu nokta kavrama noktasıdır. Ve o noktayı öğrenirsen senin için kabus biter.

    Dönerken debriyaja basılmaz. Çoğu bu işi yanlış biliyor. Duruma göre uygun viteste dönülür ve araç stop edeceğini hissettiğinde debriyaja basarsın.
     
  9. Blackout

    Blackout Dekan

    Katılım:
    14 Nisan 2008
    Mesajlar:
    7.500
    Beğenileri:
    366
    Ödül Puanları:
    0
    Öncelikle evowinds hem kalkış işlemini hem de dönüşü benden daha iyi anlatmış, okumanızı öneririm.

    Ben biraz peşin konuşmuşum; ayağınızı debriyaj'dan ne kadar çekeceğiniz, aracınıza göre değişir. Kavrama noktasını bulabilmeniz için araç viteste iken bir ivmelenme hissedinceye kadar ayağınızı pedaldan yavaş yavaş kaldırın.
    Bu şekilde yaptığınızda, eğer ki düz bir zemindeyseniz, araç rolanti haldeyken bile hareket edecektir. Bu noktada vereceğiniz gaz aracınızın kalkış hızını belirleyecek.

    Şu anda otomatik bir araç kullanıyorum ancak anlattığım elbette manuel şanzıman'a göredir.:)
     
  10. TuningMert

    TuningMert Dekan

    Katılım:
    4 Ocak 2007
    Mesajlar:
    5.954
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    0
    Devir kesici (limiter), yarım debriyajlı kalkışlar, DSG şanzıman, 1-3-5 muhabbeti :D, ara gazı, TCS sistemi, Hillholder vb. gibi temel olmasada çevrede temelleşmiş kavramları biliyormusunuz ? :)
     
  11. ANNE

    ANNE Profesör Onursal Üye

    Katılım:
    5 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.658
    Beğenileri:
    71
    Ödül Puanları:
    0
    evowinds, gerçekten dönüşler ile ilgili yazdığınız bölümü çok güzel açıklamışsınız. Faydalandım. Çok teşekkür ederim. Sağ olun.

    Her geçen gün daha iyi kullanabiliyorum. İşi kavrayıp, iyi bir pratik yaparsam çok iyi kullanabileceğimi düşünüyorum.

    Araçları bizlere sakin yerlerde sürdürüyorlar, çok işlek kavşak ve yollara çıkmaya şuanlık gözümde büyütüyorum. İnşallah zamanla bu acemiliğide atlatırırm.

    Çok teşekkürler.

    ---------- saat 21:41 eklendi ---------- önceki mesaj saat 21:38 eklenmişti ----------

    Anladım.

    " düz zeminde iseniz araç rolanti haldeyken bile hareket edersiniz. " diyorsunuz. Ya araç düz zeminde değilse. Yokuş yukarı park edilmişse, o zaman bu dediklerini nasıl rahat gerçekleştiribiliriz.

    ---------- saat 21:45 eklendi ---------- önceki mesaj saat 21:41 eklenmişti ----------

    Yok, bu kavramların bazılarını açıklayamayacağım. Yani; bilmiyorum. Eee, sizde açıklarsınız. Hemde videolu :D :D :D

    Mesela; yarım debriyajlı kalkış; aracı ilk çalıştırdıktan sonra, aracı kaldırmak için kullanırız. Böyle biliyorum.

    Ara gazı, 1-3-5 muhabbeti, yabancı gelmedi, ama tam olarak anlayamadım.

    Eee, dedim ya kardeş, acemiyim. Normal böyle şeyler. Öğreniyoruz. :D
     
  12. TuningMert

    TuningMert Dekan

    Katılım:
    4 Ocak 2007
    Mesajlar:
    5.954
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    0
    Öncelikle kardeş bayım beyefendi vb. pek hoşlanmam sen bana direk Mert de en iyisi...Bende size anne diyebilir miyim ? Hahahahahh :D (Çekirdek kaçtı boğazıma gebereyazdım vallahi.) Öhhmm... neyse;

    Devir Kesici : Gaza abanılma anlarında motorun zarar görmemesi için elektronik olarak pistonlara pompalanan benzini kesik kesik verilir ve araç belirlenen devir limitinden yukarı çıkamaz. Size lazım olacaktır. :) Arabanızın marka modelini verirseniz sevinirim. Videoda gelecek bununla ilgili.

