Yurtiçi Kargo Rezaletler Silsilesi: Paramparça Olan PS4 Oyunu İçerir

Bu konuyu okuyanlar

Isari

Asistan
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
139
Reaksiyon puanı
49
Puanları
28
Yaş
38
15.12.2020 tarihinde 5013811180223 gönderi kodu ile Yurtiçi Kargo ÇORUM şubesinden YOZGAT MERKEZ'de ikamet eden M. A. alıcısına, içerisinde 160 TL değerinde, ödemesi tarafıma yapılmış (bk. Dekont ve Letgo satış ilanı görseli) bir adet Spiderman adlı PlayStation 4 oyununu özenli bir şekilde, havalı poşet içerisinde ve sıkıca sararak (bk. poşetleme fotosu) alıcı ödemeli olarak gönderdim (bk. Tesellüm Fişi).

Alıcı, ertesi gün, 16.12.2020 tarihinde gönderiyi teslim almış ancak ürünün kargoda kırıldığını ve kullanılamaz hale geldiğini fark etmiş, aynı anda tutanak tutturmuş (bk. Tutanak) ve ürünün taşınma esnasında kırılmış olduğu böylece kayıt altına alınmıştır. Bu durum üzerine alıcı, Yozgat şube görevlisinin yanında tarafımı aramış ve durumu aktarmıştır. Hemen aynı anda görevli ile yaptığım görüşmede kargonun iade edileceği, ertesi gün Çorum şubeye ulaşacağı ve şubeyle görüşüp gerekli işlemleri oradan halletmem gerektiği bilgisi tarafıma aktarılmıştır.

Bunun üzerine 17.12.2020 tarihinde sabah 09.00'da Şubeye gittim ve Şube şefi eşliğinde bir tanzim dilekçesi doldurdum. Şube şefi bu dilekçenin bölge müdürlüğüne (Samsun) gönderileceğini ve yaklaşık bir hafta içerisinde sonuçla ilgili olarak tarafıma dönüş yapılacağını bildirdi. Ancak bir hafta içerisinde tarafıma herhangi bir dönüş olmadığı için ben de 24.12.2020 tarihinde, saat 15.57'de Samsun Bölge Müdürlüğü ile irtibata geçtim ve orada benim dilekçemi okuyup konuyla ilgilenen kişi ile telefonda görüştüm. Kendisi, dilekçemde herhangi bir ek bulunmadığı ve ürünün ikinci el olduğu için şubeye iade edildiğini belirtti (aktarılması gerektiği halde tarafıma hiçbir şekilde bilgi aktarılmamıştı). Ben de bunun üzerine alıcı tarafından yapılan ödemenin dekontunu (açıklamasında PS4 oyunu yazmaktadır) ve Letgo ekran görüntüsünü kendisine ulaştırdım. Kendisi bunların yeterli olacağını ve konuyla yeniden ilgileneceğini, kısa süre içerisinde sonuçlanacağını söyledi.

Ertesi sabah uyandığımda, telefonuma gelen mesajla şoke oldum (bk. Yurtiçi Kargo - Fatura Mesajı ekran görüntüsü). Bölge ile yaptığımız görüşmenin akşamında, saat 20.11'de, tarafıma taşımanın faturasının (alıcı ödemeli ücretinin) kesilmiş olduğunu gördüm (bk. Fatura). Bunun üzerine hemen Bölge Müdürlüğünü (daha önce görüştüğüm kişiyi) aradım ve faturayı kendisine ilettim. Faturanın tarafıma kesilmemesi gerektiğini, iptal edileceğini belirtti ancak aradan 4 gün geçmesine rağmen herhangi bir gelişme olmadı.

Tüm bunlar üzerine 29.1.2.2020 tarihinde saat 16.00'da hasarlı kargomu almak için şubeye gittim ancak kargomu hasarlı da olsa teslim almam için faturayı ödemem gerektiği tarafıma söylendi (ki, 4 gün önce Bölge Müdürlüğü tarafından faturanın iptal edileceği belirtilmişti). Bunun üzerine şube şefine Bölge Müdürlüğü ile görüştüğümü, faturanın iptal edileceğini aktardım. Ardından Şube şefi cep telefonundan Bölge Müdürlüğünü (benim daha önce görüştüğüm kişiyi) aradı ve bir görüşme yaptı. Ardından faturanın iptal edildiğini söyledi ancak hasarlı kargomu teslim etmedi, Bölge Müdürlüğüne ileteceğini belirtti.

