Hakan Göçmez
Asistan
- Katılım
- 11 Ocak 2017
- Mesajlar
- 343
- Reaksiyon puanı
- 24
- Puanları
- 18
- Yaş
- 33
Yeni bir yılın başlangıcı ile birlikte yeni kararlar, değişiklikler görmeye başlayacağız. Peki, bu değişimler kapsamında bizi sosyal medyada neler bekliyor?
2017 yılında sosyal medyada yaşanması beklenen değişiklikler ve sosyal medyaya yönelik öngörüler;
1) Canlı Yayınlar Popüler Olacak
Yeni anket verilerine göre, canlı yayınlar pazarlama konusunda da oldukça iyi dönüşler sağlıyor. Periscope ve Facebook Live gibi servisler önümüzdeki yıllarda çok daha fazla hayatımıza girecek. Üstelik Facebook Live ve Periscope sitelerine ek olarak, Instagram ve Twitter da 2016'da canlı video akışlarını başlattığını duyurmuştu.
2) Markalar Anlık Mesajlaşma Uygulamalarına Ağırlık Verecek
Facebook Messenger, WhatsApp ve WeChat gibi mesajlaşma uygulamaları dünya çapında 4 milyarı aşkın kullanıcı tarafından kullanılıyor. Markalar adına da müşterilere bu kanallardan ulaşmak artık çok daha kolay durumda. Bu bakımdan daha çok bu alana yönelik bir değişim gözlenecek.
3) E-Ticarette Sosyal Medya En Güçlü Satış Kanalı Olabilir
Facebook, Instagram, Twitter ve Pinterest artık kullanıcıların doğrudan ürün satın almalarını sağlıyor. Üstelik Snapchat gibi yeni medyaların da e-ticaret desteği vermesi, e ticarette sosyal medyayı öne çıkaracak.
4) Sanal Gerçeklik Pazarlaması Artacak
Sanal gerçeklik şu anda yeni bir teknoloji. Pazarlama sahnesi için ise hedefler 2017'ye yönelik. Bu bakımdan yeni yılda sosyal medya üzerinden de daha çok sanal gerçeklik pazarlama çalışmalarını görmek mümkün olabilir.
6) Instagram Hikayelere Geçiş Artacak
Instagram, Ağustos 2016'da Hikayeler özelliğini tanıttı. Günlük aktif 100 milyon izleyicinin bulunduğu bu alan reklam için de açılacağı için Snapchat’ten ziyade Instagram’a yönelim yaşanacak.