    Yarım debriyaj : Araç kaldırmayı beceremeyenlere birebir efendim. El freni çekilir gaza basılır debriyaj yarıya kadar çekilir, arabanın kıçı yere eğildiği zaman pedallar aynı konumda tutulur el freni indirilir ve araç kalkışı yapılır.

    DSG Şanzuman : En iyisi boşver ANNE bunu peeeh.. :D

    1-3-5 : Vitesi önce 1 e sonra 3 e sonra 5 e takma olayı. :)

    TCS Sistemi : (Traction Control System) Otomobili dizginler bu şey bende sürekli OFF konumundadır.Açıklamak gerekirse tekerlerin boşa dönme olayının (patinaj) gerçekleşmesine izin vermeyen teknolojik şey... :D

    Hillholder : Yokuş yukarı yollarda aracı kaldırmanız için sizi destekleyen mükemmel buluş...
     
  13. ANNE

    ANNE Profesör Onursal Üye

    Katılım:
    5 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.658
    Beğenileri:
    71
    Ödül Puanları:
    0
    Mert,

    Öncelikle aracım yok. Hergün eğitim aldığım kişinin aracı var. Onu kullanıyorum. Hangi marka dersen, sürücü kurslarının kullandırdıkları araçları bilirsin. İşte onlar...

    Anladığım kadarıyla bu terimlerin bazıları sistem ilgilidir. Sürücünün vites gibi vs. aktif kullandığı bileşenler olmadığı izlenimi ediniyorum. Şimdi;

    1-3-5 Muhabbeti: Bunu anlamadım. Neden 1. vitesi hemen 3'e yükseltiyorum. Ben 1. vitesle aracı kaldırdıktan sonra debriyaja basıp aracı 2.vites'e alıyorum. Eğer hızımı 40 km'nin üzerine çıkarmak istediğimde 3. vitese alırım.

    Bu sefer 4. vites var, onu niye kullanmayıp 5. vitese geçeyim? Bunu anlamadım.

    Ara gazını açıklamamışsınız. Onu merak ettim.

    Videonuzu çok merak ediyorum. İnanıyorum ki, bu forumdaki acemilere çok faydası olacaktır. Gerekirse Uzmantv.com'a gönderip herkesin yararlanmasını sağlarız. Çekirdeğinizde afiyetiniz olsun. Aman dikkat edin, bize lazımsınız.

    Saygılar.
     
  14. TuningMert

    TuningMert Dekan

    Katılım:
    4 Ocak 2007
    Mesajlar:
    5.954
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    0
    ANNE ;

    Gördüğüm kadarıyla tutumunuz çok otoriter. Yani herşeyi kuralına göre yaparım ulen ! tarzında otomobil kullanma şeklini benimsemişsiniz. Güzel birşey bu... Bu yüzden vitesi 1 3 5 olayını bence unutun. Bende söylememiş olayım onu :)

    Videoyu o kadar abartmamak gerek. Ayrıca uzman tvye anlaşmalı olunmadığı sürece video ekleyemezsiniz. Şimdi bir çekim yaptım. Aracı kaldırmak ile ilgili. Onu inceliyorum. Ne kadar anaşılır orasını bilemem. Önceden çektiğim videolardanda yardım alarak hoş şeyler yapmayı düşünüyorum. Ayrıca bu sitede beni bilen bilir. 1-2 sene önceleri buraya atılan videolarıda bilen bilir. :) Mesela örnek vermek gerekirse şunu gösterebilrim. Bazı apaçi kardeşlerin hoşuna gitmemişti video o yüzden kaldırdım :) ama yorumlarda size yardımcı olacaktır biraz. :) Videoyla uğraşıyorum şu anda... Sizede saygılar...

    http://forum.shiftdelete.net/otomobil/44302-sdn-icin-honda-civic-type-r-ile-260i-denedik.html
     
  15. Blackout

    Blackout Dekan

    Katılım:
    14 Nisan 2008
    Mesajlar:
    7.500
    Beğenileri:
    366
    Ödül Puanları:
    0


    Gaz vererek elbette.:) Söylemek istediğim şey ayağınızı debriyaj'dan ne zaman kaldırıp ne zaman gaza basacağınızla alakalı. Düz bir yol bunu denemek için daha kolaydır. Debriyaj'dan tamamen kaldırmadan, araç viteste iken gaza basmasanız da hareket edersiniz demek istiyorum. Araç tam bu noktada iken bir de hafifçe gaz verirseniz tadından yenmez.
     
