YellowRed
Müdavim
- Katılım
- 2 Ekim 2008
- Mesajlar
- 13,574
- Reaksiyon puanı
- 27
- Puanları
- 0
mrb. ben 2008'den beri ttnet kullanıcısıyım. Quicknet döneminden beri fiber interneti merak ederim. kaç zamandır da "süperonline apartmanıma gelse bir dk durmam, geçerim" derdim. bu ay evi taşıdık ve yeni apartmanımda süperonline olduğunu öğrendim. hemen müşteri hizmetlerini (0850 222 0 222) aradım. iki görüşme yaptım ve toplamda aramızda şu konuşmalar geçti:
-Süperonline iyi günler. nasıl yardımcı olabilirim?
-mrb. ben süperonline'a geçmek istiyorum. bilgi alacaktım.
-tabi, öncelikle adresinizi kontrol ediyorum... evet apartmanınızda süperonline mevcut. hangi tarifeye geçmeyi düşünüyorsusnuz? limitli, limitsiz?
-limitsiz olan.
-peki. şu an kampanyamız var. 10 mbps fiyatına 20 mbps hız veriyoruz. ilk 12 ay 9,90 TL. modem ve kurulum ücretsiz. sadece 29 TL aktivasyon ücreti ödeyeceksiniz.
-bunun için 24 ay taahüt vermek gerekiyor sanırım değil mi?
-evet 24 ay taahüt vermeniz gerek.
-ancak benim şu an oturduğum evde ne kadar süre ile ikamet edeceğim belli değil. 24 aydan önce başka bir yere gidersem ve gittiğim yerde süperonline fiber olmazsa ne olacak? sözleşme iptal olacak değil mi?
-hayır. bu durumda sizi Süperonline ADSL'e geçiricez.
-nasıl yani kontratımız Süperonline ADSL üzerinden mi devam edecek?
-evet beyefendi.
-peki 24 ay taahüt vermek istemezsem nasıl olur?
-o zaman kampanyadan faydalanamazsınız.
-sorun değil. modem ve kurulum nolur peki?
-modem yine ücretsiz veriliyor.
-yalnız benim modemim var. Airties marka modemim var ve 24 mbps'a kadar hızı da destekliyor.
-sizin modeminiz olmaz beyefendi.
-neden?
-Airties'ın modemleri bizim hızımız için "yetersiz" kalıyor. o yüzden biz kendi modemimizi veriyoruz.
-yetersiz mi kalıyor? allah allah. ilk kez duyuyorum. peki siz hangi marka modem veriyor sunuz? Datron, Zyxel falan mı?
-Tilgin marka kablosuz modem veriyoruz.
-ne marka?
-Tilgin.
-pardon anlayamadım, Tilgin mı dediniz?
-evet beyefendi Tilgin kablosuz modem.
-bu markayı ilk defa duyuyorum! şimdi bu dediğiniz modem, Airties, Datron, Zyxel, Linksys... hepsinden daha kaliteli yani öyle mi?
-biz Tilgin kullanıyoruz beyefendi.
-pekala. bu modem için ücret almıyorsunuz ne de olsa. peki hep bende mi kalıyor?
-aboneliğiniz bitince sizden geri alıyoruz beyefendi. yanlız bu sırada modemde bir arıza olursa veya modeme zarar veriseniz, sizden ücretini tahsil ediyoruz.
-ne kadar bu ücret?
-180 TL.
-180 TL mi? Tilgin modeme 180 TL öyle mi? hay allahım. peki neyse. 29 TL aktivasyon. modem ücretsiz. başka bişey yok değil mi taahütsüz abonelik için?
-150 TL kurulum bedeli var beyefendi!
-anlamadım?
-bir defaya mahsus 150 TL kurulum bedeli alıyoruz beyefendi.
-150 liraya neyin kurulumu bu yahu?
-beyefendi, evinize kablo çekilecek. bunun bir işçiliği var. kurulum bedeli bunun için.
