Araç Nasıl Kullanılır?

Bu konuyu okuyanlar

Blackout

Müdavim
Katılım
14 Nisan 2008
Mesajlar
7,495
Reaksiyon puanı
383
Puanları
0
Yaşadığım sorunlar şunlar;

Öncelikle bir türlü aracı düzgün kaldıramıyorum? İki de bir stop ettiriyorum. :D Eğitmen sinirli biri. Yerinde bağırıyo, duruyo :D Rezil ola ola öğreneceğim. Tekrar gitmeye utanıyorum. :D Gaz bedalı o kadar yumuşak ki, hafif dokunuşta araba bağırmaya başlıyor. Eğitmende hafif dokun diyor. Ölçüsünü alamadım. Ayağım alışamadı. Aracı kaldırmada tavsiyeleriniz ne olur? Sırası nasıldır?

------
- Bu konuda kimsenin size çok bir yardımı olacağını düşünmüyorum.
Özellikle yeni arabalarda bu iş artık çok kolay. Eski arabalarda kütük gibi sert debriyaj'ı yarım yaparak, debriyaj'dan çekildiği kadar gaz vermek gerekirdi. Şimdiki arabalarda üstten kavrıyor; çek debriyaj'dan bas gaza yol alsın.:)
------
İkincisi araç hareket halinde iken direksiyonu kontrol etmekde zorluk yaşıyorum. Bir anda aracı sağ veya sola kaydırıyorum. Eğitmen müdahale ediyor. Sizce araç hareket halinde iken direksiyonu nasıl kullanmalıyım?

-------
- Saat'in akrep ve yelkovanı 9:15 ya da 10:15'e gelecek şekilde ellerinizi direksiyon'a koyun. Bu işin masal kısmı tabii. Zaman geçtikçe sol elden bir parmak direksiyon'da, sağ kol omuzalara kadar el frenine yatar vaziyette, bilek de vites üzerinde olur genelde. (dım tıs dım tıs modeli:D)

Üçüncüsü; U dönüşlerinde ayağımı gazdan çekiyorum. Debriyaja sonuna kadar basıyorum. Sonra Viraja yaklaştığımda direksiyonu sola tamamen çeviriyorum. İşte sorun burada başlıyor. Tekrar aracın düz hareket etmesi için direksiyonu hangi pozisyona getirmem lazım? Anlatabilir misiniz?

--------
- Dönerken hafif hafif gaz verin, debriyaj da yarım olsun. Dönme işlemi tamamlandığında hafif gaz verdiğinizde direksiyon otomatik düzelecektir. (elle düzeltmenize gerek yok) Direksiyonu hâlâ sola kırılmış vaziyette tutup gaza abanırsanız 0 çizmiş olursunuz. 45 derecelik açılarla sağa ve sola çevirip gaz verdiğinizde yanlamış olursunuz. Tabii sorunuzun cevabı ilk cümlede.:clover:
 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
Ahaa, sabahleyin yerinden ters kalkan bir arkadaşa rastladım herhalde? Ne yani, sen kız arkadaşınla bu tür videolar mı, çekiyorsun? Onun adına da direksiyon eğitimi mi, diyorsun? :D Yanlışın var. Ona daha farklı şey. :hammer:

Ne yazdık, ne cevap aldım. :huh:

Hay allah'ım... Video çekersen fena olmaz yazdın bende sana tamam çekerim ama ayaklarımı ve pedalları çekemeyeceğimi zor olacağını direksiyon görüntülerini çekip alt yazı ile anlatım yapacağımı söyledim sen bana ne diyorsun. Senin için fesatsa ben na yapayım...:thumbdown:
 

ANNE

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
5 Eylül 2009
Mesajlar
1,657
Reaksiyon puanı
75
Puanları
0
Hay allah'ım... Video çekersen fena olmaz yazdın bende sana tamam çekerim ama ayaklarımı ve pedalları çekemeyeceğimi zor olacağını direksiyon görüntülerini çekip alt yazı ile anlatım yapacağımı söyledim sen bana ne diyorsun. Senin için fesatsa ben na yapayım...:thumbdown:

Senin kız arkadaşımı üzerime çıkarıp öyle video çekeyim dedin ya, sanki kafaya alındığımı düşündüm.

Demekki, yanlış anlamışım. Sence de sorun yoksa. Sözlerimi geri alıyorum. Kusura kalma...

Saygılar.
 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
Kusura bakmadan önce savunmamı yapayım ve konuyu kapatalım.

Mert demiş ki ; Kız arkadaşımı kucağıma yatırıp ona çektirebilirimde dizlerim suratına felen gelir olmaz o şekilde.

