Bu Oyunlar Neden Başarısız Oldu?

Bu konuyu okuyanlar

The Dark Knight

Müdavim
Katılım
10 Eylül 2009
Mesajlar
3,912
Reaksiyon puanı
77
Puanları
0
World of Warcraft'ın açtığı kârlı online oyun yolundan birçok yapım gitmeye çalıştı. Ancak çoğu yapımcı bu pazarda sadece hüsranla karşılaştı. İşte o yapımların hataları...

Araştırmalara göre rol yapma (RPG) oyunlarının tarihi ilk çağlara kadar dayanıyor. İnsanların kendine özel bir karakter yaratıp, belirli kurallar doğrultusunda maceraya atıldığı bu tür zamanla gelişmeye devam etti. Masaüstü RPG'ler internetin bulunmasıyla birlikte sanal dünyaya da taşındı.
warcraft1267350659.jpg

World of Warcraft oyuncuları, kendilerini kurtaracak yeni bir online oyun bekliyor
Ultima Online, Dark Age of Camelot ve Everquest gibi oyunlarla rüştünü ispatlayan MMORPG türü (devasa online oyun) World of Warcraft'ın piyasaya çıkışıyla dünya çapında ünlü hale geldi.
wow-gamer1267349943.jpg

Aman, Warcraft oynarken bu hale gelmeyin !
Şu anda WoW macerasını 30 milyona aşkın oyuncu yaşıyor. Kullanıcılarından ayda 10 dolar civarı bir ücret alan Blizzard'ın cirosunu tahmin edebilirsiniz. Bu kârlı sektör, birçok yapımcının da ilgisini çekti. Ancak başka hiç bir oyun Warcraft'in başarısını yakalayamadı.
Bu yazımızda, yakın dönemde hüsrana uğrayan online oyunları bir araya getirdik.



Star Wars Galaxies
World of Warcraft'ın ilk kurbanı, uğruna dinler bile kurulan Star Wars evreni oldu. WoW piyasaya sürülmeden önce uzun bir süre online oyun dünyasının hakimi olan bu yapım, içerik kadar satış tekniklerinin de önemli olduğunu dünyaya gösterdi. Star Wars Galaxies: An Empire Divided 2003 yılında piyasaya sürülüştü.
Oyunda gerçekten türüne yakışır şekilde devasa mekanlar bulunuyordu. Kullanıcılar kendi yarattıkları karakterlere ek meslekler seçebiliyordu. Her karakter sınıfına göre davranmak zorundaydı. Bir gezegenden diğerine gitme hissi yapımda çok iyi yansıtılmıştı.
starwars1267350724.jpg

Oyunda Darth Vader'ı Görmek hem mutlu edici hem de ölümcül bir durumdu
Yapımın en büyük artısı, içinde geçtiği evreni en ince detayıyla yansıtmasıydı. Kullanıcılar kendilerine ev alıp, bu mekanları istedikleri gibi döşeyebiliyordu. Darth Vader, İmparator, Luke Skywalker gibi filmlerin ana karakteriyle konuşmak mümkündü.
Galaxies MMORPG sektörünü yönetirken World of Warcraft piyasaya sürüldü. Birçok kullanıcı WoW'un basitliği ve düz oyun mantığından hoşlanıp Galaxies'i bıraktılar.
star-wars-galaxies-b1267350807.jpg

Oyuncular ödül avcısı, dansöz gibi çeşitli mesleklere mensup olabiliyorlardı
Star Wars'un online macerasındaki oyuncuları tutmak için yapımcılar ilk önce Jedi olmayı daha kolay hale getirip filmlerin konseptlerine aykırı bir hareket yaptılar.
Bu hamle serinin hayranlarını fazlasıyla kızdırdı ancak Galaxies'i öldüren en büyük hamle ise, oynanış sisteminin ani bir kararla değiştirilip WoW'a benzer hale getirilmesi oldu.
Oyuncular bu değişikliğe bir türlü alışamadı ve o zamana kadar para basan yapım bir anda zarar etmeye başladı. Kullanıcılar yayıncı Sony firmasının bu yanlışı kararını protesto etmek için topluca aboneliklerini bitirdiler.



