Apple İki (2) Yıllık Sınırlı Garantisi - TÜRKİYE

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)

Fragger

Front-end Developer | [email protected]
Katılım
21 Eki 2016
Mesajlar
9,673
Beğeniler
3,480
Puanları
113
Konum
İstanbul
#1
Merhaba arkadaşlar,

bir çok arkadaşımız Apple'nin 2 Yıllık Sınırlı Garantisi - Türkiye kapsamı hakkında bilgi sahibi değil. Bu konuda bu bilgiye sahip olabilirsiniz;

Sadece Apple Markalı Ürünler İçin​
TÜKETİCİ KANUNU

Apple İki Yıllık Sınırlı Garantisi, isteğe bağlı üretici garantisidir. Uygun olmayan mallar da dahil fakat bunlarla sınırlı olmamak üzere, Türk tüketici kanunlarında sağlanan haklardan bağımsız haklar sunar.

Bu itibarla, Apple İki Yıllık Sınırlı Garantisi faydaları, Türk tüketici kanunu ile sağlanan hakların yerine geçmez ancak bunlara ek olarak sağlanır.

Bir ürün kusurlu ise tüketiciler, özellikle 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve bu kanun uyarınca düzenlenmiş Garanti Belgelerine İlişkin Yönetmelik'te yer alan haklardan faydalanabilirler.

Tüketiciler, Apple İki Yıllık Sınırlı Garantisi veya tüketici kanunundan kaynaklanan hakları gereği hizmet talep etmeyi tercih etme hakkına sahiptir.

Önemli: Apple İki Yıllık Sınırlı Garantisi hüküm ve şartları, tüketici kanunu talepleri için geçerli olmayacaktır.

Tüketici kanunundan kaynaklanan haklarınız konusunda daha fazla bilgi için, yerel tüketici kuruluşlarınızla irtibata geçin.

BU GARANTİ NEYİ KAPSAR?

Büyükdere Caddesi, No: 199, Levent 199, Kat: 22 ve 23, 34394 Şişli, Mecidiyeköy, İstanbul, Türkiye adresinde mukim Apple Teknoloji ve Satış Limited Şirketi (veya hukuki halefi); ("Apple") orijinal ambalajındaki Apple markalı donanım ürünü ve Apple markalı aksesuarları ("Apple Ürünü") için Apple tarafından yayımlanan kullanıcı kılavuzlarına, teknik özelliklere ve diğer Apple Ürünü kılavuzlarına uygun olarak normal koşullarda kullanılmaları durumunda, son kullanıcı tarafından Türkiye'deki perakende satış noktasından satın alınma tarihlerinden itibaren İKİ (2) YIL süreyle malzeme ve işçilik hatalarına karşı ("Garanti Süresi") sağlar.

Lütfen dikkat: Apple İki Yıllık Sınırlı Garantisi kapsamında gerçekleşen tüm taleplerde bu garanti belgesinin koşulları belirleyici olacaktır.

BU GARANTİ NEYİ KAPSAMAZ?

Bu garanti, Apple donanımı ile birlikte paketlenmiş veya satılmış olsa dahi, Apple markalı olmayan donanım ürünleri ve yazılım için geçerli değildir.

Apple markalı olmayan ürünler, tüketici kanunlarına ek faydalar sağlayan üretici garantisinden yararlanabilir. Lütfen ayrıntılar için ürün kutusuna ve belgelerine bakın.

Yazılımın kullanımı ile ilgili haklarınızın ayrıntıları için yazılım ile birlikte gelen lisans sözleşmesine bakın.

Apple Ürününün satın alındığı ülkeden başka bir ülkede servis talep edildiğinde servis seçenekleri sınırlı olabilir. Söz konusu ülkede Apple Ürünü için servis mevcut olmaması halinde, Apple gönderim ve hizmet için ortaya çıkabilecek ek ücretleri servis sağlamadan önce size bildirecektir.