Üzerime çıkarmaktan falan bahsetmiyorum orada. Sence yan koltukta oturan birisi, ben otomobil kullanırken ayaklarımın ve pedalların görüntüsünü başka nasıl çekebilir düşünelim bakalım ? Alınmaya çok müsait bir kişiliğiniz var sana cevap yazarken iki kez düşüneceğim artık sevgili ANNE mahvettin beni :D

Videoları hazırlamaya başlıyorum yakında hazır olur ve umarım daha iyi yerlere gelmene yardımcı olurum... İyi günler.
 

ANNE

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
5 Eylül 2009
Mesajlar
1,657
Reaksiyon puanı
75
Puanları
0
Yaşadığım sorunlar şunlar;

Öncelikle bir türlü aracı düzgün kaldıramıyorum? İki de bir stop ettiriyorum. :D Eğitmen sinirli biri. Yerinde bağırıyo, duruyo :D Rezil ola ola öğreneceğim. Tekrar gitmeye utanıyorum. :D Gaz bedalı o kadar yumuşak ki, hafif dokunuşta araba bağırmaya başlıyor. Eğitmende hafif dokun diyor. Ölçüsünü alamadım. Ayağım alışamadı. Aracı kaldırmada tavsiyeleriniz ne olur? Sırası nasıldır?

------
- Bu konuda kimsenin size çok bir yardımı olacağını düşünmüyorum.
Özellikle yeni arabalarda bu iş artık çok kolay. Eski arabalarda kütük gibi sert debriyaj'ı yarım yaparak, debriyaj'dan çekildiği kadar gaz vermek gerekirdi. Şimdiki arabalarda üstten kavrıyor; çek debriyaj'dan bas gaza yol alsın.:)
------
İkincisi araç hareket halinde iken direksiyonu kontrol etmekde zorluk yaşıyorum. Bir anda aracı sağ veya sola kaydırıyorum. Eğitmen müdahale ediyor. Sizce araç hareket halinde iken direksiyonu nasıl kullanmalıyım?

-------
- Saat'in akrep ve yelkovanı 9:15 ya da 10:15'e gelecek şekilde ellerinizi direksiyon'a koyun. Bu işin masal kısmı tabii. Zaman geçtikçe sol elden bir parmak direksiyon'da, sağ kol omuzalara kadar el frenine yatar vaziyette, bilek de vites üzerinde olur genelde. (dım tıs dım tıs modeli:D)

Üçüncüsü; U dönüşlerinde ayağımı gazdan çekiyorum. Debriyaja sonuna kadar basıyorum. Sonra Viraja yaklaştığımda direksiyonu sola tamamen çeviriyorum. İşte sorun burada başlıyor. Tekrar aracın düz hareket etmesi için direksiyonu hangi pozisyona getirmem lazım? Anlatabilir misiniz?

--------
- Dönerken hafif hafif gaz verin, debriyaj da yarım olsun. Dönme işlemi tamamlandığında hafif gaz verdiğinizde direksiyon otomatik düzelecektir. (elle düzeltmenize gerek yok) Direksiyonu hâlâ sola kırılmış vaziyette tutup gaza abanırsanız 0 çizmiş olursunuz. 45 derecelik açılarla sağa ve sola çevirip gaz verdiğinizde yanlamış olursunuz. Tabii sorunuzun cevabı ilk cümlede.:clover:

Çok güzel açıklamışsın. Allah razı olsun. Teşekkür ederim.

Artık kavşak ve dönel kavşaklarda dönerken sorun yaşamıyorum. Kavşağa gelmeden ayağımı gazdan çekip, aracın yavaşlamasını sağlıyorum.

Sonra dar kavşağa geldiğimde direksiyonu sonuna kadar çevirip aracın dönmesini sağlıyorum. Sonra direksiyonu toparlayıp, gazlıyorum. Sizin anlatımınız biraz daha farklı. Yarın deneyeceğim.

Aracı kaldırırken yeni arabalarda da hemen debriyajı bıraktığımda araç stop edebiliyor. Debriyajı yarıda tutuyorum, sonra aracı biraz haraket ettirip, yol aldıktan sonra tamamen debriyajı bırakıyorum. Sizin dediğiniz gibi hemen bırakıp gazladığımda araç çalkalanıyor. Stop edebiliyor. Bana öğretilen bu...

O zaman sizin kullandığınız araçlar otomatik vites mi?

Saygılar.

---------- saat 15:56 eklendi ---------- önceki mesaj saat 15:52 eklenmişti ----------

Kusura bakmadan önce savunmamı yapayım ve konuyu kapatalım.

Mert demiş ki ; Kız arkadaşımı kucağıma yatırıp ona çektirebilirimde dizlerim suratına felen gelir olmaz o şekilde.

