Iran`da Uretilen Ve Kullanilan Arabalar

Bu konuyu okuyanlar

Ice Man

Öğrenci
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
31
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Merhaba
Iran konusunda Baslattigim konulardan ikinci genel konu "Iran`da Uretilen Ve Kullanilan Arabalar" konusu. Bu konuyu da SDN forum uyeleriyle paylasmak istedim, Bu konu da diger konu gibi Iran Arabalari konusunda Turkce dilinde en kapsamli (ve ilk) konu, Yinne bu konu 2008 yilindan yazildigi icin onceki yazilari hizlica eklicegim.

2008 giris yazisi

Ilk once iran araba sektoriyle ilgili bir kac bilgi:

Iranda uretici firmalar:Iran Khodro – Iran Khodro disel( Iran Khodro + Khavar Co.) – Saipa – Saipa disel (Saipa + Iran Kaveh Co.) – Pars Khodro(Eski Cip Co.) – Shahab Khodro – Kerman Khodro – Kish Khodro – Raniran – Zamyad – Morattab – Bahman Co. (Mazda Co.) – Kish Khodro – Zagross Khodro – ITM Co.
(bir kac firma daha var)
Bilgi: Khodro = Araba (farsca)

Yokardaki ureticiler Araba,kamiyon, Minibus, Otobus,Tir,Ambulance uretiyorlar

Bildiginiz gibi Iran 2008 statistiklerine gore dunyanin en buyuk 10. araba ureticisidir.
Iran Khodro iranin en buyuk ve Dunyanin da 15. araba Ureticisidir ve gecen yil 542.000 araba ve 20.000 yakin ticari arac uretmistir.Iran Khodronun amaci 2011 yilinda, 1.100.000 araba uretimidir.IKCO Brand acisin`dan IKO ulkelrinin brand`leri arasinda 3. siradadir

Diger Ulkeler yapimi araclar irana girebilmek icin 100 % yakin bir vergi ve … vermelidirler.
Mesela bir araba dubai de 20.000 $ satildiginda iranda yaklasik 42.000 $ satiliyor. Iranda uretilen yabanci araclara kolaylik saglaniyor.

Iran khodro`non kisa tarihcesi:

Iran khoro fabrikasinin 1. (ana) sitesi Tehran`da buluniyur, 2. ve 3. siteler Tabriz ve Mashhad da bulunmaktadir(tabriz sitesinde bu yilin sonuna kadar(Iran yili) 135.000 arac uretimi hedefleniyor).
Iran Khodro ve Saipa Co. iran`da bir cok bayi ve servisi vardir(650 yakin),dunya`da da 166 servis ve bayisi bulunmaktadir.
Iranin 2. araba ureticisi Saipa Co. dir. son yillarda saipanin satis ve uretimi Iran Khodroa cok yaklasti.

Tabriz bir sanayi sehridir,ozellikle agir sanayi, Iranda uretilen arabalarin buyuk yansanayi kismi tabriz`de uretiliyor.onun icin IKCO`nin tabriz sitesi cok buyuk bir onem arz ediyor. Ayrica tabriz de Buyuk bir tractor ureten fabrika var ki gelecekte onun hakkinda`da yazacagim.

Onemli not: giris yazisindaki veriler, Rakamlar, Fabrika adlari vs 2008 yilina ayittir.
 

kosasker

Müdavim
Katılım
24 Aralık 2008
Mesajlar
3,195
Reaksiyon puanı
49
Puanları
48
Üretilen modellerin resimlerini de koysaydınız iyi olurdu. Açıkcası şirketin durumu beni pek ilgilendirmiyor. Üretimine bakarım sadece o kadar.
 

Ice Man

Öğrenci
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
31
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Üretilen modellerin resimlerini de koysaydınız iyi olurdu. Açıkcası şirketin durumu beni pek ilgilendirmiyor. Üretimine bakarım sadece o kadar.
Sevgili kosasker, Biraz sabir, bir suru model ve Resim var.
 

eray045

Müdavim
Emektar
Katılım
12 Nisan 2008
Mesajlar
12,600
Reaksiyon puanı
250
Puanları
63
peugeot motorlu samand'lardanmı bahsediyoruz :)
 

Ice Man

Öğrenci
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
31
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Peykan

Hakkinda ilk Yazacagim araba,Iran`da Bir zamanlar en sevilen, 2 nesil Iranlinin hayatina giren ve onlar ile yasamis,40 yila yakin uretilen ve Iran yolarinin fatihi olan Peykan dir.