Warhammer Online
Esasen masaüstünde oynanan bir savaş yapımı olan Warhammer, fantezi türündeki en eski evrenlerden biri. İnsanlar bu oyunda, kendi minyatür ordularını kurup RPG(rol yapma) kurallarına göre, 5-6 metre uzunluğundaki mini savaş alanlarında bir birleriyle çatışır. Warcraft'ın da esin kaynaklarından biri olan Warhammer, Age of Reckoning adıyla yaklaşık iki yıl önce online piyasaya adım attı.
character-selection-chaos1267351716.jpg

Katliamdan zevk alan kötü chaos ırkının görevleri bu yönde tasarlanmıştı
Ancak her ne kadar devrim niteliğinde yenilikler getiren bir oyun olsa da, uzun süren yapım aşaması ve reklam sorunları yüzünden ölü doğmuştu. Warhammer Online: Age of Reckoning iyi ve kötü ırkların seçimi ve karakter animasyonları sayesinde, Warcraft katili olarak lanse edildi.
Yapım piyasaya çıktı ilk birkaç hafta içerisinde gerçekten WoW'u zorlayacak bir satış sayısına ulaştı. Ancak oyuncular, 1 aylık ücretsiz oynama haklarını bile doldurmadan bu yapımı terk ettiler.
warhammer_online-186318-11267351358.jpeg

Yapımdaki kıyafet ve maske çeşitliliği WoW'da bile bulunmuyor
Çünkü, yapımcılar oyunu Warhammer hayranları için yapmıştı. Oysaki, World of Warcraft herkese uygun bir senaryoya sahip.
Warcraft'ın esin kaynağıydı
Yapımın devrim niteliğinde özelliği ise masaüstü Warhammer'ın stratejik özelliklerinin de oyuna eklenmiş olması. Yapımda bulunan görev döngüsü sizi gerçek zamanlı savaşların içerisine sokuyordu. Görevleri bitirmek için mutlaka grup kurmak gerekiyordu.
Şeytani Chaos karakterlerinin, güçleri ilginç animasyonlarla desteklenmişti örneğin, bir karakter kolunu bıçağa çevirebiliyordu.
warhammer11267351996.jpg
Oyunun en heyecanlı yanı ise, iyi ve kötülere ait olan şehirlerin anlık savaşlar sonunda fethedilebilmesiydi. Kısacası, kendi türünüzdeki oyuncuları toplayıp, rakibinizin bir şehrini ele geçirebiliyordunuz ve burayı aylarca savunmanız mümkündü.
Ancak yapımın 4-5 senelik WoW'un bile gerisinde kalan grafikleri oyuncuların Warhammer Online'a ön yargılı bakmasına neden oldu. Yapımcılar, kaliteli iş, az grafik düsturuna inanmış olsa da ne yazık ki oyun, içerik kadar grafiğin de yüksek satışlar için gerekli olduğunu gösterdi. Age of Reckoning, şimdi sadece Warhammer fanatikleri tarafından oynanıyor.



Age of Conan
Çizgi roman seven her gencin, kendiyle özleştirdiği Conan, savaş, kadın ve içkiye olan tutkusuyla tanınır. Age of Conan ise, ünlü karakterin kral olduğu dönemleri konu alıyor. Uzun süren ve yılan hikayesine dönen bir yapımı bulunan AOC, döneminin ötesinde grafikleriyle ünlüydü.
Bu grafikler, hiçbir online oyunda bulunmadığı gibi, piyasadaki diğer büyük yapımlarla bile kapışacak kaliteydiler. İnsanların çok iyi modellendiği oyunun en büyük hatası ise hem hedef kitlenin hem de dönemin çok ötesinde olan grafiklere sahip olmasıydı.
8blood-splatters1267352195.jpg
Zira World of Warcraft oynamak için eski bilgisayarlar bile yeterliydi. Conan, kullanıcılarından yeni sistemler talep ediyordu. Yapımda, Conan'ın gençlik çağlarındaki gibi, para kazanmak için dövüşen ve hayata kalmaya çalışan kişileri yönetiyorduk. AOC'yi türevi yapımlardan ayıran birçok özellik bulunuyor.
Robert E. Howard tarafından yazılmış olan Conan kitaplarına ugun olarak oyun da  kanlı savaşlar, rakibi en acı verici şekilde öldürme ve hafif erotik giysiler yapı taşı olarak belirlemişti.  Grup görevlerine ve toplu savaşlara önem verilen yapımın senaryosu Conan öykülerine göre hazırlanmıştı.
connn1267352559.jpg