Bunun üzerine, son durumu öğrenmek için ilerleyen günlerde birkaç defa Bölge Müdürlüğündeki ilgili kişi ile irtibata geçmeye çalıştım ancak kendisine hiçbir surette ulaşamadım. Sonuç olarak, yaklaşık 100 kilometre mesafeye, özel araçla 1 saatlik bir konuma, oldukça özenli bir şekilde paketlenerek gönderilen bir ürün taşıma esnasında kullanılamaz hale gelmiş, üstelik taşıma ücreti olan 22,61 TL de tarafıma fatura edilmiş, faturanın iptal edildiği söylense de tarafıma herhangi bir yazılı bilgilendirme yapılmamış ve en önemlisi, aradan haftalar geçmiş olmasına rağmen zararım hâlâ karşılanmamıştır. Hem şahsım hem de alıcı bu durumdan mağdurdur.

Açıkçası işin maddi tarafında değilim ancak burada sorumsuzluk, amiyane tabirle "insanın enayi yerine konulması" gibi durumlar dolayısıyla ve aldığım tüm önlemlere rağmen benim suçum olmayan bir konuda böylesine mağdur edilmem ve vaktimin (ç)alınması uygunsuz kalıyor.
 

Ekli dosyalar

  • Dekont.jpg
    Dekont.jpg
    86.5 KB · Görüntüleme: 321
  • Dilekce_İsa-Sari.jpg
    Dilekce_İsa-Sari.jpg
    107 KB · Görüntüleme: 666
  • Fatura.jpg
    Fatura.jpg
    94.9 KB · Görüntüleme: 431
  • Foto-Kirik_Kargo_1.jpg
    Foto-Kirik_Kargo_1.jpg
    71.8 KB · Görüntüleme: 204
  • Foto-Kirik_Kargo_2.jpg
    Foto-Kirik_Kargo_2.jpg
    59.2 KB · Görüntüleme: 193
  • Foto-Poset.jpg
    Foto-Poset.jpg
    46.3 KB · Görüntüleme: 182
  • Tutanak.jpg
    Tutanak.jpg
    68 KB · Görüntüleme: 281
  • Yurtici-Kargo-Fatura-Mesaji.jpg
    Yurtici-Kargo-Fatura-Mesaji.jpg
    22.3 KB · Görüntüleme: 263
  • Yurtici-Kargo-Tesellum-Fisi.jpg
    Yurtici-Kargo-Tesellum-Fisi.jpg
    55.4 KB · Görüntüleme: 808

Isari

Asistan
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
139
Reaksiyon puanı
49
Puanları
28
Yaş
38
Geri kalan yarısı da zarfın içinde paramparçaydı. Alırken elime batacak diye alamadım bile...
 

Isari

Asistan
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
139
Reaksiyon puanı
49
Puanları
28
Yaş
38
Dava sürecini başlatacağım en kısa zamanda... Teşekkürler mesajlarınız için.
 

Amello

Doçent
Katılım
7 Mayıs 2020
Mesajlar
680
Reaksiyon puanı
596
Puanları
93
Alıcının kırmadığına dair bir kanıt var mı? Sizin sağlam olarak gönderdiğini anladık, kargo şirketinin de ilettiğini fakat kırık ilettiğini anladık. Alıcının kırmadığına dair bir kanıt var mı?
 

Isari

Asistan
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
139
Reaksiyon puanı
49
Puanları
28
Yaş
38
Alıcının kırmadığına dair bir kanıt var mı? Sizin sağlam olarak gönderdiğini anladık, kargo şirketinin de ilettiğini fakat kırık ilettiğini anladık. Alıcının kırmadığına dair bir kanıt var mı?
Alıcı, kargoyu teslim aldığı esnada paketi açıyor. Yani kargo görevlisi de şahit.
 

Amello

Doçent
Katılım
7 Mayıs 2020
Mesajlar
680
Reaksiyon puanı
596
Puanları
93
Alıcı, kargoyu teslim aldığı esnada paketi açıyor. Yani kargo görevlisi de şahit.
Dava sürecinde tek kazananın avukat olacağını düşünüyorum fakat yine de bu şeref yoksunlarına haddini bildirmek lazım.
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Öncelikle bilinçli tüketici olduğunuz için tebrik ederim.
Thh ye başvurmanızı öneririm yerden yere atmışlar kutuyu.
 

emin:)

Müdavim
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
1,753
Reaksiyon puanı
1,124
Puanları
113
Yaş
23
15.12.2020 tarihinde 5013811180223 gönderi kodu ile Yurtiçi Kargo ÇORUM şubesinden YOZGAT MERKEZ'de ikamet eden M. A. alıcısına, içerisinde 160 TL değerinde, ödemesi tarafıma yapılmış (bk. Dekont ve Letgo satış ilanı görseli) bir adet Spiderman adlı PlayStation 4 oyununu özenli bir şekilde, havalı poşet içerisinde ve sıkıca sararak (bk. poşetleme fotosu) alıcı ödemeli olarak gönderdim (bk. Tesellüm Fişi).

