Araç Değer Kaybı Nedir? Nasıl Hesaplanır?

Bu konuyu okuyanlar

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,836
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,258
Puanları
113
Yaş
39
dddd.gif

Araç Değer Kaybı Nedir?

Bilindiği üzere bir trafik kazası yaşanması durumunda kaza sonucunda hasar gören araçlar servise götürülerek onarımları yaptırılmaktadır. Bu onarım sırasında araçların kazadan kaynaklı tüm sorunları giderilir, ancak onarıma rağmen araç artık kazalı olduğu için ikinci el araç statüsüne inmiş olmaktadır.

Örnek verecek olursak kazadan önce eğer araç 50.000 TL’de alıcı bulabiliyor fakat kaza sonrası yapılan tamire rağmen hasar kaydı nedeniyle oluşan kayıptan ötürü artık aracın fiyatı 45.000 TL’ye düşüyor ise aradaki 5.000 TL fark araçtaki değer kaybının miktarı olarak görülüyor.

Bu durum aracın satılmasını zorlaştıracak ve 2. El satış değerini düşürdüğü için maddi değer kaybı yaşatacaktır.

Araç değer kaybı tazminatı ile araç sahiplerinin, kusurlu olmadıkları hasarlar ile ilgili, bu mağduriyetlerinin giderilmesi amaçlanmaktadır. Sahibi olduğunuz aracınız herhangi bir trafik kazasına karışmışsa aracınızda meydana gelen maddi hasarlar sigorta poliçelerinden karşılanmaktadır. Ancak sigorta şirketleri kaza sonucu doğan hasarların onarım giderlerini araç sahiplerine yahut yetkili servise ödemekte ancak aracın kaza sebebi ile uğradığı değer kaybı ile ilgili tazminatları araç sahipleri tarafından talep olmadığı müddetçe ödemekten kaçınmaktadır.

Siz de uğradığınız trafik kazası sonucunda aracınızın değer kaybettiğini düşünüyorsanız “aracınızın değer kaybı tazminatını” karşı taraftan alma hakkınız bulunmaktadır.

Bu tazminatın tutarı ise hasarın niteliği aracın yılı, kilometresi marka ve modeli kasko değerine göre değişik hesaplama kıstasları ile hesap edilmekte ve genellikle piyasadaki reel alım satım durumlarına uygunluk göstermektedir.


Aracınızın Değer Kaybını Alabilmeniz için Şartlar;

1- Aracınızın kilometresi 163.000’i geçmemiş olması gerekir.
2- Kazada en az %50 haklı taraf olmalısınız. %100 kusurlu taraf aracının değer kaybını talep edemez.
3- Değer kaybı başvurularının iki yıllık zaman aşımı vardır ve bu süre içerisinde eğer başvuru yapılmazsa kazazede bu hakkını yitirir.
4- Araç eğer daha önceden kaza geçirdiği ve tamir gördüğü işlemlerin aynısını tekrar ederse araçta bir değer kaybı olmadığından değer kaybı alınamaz.

Teminat Dışında Kanal Haller;

Hasar sonrasında aşağıda belirtilen maddelere göre Değer Kaybı Teminatı dışında olacaktır.

1- Mini onarım ile giderilen basit kaporta ve plastik tampon parçaları, hava yastığı, jant, mekanik ve elektrik hasarları,
2- Ana iskelet ve şaside hasar olmaksızın, vidalı parçalarda yapılan onarım yada değişim ile giderilen hasarlar,
3- Aracın kaza anındaki rayiç değerinin %25'ini aşan değer kaybı talepleri,
4- Kaza tarihi ile ihbar tarihi arasında araç üzerinde mülkiyet değişikliği olan araçlar ile ilgili talepler,
5- Çekme Belgeli ve Hurda Belgeli işlem görmüş araçlar,
6- Kısa süreli kiralık araçlar, taksi, dolmuş, uzun süreli kiralık araçlar, test araçları, koleksiyonluk ve antika olarak sayılan araçlar.

Not : Değer Kaybı ile takıldığınız noktaları bu başlık üzerinden sorarsınız bilgim dahilinde yardımcı olmaya çalışacağım.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
şaside hasar oluşursa pert olur araç komple yanarsa pert olur...
 