Peykan Iran araba sektorunun dogmasina sebep oldu ve devrim den sonraki yillarda iran araba sektorunu iflastan kurtaran araba oldu.

Peykan 1967 Hilman Hunter dayali bir aractir,Iran Khodro Co. (eski Iran National) bu araci 38 yil Uretti ve 15 mayis 2005 tarihinde iran devleti Iran Khodro`a 310 milyon $ odeyerek bu arabanin uretimini durdurdu. Durdurma nedenlerin`den bir kaci:
1- Yarattigi hava kirliligi
2- Benzin tuketimin yuksek olmasi
3- Eski dizayni
4- Arabanin guvenliginin olmamasi (ABS,Air bag ve …)
vs

Iran`da peykan`lari her yerde gorebilirsiniz,Bir zamanlar polis araci olarak da kullaniliyordu. Peykanlar Iran`da Taksi olarak da kullaniliyor,ama son yillarda Iran devleti eski araclarla birlikte eski peykanlari da toplamaya calisiyor ve halka yeni arabalar veriyor (bazi avantajlar vererek)

Iran Khodro 38 yilda 2.3 Milyon Peykan uretmistir. Simdiler`de Peykanin uretim hatti Sudan`a satilmak isteniyor.

Son yillarda git gite bu aracin sayisindan azaliyor ve halk daha yeni arabalara yoneliyor.

Bazi teknik bilgiler (Peykan 1600):

Motor:
Configuration: 4, In-line
Valvetrain: 8 OHV
Displacement: 1598 cm3
Power: 48 kW (DIN) 5200 rpm
Torque: 110 Nm (rpm) 3200 rpm
Compression Ratio: 7.8
Transmission:
Gear Type:4 Manual
Top Speed:km/h 140
0-100: 14.3 s
EPA City / Highway: 9.1/100km

Son olarak bu aracin uretiminin durduruldugunun heberini alan cogu Iranli uzuldu (belki gecmisini hatirlayarak) bir kisim da sevindi ve buna gore yapilan torende iran sanayi ve maden bakani su sozleri son uretilen peykanin kâpútunun uzerine yazdi:

"Peykan bir arrabeydiki (Eski araba – At arabasi) Iranin araba sektoru bu aracin sirtinda gelisti ve simdi muzeye gidiyor ta ki Bu sektorun gelismesini oradan izlesin"

Ishag jahangiri – Iran sanaii ve maden bakani

1384/02/25 (Hicri $emsi yili, Iran yili)

Video ve resimler:

800px-Peykan.jpg


Motor:
PeykanDad1.JPG

Peykan Pickup (Hala Uretiliyor):
ppumain.jpg


Peykan 1976:
lav35.jpg


Hilman Hunter:
peykan2.jpg


Peykan uretim Hattinin kapanis toreni:
Ortonun ustonde "Khoda Hafez Peykan" yani: "gule gule peykan" yaziyor (farsca)
2_8402250241_L600.jpg


Plakanin yerinde "Akharin Peykan" yani "Son Peykan" yaziyor (farsca)
13_8402250241_L600.jpg


Iran Sanayi ve maden Baknainin El yazisi:
1_8402250241_L600.jpg


Eski Arabalarin Yenilenme Projesi:
eski Peykan taksiler Yeni samand ve Pride taksiler le degistiriliyor:
8_8510260276_L600.jpg

3_8510260276_L600.jpg

14_8510260276_L600.jpg

13_8510260276_L600.jpg


Video:

Eski Peykan uretim hatti ve Iran National (eski Iran Khodro) fabrikasindan Bir video:

YouTube

Peykan dan Guzel resimler - (slidShow)

YouTube - Peykan - Iran - A 40 year History !