Conan'ın kitapları Yüzüklerin Efendisi'yle yarışırken, oyunu o kadar başarılı olamadı
Age of Conan en iyi online oyunlardan biri olmasına rağmen üst üste yaşadığı talihsizlikler nedeniyle oyuncu sayısının bir çoğunu kaybetti. Öncellikle, sabırsız oyuncuları hesaba katmayan firma, hatalarla dolu bir ön sürümü satışa sundu.
Oyun toplamda 30 GB'a yakın yer kaplamasına rağmen, bu kadar hata olması WoW fanatiklerinin ve Blizzard'ın eline büyük bir avantaj verdi.
Şirketin verdiği sözleri de bir türlü tutamaması hem oyunun başındaki ekibin hem de firmanın başını yaktı. Wrath of the Lich King'in piyasaya sürülüşüyle iyice müşteri kaybeden yapım bir süre sonra serverları birleştirerek tasarruf etmeye çalıştı.
Özetle Age of Conan, hem ön yargıların hem de ilgisizliğin kurbanı oldu. Funcom oyuncuların ilgisini çekmek ücretsiz oynanış süreleri dağıtıyor.



Lord of the Rings Online
Aslında bu oyun da, makalede bulunan diğer yapımlara göre kendi çapında bir başarıya sahip. Ancak Yüzüklerin Efendisi gibi, hem kitapları hem de filmleri dünyaca ünlü olan bir konseptin, Warcraft'i geçememesi başarısızlık da sayılabilir. Lord of the Rings online, kitaplara dayanarak yapılıyor.
Grafikleri Conan kadar iyi olmasa da Warcraft'a göre kaliteli. Zırh, mekan ve karakter tasarımları ise her ırkın kişisel özelliklerini gösteriyor.
Screen_Shows_Gandalf1267352865.jpg

Oyunda Gandalf gibi ünlü karakterdan görev alıp onlarla sırt sırta dövüşmek mümkün
Yapımcı ekip hikaye konusunda o kadar hassas ki, oyuna ekledikleri her şeyi ilk önce Tolkien'ın varislerine danışıyorlar. LOTR Online'da şu anda hikaye, hala Yüzük Kardeşliği döneminde geçiyor. Oyuncular yaratıkları karakterle, Yüzük Kardeşliğine yardım ettikleri gibi, kendileri de kahraman olabiliyor.
Moral, yapımda büyük bir etkiye sahip, eğer karakterinizin morali düşükse savaşlarda başarısız oluyorsunuz. Her şey kitaplara uygun ve detaylıyken yapım niye başarısız oldu? Öncelikle, yapımcı ekip reklam konusunda cimri davrandı. Diğer sorun ise neredeyse 4 yıldan beri LOTR Online'ın hala ilk kitabın hikayesini anlatması.
lord_of_the_rings_online_02_qjpreviewth1267353179.jpg
WoW'un hikayesi 5 yıl öncesine göre fazlasıyla değişmişken, Yüzüklerin Efendisi yerinde sayıp durdu. Ne yazık ki, yapım herkesin merakla denediği 3-4 ay sonra ise aynı hikayeyi yaşamaktan sıkıldığı için, üyeliğini kapattığı bir oyun haline geldi.
:: Bu online oyunlardan hiç birini oynadınız mı? Hangi yapımın başarılı olmasını dilerdiniz?
Yazan: Cem Süer
SDN - http://shiftdelete.net
 
 

7.43

Müdavim
Katılım
11 Haziran 2008
Mesajlar
8,969
Reaksiyon puanı
332
Puanları
83
wow-gamer1267349943.jpg


Bu bölüm çok güzeldi. :D
 

eskibirkullanici

Müdavim
Katılım
27 Ocak 2008
Mesajlar
1,141
Reaksiyon puanı
8
Puanları
38
sp warcraft bölümü cidden çok güzeldi ya :D

bu oyunların hiçbirini oynamadım ve oynamayıda düşünmedim.

Warcraft oynamıyorum çünkü hayatımı seviyorum :D
 

ExCeLLeNT

Müdavim
Katılım
20 Şubat 2009
Mesajlar
5,774
Reaksiyon puanı
17
Puanları
38
Valla silkroad oynuyorum ve de bana göre silkroad warcraftı yürüyerek geçer ama işte niye böyle bilmiyorum bedava diye mi acaba.
 