Apple ile telefonla iletişim kurarken bulunduğunuz yere bağlı olarak çağrı ücreti ödemeniz gerekebilir. Ayrıntılar için lütfen şebeke operatörünüz ile bağlantı kurun.

Bu garanti şunlar için geçerli değildir: (a) arıza malzemedeki veya işçilikteki bir kusur nedeniyle oluşmamışsa, piller ya da koruyucu kılıflar gibi zaman içinde yıpranacak şekilde tasarlanmış sarf parçaları; (b) arıza işçilikteki bir kusur nedeniyle oluşmamışsa çizikler, ezikler ve bağlantı noktalarındaki kırık plastikler de dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere dış görünüm hasarı; (c) Apple Ürününün teknik özelliklerini (Apple Ürünü özellikleri www.apple.com/tr adresinde her bir Apple Ürününün teknik özellikleri altında veya mağazalarda bulunabilir) karşılamayan, bir üçüncü tarafça sağlanmış bileşen veya ürün ile kullanımdan kaynaklanan hasar; (d) kaza, kötüye kullanım, hatalı kullanım, yangın, sıvı teması, deprem veya başka dış etkenlerden kaynaklanan hasar; (e) Apple Ürününü kullanıcı kılavuzunda, teknik özelliklerde veya diğer Apple Ürünü kılavuzlarında belirtilenden farklı kullanmaktan kaynaklanan hasar; (f) Apple veya Apple Yetkili Servis Sağlayıcısı ("AASP") olmayan kimseler tarafından gerçekleştirilen servisten (yükseltmeler ve genişletmeler dahil) kaynaklanan hasarlar; (g) Apple'ın yazılı izni olmaksızın işlevselliğini veya kapasitesini değiştirmek üzere Apple Ürününde yapılan değişiklikler; (h) normal yıpranmadan kaynaklanan veya Apple Ürününün normal eskimesi nedeniyle oluşan hasarlar veya (i) Apple Ürününden herhangi bir seri numarasının çıkarılması veya kazınması veya (j) Apple'ın, ilgili kamu kuruluşlarından Apple Ürününün çalındığına dair bilgi alması ya da Apple Ürününe yetkisiz erişimi engellemek için tasarlanan parolalı güvenlik önlemleri ve diğer güvenlik önlemlerini devre dışı bırakamamanız ve ürünün yetkili kullanıcısı olduğunuzu (ör. satın alma kanıtı sağlayarak) hiçbir şekilde kanıtlayamamanız.

ÖNEMLİ SINIRLAMALAR

Apple, Apple TV için sunduğu garanti hizmetini Apple veya Apple'ın Yetkili Satıcılarının aygıtı sattığı ülkelerde sınırlayabilir.

Hücresel kapsama alanı olan iPad aygıtları ve iPhone aygıtları ile ilgili olarak garanti, Avrupa Ekonomik Alanı (AEA) ülkeleri ve İsviçre için servis kapsamı sağlar. Bölge dışında ülke seçenekleri Apple'ın kontrolü dışındaki teknik sorunlar nedeniyle sınırlı olabilir. Hücresel kapsama alanı olan iPad aygıtları ve iPhone aygıtları ile ilgili bilgi için lütfen www.apple.com/iphone/LTE/ ve www.apple.com/ipad/LTE/ adreslerine bakın.

Mevzuat gereklilikleri nedeniyle, hücresel kapsama alanı olan iPad aygıtları ve iPhone aygıtları ile ilgili olarak işbu garanti Türkiye dışında servis kapsamı sağlamamaktadır.

İşbu garanti, iPad aygıtları ile ilgili olarak, Apple'ın kontrolü dışındaki WiFi bağlantısı farklılıkları nedeniyle Çin'de servis kapsamı sağlamamaktadır.