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,836
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,258
Puanları
113
Yaş
39
şaside hasar oluşursa pert olur araç komple yanarsa pert olur...
Şasi üzerinde hasar olan binlerce dosya yazmışımdır. Hiç biri de pert olmayan dosyalar.
Pert oranı aracın şasisine bakılmaksızın hesaplanır, piyasa değeri üzerinden hesaplanır.
 

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,836
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,258
Puanları
113
Yaş
39
ikiye bölünsede?
Araç eğer ikiye bölünür ise zaten yapabilecek bir durum yok. O zaman hasar rakamına bakılmaksızın (hasar rakamı zaten yüksek olacaktır) pert edilebilir diye düşünüyorum.

Aracı pert etmek için piyasa değerinin %35'i yada %40'ı (sigorta şirketlerine göre değişebiliyor) hasar rakamı olarak geçiyor ise zaten pert edilecektir. Pert edildikten sonra aracın Sovtaj Değeri hesaplanacak vs.. vs..
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
Araç eğer ikiye bölünür ise zaten yapabilecek bir durum yok. O zaman hasar rakamına bakılmaksızın (hasar rakamı zaten yüksek olacaktır) pert edilebilir diye düşünüyorum.

Aracı pert etmek için piyasa değerinin %35'i yada %40'ı (sigorta şirketlerine göre değişebiliyor) hasar rakamı olarak geçiyor ise zaten pert edilecektir. Pert edildikten sonra aracın Sovtaj Değeri hesaplanacak vs.. vs..
bazı çakallar ikiye bölünen 2 araçtan bir tane sağlam çıkartan varmış özellikle otobüslerde çok var maraton olarak fabrikadan çıkıyor 403 olarak satıor yada kullanıyorlar şahin doğanlarda çok oluyor...
 

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,836
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,258
Puanları
113
Yaş
39
Benim gördüğüm Volkswagen Touran vardı, iki adet Touran'ı birleştirip bir tane yapmıştı.
 

Saraco

Öğrenci
Katılım
19 Şubat 2019
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
42
Merhaba
30/11/2018 tarihinde sol şeritte aniden yol ortasında duran bir araca takip mesafesini korumama ragmen havanin yagmurlu olmasi ve zeminin islak omasindan dolayi duramayip arkadan carptim. Carptigim araç 241 km de Honda civic uzun sureli kiralık araç. Bu arac serviste tamir gördü ve parca ücreti 34500 tl işçilik 7500 TL olmak üzere 42 bin lira hasar miktarı çıkarıldı. KDV ile birlikte toplam bana 52 bin TL masraf çıkarıldı. Bunlara ek olarak 17500 TL de değer kaybı ücreti çıkarıldı. Kazada polis gelmediği için raporu biz tuttuk ve raporda tüm kusur bana verilmiş durumda.
Gerçekten tüm kusur bendemidir. İtiraz etme hakkım varmıdır? Çıkarılan ücretler bana çok fazla ödeyebilecek durumum yok. İtiraz davası acsam indirim alma imkânın var mi?
 

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,836
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,258
Puanları
113
Yaş
39
Merhaba
30/11/2018 tarihinde sol şeritte aniden yol ortasında duran bir araca takip mesafesini korumama ragmen havanin yagmurlu olmasi ve zeminin islak omasindan dolayi duramayip arkadan carptim. Carptigim araç 241 km de Honda civic uzun sureli kiralık araç. Bu arac serviste tamir gördü ve parca ücreti 34500 tl işçilik 7500 TL olmak üzere 42 bin lira hasar miktarı çıkarıldı. KDV ile birlikte toplam bana 52 bin TL masraf çıkarıldı. Bunlara ek olarak 17500 TL de değer kaybı ücreti çıkarıldı. Kazada polis gelmediği için raporu biz tuttuk ve raporda tüm kusur bana verilmiş durumda.
Gerçekten tüm kusur bendemidir. İtiraz etme hakkım varmıdır? Çıkarılan ücretler bana çok fazla ödeyebilecek durumum yok. İtiraz davası acsam indirim alma imkânın var mi?
Merhaba, ilk öncelikle geçmiş olsun. Kurallara göre arkadan çarptığınızdan dolayı kusur oranlarında %100 olarak suçlu gözüküyorsunuz. Kendi aranızda düzenlemiş olduğunuz tutanak ise Sigorta Bilgi Merkezi (SBM) adı altında incelenerek kusur dağılımı ona göre yapılmaktadır. Eğer kusurunuzu kabul etmiyor ve bunu kanıtlayabiliyorsanız ilgili kurum olan SBM'ye başvurmanız gerekir.
 