Juggernaut

Müdavim
Katılım
2 Mayıs 2007
Mesajlar
3,323
Reaksiyon puanı
41
Puanları
0
Valla silkroad oynuyorum ve de bana göre silkroad warcraftı yürüyerek geçer ama işte niye böyle bilmiyorum bedava diye mi acaba.

Warcraft'ı denemediğin için olabilir mi?

Benim de bir hayatım var. Online oyun oynamıyorum.
 

calvaria

Müdavim
Katılım
25 Mart 2008
Mesajlar
1,616
Reaksiyon puanı
9
Puanları
38
Warhammer online ı 3 hafta oynadım başlarda çok iyiydi questleri, savaşları mükemmeldi ama sonra bi baktım tek düze gidiyoz armor setler çok dandik npc nin verdiği boss dan düşenden güzel sarmadı beni herkes aynı armor aynı silah. Ama güzel olabilirdi.
 

0ReiS0

Müdavim
Emektar
Katılım
8 Temmuz 2008
Mesajlar
5,666
Reaksiyon puanı
90
Puanları
48
Wow Oyunu Çok tutttu Ve Çok Kaliteli Bir Oyun Ve Çok Kaliteli bir hizmet Ve Admin Ortamı Var.

Ultıma ONline Türkiyede Tutulmadı 4 Yıl Oynadım TürkiyeniN en İiyi Severlerinde ama Hiç biri Bunu tutturamadı kİmse adam gibi bi server açamadı açan 2 yıl sonra kapatıyordu serveri ve en sonunda bende bırakmıs oldum ultima online öle kolay bir oyun değildi yıllarca verdiğiniz bir emek vardı ve bizim Türklerin Klasik Edit OLayları bu Yuzden bu oyun Türkiyede Tutulmadı Halen Devam eden serverler var ama Editli Serverler .

Age Of canon da Arkadaşlar gidip 75 tl ye 2 tane cd aldılar ve oyunu oynamadılar tabi olan bana oldu oyunu kurdum 25 gb oyun 2 gb updatede bekle Allah bekle Ve oyunu Oynamadılar Bende Simdiye kadar zaten bu oyunu oynayan kimseyi görmedim Ve Kullanıcılardan İstediği özeliklerde Öle beöle değil o yuzden kimse bu oyun için kalkıp yenı Pc almaz Bildiğim Kadarıyla.
 

YellowRed

Müdavim
Katılım
2 Ekim 2008
Mesajlar
13,574
Reaksiyon puanı
27
Puanları
0
bu tarz oyunları hiç oynamadım. oynamayı da düşünmüyorum. :)
pek çok uzman pc oyunlarının gençleri olumsuz etkilediğini söylüyor. bunu söylerkende daha çok şiddet içerikli FPS oyunlar eleştiriliyor. bence asıl eleştirilmesi gereken RPG ve MMORPG tarzı oyunlar. bu tarz oyunlara bir daldınız mı çıkamıyorsunuz. "1 saat oynayıp kalkarım" düşüncesi ile pc başına oturuyorsunuz, bir bakıyorsunuz saatler geçmiş. oysa günümüzün en popüler FPS oyunlarının toplam oynanış süresi -senaryo modunda- 5-6 saati geçmez.
 

Vendetta_

Müdavim
Katılım
28 Kasım 2009
Mesajlar
3,704
Reaksiyon puanı
75
Puanları
0
bu konu benim için açıldı galib çoook teşekkürler :)) Listede Knight Online ı görmemek sevindirici :)
 

axilik

Müdavim
Katılım
30 Ocak 2009
Mesajlar
1,122
Reaksiyon puanı
6
Puanları
0
bence benim bir hayatım var bu oyunu oynamam diyen arkadaşın görüşüne saygı duymanın yanı sıra bu olayı anlamanın yanından bile geçmediğini görüyorum. Oynamayan bilemez ben yaklaşık 7 sene Knight Online oynadım ve şimdi oynamıyorum yokluğunu da hissetmiyorum. Bu hayatı yaşama olayından çok istek-irade meselesi... O yüzden oynayan arkadaşlara da yaşanacak hayat var oynamam gibi göndermeler yapmamak lazım...
 

Son mesajlar

Üst