-apartmanda zaten tesisatınız var. ordan evime çekeceğiniz kablonun metresi kaç paraki benden 150 TL istiyorsunuz?
-beyefendi kurulum parası dediğim gibi...
-kablo çekmeye 150 TL alınmaz. siz benden üstü kapalı bir şekilde modem parası talep ediyorsunuz. sözde "ücretsiz verdiğiniz modemin parasını "kurulum bedeli" adı altında peşin alıyorsunuz. bu nasıl iş allah aşkına?
-beyefendi 150 TL kurulum bedeli olarak alınıyor. bu konuda size başka birşey söyleyemem.
-ama 24 aylık taahüt verirsem bunu almıyorsunuz değil mi?
-evet beyefendi.
-pekala. size iyi günler.
-iyi günler beyefendi.
***
Bir...
ben Süperonline Fiber için abone oluyorum. 24 ay içinde, taşındığım yerde Süperonline Fiber yoksa, sözleşme iptal olur. Süperonline ADSL'e geçirip, sözleşmeyi devam ettirmek de neyin nesi? ben senin fiber altyapın için sözleşme imzalıyorum. türk telekom'un ADSL altyapısı için değil!
İki...
kullanıcıyı, bilmediği bir modemi kullanmaya zorlamak nasıl bir iştir? üstelik bu adı sanı belli olmayan modeme de 180 TL bedel biçeceksin?
Üç...
kurulum parası adı altında, modem parası alacaksın. üstüne "emanet" verdiğini söyleyip, "arızalanırsa senden parasını alırım" diyeceksin. yok artık!
kısacası, süperonline yetkililerinin "bu hizmeti, bu ülkede veren bir tek biz varız. bize mecbursunuz. biz ne dersek kabul etmek zorundasınız" şeklindeki tavrı beni bezdirdi. mevcut servis sağlayıcım ile devam kararı aldım.
üzüldüğüm tek bir nokta var; sözde rekabet kaliteyi getirir ama bu memlekette rekabet (nedense) hep müşteriyi yolma noktasında yaşanıyor. şirketlerin, adı ne olursa olsun, yegane düşüncesi küpünü doldurmak.
yıllardır süperonline gibi rakipler yaygınlaşsa da, Türk Telekom zülmünden kurtulsak diye bekledik ama sanırım daha çok beklicez...
okuduğunuz için teşekkürler.
-Süperonline iyi günler. nasıl yardımcı olabilirim?
-mrb. ben süperonline'a geçmek istiyorum. bilgi alacaktım.
-tabi, öncelikle adresinizi kontrol ediyorum... evet apartmanınızda süperonline mevcut. hangi tarifeye geçmeyi düşünüyorsusnuz? limitli, limitsiz?
-limitsiz olan.
-peki. şu an kampanyamız var. 10 mbps fiyatına 20 mbps hız veriyoruz. ilk 12 ay 9,90 TL. modem ve kurulum ücretsiz. sadece 29 TL aktivasyon ücreti ödeyeceksiniz.
-bunun için 24 ay taahüt vermek gerekiyor sanırım değil mi?
-evet 24 ay taahüt vermeniz gerek.
-ancak benim şu an oturduğum evde ne kadar süre ile ikamet edeceğim belli değil. 24 aydan önce başka bir yere gidersem ve gittiğim yerde süperonline fiber olmazsa ne olacak? sözleşme iptal olacak değil mi?
-hayır. bu durumda sizi Süperonline ADSL'e geçiricez.
-nasıl yani kontratımız Süperonline ADSL üzerinden mi devam edecek?
-evet beyefendi.
-peki 24 ay taahüt vermek istemezsem nasıl olur?
-o zaman kampanyadan faydalanamazsınız.
-sorun değil. modem ve kurulum nolur peki?
-modem yine ücretsiz veriliyor.
-yalnız benim modemim var. Airties marka modemim var ve 24 mbps'a kadar hızı da destekliyor.
-sizin modeminiz olmaz beyefendi.
-neden?
