Isari
Asistan
- Katılım
- 4 Ocak 2021
- Mesajlar
- 139
- Reaksiyon puanı
- 49
- Puanları
- 28
- Yaş
- 38
15.12.2020 tarihinde 5013811180223 gönderi kodu ile Yurtiçi Kargo ÇORUM şubesinden YOZGAT MERKEZ'de ikamet eden M. A. alıcısına, içerisinde 160 TL değerinde, ödemesi tarafıma yapılmış (bk. Dekont ve Letgo satış ilanı görseli) bir adet Spiderman adlı PlayStation 4 oyununu özenli bir şekilde, havalı poşet içerisinde ve sıkıca sararak (bk. poşetleme fotosu) alıcı ödemeli olarak gönderdim (bk. Tesellüm Fişi).
Alıcı, ertesi gün, 16.12.2020 tarihinde gönderiyi teslim almış ancak ürünün kargoda kırıldığını ve kullanılamaz hale geldiğini fark etmiş, aynı anda tutanak tutturmuş (bk. Tutanak) ve ürünün taşınma esnasında kırılmış olduğu böylece kayıt altına alınmıştır. Bu durum üzerine alıcı, Yozgat şube görevlisinin yanında tarafımı aramış ve durumu aktarmıştır. Hemen aynı anda görevli ile yaptığım görüşmede kargonun iade edileceği, ertesi gün Çorum şubeye ulaşacağı ve şubeyle görüşüp gerekli işlemleri oradan halletmem gerektiği bilgisi tarafıma aktarılmıştır.
Bunun üzerine 17.12.2020 tarihinde sabah 09.00'da Şubeye gittim ve Şube şefi eşliğinde bir tanzim dilekçesi doldurdum. Şube şefi bu dilekçenin bölge müdürlüğüne (Samsun) gönderileceğini ve yaklaşık bir hafta içerisinde sonuçla ilgili olarak tarafıma dönüş yapılacağını bildirdi. Ancak bir hafta içerisinde tarafıma herhangi bir dönüş olmadığı için ben de 24.12.2020 tarihinde, saat 15.57'de Samsun Bölge Müdürlüğü ile irtibata geçtim ve orada benim dilekçemi okuyup konuyla ilgilenen kişi ile telefonda görüştüm. Kendisi, dilekçemde herhangi bir ek bulunmadığı ve ürünün ikinci el olduğu için şubeye iade edildiğini belirtti (aktarılması gerektiği halde tarafıma hiçbir şekilde bilgi aktarılmamıştı). Ben de bunun üzerine alıcı tarafından yapılan ödemenin dekontunu (açıklamasında PS4 oyunu yazmaktadır) ve Letgo ekran görüntüsünü kendisine ulaştırdım. Kendisi bunların yeterli olacağını ve konuyla yeniden ilgileneceğini, kısa süre içerisinde sonuçlanacağını söyledi.
Ertesi sabah uyandığımda, telefonuma gelen mesajla şoke oldum (bk. Yurtiçi Kargo - Fatura Mesajı ekran görüntüsü). Bölge ile yaptığımız görüşmenin akşamında, saat 20.11'de, tarafıma taşımanın faturasının (alıcı ödemeli ücretinin) kesilmiş olduğunu gördüm (bk. Fatura). Bunun üzerine hemen Bölge Müdürlüğünü (daha önce görüştüğüm kişiyi) aradım ve faturayı kendisine ilettim. Faturanın tarafıma kesilmemesi gerektiğini, iptal edileceğini belirtti ancak aradan 4 gün geçmesine rağmen herhangi bir gelişme olmadı.
Tüm bunlar üzerine 29.1.2.2020 tarihinde saat 16.00'da hasarlı kargomu almak için şubeye gittim ancak kargomu hasarlı da olsa teslim almam için faturayı ödemem gerektiği tarafıma söylendi (ki, 4 gün önce Bölge Müdürlüğü tarafından faturanın iptal edileceği belirtilmişti). Bunun üzerine şube şefine Bölge Müdürlüğü ile görüştüğümü, faturanın iptal edileceğini aktardım. Ardından Şube şefi cep telefonundan Bölge Müdürlüğünü (benim daha önce görüştüğüm kişiyi) aradı ve bir görüşme yaptı. Ardından faturanın iptal edildiğini söyledi ancak hasarlı kargomu teslim etmedi, Bölge Müdürlüğüne ileteceğini belirtti.
Bunun üzerine, son durumu öğrenmek için ilerleyen günlerde birkaç defa Bölge Müdürlüğündeki ilgili kişi ile irtibata geçmeye çalıştım ancak kendisine hiçbir surette ulaşamadım. Sonuç olarak, yaklaşık 100 kilometre mesafeye, özel araçla 1 saatlik bir konuma, oldukça özenli bir şekilde paketlenerek gönderilen bir ürün taşıma esnasında kullanılamaz hale gelmiş, üstelik taşıma ücreti olan 22,61 TL de tarafıma fatura edilmiş, faturanın iptal edildiği söylense de tarafıma herhangi bir yazılı bilgilendirme yapılmamış ve en önemlisi, aradan haftalar geçmiş olmasına rağmen zararım hâlâ karşılanmamıştır. Hem şahsım hem de alıcı bu durumdan mağdurdur.
Açıkçası işin maddi tarafında değilim ancak burada sorumsuzluk, amiyane tabirle "insanın enayi yerine konulması" gibi durumlar dolayısıyla ve aldığım tüm önlemlere rağmen benim suçum olmayan bir konuda böylesine mağdur edilmem ve vaktimin (ç)alınması uygunsuz kalıyor.
