Yök'ün katsayı formülü

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Darknes$

Rektör
Emektar
Katılım
13 Haziran 2008
Mesajlar
17,951
Reaksiyon puanı
351
Puanları
3,263
Katsayı 0.13 ve 0.15 olarak belirlendi.

YÖK Genel Kurulu, üniversite giriş sınavında adayın kendi alanında bir programı tercih etmesi halinde Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı'nın 0.15, alanı dışında bir programı tercih etmesi halinde 0.13 katsayı ile çarpılmasını kararlaştırdı.

AYRINTILAR GELİYOR

http://www.haberturk.com/haber.asp?id=194323&cat=110&dt=2009/12/17
 

spybot

Guru
Emektar
Katılım
1 Kasım 2008
Mesajlar
47,205
Reaksiyon puanı
630
Puanları
7,293
Yargı bunada el koyar..:)
 

tolgacakiroglu

Asistan
Katılım
16 Nisan 2009
Mesajlar
312
Reaksiyon puanı
3
Puanları
0
YOK, katsayilari Turkiyenin onunu kesecek, ogrencilerin ve ulkenin ilerlemesini engelleyecek sekilde ayarlarsa yargi hemen kosarak gidip kabul eder zaten. O yargidaki herifleri oradan cikartmadikca da daha cok beklenecek gibi.
 

Darknes$

Rektör
Emektar
Katılım
13 Haziran 2008
Mesajlar
17,951
Reaksiyon puanı
351
Puanları
3,263
Kesinlikle ayni fikirdeyim.Bu ülkede ne zaman imam hatip ve meslek liseliler için hayırlı bişiy olmuşki şimdi olsun.

Yahu ben meslek lisesine gidiyorum Meslek dersleri görüyorum
Normal liselere gidenler ise Mat. Fen. Türkçe. Sosyal dersleri görüyorlar
Ve aradaki fark sadece 0,02Benim bölümü tercih eden adam daha rahat girmezmi meslek liselerine göre


Ayrıca 2 yıllıklara geçiş nasıl olucak?
 

Ketumm

Doçent
Katılım
18 Ekim 2009
Mesajlar
769
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
yav danıştay ne diye herşeye maydanoz oluyo :@
 

Darknes$

Rektör
Emektar
Katılım
13 Haziran 2008
Mesajlar
17,951
Reaksiyon puanı
351
Puanları
3,263
İşte YÖK’ün beklenen kararı...

Beklenen katsayı açıklaması YÖK Başkanı Yusuf Ziya Özcan tarafından yapıldı.

YÖK Genel Kurulu, üniversiteye giriş sınavında adaylara “farklı katsayı” uygulanmasını kararlaştırdı. Bu çerçevede adayların, puanları hesaplanırken kendi alanıyla ilgili program tercihinde Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları (AOBP) 0.15, alan dışı tercihte 0.13 ile çarpılacak.

Üniversiteye giriş için yapılacak birinci ve ikinci aşama sınavlarında Türkiye genelinde ilk bine giren adaylara lise türü gözetilmeksizin yüksek olan katsayı (0.15) uygulanacak.

YÖK Genel Kurulu'nun bugünkü toplantısının ardından alınan kararları, YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan açıkladı. Özcan, açıklamasında şunları kaydetti:
“YÖK Genel Kurulu'nun 21 Temmuz 2009 tarihinde aldığı karardaki 3,4 ve 5. maddeleri hakkında Danıştay 8. Dairesi tarafından yürütmenin durdurulması kararı verilmesi üzerine ortaya çıkan hukuki boşluğun doldurulması zorunluluğu karşısında herhangi bir karışıklık olmaması için 3,4 ve 5. maddeler kaldırılmıştır. Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) puanlarıyla yerleştirme yapılan programlar ile Lisans Yerleştirme Programı (LYS) puanları esas alınarak, yerleştirme yapılan programlarda ilgili AOBP adayın kendi alanında bir programı tercih etmesi halinde 0.15, alanı dışında tercih yapması halinde 0.13 ile çarpılır. Ortaya çıkan sayının sınav sonucuna eklenmesi suretiyle bu aşamadaki yerleştirmeye esas olacak puan belirlenir.