-Airties'ın modemleri bizim hızımız için "yetersiz" kalıyor. o yüzden biz kendi modemimizi veriyoruz.
-yetersiz mi kalıyor? allah allah. ilk kez duyuyorum. peki siz hangi marka modem veriyor sunuz? Datron, Zyxel falan mı?
-Tilgin marka kablosuz modem veriyoruz.
-ne marka?
-Tilgin.
-pardon anlayamadım, Tilgin mı dediniz?
-evet beyefendi Tilgin kablosuz modem.
-bu markayı ilk defa duyuyorum! şimdi bu dediğiniz modem, Airties, Datron, Zyxel, Linksys... hepsinden daha kaliteli yani öyle mi?
-biz Tilgin kullanıyoruz beyefendi.
-pekala. bu modem için ücret almıyorsunuz ne de olsa. peki hep bende mi kalıyor?
-aboneliğiniz bitince sizden geri alıyoruz beyefendi. yanlız bu sırada modemde bir arıza olursa veya modeme zarar veriseniz, sizden ücretini tahsil ediyoruz.
-ne kadar bu ücret?
-180 TL.
-180 TL mi? Tilgin modeme 180 TL öyle mi? hay allahım. peki neyse. 29 TL aktivasyon. modem ücretsiz. başka bişey yok değil mi taahütsüz abonelik için?
-150 TL kurulum bedeli var beyefendi!
-anlamadım?
-bir defaya mahsus 150 TL kurulum bedeli alıyoruz beyefendi.
-150 liraya neyin kurulumu bu yahu?
-beyefendi, evinize kablo çekilecek. bunun bir işçiliği var. kurulum bedeli bunun için.
-apartmanda zaten tesisatınız var. ordan evime çekeceğiniz kablonun metresi kaç paraki benden 150 TL istiyorsunuz?
-beyefendi kurulum parası dediğim gibi...
-kablo çekmeye 150 TL alınmaz. siz benden üstü kapalı bir şekilde modem parası talep ediyorsunuz. sözde "ücretsiz verdiğiniz modemin parasını "kurulum bedeli" adı altında peşin alıyorsunuz. bu nasıl iş allah aşkına?
-beyefendi 150 TL kurulum bedeli olarak alınıyor. bu konuda size başka birşey söyleyemem.
-ama 24 aylık taahüt verirsem bunu almıyorsunuz değil mi?
-evet beyefendi.
-pekala. size iyi günler.
-iyi günler beyefendi.
***
Bir...
ben Süperonline Fiber için abone oluyorum. 24 ay içinde, taşındığım yerde Süperonline Fiber yoksa, sözleşme iptal olur. Süperonline ADSL'e geçirip, sözleşmeyi devam ettirmek de neyin nesi? ben senin fiber altyapın için sözleşme imzalıyorum. türk telekom'un ADSL altyapısı için değil!
İki...
kullanıcıyı, bilmediği bir modemi kullanmaya zorlamak nasıl bir iştir? üstelik bu adı sanı belli olmayan modeme de 180 TL bedel biçeceksin?
Üç...
kurulum parası adı altında, modem parası alacaksın. üstüne "emanet" verdiğini söyleyip, "arızalanırsa senden parasını alırım" diyeceksin. yok artık!
kısacası, süperonline yetkililerinin "bu hizmeti, bu ülkede veren bir tek biz varız. bize mecbursunuz. biz ne dersek kabul etmek zorundasınız" şeklindeki tavrı beni bezdirdi. mevcut servis sağlayıcım ile devam kararı aldım.
üzüldüğüm tek bir nokta var; sözde rekabet kaliteyi getirir ama bu memlekette rekabet (nedense) hep müşteriyi yolma noktasında yaşanıyor. şirketlerin, adı ne olursa olsun, yegane düşüncesi küpünü doldurmak.
yıllardır süperonline gibi rakipler yaygınlaşsa da, Türk Telekom zülmünden kurtulsak diye bekledik ama sanırım daha çok beklicez...
okuduğunuz için teşekkürler.