Saraco

Öğrenci
Katılım
19 Şubat 2019
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
42
Merhaba, ilk öncelikle geçmiş olsun. Kurallara göre arkadan çarptığınızdan dolayı kusur oranlarında %100 olarak suçlu gözüküyorsunuz. Kendi aranızda düzenlemiş olduğunuz tutanak ise Sigorta Bilgi Merkezi (SBM) adı altında incelenerek kusur dağılımı ona göre yapılmaktadır. Eğer kusurunuzu kabul etmiyor ve bunu kanıtlayabiliyorsanız ilgili kurum olan SBM'ye başvurmanız gerekir.
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Merak ettiğim araç sol şeritte yol ortasında dursa bile %100 yine arkadan vuranın midir? Yol ortasında hemde sol şeritte duran aracın hic kusuru yok mudur ? Carptigim araç uzun sureli kiralık araç sınıfında. Bu araçlar içinde değer kaybı talep edilebiliniyor mu ? Yazinizda kiralık araçlar teminat dışında dır yazıyordu. Bu tam olarak ne anlama geliyor.
 

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,836
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,258
Puanları
113
Yaş
39
Öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Merak ettiğim araç sol şeritte yol ortasında dursa bile %100 yine arkadan vuranın midir? Yol ortasında hemde sol şeritte duran aracın hic kusuru yok mudur ? Carptigim araç uzun sureli kiralık araç sınıfında. Bu araçlar içinde değer kaybı talep edilebiliniyor mu ? Yazinizda kiralık araçlar teminat dışında dır yazıyordu. Bu tam olarak ne anlama geliyor.
Daha sağlıklı bir bilgi almak için sigorta şirketinize baş vurabilirsiniz. Bazen değişiklik gösterebiliyor.
 

DKN NZY

Müdavim
Katılım
18 Mart 2018
Mesajlar
13,933
Reaksiyon puanı
10,144
Puanları
113
Yaş
25
Bu olayı insanımız anlamıyor sırf piyasası var diye değişenli araçlara ederinden fazla istiyor
 

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,836
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,258
Puanları
113
Yaş
39
Bu olayı insanımız anlamıyor sırf piyasası var diye değişenli araçlara ederinden fazla istiyor
Mantık şu şekilde işliyor; aracını satmak istiyor ilk önce sahibinden.com üzerinde biraz geziniyor bakıyor aracı kaça gidiyor. 35k eden bir araç görüyor mesela "-Bu araç 35k ediyorsa benim aracım 40k eder." diyor.. Sonrasında 40k olarak sisteme yüklüyor. 35k'lık kişi görüyor la benim aracın piyasa yükselmiş dur bunu 42k yapayım diyor. Böylelikle piyasa yükseldikçe yükseliyor..
 

DKN NZY

Müdavim
Katılım
18 Mart 2018
Mesajlar
13,933
Reaksiyon puanı
10,144
Puanları
113
Yaş
25
Mantık şu şekilde işliyor; aracını satmak istiyor ilk önce sahibinden.com üzerinde biraz geziniyor bakıyor aracı kaça gidiyor. 35k eden bir araç görüyor mesela "-Bu araç 35k ediyorsa benim aracım 40k eder." diyor.. Sonrasında 40k olarak sisteme yüklüyor. 35k'lık kişi görüyor la benim aracın piyasa yükselmiş dur bunu 42k yapayım diyor. Böylelikle piyasa yükseldikçe yükseliyor..
Aynen öyle
 

VintageAraba

Öğrenci
Katılım
21 Ağustos 2022
Mesajlar
70
Reaksiyon puanı
12
Puanları
8
Yaş
33
Daha sağlıklı bilgi almak için sigorta şirketleri ile görüşebilirsiniz. Bu bilgiler üstünkörü. Fakat ülkemizde maalesef böyle işlemiyor. Araç sahibi sitede 50 k gördüğü aracı o zaman benimkini 60 k'ya koyayım diyor.
 

İbrahimm.ka

Öğrenci
Katılım
10 Mayıs 2019
Mesajlar
90
Reaksiyon puanı
33
Puanları
18

Araç Değer Kaybı Nedir?