Yazan: Shahram

---------- Post added at 15:15 ---------- Previous post was at 14:19 ----------

Pride

Bu arac ilk once ABD`nin Ford fabrikasi tarafindan Siesta adiyla 3 akpili ve hatchback olarak tasarlandi,daha sonar Korenin Kia fabrikasi bu aracin lisansini Ford`dan aldi ve Iranin Saipa fabrikasini 1993 yilin`da Strategik ortagi ve OrtaDogu uretim mekezi oalrak belirledi, Bu arac iranda degisik Modellerde uretiliyor,bunlarin bir kaci: Nasim – Nasim safari (station) – Saba – Saipa 141 – Saipa 132. Saipa Co Suriye ve Venezuella`da Pride`in uretim hattini kurmos dorumda ve bu sayinin 2.5 yilda (1390`a kadar – Iran Yili – Hicri Semsi) 5 ulkeye ulasmasi bekleniyor. Saipa Co. bu aracin uertimini (iran`da) 2011-2012 kadar (1390 – Iran yili) sona erdirecek. Simdi bu arabanin bazi modelleri Suriye,Guney Kore ve bazi diger ulkelere Ihrac ediliyor. Simdi iran`da Pride`lar daha cok 2 yakitli oalrak uretiliyor (Benzin ve CNG).

Pride iran`da eski arabalari degisim progesini`de en iyi alternative olarak belirlenmis dorumda.
Bu araba peykanin uretim durdorulmadan once son yillarda uretim sayisi peykani gecmisti.Bu araba daha cok dar gelirli kesimlere hitap ediyor (fiyati yaklasik 9000 $).Ilk yillarda arabanin parcalari daha cok Kore`de uretiliyordu ama simdi tumune yakini Iran`da uretiliyor.
Pride gencler arasinda da cok popular ve cogu genc pride`larini cok paralar ahrcayarak modifiye ediyor.Bazilari 6000 – 7000 $ para harcayarak arabasini modifiye ediyor (arbanin degeri 8500 - 9000 $)

Not:Iran Trafik polisinin dedigina gore Pride Iran`da (hala uretilenler arasinda) Guvenigi en az olan arabadir.

Teknik ozellikler:
Saipa 141 (EN):
SAIPACORP Saipa141 details
Saipa 132 (FA):
SAIPA
Pride Saba (EN):
SAIPACORP Pride SABA details
Pride Nasim (EN):
SAIPACORP Pride NASIM details

Resimler ve Videolar:
Saipa 132 (GTX):
Bu Arabadan 2.000.000 adet uretildi ve 500.000 Guney koreye ve 50.000 Suriyeye ihrac edildi:
New_Pride___1.jpg

New_Pride___2.jpg

New_Pride___3.jpg

roonamayi-132.jpg


Uretilen 2.000.000. Pride 132
1.jpg


Saipa 141 (Kia – Pride):
saipa141%283%29m1.jpg

saipa141%282%29m1.jpg

saipa141%287%29m1.jpg


Pride Saba:
pride_saba_%287%29.jpg


Pride Nasim:
pride_nasim_%2810%29v2.jpg

pride_nasim_%289%29v2.jpg


Onemli Not: Yazinin yazildigi yildan beri, bir model daha uretime girdi ki sonrki yazilarda tanitilacak.

Yazan: Shahram
 

ramboberk

Müdavim
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
4,418
Reaksiyon puanı
74
Puanları
0
İranlı ”Samand”ın ardından ”Soren” modeli de Türkiye’de satışa sunuldu
iran_samand_soren_araba_car_1.jpg

İran’ın Khodro Company (IKCO) firması tarafından üretilen ”Samand”ın ardından ”Soren” modeli de Türkiye’de satışa sunuldu.
IKCO’nun Türkiye Distribütörü MYS Otomotiv’in genel müdürü Yiğit Seskır, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Türkiye piyasasına iki yıl önce ”Samand”ın ”LX” modeliyle girdiklerini hatırlattı.
Daha sonra ”Samand”ın ”EL” modelini de Türkiye’ye getirdiklerini ifade eden Seskır, her iki modelin de Türk tüketicisinden yoğun ilgi gördüğünü vurguladı.
Seskır, ”Samand”a gösterilen ilgi üzerine İran’da üretici firma ile yaptıkları görüşmeler sonucu ”Soren” modelini de Türkiye’ye getirme kararı aldıklarını belirterek, ”Bu karar çerçevesinde Soren’in ‘EL’ ve ‘LX’ modellerini yeni yılın ilk haftasından itibaren Türk tüketicisinin beğenisine sunduk” dedi.
iran_samand_soren_araba_car_2.jpg

