Apple telefonda virüs olduğu nasıl anlaşılır ?

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)


QuaDrek

Üyecik
Katılım
28 Ara 2017
Mesajlar
8
Puanları
1
Konum
İstanbul
Selamlar daha 10 dakika önce appledan siparişiniz kargoya verilmiştir diye mail geldi mail ingilizceydi. PDF’e bastığımda normal bir PDF 21$’lık siparişiniz var dedi eğer sipariş etmediyseniz bu linke tıklayın dedi elim çarptı ve link açılar açılmaz direkt kapattım sayfa yüklenmedi bile. İnternetten baktım mail fakemiş. Sizce bir şey olmuş mudur ? Yoksa o link apple için fake bir login sayfası mıydı ? Yani sayfa yüklense bile şifremi girmediğim sürece bir şey olmaz mıydı ? Bu arada PDF telefona inmemiş diye biliyorum yani dosyalara girdiğimde yoktu mail uygulamasından önizleme olarak açıldı galiba. Çok korkuyorum lütfen yardımcı olun. Dediğim gibi link yüklenmeden direkt kapattım. Eğer telefonda bir virüs girdiyse nasıl anlayabilirim ?
 

ufukceylan

Asistan
Katılım
2 Kas 2017
Mesajlar
226
Puanları
28
Konum
Adana
Arkadaşın dediği gibi ios kapalı kutu içeriye sızamıyorlar. açık kaynak kodlu olmadığı için virüs imkansız değilsede yakındır.
 

POH

Asistan
Katılım
24 Ağu 2016
Mesajlar
286
Puanları
28
Konum
Yüksekova
Selamlar daha 10 dakika önce appledan siparişiniz kargoya verilmiştir diye mail geldi mail ingilizceydi. PDF’e bastığımda normal bir PDF 21$’lık siparişiniz var dedi eğer sipariş etmediyseniz bu linke tıklayın dedi elim çarptı ve link açılar açılmaz direkt kapattım sayfa yüklenmedi bile. İnternetten baktım mail fakemiş. Sizce bir şey olmuş mudur ? Yoksa o link apple için fake bir login sayfası mıydı ? Yani sayfa yüklense bile şifremi girmediğim sürece bir şey olmaz mıydı ? Bu arada PDF telefona inmemiş diye biliyorum yani dosyalara girdiğimde yoktu mail uygulamasından önizleme olarak açıldı galiba. Çok korkuyorum lütfen yardımcı olun. Dediğim gibi link yüklenmeden direkt kapattım. Eğer telefonda bir virüs girdiyse nasıl anlayabilirim ?
Apple yollamamıştır onu Apple yollasa anlardın. Spam mailler. Jailbreak vs yapmadıysan iOS'a virüs bulaşması imkansız.
 

Utku0102

Üyecik
Katılım
15 Nis 2017
Mesajlar
90
Puanları
8
Konum
Türkiye
iOS a virüs bulaşması imkansız gibi bişey ama olurda herhangi açık varda bulaşırsa sıfırlarsın düzelir ayarları sıfırlasan dahi bi müddet o etkiler kalkar komple sıfırlarsan daha iyi olur tabiki ama android gibi açık kodlu olmadığı için bulaşma imkanı %5-10 en fazla
 

Death Mark

Guru
Onursal Üye
Katılım
16 Ocak 2017
Mesajlar
26,305
Puanları
113
Her işletim sistemine virüs bulaşabilir, bulaşabilmesi için gerekli izinlerin verilmesi gerekir. Bu izinleri tetikleyecek bir düzenek hazırlayıp tuzak kurulması imkansız bir şey değil.
 

TheTruthHurts

Profesör
Katılım
5 Kas 2018
Mesajlar
1,865
Puanları
113
Eyvallah hocam zaten biraz araştırdım maildeki link seni bi sayfaya yönlendiriyomuş oraya bilgilerini yazarsan gidiyomuş anca ben sayfa yüklenmeden direkt kapatmıştım çok sağ ol cevabın için
Phishing ise sorun yok.

İos,daha kapalı ve daha sıkı denetimli bir işletim sistemi olduğu için oraya virüs girmesi çok ama çok zor. Ama yinede imkansız değil.
 

PARAzitCELL

Profesör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
3,937
Puanları
113
Konum
istanbul
Öyle bir virüs yazarlar ki ios un anasını ağlatırlar, haberiniz olmaz... Bunu işin uzmanları bilir, hiç bir sistem kırılmaz değildir. Çürük olduğu herkesçe bilinen androidden iyi olması demek mükemmel olduğu anlamına gelmiyor.
 

TheTruthHurts

Profesör
Katılım
5 Kas 2018
Mesajlar
1,865
Puanları
113
Öyle bir virüs yazarlar ki ios un anasını ağlatırlar, haberiniz olmaz... Bunu işin uzmanları bilir, hiç bir sistem kırılmaz değildir. Çürük olduğu herkesçe bilinen androidden iyi olması demek mükemmel olduğu anlamına gelmiyor.
Hiçbir şey mükemmel değildir. Mükemmel diyoruz sonra daha iyisi çıkıyor :)

Bundan dolayı hangisi daha önde ona bakmakla yetiniyoruz :/
 
Üst
stat counter