SORUMLULUKLARINIZ

APPLE ÜRÜNÜNÜZ YAZILIM PROGRAMLARI, VERİLER VE DİĞER BİLGİLERİ SAKLAYABİLİYORSA, İÇERİKLERİ KORUMAK İÇİN VE ÇALIŞMAYLA İLGİLİ ARIZALARA KARŞI ÖNLEM OLARAK APPLE ÜRÜNÜNÜZÜN DEPOLAMA ORTAMINDA YER ALAN BİLGİLERİN KOPYALARINI DÜZENLİ OLARAK YEDEKLEMELİSİNİZ.

Apple Ürününüzü garanti hizmeti için göndermeden önce, depolama ortamındaki içeriklerin ayrı bir yedek kopyasını almalı, tüm kişisel bilgilerinizi silmeli ve tüm güvenlik parolalarını kaldırmalısınız. Servis sırasında Apple Ürününüzün depolama ortamındaki içerikler silinebilir, yerleri değiştirilebilir ve/veya yeniden formatlanabilir.

Garanti hizmetinin ardından, Apple Ürününüz veya eskisinin yerine verilecek ürün, geçerli güncellemelere tabi olarak Apple Ürününüzü orijinal olarak satın aldığınızda yapılandırıldığı gibi iade edilecektir. Apple, Apple Ürününü sistem yazılımının daha önceki bir sürüme geri dönmesini engellemek için garanti hizmetinin bir parçası olarak sistem yazılım güncellemeleri kurabilir. Apple Ürününde kurulu üçüncü şahıs uygulamaları sistem yazılım güncellemesi neticesinde uyumlu olmayabilir veya Apple Ürünü ile çalışmayabilir. Diğer tüm yazılım programlarını, verileri ve bilgileri yeniden yüklemekten siz sorumlu olacaksınız. Diğer yazılım programları, veriler ve bilgilerin kurtarılması ve yeniden yüklenmesi, bu garanti kapsamında değildir.

Satın alınan ülke haricindeki bir ülkede hizmet talep edebilirsiniz; bu durumda yürürlükteki tüm ithalat ve ihracat kanunları ve yönetmeliklerine uyacak ve tüm gümrük vergileri, KDV ile diğer ilgili vergiler ve ücretlerden sorumlu olacaksınız; garantinin ikinci yılında hizmet almak için ürünü Türkiye'den satın aldığınıza dair bir belge gerekli olabilir.

Önemli: Kullanıcı Kılavuzu içini açmaya yönelik olarak nasıl tasarlandığını açıklamadığı sürece Apple Ürününün içini açmaya veya Apple Ürününe takılı koruyucu kapağı sökmeye çalışmayın. Apple Ürününü açmak veya koruyucu kapakları sökmek, bu garantinin kapsamına girmeyen hasarlara neden olabilir. Bu Apple Ürününe sadece Apple veya bir AASP servis vermelidir.

GARANTİ TALEBİ ALDIĞINDA APPLE NE YAPAR?

Bu garantinin süresi boyunca bir talepte bulunursanız Apple, kendi takdirine bağlı olarak:

(i) Apple Ürününü yeni parçalar kullanarak onarır veya

(ii) Apple Ürününü yeni parçalardan oluşturulmuş aynı model (veya sizin rızanızla işlev bakımından eşdeğer bir ürün) ile değiştirir veya

(iii) Doğrudan Apple'dan satın almış olduğunuz Apple Ürününün iadesine karşılık olarak satın alma bedelini geri ödeyecektir.

Bir ürün veya parça değiştirildiğinde ya da geri ödeme yapıldığında, tüm eskisinin yerine verilecek malzemeler sizin mülkiyetiniz haline gelir ve değiştirilen ya da geri ödemesi yapılan malzemeler Apple'ın mülkiyeti olur.

Bir eskisinin yerine verilecek parça veya ürün ya da onarılmış bir Apple Ürünü kalan orijinal Apple Ürünü garantisine devam eder veya değişim ya da onarımın yapıldığı tarihten itibaren doksan (90) gün boyunca garantili sayılır (hangisi sizin için daha uzun süreli bir kapsam sağlıyorsa).