”Soren”in 20 bin 990 TL’den satışına başlanan ”EL” modelinde klima, airbag, elektrikli camlar ve ABS gib donanımların standart olduğunu dile getiren Seskır, 23 bin 990 TL’den satılan ”LX” modelinde ise bunlara ilave olarak çift airbag, çelik jant, sis farları, park sensörleri, Türkçe konuşan yol bilgisayarı ve elektrikli koltukların bulunduğunu bildirdi.
iran_samand_soren_araba_car_3.jpg

Seskır, her iki modelin 1.6 motor ve 110 beygir gücünde benzinli ve doğal gazlı motora sahip olduklarına değinerek, şunları söyledi:
”Biz, Türkiye piyasasına kaliteli ve ucuz otomobil sloganıyla girmiştik. ‘Samand’da beklediğimiz ilgiyi gördük. Bu doğrultuda yine çok kaliteli ve ekonomik bir aracı Türkiye’ye getirdik. Türk tüketicisinin ‘Soren’i çok beğeneceğine inanıyorum. Şu an Türkiye’de model sayımızı 2′ye, versiyon sayımızı da 4′e yükselttik.”
iran_samand_soren_araba_car_4.jpg

YENİ MODEL: ”RUNNA”
Seskır, İran’ın Türkiye yollarında olacak 3. otomobilinin, B segmentinde yer alan ”Runna” olacağını belirtti.
”Runna”nın, geçen sene 18 Nisanda İran’da Sanayi ve Maden Bakanı Ali Ekber Mehrabian’ın da hazır bulunduğu törenle ilk kez görücüye çıktığını dile getiren Seskır, şunları kaydetti:
”Runna’yı 1.4, 1.6 litrelik motor seçenekleriyle mart ayında Türkiye’ye getirmeyi planlıyoruz. Bu aracın ön büyük özelliği İran’ın dışında dünyada ilk kez Türkiye’de satılacak olması. Aracımızda ABS fren sistemi, hava yastığı, klima, merkezi kilit, xenon ve ledli farlar, radyo, CD ve mp3 çalar, uzaktan kumandalı ve alarmlı merkezi kilit, akıllı anahtar, ısıtmalı aynalar, elektrikli camlar gibi donanımlar olacak.”
iran_samand_soren_araba_car_5.jpg


Kaynak
 

Majeste

Müdavim
Katılım
7 Mart 2007
Mesajlar
1,953
Reaksiyon puanı
21
Puanları
0
Araba İran'dan geliyor yine Dünya'nın parası! Ne anladım ben bu işten. :hammer:
 

Ice Man

Öğrenci
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
31
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Peugeot 206

Iran ve peugeot`un Strategik isbirligi 20 yil oncesine dayaniyor,Peugeot`un iran`da 206 – 206 SD – 405 – Pars – Roa modelleri uretiliyor,yakin bir zamanda 407 lerin`de iran`da uretimi soz konusu (Ilk asama`da iran`a ithal edilecek daha sonar da uretilecek). 206 lar 2000-2001 yilindan beri iran`da uretiliyor,206 modelleri simdilik Tahran (ana fabrika) ve Mashhad`de uretiliyor (Mashhad`de uretilen 206 lar daha cok orta asya – rusya ve kafkas`lara ihrac ediliyor.

206`lar iran`da 6 tip (model) de uretiliyordu ama simdilik sadece 4 tip de uretiliyor (2,3,5,6 tipleri), Bu tiplerin farki motor, electronic sistemleri, ic donanim,vites,firen ve… lerde. Mesela 1 ve 2 tip ler`de ABS firenleri bulunmiyor, bazi modellerde ic donanim, digital kilima sistemi ve …. Bulunmiyor. Modellerin fiyatlari da modele gore artiyor.Simdi 206 2.tipi iran`da yaklasik 14000 $ ve 6. tip yaklasik 19000 $. Bu araba 30.000 Km garntiyle satiliyor.

Bu araba`da gencler arasinda cok populer,ve cogu gencler 206`larini modifiye edip ve kac bin dolarlik muzik sistemleri takip oyle kullaniliyorlar.Bu araba da iran`da uretilen diger arabalar kimin 2 yakitli olarak`da uretiliyor.