Üzerime çıkarmaktan falan bahsetmiyorum orada. Sence yan koltukta oturan birisi, ben otomobil kullanırken ayaklarımın ve pedalların görüntüsünü başka nasıl çekebilir düşünelim bakalım ? Alınmaya çok müsait bir kişiliğiniz var sana cevap yazarken iki kez düşüneceğim artık sevgili ANNE mahvettin beni :D

Videoları hazırlamaya başlıyorum yakında hazır olur ve umarım daha iyi yerlere gelmene yardımcı olurum... İyi günler.

Sende hemen kızdın ama, haa.. :D Özür diledik, ya.. :D

Alıngan bir durumum yok.. :D Sadece günün yorgunluğunda dolayı sizin o yazdığınız kelimeyi iyi okumayıp, yanlış anladım. Tekrar kusur diliyorum. :) Yukarıda yazdıklarımı sildim. :)

Hazırlayacağın videyoyu sabırsızlıkla bekliyorum. :D

Saygılarımı sunarım.
 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
Tamam tamam. :) Şimdi çıkıyorum videoların bir kısmını hazırlarım bu geceye kadar muhtemelen :D Haa yapmam gereken bir şey daha var oda dua etmek. Umarım bu mesajları görmez diye... :D :D :D İyi günler sizede.
 

ANNE

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
5 Eylül 2009
Mesajlar
1,657
Reaksiyon puanı
75
Puanları
0
Tamam tamam. :) Şimdi çıkıyorum videoların bir kısmını hazırlarım bu geceye kadar muhtemelen :D Haa yapmam gereken bir şey daha var oda dua etmek. Umarım bu mesajları görmez diye... :D :D :D İyi günler sizede.

Teşekkür ederim. sağ olun. Videolarını sabırsızlıkla bekleyeceğim.

Ayrıca;

Önceki sayfada size yazdığım ikinci mesajı sildim. :)

Saygılar.
 

evowinds

Müdavim
Emektar
Katılım
2 Kasım 2008
Mesajlar
9,100
Reaksiyon puanı
174
Puanları
63
Sevgili ANNE;
Bayanlar farklı erkekler farklı konumda ve durumda oluyorlar ehliyet ve bilgisayar konusunda. Eğer vaktin varsa tecrübeli birisinin ve kurallara riayet eden birisinin yanında onu izleyerek gözlem yapabilirsin.

Sağa keskin, sola geniş. Dönerken direksiyonu çok sıkı tutma, dönüş açına göre yavaşça elinden bırak. Direksiyon kendisini yavaşça toparlayacaktır. Düz hale geçince de sıkıca tutarsın.

Debriyajın kavrama noktası vardır. Orayı aracı hareket ettirmeden bulman gerek. Ondan sonra ayağın alışır ve refleks halini alır. Aracı 1. vitese tak ve hiç gaz vermeden debriyajdan ayağını yavaş yavaş çek. Araba rölanti ile kalkışa geçmeye çalışacaktır. Aracın sesinde değişiklik olur. O sebeple gaz verme diyorum. Tam bu nokta kavrama noktasıdır. Ve o noktayı öğrenirsen senin için kabus biter.

Dönerken debriyaja basılmaz. Çoğu bu işi yanlış biliyor. Duruma göre uygun viteste dönülür ve araç stop edeceğini hissettiğinde debriyaja basarsın.
 

Blackout

Müdavim
Katılım
14 Nisan 2008
Mesajlar
7,495
Reaksiyon puanı
383
Puanları
0
Çok güzel açıklamışsın. Allah razı olsun. Teşekkür ederim.

Artık kavşak ve dönel kavşaklarda dönerken sorun yaşamıyorum. Kavşağa gelmeden ayağımı gazdan çekip, aracın yavaşlamasını sağlıyorum.

Sonra dar kavşağa geldiğimde direksiyonu sonuna kadar çevirip aracın dönmesini sağlıyorum. Sonra direksiyonu toparlayıp, gazlıyorum. Sizin anlatımınız biraz daha farklı. Yarın deneyeceğim.

Aracı kaldırırken yeni arabalarda da hemen debriyajı bıraktığımda araç stop edebiliyor. Debriyajı yarıda tutuyorum, sonra aracı biraz haraket ettirip, yol aldıktan sonra tamamen debriyajı bırakıyorum. Sizin dediğiniz gibi hemen bırakıp gazladığımda araç çalkalanıyor. Stop edebiliyor. Bana öğretilen bu...

O zaman sizin kullandığınız araçlar otomatik vites mi?

Saygılar.
Saygılarımı sunarım.

Öncelikle evowinds hem kalkış işlemini hem de dönüşü benden daha iyi anlatmış, okumanızı öneririm.

