Notebook Değişim Kanunu Hakkında

Bu konuyu okuyanlar

ByBerk

Müdavim
Katılım
28 Mayıs 2011
Mesajlar
1,182
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
Merhaba arkadaşlar;

Ben 10.sınıf bilişim öğrencisiyim.Programlama dersi vs. görüyoruz yani laptop lazım oluyordu.bende laptop aldım.

Casperi yıllardır takip ediyordum bende kötülüyordum önceden sonra gerçekten güzelmiş aslında sınıfta 7 tane casper laptop var hepsinide ben tavsiye ettim(ama benimki sorunlu çıktı işte şans) canavar gibi çalışıyo hepsi.(bu arada nasıl iyi olduğunu anlamamda önceleri clevo,quanta ws biraz dandik anakartlar kullanıyorlardı şimdi pegatron asus yani ondan dolayı içim ısındı)

her neyse bnm pc i5 2410 4gb ram 1gb 540m ekran kartı 320gb hdd

şimdi aralık ayında aldım ürünü ilk ay canavar sonra touch pad arızası oldu ekranını kapattım acınca çalışmamaya sağ kolonda yankılar cızırtı ve bence hdd den olmalı mesela not defterine bişey yazıyorsun 3-4 sn sonra ekrana yazmaya başladı donmalar vs.
26 şubatta gönderdim 10iş gününde touchpad kolon değişmiş olarak geldi

2gün sonra donmalar tekrarladı hdd de bad sectör olduğunu gördüm bkz.http://forum.shiftdelete.net/donanim-sorunlari-ve-cozumler/248067-notebook-pc-donuyor.html

sonra tekrar gönderdim bu sefer değişim isteyerek gönderdim onlar hdd değiştirp yolladı bu sefer 15 iş gününde

salı günü laptop geldi 2gün yine canavar sonra müzik bi anda dondu sonra pc dondu hiç birşey işlemedi bende manuel olarak kapttım sonra laptop windows başlatıyor diyo orda kalıyo bi süre sonra hdd lambası sönüyor mavi ekran veriyor kapatıyo

perşembe günü verdim kesinlikle değişim isteyerek gönderdim beklemedeyim yani


sorum ise değiştirirlermi yoksa yine hdd değiştirip gönderilermi kanunen değişim hakkım varmı (ve ilk sorun hdd den mi geç yazması)
 

VincentVega

Müdavim
Katılım
29 Ağustos 2007
Mesajlar
2,666
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
kanunu tam olarak bilmiyorum fakat aynı arıza birkaç kez tekrarlanınca değiştirmeleri gerekiyor diye biliyorum ben
 

seckyn

Müdavim
Katılım
21 Nisan 2010
Mesajlar
2,945
Reaksiyon puanı
18
Puanları
38
http://www.alomaliye.com/garanti_belgesi_uyg_yonetmelik.htm Şurayı br incele istersen :)

Diğer Yükümlülükler
Madde 14 — Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın;
a) Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın ikiden fazla tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması,
b) Tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
c) Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirinin mümkün bulunmadığının belirlenmesi,
durumlarında, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.


Kanun açık :D Haklarını sonuna kadar ara bence :)
 

ByBerk

Müdavim
Katılım
28 Mayıs 2011
Mesajlar
1,182
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
yalnız o kanun 2003 yılını ben bi kaynakta 3 kere vs. okudum tam yeni kanun hangisi?

--- Mesaj Güncellendi ---

@rtsbora
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
Kanunen soruyorsan, şu anda değişim isteme hakkın bulunmuyor. Arkadaşın buraya kopyaladığı kanun hala yürürlükte olan tüketici kanunudur.

Kanunda belirtildiği gibi; aynı arızanın bir yıl içinde iki defadan fazla tekrar etmesi halinde değişim talep edebilirsin. Ya da farklı arızaların toplam garanti süresi (2 yıl) içerisinde 6'dan fazla meydana gelmesi durumunda yine değişim isteyebilirsin. Bunun dışındaki durumlarda değişim hakkı yoktur.

Senin durumunda; ilk önce touchpad arızası olmuş, daha sonra ise disk arızası. Yani bunlar farklı arızalar. Aynı arıza olsaydı bile, değişim talep edebilmen için üçüncü defa aynı arızanın tekrar etmesi gerekirdi.

Bu arada Casper Asus anakartları eskiden kullanırdı, şu anda Asus kesinlikle kullanmıyorlar. Masaüstünde Pegatron, Notebooklarda ise Clevo devam.
 

ByBerk

Müdavim
Katılım
28 Mayıs 2011
Mesajlar
1,182
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
yani şuan değişme talebin bulunmuyor ama ilk gönderdiğimde donduğunu belirtmiştim ama yine de yok mu değişim hakkım

Şuan masaüstünde ve laptoplarda pegatron kullanıyor asus ise o şirkete çoğu işini yaptırdığını belirtiyor zaten burdan yola çıkarak asus dedim clevo ise en son dual core yani core 2 duo core 2 quad gibi

arkadaşta i7 640m var anakart pegatron h36 bnmki i5 2410m pegatron a15 bu beyazlar varya en son olanlar onlarda yeni öğrendim ecs i miş
 

UgurABA

Müdavim
Katılım
28 Eylül 2007
Mesajlar
5,149
Reaksiyon puanı
15
Puanları
38
O bilgisayarı alıpta yerine yenisini vermeleri için çok uğraşman gerekecektir. Düzgün bir bakımdan sonra elden sat birisine kurtul.
 