Iran`da uretilen Peugeot 206`larin teknik ozellikleri:
Iran Khodro Industrial Group:206

Resimler:

car17.jpg

img-10741.jpg

dscf07571.jpg

dscf06691.jpg

dscf07571.jpg

206.jpg
 

BrknEs

Müdavim
Katılım
4 Mayıs 2010
Mesajlar
6,931
Reaksiyon puanı
166
Puanları
63
valla ne desem bilemedim karışık şeyler ama çok basit üretimler yaw :D
 

Ice Man

Öğrenci
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
31
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Bunlar ilk ve en ucuz modeller, git gide diger modellere de gececegim.
 

muratteas

Müdavim
Katılım
11 Şubat 2009
Mesajlar
9,578
Reaksiyon puanı
96
Puanları
48
SDN'de grup açmalısın Iran Lovers diye :D
 

Elbruz46

Müdavim
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
113
Avrupa arabalarla yarışamayacak derecede başarısız görünüyor ucuz etin yahnisi
 

Ice Man

Öğrenci
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
31
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Uzun zaman sonra Konuya devam...

Iran Yapimi Mercedesler:


Iran`da Mercedesler 2004 yilindan itibaren Top Khodro Co. da uretiliyor. Top Khodro Iran Khodro Disel`e bagli bir fabrika ve Iranin karaj sehrinde buluniyor, bu fabrikanin hisselerinin 100% Iran Khodro Disel`e ayit (Iran khodro disel de Iran Khodronun (IKCO) yan fabrikalarindan biri. Iran ve DaimlerChrysler`in isbirligi uzun yillara oncesine dayaniyor (tijari arac uretiminde) ve bu tijari araclarin motorunu DaimlerChrysler lisansi altinda Idem fabrikasi (DaimlerChrysler Idem Co. bir miktar hissesine sahip) ueretiyor, Idem Co. Ortadogunun En buyuk motor ureticilerindendir. DaimlerChrysler onayi halin`de bu modellerin parcalarinin 40% Iran`da uretilecek. Bu fabrikanin buyuk sorunlarindan biri DaimlerChrysler`in Amerika tarafi, Iran`da yatirima bazi sorunlar yaratiyor.

Simdi Iran`da mercedesin E200 K – E280 – E350 – E500 Yakin zamanda C Class Serisinin uretimi baslayacak.

Bilgi: Idem Co. Tabriz de buluniyor ve Almanyada uretiulen bazi motor parcalari da Idem tarafindan gonderiliyor. Iranin Agir Sanayisinin buyuk bir bolumu Tabriz`de.


2nimrft.jpg

20usks0.jpg

eff6ur.jpg

4v62jm.jpg

10eprtl.jpg

doqgx5.jpg

igz3sx.jpg

2vbvhco.jpg

igw6eh.jpg

2z4fo02.jpg

2m2gdih.jpg

2ajcm4x.jpg



Yazan: Shahram
 

Ice Man

Öğrenci
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
31
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Iranin Ilk Milli Arabasi Samand

Iran Khodro yillarca peykani uretti ve bu araba Iranin milli arabasi diye bilinirdi ama herseyi disariya dayaniyordu, onun icin yeni bir milli arabanin uretimi soz konusu oldu. Iran Khodro arastirma ve gelistirme merkezi 1997 yilinda olusturuldu ve Iranli muhendisler orada calismaya basladilar ve ilk onemli projeleri Samand oldu. Bu proje Iranli uzmanlarca 2003 yilinda sonuca vardi. Samandin ilk modelinin uretiminden sonra bazi modeleri de gelisti ki bunlari bu konu8nun devaminda bilginize sunulacaktir. Samandin parcalarinin cogu Iran`da uretilmektedir (90 % civarinda).

Samandin ilk modellerinde kullanilan motor Peugeot motoruydu ama daha sonra Iran Milli motorunu gelistirerek, Samand ve diger milli araclarinda kullanmaya basladi. Bu motor hakkinda detayli bilgiler vericegim.


Samand sanilanin aksine yuksek govenlige sahip ve Avrupanin ECE 94 guvenlik belgesine sahip, Syrica Fars korfezine ihracat yapmak icin onlarinda guvenlik belgesini (ki ABD ve AB nin guvenlik sartlarindan olusiyor) da almis dorumda.