Ben biraz peşin konuşmuşum; ayağınızı debriyaj'dan ne kadar çekeceğiniz, aracınıza göre değişir. Kavrama noktasını bulabilmeniz için araç viteste iken bir ivmelenme hissedinceye kadar ayağınızı pedaldan yavaş yavaş kaldırın.
Bu şekilde yaptığınızda, eğer ki düz bir zemindeyseniz, araç rolanti haldeyken bile hareket edecektir. Bu noktada vereceğiniz gaz aracınızın kalkış hızını belirleyecek.

Şu anda otomatik bir araç kullanıyorum ancak anlattığım elbette manuel şanzıman'a göredir.:)
 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
Devir kesici (limiter), yarım debriyajlı kalkışlar, DSG şanzıman, 1-3-5 muhabbeti :D, ara gazı, TCS sistemi, Hillholder vb. gibi temel olmasada çevrede temelleşmiş kavramları biliyormusunuz ? :)
 

ANNE

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
5 Eylül 2009
Mesajlar
1,657
Reaksiyon puanı
75
Puanları
0
Sevgili ANNE;
Bayanlar farklı erkekler farklı konumda ve durumda oluyorlar ehliyet ve bilgisayar konusunda. Eğer vaktin varsa tecrübeli birisinin ve kurallara riayet eden birisinin yanında onu izleyerek gözlem yapabilirsin.

Sağa keskin, sola geniş. Dönerken direksiyonu çok sıkı tutma, dönüş açına göre yavaşça elinden bırak. Direksiyon kendisini yavaşça toparlayacaktır. Düz hale geçince de sıkıca tutarsın.

Debriyajın kavrama noktası vardır. Orayı aracı hareket ettirmeden bulman gerek. Ondan sonra ayağın alışır ve refleks halini alır. Aracı 1. vitese tak ve hiç gaz vermeden debriyajdan ayağını yavaş yavaş çek. Araba rölanti ile kalkışa geçmeye çalışacaktır. Aracın sesinde değişiklik olur. O sebeple gaz verme diyorum. Tam bu nokta kavrama noktasıdır. Ve o noktayı öğrenirsen senin için kabus biter.

Dönerken debriyaja basılmaz. Çoğu bu işi yanlış biliyor. Duruma göre uygun viteste dönülür ve araç stop edeceğini hissettiğinde debriyaja basarsın.

evowinds, gerçekten dönüşler ile ilgili yazdığınız bölümü çok güzel açıklamışsınız. Faydalandım. Çok teşekkür ederim. Sağ olun.

Her geçen gün daha iyi kullanabiliyorum. İşi kavrayıp, iyi bir pratik yaparsam çok iyi kullanabileceğimi düşünüyorum.

Araçları bizlere sakin yerlerde sürdürüyorlar, çok işlek kavşak ve yollara çıkmaya şuanlık gözümde büyütüyorum. İnşallah zamanla bu acemiliğide atlatırırm.

Çok teşekkürler.

---------- saat 21:41 eklendi ---------- önceki mesaj saat 21:38 eklenmişti ----------

Öncelikle evowinds hem kalkış işlemini hem de dönüşü benden daha iyi anlatmış, okumanızı öneririm.

Ben biraz peşin konuşmuşum; ayağınızı debriyaj'dan ne kadar çekeceğiniz, aracınıza göre değişir. Kavrama noktasını bulabilmeniz için araç viteste iken bir ivmelenme hissedinceye kadar ayağınızı pedaldan yavaş yavaş kaldırın.
Bu şekilde yaptığınızda, eğer ki düz bir zemindeyseniz, araç rolanti haldeyken bile hareket edecektir. Bu noktada vereceğiniz gaz aracınızın kalkış hızını belirleyecek.

Şu anda otomatik bir araç kullanıyorum ancak anlattığım elbette manuel şanzıman'a göredir.:)

Anladım.

" düz zeminde iseniz araç rolanti haldeyken bile hareket edersiniz. " diyorsunuz. Ya araç düz zeminde değilse. Yokuş yukarı park edilmişse, o zaman bu dediklerini nasıl rahat gerçekleştiribiliriz.

---------- saat 21:45 eklendi ---------- önceki mesaj saat 21:41 eklenmişti ----------

Devir kesici (limiter), yarım debriyajlı kalkışlar, DSG şanzıman, 1-3-5 muhabbeti :D, ara gazı, TCS sistemi, Hillholder vb. gibi temel olmasada çevrede temelleşmiş kavramları biliyormusunuz ? :)

Yok, bu kavramların bazılarını açıklayamayacağım. Yani; bilmiyorum. Eee, sizde açıklarsınız. Hemde videolu :D :D :D

Mesela; yarım debriyajlı kalkış; aracı ilk çalıştırdıktan sonra, aracı kaldırmak için kullanırız. Böyle biliyorum.