Apple Ürününün satın alındığı ülkeden farklı bir ülkede talep edilen servis için Apple, ürünleri ve parçaları onarabilir ya da yerel standartlarla uyumlu benzer ürün ve parçalar ile değiştirebilir.

GARANTİ HİZMETİ NASIL ALINIR?

Garanti hizmetine başvurmadan önce lütfen aşağıdaki çevrimiçi yardım kaynaklarına erişin ve bu kaynakları inceleyin:

Uluslararası Destek Bilgileri

Apple Yetkili Servis Sağlayıcıları ve Apple Satış Mağazası

Apple Destek ve Hizmeti

Apple Ücretsiz Desteği

İnternet erişiminiz yoksa veya Apple Ürünü bu kaynaklardan faydalandıktan sonra hala düzgün çalışmıyorsa, lütfen bir Apple temsilcisi veya, mevcutsa, Apple'a ait satış mağazası ("Apple Satış") veya bir AASP ile irtibat kurun. Size, Apple Ürününüzün servis gerektirip gerektirmediğini belirlemenizde yardımcı olacaklar ve servis gerekliyse sizi Apple'ın aşağıda ifade edilen garanti hizmeti seçeneklerinden hangisini sağlayacağı konusunda bilgilendireceklerdir.

Garanti hizmeti almadan önce, Apple veya temsilcileri satın alma belgesi sağlamanızı, olası sorunları tanılamaya yardımcı olmak için hazırlanmış soruları yanıtlamanızı ve aşağıda açıklandığı üzere Posta gönderisi ile servis alırken Apple Ürünlerinin paketlenmesi ve gönderimi için talimatlara uyulması gibi Apple'ın garanti hizmeti prosedürlerini uygulamanızı isteyebilir.

GARANTİ HİZMETİ SEÇENEKLERİ

Apple garanti kapsamındaki servisi şu seçeneklerden biri yoluyla sağlar:

(i) Bizzat teslimli servis. Apple, Apple Ürününüzü fiziksel teslim ile servis sunan bir Apple Satış Mağazası'na veya AASP noktasına iade etmenizi isteyebilir. Apple Ürününüz, servis göreceği Apple Onarım Servisi ("ARS") noktasına gönderilebilir. Servisin tamamlandığına dair bildirim aldıktan sonra, Apple size Apple Ürününün ARS noktalarından doğrudan bulunduğunuz yere gönderileceğini bildirmediği sürece Apple Ürününü Apple Satış veya AASP noktalarından alırsınız.

(ii) Postayla gönderme servisi. Apple, postayla hizmet sağlamayı seçerse Apple, size uygun olduğu takdirde ön ödemeli irsaliyeler, paketleme malzemesi ve Apple ürününü nasıl uygun şekilde paketleyeceğinize ve adres ekleyeceğinize dair talimatları sağlar ve böylece Apple Ürününüzü bir ARS veya AASP noktasına gönderebilirsiniz. Talimatlar size e-posta yoluyla veya paketleme malzemeleri ile basılı kopya halinde gönderilebilir. Servis tamamlandığında, ARS veya AASP noktası Apple Ürününü size geri gönderecektir. Apple Ürününü paketleme ve gönderme ile ilgili yöntemlere yönelik tüm talimatlara uyulduğu takdirde Apple bulunduğunuz yere ve yerden yapılan gönderimlerin ücretini öder.

