mraliaras
Asistan
- Katılım
- 26 Ocak 2015
- Mesajlar
- 441
- Reaksiyon puanı
- 12
- Puanları
- 18
Aliexpressten alışveriş yaparken zaman zaman istenmeyen durumlarla karşılaşabiliriz. Satın aldığımız ürünün, ürün sayfasındaki gibi olmaması, kargoda zarar görmesi veya hiç kargoya verilmemesi en çok karşılaşacağımız olumsuzluklardan birkaçını oluşturuyor. Peki bu gibi durumlarda paramızı nasıl geri alabiliriz? Mağduriyetimizi kim giderecek?Bu yazımda kısaca para iadesini nasıl alacağınızı ve dispute sürecinde neler yapmanız gerektiğinden bahsedeceğim. Ürün elimize ulaştı ama ihtiyacımıza cevap vermiyor ya da satıcı yanlış bilgiler vererek bizi dolandırmış, o halde para iadesi almanın vakti geldi.Hemen ürün sayfasına giderek satıcıya bu durumu izah ediyoruz.
Bu bölümde satıcıya sıkıntılarınızı anlatıp anlaşma yoluna gitmeyi deneyin. 5-10 $ değerindeki ürünlerde satıcılar zaten olumsuz yorum alma riskine karşı ya ürünü tekrar gönderiyor ya da para iadesine onay veriyor. Peki satıcı bu koşullara yanaşmıyorsa ne yapacaksınız? Ben size satıcının kıllık yapması durumunda hangi yolu izleyeceğinizi anlatacağım.Geçen ay sipariş ettiğim ama henüz elime ulaşmayan Galaxy S4 Ekran Koruyucu ürünü üzerinden gidelim:
Bu ürün için okla gösterdiğim Open Dispute butonuna tıklayarak dispute işlemini başlatıyoruz. Dispute kelimesini Türkçeye anlaşmazlık, uyuşmazlık olarak çevirebiliriz. Open Dispute ise satıcıyla anlaşamadığımızı ve Aliexpressin bu duruma müdahil olmasını istediğimiz anlamına geliyor. Yani Aliexpress hakem olacak.Open Dispute butonuna tıkladıktan sonra yeni bir ekran karşımıza çıkacak:
Bu bölüm karşımıza çıkan ekranın üst kısmı. Burada ürünün bize kırık olarak ulaştığını varsayarak yes seçeneğini işaretliyoruz. Sayfanın devamında ise diğer detayları göreceğiz:
1 numaralı bölümde yaptığınız ödemenin ne kadarını iade istediğiniz soruluyor. Ürün kırık geldiği için full refund deyip geçiyoruz. Yanlış ama sağlam bir ürün gelseydi paranın bir kısmını iade isteyip ürünün sizde kalmasını tercih edebilirdiniz. Aslında partial refund yani kısmi iade seçeneği genellikle Aliexpress veya satıcı tarafından önerilen bir tekliftir. Siz sadece burada tercihinizi belirtip geçin.
2 numaralı bölümde ise ürünü satıcıya göndermek isteyip istemediğiniz soruluyor. Burası da size sağlam ama yanlış ürün gönderildiği durumlar için. Mesela 50 $ değerinde bir saat aldınız ama satıcı size yanlış saat göndermiş. Bu durumda ürünü geri mi yollarsınız, yoksa ürün sizde kalır ve kısmi para iadesi mi alırsınız? Bana sorarsanız en mantıklı seçenek kısmi para iadesidir. Ürünü satıcıya geri yollayıp full para iadesi almak niyetindeyseniz kargo esnasındaki aksiliklerden satıcı veya Aliexpressin sorumlu olmayacağını aklınızda bulundurun. Sitenin politikası bu şekilde. Yani ürün kargoda kaybolursa hem paranızdan hem de üründen olursunuz.
3 numaralı bölümde isteğinizin detayları sorulmakta. Dispute açma sebebinizi, satıcının size karşı olumsuz tavrını, yani yaşadığınız tüm aksilikleri anlatın.
4 numaralı bölümde elinize ulaşan ürünün fotoğraflarını veya videosunu ekleyebilirsiniz. Yaşadığınız olumsuzluğu daha iyi anlatmak için buraya mutlaka kanıtlarınızı ekleyin.
Son olarak Submit butonuna tıklayarak dispute açma işlemini tamamlayın. Bu aşamadan sonra isteğiniz satıcıya gönderilecek ve ondan gelecek teklif doğrultusunda anlaşmaya çalışacaksınız. Eğer satıcı size saçma sapan bir teklifle dönüş yaparsa, Escalate Dispute seçeneğine başvurun.
Peki Escalate Dispute Nedir?
Satıcıyla anlaşamadığınız durumlarda, anlaşmazlığın Aliexpress tarafından çözülmesini istiyorsanız bu seçeneği kullanın. Dispute işlemi Aliexpress tarafından sonuçlandırılacaktır. Aliexpress size mesaj gönderecek ve tekliflerini kabul edip etmediğinizi soracak. Onların teklifini kabul ettiğinizde dispute işlemi o teklife göre sonuçlanacaktır.
Umarım bütün alışverişleriniz yolunda gider ve bu işlemlere ihtiyaç duymazsınız. Ancak aksilikle karşılaştığınızda ilk etapta satıcıyla orta yolu bulmanızı tavsiye ederim. Open Dispute her zaman son seçeneğiniz olsun.
Şimdilik söyleceklerim bu kadar. Aklınıza takılan noktalar olduğunda lütfen aşağıdaki yorum bölümünde sorunuzu dile getirin, elimden geldiğince cevaplamaya çalışırım.
Hepinize sorunsuz alışverişler dilerim.