Bilindiği üzere bir trafik kazası yaşanması durumunda kaza sonucunda hasar gören araçlar servise götürülerek onarımları yaptırılmaktadır. Bu onarım sırasında araçların kazadan kaynaklı tüm sorunları giderilir, ancak onarıma rağmen araç artık kazalı olduğu için ikinci el araç statüsüne inmiş olmaktadır.

Örnek verecek olursak kazadan önce eğer araç 50.000 TL’de alıcı bulabiliyor fakat kaza sonrası yapılan tamire rağmen hasar kaydı nedeniyle oluşan kayıptan ötürü artık aracın fiyatı 45.000 TL’ye düşüyor ise aradaki 5.000 TL fark araçtaki değer kaybının miktarı olarak görülüyor.

Bu durum aracın satılmasını zorlaştıracak ve 2. El satış değerini düşürdüğü için maddi değer kaybı yaşatacaktır.

Araç değer kaybı tazminatı ile araç sahiplerinin, kusurlu olmadıkları hasarlar ile ilgili, bu mağduriyetlerinin giderilmesi amaçlanmaktadır. Sahibi olduğunuz aracınız herhangi bir trafik kazasına karışmışsa aracınızda meydana gelen maddi hasarlar sigorta poliçelerinden karşılanmaktadır. Ancak sigorta şirketleri kaza sonucu doğan hasarların onarım giderlerini araç sahiplerine yahut yetkili servise ödemekte ancak aracın kaza sebebi ile uğradığı değer kaybı ile ilgili tazminatları araç sahipleri tarafından talep olmadığı müddetçe ödemekten kaçınmaktadır.

Siz de uğradığınız trafik kazası sonucunda aracınızın değer kaybettiğini düşünüyorsanız “aracınızın değer kaybı tazminatını” karşı taraftan alma hakkınız bulunmaktadır.

Bu tazminatın tutarı ise hasarın niteliği aracın yılı, kilometresi marka ve modeli kasko değerine göre değişik hesaplama kıstasları ile hesap edilmekte ve genellikle piyasadaki reel alım satım durumlarına uygunluk göstermektedir.


Aracınızın Değer Kaybını Alabilmeniz için Şartlar;

1-
Aracınızın kilometresi 163.000’i geçmemiş olması gerekir.
2- Kazada en az %50 haklı taraf olmalısınız. %100 kusurlu taraf aracının değer kaybını talep edemez.
3- Değer kaybı başvurularının iki yıllık zaman aşımı vardır ve bu süre içerisinde eğer başvuru yapılmazsa kazazede bu hakkını yitirir.
4- Araç eğer daha önceden kaza geçirdiği ve tamir gördüğü işlemlerin aynısını tekrar ederse araçta bir değer kaybı olmadığından değer kaybı alınamaz.

Teminat Dışında Kanal Haller;

Hasar sonrasında aşağıda belirtilen maddelere göre Değer Kaybı Teminatı dışında olacaktır.

1- Mini onarım ile giderilen basit kaporta ve plastik tampon parçaları, hava yastığı, jant, mekanik ve elektrik hasarları,
2- Ana iskelet ve şaside hasar olmaksızın, vidalı parçalarda yapılan onarım yada değişim ile giderilen hasarlar,
3- Aracın kaza anındaki rayiç değerinin %25'ini aşan değer kaybı talepleri,
4- Kaza tarihi ile ihbar tarihi arasında araç üzerinde mülkiyet değişikliği olan araçlar ile ilgili talepler,
5- Çekme Belgeli ve Hurda Belgeli işlem görmüş araçlar,
6- Kısa süreli kiralık araçlar, taksi, dolmuş, uzun süreli kiralık araçlar, test araçları, koleksiyonluk ve antika olarak sayılan araçlar.

Not : Değer Kaybı ile takıldığınız noktaları bu başlık üzerinden sorarsınız bilgim dahilinde yardımcı olmaya çalışacağım.
Aracıma değer kaybı davası açtım ve dava dosyasından aldığım 14 bin tl lik ücret aracıma hasar kaydı olarak girildi. Ben aracımı sanayide sigortadan değil kendi imkanımla yaptırmıştım. Değer kaybı davasından alınan bu miktarın hasar kaydı olarak girilmesi normal mi?
 
Üst