(iii) Kendin yap (“DIY”) servisi. DIY servis gereği Apple size eskisinin yerine verilecek ürün veya ürüne ait fare veya klavye gibi hiçbir alet kullanılmadan kolaylıkla değiştirilebilir parçalar veya aksesuarlar sağlayacaktır. Not: Apple DIY servisi ile bağlantılı oluşan işçilik ücretlerinden sorumlu değildir. Değiştirme ile ilgili daha fazla desteğe ihtiyaç duymanız halinde, aşağıda sıralanan telefon numaralarından Apple ile irtibat kurun veya bir Apple Satış Mağazası'nı ya da AASP noktasını ziyaret edin. Apple, DIY servis aracılığıyla servis sağlamayı tercih ederse, aşağıdaki süreç geçerli olacaktır:

(a) Apple'ın değiştirilen ürünün, parçanın veya aksesuarın iade edilmesini istediği servis: Apple; eskisinin yerine verilecek ürünün, parçanın veya aksesuarın perakende fiyatı ve geçerli gönderim masrafları için teminat olarak bir kredi kartı onayı isteyebilir. Apple; eskisinin yerine verilecek ürünü, parçayı veya aksesuarı, varsa değiştirme talimatları ve değiştirilen ürün ya da parçanın iadesine dair gereklilikleri ile birlikte gönderecektir. Talimatlara uyarsanız, Apple, kredi kartı provizyonunu iptal edecektir; böylelikle hiçbir ürün veya parça ve gönderim için bir ücret ödemeyeceksiniz. Değiştirilen ürünü, parçayı veya aksesuarı verilen talimatlara göre iade etmezseniz veya servis edilmeye uygun olmayan değiştirilen ürün, parça veya aksesuar iade ederseniz Apple, onaylanmış tutarı kredi kartınızdan tahsil edecektir. Kredi kartınızdan provizyon alınamazsa size servis verilemeyecek ve Apple, servis için alternatif seçenekler sunacaktır.
(b) Apple'ın değiştirilen ürünün, parçanın veya aksesuarın iade edilmesini istemediği servis: Apple; eskisinin yerine verilecek ürünü, parçayı veya aksesuarı varsa kurulum hakkında talimatları ve değiştirilen ürün ya da parçanın bertaraf edilmesine dair gereklilikleri ile birlikte ücretsiz olarak gönderecektir.

SORUMLULUĞUN SINIRLANDIRILMASI

A) Sözleşmenin bütünlüğü:

Bu garanti belgesinde ifade edilmeyen tüm garantiler, koşullar ve diğer şartlar (mevzuat ya da umumi kanunlar gereğince sözlü, yazılı, açık ve/veya zımni olsun) kanunların izin verdiği en geniş kapsamda, Apple İki Yıllık Sınırlı Garantisi'nde hariç tutulacaktır.

Bu gibi garantiler, koşullar ve diğer şartların hariç tutulamadığı durumlarda, bunlar kanunların izin verdiği en geniş kapsamda bu Apple İki Yıllık Sınırlı Garantisi süresi ve Apple'ın seçimine göre, yukarıdaki "Bir garanti talebi olması halinde Apple ne yapar?" başlığı altında ifade edilen garanti hizmeti seçenekleri ile sınırlıdır.

Bazı ülkeler bu gibi garantilerin, koşulların ve/veya zımni şartların ne kadar uzun süreceği konusunda sınırlandırmalara izin vermemektedir, bu durumda yukarıda açıklanan sınırlandırma sizin için geçerli olmayabilir.

B) Veriler ile ilgili feragat:

Apple, herhangi bir Apple Ürününün bu garanti gereğince Apple Ürününde saklanan bilgi ve/veya verilerin risk altında olmadan ve/veya kaybolmadan onarılabileceğini veya değiştirilebileceğini garanti, beyan veya taahhüt etmemektedir.