  16. ANNE

    ANNE Profesör Onursal Üye

    Katılım:
    5 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1.658
    Beğenileri:
    71
    Ödül Puanları:
    0
    Yok, yok. Adı üstünde acemi biriyim. Bana ne öğretilse o şekilde bilirim. Bildiğim şeyi biriside farklı anlatırsa mecburen sebebini soruyorum. Çünkü; konu hakkında bilgim olmadığından ...

    Yoksa, araçta herşeyi kuralı uygun kullanan birisi değilim. Öğrenmek amaçlı soruyorum.

    Yorumuna link eklemişsin. Orada birçok kişi videonu çok beğenmişler. Gerçekten beni de heyecanlandırdınız. Merakla bekliyorum. Bu çalışmanızdan dolayı size tekrar çok ama çok teşekkür ederim.

    Ayrıca; önceki videonuda eklebilir misiniz?

    Sağ olun.

    Sağlıcakla kalın.

    ---------- saat 22:40 eklendi ---------- önceki mesaj saat 22:39 eklenmişti ----------

    Anladım. Bazı yerlerde yokuş aşağı veya yokuş yukarı aracı kaldırırken farklı yöntemler anlatmaya çalışırlar, bu sebeple sordum.

    Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Memnun oldum.

    Sağ olun.
     
  17. TuningMert

    TuningMert Dekan

    Katılım:
    4 Ocak 2007
    Mesajlar:
    5.954
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    0
    Blackout, söylediğiniz şekil genelde baskı balata kaçırdığından şüphelenilen otomobillerin kaçırıp kaçırmadığını anlamak için kullanılır. :D Bence bu yeni öğrenen birisi için tehlikeli birşey. Araç stop ederse yataklar, keçeler vuruntudan yıpranabilir... O noktayı bulmak için gaz vererek kaldırmak daha mantıklı bence ANNE için. Zaten bulmuştur bence çoktan. :) Ayrıca o şekilde kavrama anlamaya çalışan görmedim hayatımda. :D
     
  18. El Padrino

    El Padrino Dekan Onursal Üye

    Katılım:
    15 Şubat 2007
    Mesajlar:
    6.031
    Beğenileri:
    22
    Ödül Puanları:
    38
    Kalkarken ayağın debriyajda sonuna kadar basılı durumdayken, sağ ayağınla çok yavaş bir şekilde gaza dokunurken, sol ayağınıda sanki sağ ayağının zıt yönünde hareket edermişçesine aynı yavaşlıkta kaldır debriyajdan.

    Yani gaza ne kadar yük uygularsan debriyajdanda aynı oranda yükü geri çekiceksin.Bu aklında bulunsun.Ayrıca çok yavaş bir şekilde kalkmaya çalışma.Sanki 40 yıllık şöförmüş gibi bir anda gaza basarken ayağını aynı şiddetle debriyajdan geri çek, araba ilk hareketini aldıktan sonra debriyajdan yavaşça çekebilirsin ayağını.

    Kalkarken araba fırlıcak diye falan korkma.Hızlı kalkmayı dene.Yavaşça kalkmaya çalışırsan stop ettirirsin hep arabayı.
     
  19. TuningMert

    TuningMert Dekan

    Katılım:
    4 Ocak 2007
    Mesajlar:
    5.954
    Beğenileri:
    78
    Ödül Puanları:
    0
    İşte El Padrino tam üzerine bastın ayağını kaldır. Aynı şeyi videoda ben anlattım. Yükleniyor şu anda :D Yavaş yavaş bu iş olmaz zaten gitmez trafikte gözünün yaşına bakmazlar. Bir an önce pratik kazanması lazım. Ondan sonra eğlencenin farkında kendiside varacaktır.
     
  20. crx

    crx Asistan

    Katılım:
    25 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    465
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    zamanla alışırsın ama yukarda katılmadığım bir yer var arabayı stop ettrmek, fırlatmaktan iyidir riske gerek yok:) özellikle araba senin değilse:)
     

Sayfayı Paylaş