Alıcı, ertesi gün, 16.12.2020 tarihinde gönderiyi teslim almış ancak ürünün kargoda kırıldığını ve kullanılamaz hale geldiğini fark etmiş, aynı anda tutanak tutturmuş (bk. Tutanak) ve ürünün taşınma esnasında kırılmış olduğu böylece kayıt altına alınmıştır. Bu durum üzerine alıcı, Yozgat şube görevlisinin yanında tarafımı aramış ve durumu aktarmıştır. Hemen aynı anda görevli ile yaptığım görüşmede kargonun iade edileceği, ertesi gün Çorum şubeye ulaşacağı ve şubeyle görüşüp gerekli işlemleri oradan halletmem gerektiği bilgisi tarafıma aktarılmıştır.
Bunun üzerine 17.12.2020 tarihinde sabah 09.00'da Şubeye gittim ve Şube şefi eşliğinde bir tanzim dilekçesi doldurdum. Şube şefi bu dilekçenin bölge müdürlüğüne (Samsun) gönderileceğini ve yaklaşık bir hafta içerisinde sonuçla ilgili olarak tarafıma dönüş yapılacağını bildirdi. Ancak bir hafta içerisinde tarafıma herhangi bir dönüş olmadığı için ben de 24.12.2020 tarihinde, saat 15.57'de Samsun Bölge Müdürlüğü ile irtibata geçtim ve orada benim dilekçemi okuyup konuyla ilgilenen kişi ile telefonda görüştüm. Kendisi, dilekçemde herhangi bir ek bulunmadığı ve ürünün ikinci el olduğu için şubeye iade edildiğini belirtti (aktarılması gerektiği halde tarafıma hiçbir şekilde bilgi aktarılmamıştı). Ben de bunun üzerine alıcı tarafından yapılan ödemenin dekontunu (açıklamasında PS4 oyunu yazmaktadır) ve Letgo ekran görüntüsünü kendisine ulaştırdım. Kendisi bunların yeterli olacağını ve konuyla yeniden ilgileneceğini, kısa süre içerisinde sonuçlanacağını söyledi.
Ertesi sabah uyandığımda, telefonuma gelen mesajla şoke oldum (bk. Yurtiçi Kargo - Fatura Mesajı ekran görüntüsü). Bölge ile yaptığımız görüşmenin akşamında, saat 20.11'de, tarafıma taşımanın faturasının (alıcı ödemeli ücretinin) kesilmiş olduğunu gördüm (bk. Fatura). Bunun üzerine hemen Bölge Müdürlüğünü (daha önce görüştüğüm kişiyi) aradım ve faturayı kendisine ilettim. Faturanın tarafıma kesilmemesi gerektiğini, iptal edileceğini belirtti ancak aradan 4 gün geçmesine rağmen herhangi bir gelişme olmadı.
Tüm bunlar üzerine 29.1.2.2020 tarihinde saat 16.00'da hasarlı kargomu almak için şubeye gittim ancak kargomu hasarlı da olsa teslim almam için faturayı ödemem gerektiği tarafıma söylendi (ki, 4 gün önce Bölge Müdürlüğü tarafından faturanın iptal edileceği belirtilmişti). Bunun üzerine şube şefine Bölge Müdürlüğü ile görüştüğümü, faturanın iptal edileceğini aktardım. Ardından Şube şefi cep telefonundan Bölge Müdürlüğünü (benim daha önce görüştüğüm kişiyi) aradı ve bir görüşme yaptı. Ardından faturanın iptal edildiğini söyledi ancak hasarlı kargomu teslim etmedi, Bölge Müdürlüğüne ileteceğini belirtti.
Bunun üzerine, son durumu öğrenmek için ilerleyen günlerde birkaç defa Bölge Müdürlüğündeki ilgili kişi ile irtibata geçmeye çalıştım ancak kendisine hiçbir surette ulaşamadım. Sonuç olarak, yaklaşık 100 kilometre mesafeye, özel araçla 1 saatlik bir konuma, oldukça özenli bir şekilde paketlenerek gönderilen bir ürün taşıma esnasında kullanılamaz hale gelmiş, üstelik taşıma ücreti olan 22,61 TL de tarafıma fatura edilmiş, faturanın iptal edildiği söylense de tarafıma herhangi bir yazılı bilgilendirme yapılmamış ve en önemlisi, aradan haftalar geçmiş olmasına rağmen zararım hâlâ karşılanmamıştır. Hem şahsım hem de alıcı bu durumdan mağdurdur.
Açıkçası işin maddi tarafında değilim ancak burada sorumsuzluk, amiyane tabirle "insanın enayi yerine konulması" gibi durumlar dolayısıyla ve aldığım tüm önlemlere rağmen benim suçum olmayan bir konuda böylesine mağdur edilmem ve vaktimin (ç)alınması uygunsuz kalıyor.
Ekli dosyalar
-
Dekont.jpg86.5 KB · Görüntüleme: 321
-
Dilekce_İsa-Sari.jpg107 KB · Görüntüleme: 666
-
Fatura.jpg94.9 KB · Görüntüleme: 431
-
Foto-Kirik_Kargo_1.jpg71.8 KB · Görüntüleme: 204
-
Foto-Kirik_Kargo_2.jpg59.2 KB · Görüntüleme: 193
-
Foto-Poset.jpg46.3 KB · Görüntüleme: 182
-
Tutanak.jpg68 KB · Görüntüleme: 281
-
Yurtici-Kargo-Fatura-Mesaji.jpg22.3 KB · Görüntüleme: 263
-
Yurtici-Kargo-Tesellum-Fisi.jpg55.4 KB · Görüntüleme: 808