C) Sorumluluğun sınırlandırılması:

i) Aşağıdaki paragraf ii) ve iii)'e tabi olmak üzere, kanunların izin verdiği azami ölçüde, Apple'ın "Apple İki Yıllık Sınırlı Garantisi"nden, sözleşmedeki tazminat yükümlülüğünden (ihmal dahil olmak üzere) kaynaklanan ve/veya bu garanti ile bağlantılı veya bu garantinin uygulanması veya tasarlanmış uygulaması ile bağlantılı olarak farklı şekilde ortaya çıkan toplam sorumluluğu yukarıdaki "Bir garanti talebi olması halinde Apple ne yapar?" başlığı altında ifade edilen garanti hizmeti seçenekleri hükümleri ile (masrafları kendisi tarafından karşılanmak üzere ve kendi seçimine göre) sınırlı olacaktır..

ii) Apple hiçbir koşulda aşağıdakilerden sorumlu olmayacaktır:

a. bu garanti belgesini ihlalimizden kaynaklanmamış tüm kayıplar;

b. ürünü satın almanız sırasında Apple'ın bu garanti belgesini ihlalinin makul bir biçimde öngördüğü sonuçlarından kaynaklanmayan tüm kayıp ve hasarlar veya

c. işiniz, kazanç kaybı, veri kaybı veya fırsat kaybı ile bağlantılı kayıplar.

iii) Yukarıdaki paragraf i) ve ii) hükümleri ölüm veya kişisel yaralanmayla ilgili talepler, dolandırıcılık veya yanıltıcı beyanla ilgili talepler ve/veya hukuki bir sorun olarak sınırlandırılamayacak veya hariç tutulamayacak diğer sorumluluklar için geçerli olmayacaktır.

GENEL

Hiçbir Apple satıcısı, temsilcisi veya çalışanı bu garantiyi değiştirmeye, uzatmaya veya bu garantiye ek yapmaya yetkili değildir.

Hükümlerden herhangi biri yürürlükteki kanunlarca hukuka aykırı veya uygulanamaz olarak görülürse garantiden çıkarılacak ve kalan hükümlerin hukuka uygunluğu veya uygulanabilirliği etkilenmeyecektir.

Bu garanti Türkiye'deki ülke kanunlarına tabidir ve bu kanunlar gereğince yorumlanır.

© 2017 Apple Inc. Tüm hakları saklıdır. Apple ve Apple logosu, Apple Inc. şirketinin ABD ve diğer ülkelerde tescilli ticari markalarıdır.

031017-Turkey-Universal-Warranty-v1.3
 

Death Mark

Legendary
Yönetici
Moderatör
Katılım
16 Ocak 2017
Mesajlar
21,004
Beğeniler
8,528
Puanları
113
Konum
Dead World
#4
Lazım olunca da " üşendim " diye dizlerini dövme sonra :D
Nasılolsa Apple bir ürün kullanmadığım için bir teknolojik alet için çok masraf yapmadığım ve kullandığım ürünü çok iyi koruduğumdan dolayı sıkıntım yok çok şükür :D
 

Fragger

Front-end Developer | [email protected]
Katılım
21 Eki 2016
Mesajlar
9,673
Beğeniler
3,480
Puanları
113
Konum
İstanbul
#7
Apple Marka Ürün alınca bir şey olsa bile başkasına bile verememe ve kıyamama gibi mevzu var :D anlıyorum sizi
Bence anlamıyorsun, telefonumda kırılmazcam ve kılıf kullanmıyorum. Abimede iphone ben aldım benim için telefon veya başka bir şey değil, insanlık önemlidir.
 

Troob

Profesör
Katılım
5 May 2014
Mesajlar
1,123
Beğeniler
69
Puanları
48
#11
Fark var fark şu garanti için bile elmaya geçebilirim :) da öğrenciye çok be o fiyatlar. hakketmek lazım. bu arada üşenmedim okudum :D
 
Katılım
1 Kas 2017
Mesajlar
85
Beğeniler
11
Puanları
8
Konum
kayseri
#12
Yere göğe sığdıramadığımız Apple Türkiye de binlerce insanın iphone 5s telefonunu teknik servise verince 2 aydır rehin aldı resmen stok sıkıntısı var diyerek değişim cihazlarını göndermiyorlar üst model göndereceğiz diyorlar oda yok 4 yıldır kullandığım markadan soğudum valla almadan önce iyi düşünün eski modellerini alınca bu sıkıntı çıkıyor
 
stat counter