Ara gazı, 1-3-5 muhabbeti, yabancı gelmedi, ama tam olarak anlayamadım.

Eee, dedim ya kardeş, acemiyim. Normal böyle şeyler. Öğreniyoruz. :D
 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
Öncelikle kardeş bayım beyefendi vb. pek hoşlanmam sen bana direk Mert de en iyisi...Bende size anne diyebilir miyim ? Hahahahahh :D (Çekirdek kaçtı boğazıma gebereyazdım vallahi.) Öhhmm... neyse;

Devir Kesici : Gaza abanılma anlarında motorun zarar görmemesi için elektronik olarak pistonlara pompalanan benzini kesik kesik verilir ve araç belirlenen devir limitinden yukarı çıkamaz. Size lazım olacaktır. :) Arabanızın marka modelini verirseniz sevinirim. Videoda gelecek bununla ilgili.

Yarım debriyaj : Araç kaldırmayı beceremeyenlere birebir efendim. El freni çekilir gaza basılır debriyaj yarıya kadar çekilir, arabanın kıçı yere eğildiği zaman pedallar aynı konumda tutulur el freni indirilir ve araç kalkışı yapılır.

DSG Şanzuman : En iyisi boşver ANNE bunu peeeh.. :D

1-3-5 : Vitesi önce 1 e sonra 3 e sonra 5 e takma olayı. :)

TCS Sistemi : (Traction Control System) Otomobili dizginler bu şey bende sürekli OFF konumundadır.Açıklamak gerekirse tekerlerin boşa dönme olayının (patinaj) gerçekleşmesine izin vermeyen teknolojik şey... :D

Hillholder : Yokuş yukarı yollarda aracı kaldırmanız için sizi destekleyen mükemmel buluş...
 

ANNE

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
5 Eylül 2009
Mesajlar
1,657
Reaksiyon puanı
75
Puanları
0
Öncelikle kardeş bayım beyefendi vb. pek hoşlanmam sen bana direk Mert de en iyisi...Bende size anne diyebilir miyim ? Hahahahahh :D (Çekirdek kaçtı boğazıma gebereyazdım vallahi.) Öhhmm... neyse;

Devir Kesici : Gaza abanılma anlarında motorun zarar görmemesi için elektronik olarak pistonlara pompalanan benzini kesik kesik verilir ve araç belirlenen devir limitinden yukarı çıkamaz. Size lazım olacaktır. :) Arabanızın marka modelini verirseniz sevinirim. Videoda gelecek bununla ilgili.

Yarım debriyaj : Araç kaldırmayı beceremeyenlere birebir efendim. El freni çekilir gaza basılır debriyaj yarıya kadar çekilir, arabanın kıçı yere eğildiği zaman pedallar aynı konumda tutulur el freni indirilir ve araç kalkışı yapılır.

DSG Şanzuman : En iyisi boşver ANNE bunu peeeh.. :D

1-3-5 : Vitesi önce 1 e sonra 3 e sonra 5 e takma olayı. :)

TCS Sistemi : (Traction Control System) Otomobili dizginler bu şey bende sürekli OFF konumundadır.Açıklamak gerekirse tekerlerin boşa dönme olayının (patinaj) gerçekleşmesine izin vermeyen teknolojik şey... :D

Hillholder : Yokuş yukarı yollarda aracı kaldırmanız için sizi destekleyen mükemmel buluş...

Mert,

Öncelikle aracım yok. Hergün eğitim aldığım kişinin aracı var. Onu kullanıyorum. Hangi marka dersen, sürücü kurslarının kullandırdıkları araçları bilirsin. İşte onlar...

Anladığım kadarıyla bu terimlerin bazıları sistem ilgilidir. Sürücünün vites gibi vs. aktif kullandığı bileşenler olmadığı izlenimi ediniyorum. Şimdi;

1-3-5 Muhabbeti: Bunu anlamadım. Neden 1. vitesi hemen 3'e yükseltiyorum. Ben 1. vitesle aracı kaldırdıktan sonra debriyaja basıp aracı 2.vites'e alıyorum. Eğer hızımı 40 km'nin üzerine çıkarmak istediğimde 3. vitese alırım.

Bu sefer 4. vites var, onu niye kullanmayıp 5. vitese geçeyim? Bunu anlamadım.

Ara gazını açıklamamışsınız. Onu merak ettim.

Videonuzu çok merak ediyorum. İnanıyorum ki, bu forumdaki acemilere çok faydası olacaktır. Gerekirse Uzmantv.com'a gönderip herkesin yararlanmasını sağlarız. Çekirdeğinizde afiyetiniz olsun. Aman dikkat edin, bize lazımsınız.