Alıcı, ertesi gün, 16.12.2020 tarihinde gönderiyi teslim almış ancak ürünün kargoda kırıldığını ve kullanılamaz hale geldiğini fark etmiş, aynı anda tutanak tutturmuş (bk. Tutanak) ve ürünün taşınma esnasında kırılmış olduğu böylece kayıt altına alınmıştır. Bu durum üzerine alıcı, Yozgat şube görevlisinin yanında tarafımı aramış ve durumu aktarmıştır. Hemen aynı anda görevli ile yaptığım görüşmede kargonun iade edileceği, ertesi gün Çorum şubeye ulaşacağı ve şubeyle görüşüp gerekli işlemleri oradan halletmem gerektiği bilgisi tarafıma aktarılmıştır.

Bunun üzerine 17.12.2020 tarihinde sabah 09.00'da Şubeye gittim ve Şube şefi eşliğinde bir tanzim dilekçesi doldurdum. Şube şefi bu dilekçenin bölge müdürlüğüne (Samsun) gönderileceğini ve yaklaşık bir hafta içerisinde sonuçla ilgili olarak tarafıma dönüş yapılacağını bildirdi. Ancak bir hafta içerisinde tarafıma herhangi bir dönüş olmadığı için ben de 24.12.2020 tarihinde, saat 15.57'de Samsun Bölge Müdürlüğü ile irtibata geçtim ve orada benim dilekçemi okuyup konuyla ilgilenen kişi ile telefonda görüştüm. Kendisi, dilekçemde herhangi bir ek bulunmadığı ve ürünün ikinci el olduğu için şubeye iade edildiğini belirtti (aktarılması gerektiği halde tarafıma hiçbir şekilde bilgi aktarılmamıştı). Ben de bunun üzerine alıcı tarafından yapılan ödemenin dekontunu (açıklamasında PS4 oyunu yazmaktadır) ve Letgo ekran görüntüsünü kendisine ulaştırdım. Kendisi bunların yeterli olacağını ve konuyla yeniden ilgileneceğini, kısa süre içerisinde sonuçlanacağını söyledi.

Ertesi sabah uyandığımda, telefonuma gelen mesajla şoke oldum (bk. Yurtiçi Kargo - Fatura Mesajı ekran görüntüsü). Bölge ile yaptığımız görüşmenin akşamında, saat 20.11'de, tarafıma taşımanın faturasının (alıcı ödemeli ücretinin) kesilmiş olduğunu gördüm (bk. Fatura). Bunun üzerine hemen Bölge Müdürlüğünü (daha önce görüştüğüm kişiyi) aradım ve faturayı kendisine ilettim. Faturanın tarafıma kesilmemesi gerektiğini, iptal edileceğini belirtti ancak aradan 4 gün geçmesine rağmen herhangi bir gelişme olmadı.

Tüm bunlar üzerine 29.1.2.2020 tarihinde saat 16.00'da hasarlı kargomu almak için şubeye gittim ancak kargomu hasarlı da olsa teslim almam için faturayı ödemem gerektiği tarafıma söylendi (ki, 4 gün önce Bölge Müdürlüğü tarafından faturanın iptal edileceği belirtilmişti). Bunun üzerine şube şefine Bölge Müdürlüğü ile görüştüğümü, faturanın iptal edileceğini aktardım. Ardından Şube şefi cep telefonundan Bölge Müdürlüğünü (benim daha önce görüştüğüm kişiyi) aradı ve bir görüşme yaptı. Ardından faturanın iptal edildiğini söyledi ancak hasarlı kargomu teslim etmedi, Bölge Müdürlüğüne ileteceğini belirtti.

Bunun üzerine, son durumu öğrenmek için ilerleyen günlerde birkaç defa Bölge Müdürlüğündeki ilgili kişi ile irtibata geçmeye çalıştım ancak kendisine hiçbir surette ulaşamadım. Sonuç olarak, yaklaşık 100 kilometre mesafeye, özel araçla 1 saatlik bir konuma, oldukça özenli bir şekilde paketlenerek gönderilen bir ürün taşıma esnasında kullanılamaz hale gelmiş, üstelik taşıma ücreti olan 22,61 TL de tarafıma fatura edilmiş, faturanın iptal edildiği söylense de tarafıma herhangi bir yazılı bilgilendirme yapılmamış ve en önemlisi, aradan haftalar geçmiş olmasına rağmen zararım hâlâ karşılanmamıştır. Hem şahsım hem de alıcı bu durumdan mağdurdur.