ByBerk

Müdavim
Katılım
28 Mayıs 2011
Mesajlar
1,182
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
satıp yenisini almak gibi şansım yok bunu zor aldım zaten

değişim için tam olarak aynı sorunun kaç kere olması gerekir 2mi 3mi 4mü her yerde farklı yazıyor
 

engerex

Müdavim
Katılım
16 Ağustos 2008
Mesajlar
7,676
Reaksiyon puanı
26
Puanları
48
Sorularının hespi ürünle beraber verilen garanti belgesinde tek tek yazıyor. Tarayıp veya foto çekip buraya koyarsan daha iyi olur.
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
Değişim olabilmesi için 1 yıl içinde aynı arızanın 3 defa tekrarlaması gerekir.
 

ByBerk

Müdavim
Katılım
28 Mayıs 2011
Mesajlar
1,182
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
hemen kullanma kılavuzuna bakcam gerçekten aklıma gelmemişti

yani şimdi geldiğinde yine arıza yaparsa bi daha gittiğinde kesinlekle değişcek dimi? (burdan bilerek bozcam diye birşey çıkmasın 26 şubattan beri pc 1 hafta kullandım ztn kafayı yicem :D)

--- Mesaj Güncellendi ---

garanti şartlarını okudum tam olarak;bir yıl içerisinde en az dört defa veya 2yıl için 6 kere arızalanırsa ... ücretsiz değişim veya bedel iadesi yapılcaktır diyor ama aynı arızdan kaç defa olursa o yazmıyor
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
Garanti kağıdında yazmıyor olması, tüketici kanunu hükmünü ortadan kaldırmaz. Yani üreticilerin böyle bir garanti vermiyoruz demesi mümkün değildir.
 

UgurABA

Müdavim
Katılım
28 Eylül 2007
Mesajlar
5,149
Reaksiyon puanı
15
Puanları
38
Sabret o bilgisayar zaten 2-3 ay içinde o sayıyı tamamlar gibi görünüyor :(
 

ByBerk

Müdavim
Katılım
28 Mayıs 2011
Mesajlar
1,182
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
sonuç olarak 2 kez tekrarlamış ve totalde 3 kere gitmiş oldu eğer gelip hdd arıza verirse değişim hakkm başka sorun olursa yine değişim hakkm var dimi

--- Mesaj Güncellendi ---

dimi?
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
sonuç olarak 2 kez tekrarlamış ve totalde 3 kere gitmiş oldu eğer gelip hdd arıza verirse değişim hakkm başka sorun olursa yine değişim hakkm var dimi

Hep aynı şeyleri yazıyoruz ama :) Senin bilgisayarın 2 kere gitti ama ikisi de aynı arıza değildi. 3 Defa gitmiş olması değil, 3 defa aynı arızayı tekrar etmesi gerekir.
 

ByBerk

Müdavim
Katılım
28 Mayıs 2011
Mesajlar
1,182
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
az önce casper le konuştum kullanıcı hatasına bağlamaya çalışıyorlar yok işte diski yurtdışına teste gönderdik seagate e fln diyolar laptopu düşürmedim kırmadım nasıl olcak yok işte çalışırken en ufak bi harekette bozulur vs. diyo
 

ByBerk

Müdavim
Katılım
28 Mayıs 2011
Mesajlar
1,182
Reaksiyon puanı
3
Puanları
38
arkadaşlar az önce electro word aradı ordan almıştım işte casper la konuştuk kullanıcı hatası 235 tl bana fiyat çektiler . ben şikayetvar .com tarzı yerlere yazsam iyi olurmu laptopu kurmadım düşürmedim çünkü
 

UgurABA

Müdavim
Katılım
28 Eylül 2007
Mesajlar
5,149
Reaksiyon puanı
15
Puanları
38
şikayetvar tarzındaki siteler bir halta yaramıyor. Konudan uzak bir örnek ancak, avea için bir şikayette bulunmuştum. Avea yetkilisi yazımı kaldırtıp yerine hat sahibiyle iletişime geçildi yazdırmıştı ama ne arayan vardı ne soran. Sana söylediğim şeyi yapmanda fayda var, o bilgisayar için para verme geri iste laptopu ve ikinci el olarak satıp başka bir laptop al.
 

TayfunYilmaz

Asistan
Katılım
4 Haziran 2012
Mesajlar
286
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Yaş
30
kanun falan boş sen dua et kullanici hatasi demesinler Casper yine delikanlılık yapip bir kaç parça degişmiş Lenovo direk kullanici hatasi diyor :S
 

Turab Garip

Müdavim
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,887
Reaksiyon puanı
175
Puanları
63
kanun falan boş sen dua et kullanici hatasi demesinler Casper yine delikanlılık yapip bir kaç parça degişmiş Lenovo direk kullanici hatasi diyor :S


Her markada bu tür durumlar olabilir. Kullanıcının yumruk atıp kırdığı bilgisayarı bile tamir edip gönderdikleri de oluyor. Ki kullanıcıların çoğu da iyi niyetli değil; notebook'un klavyesine yumruk atıp da "kendi kendine oldu" dedikleri için.. Ya da 20" LCD monitörü aşağı atıp kırdıktan sonra "abi evde bunu kıracak kimse yok, kendi kendine olmuştur" diyenler de çok. Bunları kendim duymamış olsam yalan atıyorlar diyeceğim.

Hani meşhur bir tabir vardır; şu dişler bir kere de muhallebi yerken değil de fındık yerken kırılmış olsun diye. (Hasta dişçiye gider, senin yaptığın diş muhallebi yerken kırıldı der.)
 
Üst