Saygılar.
 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
ANNE ;

Gördüğüm kadarıyla tutumunuz çok otoriter. Yani herşeyi kuralına göre yaparım ulen ! tarzında otomobil kullanma şeklini benimsemişsiniz. Güzel birşey bu... Bu yüzden vitesi 1 3 5 olayını bence unutun. Bende söylememiş olayım onu :)

Videoyu o kadar abartmamak gerek. Ayrıca uzman tvye anlaşmalı olunmadığı sürece video ekleyemezsiniz. Şimdi bir çekim yaptım. Aracı kaldırmak ile ilgili. Onu inceliyorum. Ne kadar anaşılır orasını bilemem. Önceden çektiğim videolardanda yardım alarak hoş şeyler yapmayı düşünüyorum. Ayrıca bu sitede beni bilen bilir. 1-2 sene önceleri buraya atılan videolarıda bilen bilir. :) Mesela örnek vermek gerekirse şunu gösterebilrim. Bazı apaçi kardeşlerin hoşuna gitmemişti video o yüzden kaldırdım :) ama yorumlarda size yardımcı olacaktır biraz. :) Videoyla uğraşıyorum şu anda... Sizede saygılar...

http://forum.shiftdelete.net/otomobil/44302-sdn-icin-honda-civic-type-r-ile-260i-denedik.html
 

Blackout

Müdavim
Katılım
14 Nisan 2008
Mesajlar
7,495
Reaksiyon puanı
383
Puanları
0
Anladım.

" düz zeminde iseniz araç rolanti haldeyken bile hareket edersiniz. " diyorsunuz. Ya araç düz zeminde değilse. Yokuş yukarı park edilmişse, o zaman bu dediklerini nasıl rahat gerçekleştiribiliriz.


Gaz vererek elbette.:) Söylemek istediğim şey ayağınızı debriyaj'dan ne zaman kaldırıp ne zaman gaza basacağınızla alakalı. Düz bir yol bunu denemek için daha kolaydır. Debriyaj'dan tamamen kaldırmadan, araç viteste iken gaza basmasanız da hareket edersiniz demek istiyorum. Araç tam bu noktada iken bir de hafifçe gaz verirseniz tadından yenmez.
 

ANNE

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
5 Eylül 2009
Mesajlar
1,657
Reaksiyon puanı
75
Puanları
0
ANNE ;

Gördüğüm kadarıyla tutumunuz çok otoriter. Yani herşeyi kuralına göre yaparım ulen ! tarzında otomobil kullanma şeklini benimsemişsiniz. Güzel birşey bu... Bu yüzden vitesi 1 3 5 olayını bence unutun. Bende söylememiş olayım onu :)

Videoyu o kadar abartmamak gerek. Ayrıca uzman tvye anlaşmalı olunmadığı sürece video ekleyemezsiniz. Şimdi bir çekim yaptım. Aracı kaldırmak ile ilgili. Onu inceliyorum. Ne kadar anaşılır orasını bilemem. Önceden çektiğim videolardanda yardım alarak hoş şeyler yapmayı düşünüyorum. Ayrıca bu sitede beni bilen bilir. 1-2 sene önceleri buraya atılan videolarıda bilen bilir. :) Mesela örnek vermek gerekirse şunu gösterebilrim. Bazı apaçi kardeşlerin hoşuna gitmemişti video o yüzden kaldırdım :) ama yorumlarda size yardımcı olacaktır biraz. :) Videoyla uğraşıyorum şu anda... Sizede saygılar...

http://forum.shiftdelete.net/otomobil/44302-sdn-icin-honda-civic-type-r-ile-260i-denedik.html

Yok, yok. Adı üstünde acemi biriyim. Bana ne öğretilse o şekilde bilirim. Bildiğim şeyi biriside farklı anlatırsa mecburen sebebini soruyorum. Çünkü; konu hakkında bilgim olmadığından ...

Yoksa, araçta herşeyi kuralı uygun kullanan birisi değilim. Öğrenmek amaçlı soruyorum.

Yorumuna link eklemişsin. Orada birçok kişi videonu çok beğenmişler. Gerçekten beni de heyecanlandırdınız. Merakla bekliyorum. Bu çalışmanızdan dolayı size tekrar çok ama çok teşekkür ederim.

Ayrıca; önceki videonuda eklebilir misiniz?

Sağ olun.

Sağlıcakla kalın.