Samand Farsca`da tarihsel olarak hizli ve sari renkli At anlamina geliyor, Samandin logosu da bir Atin bas kismi.

IKCO Samand Modelleri:
Samand
Samand SA (Teknik Ozellikler)
Samand LX (Teknik Ozellikler)](Teknik Ozellikler)[/url]
Soren (Teknik Ozellikler)
Soren ELX (Teknik Ozellikler)
Sarir (Teknik Ozellikler)

Sarir:
Sarir tam anlamda limuzin degil ama uretiminin ilk hedefi makam araci olarak isletilmesi, bu arac Islam ulkelerinin konferansinda makam araci olarak kullanildi, son yilarda bu arabayi bazi yeni degisiklikler yaparak seri uretime gecti.

Uretilen diger modeller:
Elektrikli Samand
Saman Disel
Samand Janbazan (Engellilere oze): Bu araba`da gaz ve fren direksiyonun yaninda buluniyor,bu araba engellilere gore tasarlanmis ve yilda 20.000 adet uretilmesi planlaniyor.

APCO:
Apco Iran khodonun yan firmasi, Bu firma Optional arabalar uretiyor ki buna samand de dahil,bu arabalarda alicinin secimine gore degisik option lar arabaya ekleniyor.Bu firma iranda yilda 25.000 arac uretiyor.

Ihracat:
Samand 2009 yilinda 4 kitada yaklasik 35 ulkeye ve Samand Soren de 32 ulkeye ihrac ediliyordu.

Samandin ihrac edildigi ulkelerin bazilari (2009 yili):

Rusya (Web Sitesi)
Belarus
Isvicre
Azerbaycan
Suriye
Turkiye
Bulgaristan
Venezuella
Ukrayna
Polonya
Fil disi sahilleri
Irak
Tajikistan
Misir
Gana
Mali
Senegal
Afganistan
Turkemenistan
Ermenistan
Kirgizistan
Aljazayir
Bosna
Birlesik arap emirlikleri
Pakistan
Afganistan
Fas
Viyetnam


IKCO Samand fabrikasi bulunan ulkeler:

Beyaz Rusya: Minsk de Montaj Fabrikasi var (Samand by - Union)
Venezuella: Venirauto CO. (VenIran Co)
Suriye: SiamCo. – Samand Sam (Siam Co)
Azerbayjan: AzSamand (Evsen Gorup)
Senegal: SenIrAuto (Samand Mondori) – Bu fabrikanin yapimlari 10 afrika ulkasine ihrac edilecek.

Samand SA
1ksu7e0ma6.jpg

t3bmaz74xe.jpg

41s1mhrd43.jpg

qukuz7ia6f.jpg

ktvby71zg0.jpg


Samand LX
pljkgebypx.jpg

30eqe27yph.jpg

xdmhx6x4iw.jpg

lie0kpr6qf.jpg

514jlqjdyp.jpg

4gfur2clph.jpg

34h6eys.jpg
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Turkiye,avrupa ürünleri kullanarak ortadoğu ülkelerine böbürlendiği (avrupanın şeyi ile gerdeğe giriyoruz) icin,iranın yaptıklarını begenmez...Kendini her daim gelistiren iranı tebrik ediyorum cunku artık ideal ve standartları yuksek araçlar gelistiriyorlar...
 

malatya

Müdavim
Katılım
2 Aralık 2007
Mesajlar
2,183
Reaksiyon puanı
6
Puanları
38
Yaş
39
şuna bak arkadaş bu ülkede niye üretilmiyor bu araçlar.hep yedi yabancıların araçlarını alıyoruz.
 

kpln04

Müdavim
Katılım
2 Ekim 2009
Mesajlar
2,887
Reaksiyon puanı
2
Puanları
38
helal olsun valla adamlar yapıyor şimdi gelip demeyin yok türkiyede de yapılıyor montajla üretim aynı mı yazıklar olsun bu ülkeye
 

fthtsdmr

Profesör
Katılım
5 Ocak 2009
Mesajlar
2,548
Reaksiyon puanı
44
Puanları
48
Lafa geldimi mangalda kül bırakmayız ama iş icraate geldimi ceviz kabuğunu dolduramayız.
 