Açıkçası işin maddi tarafında değilim ancak burada sorumsuzluk, amiyane tabirle "insanın enayi yerine konulması" gibi durumlar dolayısıyla ve aldığım tüm önlemlere rağmen benim suçum olmayan bir konuda böylesine mağdur edilmem ve vaktimin (ç)alınması uygunsuz kalıyor.
Kargocu acıkmış olabilir.Günahına girmemek lazım. (!)
Şaka bir yana aynı durumu yaşadım Tüketici Haklarına başvurdum sipariş özetini ve ürünü istediler.Ardından ürün 2 gün sonra geldi.
 

_Zaur_

VİP üye
Katılım
17 Kasım 2017
Mesajlar
14,026
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
22,968
Puanları
113
Yaş
30
Ben hiçbir zaman görüşüp elden ürünü teslim etmezsem rahat olamam. Yani şehir dışına ürün satmam.

Almak istiyorsa bir alanda görüşmeliyim adamla. Kimseye güven yok bu zamanda.
 

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
İlk kargoya teslim ettiğinizde KARGO İÇERİĞİ: EVRAK olarak belirtilmiş sanırsam, bu dava açtığınız taktirde dikkate alınır ve sizin aleyhinizedir ve yine teslim ettiğinizde sigortalanmamış kargoların sorumluluğuna dair bi şey imzalatırlar, eğer onu da imzalamış iseniz boşuna dava açmış olursunuz kanımca... Ama şu da var ki eğer kargonuzu sizden kontrol ederek aldıklarını kamera kaydından tespit ettirebilirseniz dava çözülür, kargo suçlu çıkar, önemli kısımlar bunlar...
 

Isari

Asistan
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
139
Reaksiyon puanı
49
Puanları
28
Yaş
38
İlk kargoya teslim ettiğinizde KARGO İÇERİĞİ: EVRAK olarak belirtilmiş sanırsam, bu dava açtığınız taktirde dikkate alınır ve sizin aleyhinizedir ve yine teslim ettiğinizde sigortalanmamış kargoların sorumluluğuna dair bi şey imzalatırlar, eğer onu da imzalamış iseniz boşuna dava açmış olursunuz kanımca... Ama şu da var ki eğer kargonuzu sizden kontrol ederek aldıklarını kamera kaydından tespit ettirebilirseniz dava çözülür, kargo suçlu çıkar, önemli kısımlar bunlar...
Maalesef içeriğini söylememe rağmen görevli o şekilde girmiş. Benim hatam değil kesinlikle... Ben kargo tesliminde herhangi bir şey de imzalamadım. Paketin içini açmadılar, sadece sordular ne var diye ben de söyledim o kadar.
 

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
Maalesef içeriğini söylememe rağmen görevli o şekilde girmiş. Benim hatam değil kesinlikle... Ben kargo tesliminde herhangi bir şey de imzalamadım. Paketin içini açmadılar, sadece sordular ne var diye ben de söyledim o kadar.
Peki KIRILIR etiketi yapıştırmalarını istediniz mi kargoyu teslim ederken?
 

Isari

Asistan
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
139
Reaksiyon puanı
49
Puanları
28
Yaş
38
Peki KIRILIR etiketi yapıştırmalarını istediniz mi kargoyu teslim ederken?
Ben son derece iyi bir şekilde paketlediğim için ve defalarca daha önce gönderip sorun yaşamadığım için hiç istemedim.
 

The Medic

Profesör
Katılım
5 Mayıs 2020
Mesajlar
1,022
Reaksiyon puanı
1,285
Puanları
113
benden sana bi tavsiye,bu iş hallolduktan sonra fiziksel değil dijital oyun al
 

Isari

Asistan
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
139
Reaksiyon puanı
49
Puanları
28
Yaş
38
Az önce aradılar Yurtiçi Kargo'dan. Sürecimin hâlâ devam ettiğini söylediler. Bunların bir şey yapacağı yok. Ben en iyisi THH'den başlayayım oradan bir sonuç alamazsam bir üst mahkeme ile yoluma devam edeceğim.
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Az önce aradılar Yurtiçi Kargo'dan. Sürecimin hâlâ devam ettiğini söylediler. Bunların bir şey yapacağı yok. Ben en iyisi THH'den başlayayım oradan bir sonuç alamazsam bir üst mahkeme ile yoluma devam edeceğim.
Ben olsam beklerdim açıkçası.
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Bir sonuç alacağımı düşünmüyorum açıkçası...
Ben de. THH ye başvurunca bir ücret ödenmiyor galiba. THH iolur ama normal dava için değmez bence. Edeceğiniz masraf cd den katlarca fazla olur.
 
Üst