---------- saat 22:40 eklendi ---------- önceki mesaj saat 22:39 eklenmişti ----------

Gaz vererek elbette.:) Söylemek istediğim şey ayağınızı debriyaj'dan ne zaman kaldırıp ne zaman gaza basacağınızla alakalı. Düz bir yol bunu denemek için daha kolaydır. Debriyaj'dan tamamen kaldırmadan, araç viteste iken gaza basmasanız da hareket edersiniz demek istiyorum. Araç tam bu noktada iken bir de hafifçe gaz verirseniz tadından yenmez.

Anladım. Bazı yerlerde yokuş aşağı veya yokuş yukarı aracı kaldırırken farklı yöntemler anlatmaya çalışırlar, bu sebeple sordum.

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Memnun oldum.

Sağ olun.
 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
Blackout, söylediğiniz şekil genelde baskı balata kaçırdığından şüphelenilen otomobillerin kaçırıp kaçırmadığını anlamak için kullanılır. :D Bence bu yeni öğrenen birisi için tehlikeli birşey. Araç stop ederse yataklar, keçeler vuruntudan yıpranabilir... O noktayı bulmak için gaz vererek kaldırmak daha mantıklı bence ANNE için. Zaten bulmuştur bence çoktan. :) Ayrıca o şekilde kavrama anlamaya çalışan görmedim hayatımda. :D
 

El Padrino

Müdavim
Emektar
Katılım
15 Şubat 2007
Mesajlar
6,045
Reaksiyon puanı
70
Puanları
48
Kalkarken ayağın debriyajda sonuna kadar basılı durumdayken, sağ ayağınla çok yavaş bir şekilde gaza dokunurken, sol ayağınıda sanki sağ ayağının zıt yönünde hareket edermişçesine aynı yavaşlıkta kaldır debriyajdan.

Yani gaza ne kadar yük uygularsan debriyajdanda aynı oranda yükü geri çekiceksin.Bu aklında bulunsun.Ayrıca çok yavaş bir şekilde kalkmaya çalışma.Sanki 40 yıllık şöförmüş gibi bir anda gaza basarken ayağını aynı şiddetle debriyajdan geri çek, araba ilk hareketini aldıktan sonra debriyajdan yavaşça çekebilirsin ayağını.

Kalkarken araba fırlıcak diye falan korkma.Hızlı kalkmayı dene.Yavaşça kalkmaya çalışırsan stop ettirirsin hep arabayı.
 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
İşte El Padrino tam üzerine bastın ayağını kaldır. Aynı şeyi videoda ben anlattım. Yükleniyor şu anda :D Yavaş yavaş bu iş olmaz zaten gitmez trafikte gözünün yaşına bakmazlar. Bir an önce pratik kazanması lazım. Ondan sonra eğlencenin farkında kendiside varacaktır.
 

crx

Asistan
Katılım
25 Ağustos 2007
Mesajlar
452
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
zamanla alışırsın ama yukarda katılmadığım bir yer var arabayı stop ettrmek, fırlatmaktan iyidir riske gerek yok:) özellikle araba senin değilse:)
 

Blackout

Müdavim
Katılım
14 Nisan 2008
Mesajlar
7,495
Reaksiyon puanı
383
Puanları
0
Blackout, söylediğiniz şekil genelde baskı balata kaçırdığından şüphelenilen otomobillerin kaçırıp kaçırmadığını anlamak için kullanılır. :D Bence bu yeni öğrenen birisi için tehlikeli birşey. Araç stop ederse yataklar, keçeler vuruntudan yıpranabilir... O noktayı bulmak için gaz vererek kaldırmak daha mantıklı bence ANNE için. Zaten bulmuştur bence çoktan. :) Ayrıca o şekilde kavrama anlamaya çalışan görmedim hayatımda. :D

Ayak sürekli debriyaj üstündeyken baskı balata uçmayacak mı peki. Acemilerin ne hızla harcadığını da düşünmek gerek. Açıkçası baştan batırdım sonradan toparlamaya çalışıyorum ama olmuyor.:D

Bu arada hocam sizin şu type-r'nin son durumu nedir? Bir resim video falan paylaşsanız.:) Şu haliyle olmaz ama satmaya yakın chip işine girince rakip oluruz sanırım.:turned:
 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
O uyarıyı yapacağız yavaş yavaş hocam herşey. :) Ayak debriyajda tutulmaz gerek olmadıkça onuda videoda yazdım ama yer yetmedi sildim. İkinci videoya inşallah. :D Sizde ne var hocam işe çok hızlı girdiniz. :) Type-R'ın son durumu şu anda yeni kasa Type-R sahibiyim herhangi bir yükleme yok araçta sadece CAI var o kadar. O konuda eski 2004 model Type-Rım vardı ve onda ufaktan yükleme vardı. :) Çip vb. 240 HP idi o araç. Dyno verilerini aktarmıştım foruma bi ara :D
 