Ice Man

Öğrenci
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
31
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Rusya:
iran_khodro_samand_lx.jpg

samand_8b.jpg

0533.jpg

Samand2052_750.jpg

Samand-4_750.jpg


Polis ve Taksi:
610x.jpg


Beyaz Rusyadaki Fabrika:

Unison_750.jpg

lineage.jpg

000941_192960.jpg

26032007.jpg
 

Ice Man

Öğrenci
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
31
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Suriyedeki Fabrika - SiamCo. (Samand $am):

253530_orig.jpg

253528_orig.jpg

253517_orig.jpg

253523_orig.jpg

253538_orig.jpg

253560_orig.jpg


Azerbayjandaki fabrika (Samand AZ):
AzSamand.jpg

thumbnail.php

azsamand_zavod_07.jpg

azsamand_zavod_01.jpg
 

|Ⓢєччαh|

Müdavim
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,323
Puanları
113
onlardan daha güzelini yapacağımızdan şüphem yok. bi başlayalım hele...
bizdeki altyapı onlardan çok daha üstün.
aşağılık kompleksine kapılmanın alemi yok.

biz irandan çok daha önce otomobil yapmayı başarmıştık, iran hayalini bile kuramazken 1945 yılında uçak bile yapmış uçurmuştuk.

devlet içindeki satılmış uşaklar müsaade etmedi, ettirmediler daha doğrusu. bu satılmış hainlerin tasalludundan henüz yeni yeni kurtulmaya başlıyoruz.

merak etmeyin, o ilk başlangıç eşiğinden geçtiğimizde burada iranın üstün bir devlet olduğu imajını vermeye çalışan arkadaşın bile tahayyül edemeyeceği kadar büyük mesafeler katedeceğiz, bi iznillah.

bugün dünyanın en büyük petrol ağababalarından biri olan iranda arıtma rafinerisi bile yoktur. benzin ucuzdur ama karne ile satılır. bir iranlı her ay ancak 90 litre benzin tüketebilir.

cilalanmış yüzlere bakıp kendinize haksızlık etmeyin derim.
 

-Hewal-

Müdavim
Katılım
27 Haziran 2008
Mesajlar
5,206
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
Adamlar yapmış iyi veya kötü yerli araç üretip çatır çatır kullanıyor ve dışarıya tek kuruş kaptırmamaya çalışıyor bizimkiler varsa yoksa vergi icraat sıfır sonra yok dünyanın bilmem kaçıncı ekonomisi palavralari demek ki ne imiş laf ile peynir gemisi yürümüyor biraz kürek çekecek biraz icraat yapacaksin .Gerçi en son örnek olarak Pardus örneği cap canlı karşımızda üç beş kamu spotu çekip reklam yapsa şu an pc piyasasını önemli bir ivme kaydetmişti ama paraları başkalarının cebine koymak varken kendi malımızi üretmek nerde
 

Ice Man

Öğrenci
Katılım
10 Şubat 2010
Mesajlar
31
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
bugün dünyanın en büyük petrol ağababalarından biri olan iranda arıtma rafinerisi bile yoktur. benzin ucuzdur ama karne ile satılır. bir iranlı her ay ancak 90 litre benzin tüketebilir.
Bir iki yerden bilip bilmeden okuyup yazmanin nedeni ne bilemiyorum.

Malesef goriyoruz ki IRan sinirinin 500 Km yakinindan bile gecmeyenler Iran hakkinda yorum yapiyorlar. Yazinizdan bir cumlede bile iki yanlis yapmissiniz.

Birincisi Iran`da rafineri yok diye nereden soyliyorsunuz? Iran gunluk tuketimi 90 Milyon litre oldugu zaman (Cinden fazla) Iran bir kismini disaridan ithal ediyordu. Simdi gunumuzde hem tuketim azalarak 65 Milyon litereye geriledi hemde IRan uretimi hizli bir sekilde artti. Hatta ihracata bile baslandi.

Karne olayi da soyle: Isteyen her Iranli istedigi kadar benzin alabilir ama Serbest Fiyata 0.4$, Ayda 90 Litre de subvansiyonel benzinalabilir yani literesi 0.2.

Lutfen yanlis bilgilerimiz ile baskalarini da yanlis bilgilendirmeyelim.
 
Üst