Blackout

Müdavim
Katılım
14 Nisan 2008
Mesajlar
7,495
Reaksiyon puanı
383
Puanları
0
O uyarıyı yapacağız yavaş yavaş hocam herşey. :) Ayak debriyajda tutulmaz gerek olmadıkça onuda videoda yazdım ama yer yetmedi sildim. İkinci videoya inşallah. :D Sizde ne var hocam işe çok hızlı girdiniz. :) Type-R'ın son durumu şu anda yeni kasa Type-R sahibiyim herhangi bir yükleme yok araçta sadece CAI var o kadar. O konuda eski 2004 model Type-Rım vardı ve onda ufaktan yükleme vardı. :) Çip vb. 240 HP idi o araç. Dyno verilerini aktarmıştım foruma bi ara :D

240 iyiymiş. Bende Mb c220 var 2008 model. Benim aracımda da herhangi bir yükleme yok ve dahası dizel.:D Orijinal değerleri 170 hp, 400nm. Satmaya yakın Brabus d3 kit düşünüyorum bir arkadaşımda da var aynı araçtan. Brabus garantili 220 hp oluyor, tork da bir 500'e dayanır herhalde. Eskisiyle değil de yenisiyle rakip oluruz sanırım.:)
 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
Maşallah Torkta kapışamayız. Şu andaki otomobilimin değerleri 195 NM Tork, 205 HP motor gücü şeklinde. Benzinli araç tabiki torktan anlaşıldığı üzre. :) Ama üzerindeki Dohc I-VTEC yeter. :D
 

Blackout

Müdavim
Katılım
14 Nisan 2008
Mesajlar
7,495
Reaksiyon puanı
383
Puanları
0
Maşallah Torkta kapışamayız. Şu andaki otomobilimin değerleri 195 NM Tork, 205 HP motor gücü şeklinde. Benzinli araç tabiki torktan anlaşıldığı üzre. :) Ama üzerindeki Dohc I-VTEC yeter. :D

Yok zaten Ankara'da değilseniz kapışma şansımız yok.
Varsa bir video bekliyorum ben sizden.:)
 

Blackout

Müdavim
Katılım
14 Nisan 2008
Mesajlar
7,495
Reaksiyon puanı
383
Puanları
0

ANNE

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
5 Eylül 2009
Mesajlar
1,657
Reaksiyon puanı
75
Puanları
0
ANNE hanıma yaptığım 2 adet videoyu yükledim onay bekleniyor. Sizede aracın sesini duyurayım o arada :D ANNE hanım için olan videolardada 0 200 hızlanmasını falan görebilirsiniz.

http://www.metacafe.com/watch/4245977/deneme2/

Bu yardımınıza inanın çok memnun oldum. Çok sağ olun. :clover:

Ben normal bir araçla sunum yapacağınızı sandım. Ama kısa bir motor sesinin bulunduğu araç ne öyle ya? Ben korkarım, öyle araçlardan :w00t: :D Bak aracı yeni öğrenmeye başladım, beni korkutmayacak birşeyler hazırla... Bilki karşında acemi biri var. :D

Sanki; oto yarışmalarında kullanılan araçlara benzettim. Motoruna bak hele :D

Valla sizin gibi birini burada yakaladımsa bırakmam, artık. :thumbup:

Videonun onaylanmasını bekliyorum. Heyecanda dorukta :D
 

TuningMert

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2007
Mesajlar
5,659
Reaksiyon puanı
84
Puanları
0
Teşekkürler. :) Videolar halen onay bekliyor. Bu arada sizi şuraya alayım ben. :)

Modifiyem.com'un ankarada düzenlediği YASAL MAHALLİ DRAG yarışından bir kesit. :)
Sağdaki ben (Kırmızı) soldaki modifiyemden bir üye. Ankaralı kendisi (Siyah).İki araçta yeni Type-R. :)

http://www.metacafe.com/watch/4246069/deneme_3/
 

Norrick

Asistan
Katılım
13 Temmuz 2008
Mesajlar
369
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Debriyaj'ın bir kavrama noktası vardır dikkat ettiniz mi bilmiyorum o noktaya geldiğinde arabada bi titreme olur.

- Kavrama noktasına geldiğinizde debriyajı sabit tutun.
- Ayağınızı gaza hafifçe basın.
- Yavaşça ayağınızı debriyajdan çekin

Yani ters orantılı çalışıcaksınız birine basarken diğerinden çekiceksiniz ayağınızı.

Unutmayın!
Ayağınızı debriyajdan çekerken ve gaza basarken yavaş olun. Alıştığınız zaman görüceksiniz ki hızlanıyosunuz.
 
Üst