Adaylardan öğretmen lisesi ve meslek lisesi mezunu olanların sınavsız kayıt hakkı olanlar dışında kendi alanlarındaki programları tercih etmeleri halinde ilgili AOBP'lerinin 0.05 ile çarpımı sonucunda bulunan puan, diğer puanlarına ayrıca eklenir.

Meslek Yüksekokullarının sınavsız geçişten boş kalan kontenjanlarına, açıköğretim programlarına ve meslek liselerinin devamı niteliğindeki lisans programlarına YGS puanları esas alınarak yerleştirme yapılır.

Sınavsız geçiş dışındaki önlisans ve açıköğretim programlarını tercih edebilmek için en az 140 YGS puanı gerekir. YGS puan türlerinden en az birinden 180 puan alan adaylar, LYS sınavlarından istediklerine girme hakkı kazanırlar. Lisans programlarını tercih edebilmek için ilgili puan türünde en az 180 puan almak gerekir.

YGS ile LYS sonucu oluşan her puan türünde Türkiye genelinde ilk bin kişi arasına giren adayların yerleştirme puanı hesaplanırken AOBP'lerinde tercih edeceği bütün programlar için alan içi katsayı değeri (0.15) kullanılır.”

"DANIŞTAY KARARI VE ANAYASAMIZIN 13. MADDESİ ESAS ALINMIŞTIR"

YÖK Başkanı Prof. Dr. Yusuf Ziya Özcan, katsayı farkı belirlenirken Danıştay kararında belirtilen “yönlendirme” ve Anayasa'nın 13. maddesinde belirtilen “ölçülülük” ilkelerinin esas alındığını söyledi.

Özcan, YÖK Genel Kurulu toplantısının ardından yaptığı açıklamada, 1998 yılında üniversiteye giriş sisteminde esaslı bir değişikliğe gidildiğini anımsatarak, “1999 yılına kadar ortaöğretim müfredatının tamamına dayalı bilgi ölçmeye yönelik bir sınav sistemi uygulanıyorken, bu değişiklikle sınav sistemi ilköğretimin tamamı ile ortaöğretim kurumlarının birinci sınıflarında okutulan ortak derslerden edinilen bilgiye dayalı bir yetenek sınavına dönüştürülmüştür” dedi.

Ortaöğretimin diğer sınıflarında okutulan derslerdeki başarının ve ortaöğretimdeki alanlardan yükseköğretime yönlendirmenin ise katsayı uygulamasıyla sağlanmaya çalışıldığını anlatan Özcan, “Ancak bu uygulama öğrencilerin yetenek sınavına odaklanmasına yol açmış ve ortaöğretimin diğer sınıflarındaki derslere ilgiyi azaltmıştır. Bu durum da öğrencilerin yükseköğretime daha az donanımla gelmeleri sonucu doğurmuştur” diye konuştu.

Bu olumsuzlukları gidermek amacıyla 2005 yılında yetenek sınavının yanında ortaöğretim müfredatının tüm derslerinde verilen bilgiyi ölçmeyi amaçlayan yeni bir sınav sistemine geçildiğini dile getiren Özcan, 2009 yılında ise bu sistemin daha da geliştirildiğini ve sınavın iki aşamalı hale getirildiğini anlattı.

Bilgi ölçmeyi amaçlayan bu sistemde her bir alana ilişkin soru sayılarının artırıldığını belirten Özcan, farklı puan türleri oluşturularak, öğrencilerin belirli alanlara yönlendirilmelerinin ve daha donanımlı olarak yükseköğretim programlarına yerleştirilmelerinin amaçlandığını kaydetti.

Özcan, 1999-2008 döneminde uygulanan sınav sistemlerinde “adayların ortaöğretimden kazandığı alan bilgileriyle tam örtüşmeyen, aynı puan türü içinde değerlendirilen ama farklı yeterlilikler gerektiren programlara yerleştirme yapıldığını” söyleyerek, “Artık 2010 yılında uygulanacak olan yeni sistem ile her programın gereksinim duyduğu yeterlilikler esas alınmıştır. Böylece yeni yerleştirme sistemiyle öğrenciler doğal olarak, ortaöğretimdeki alan ve kazanımları doğrultusunda yükseköğretim programlarına yerleşme imkanına kavuşmuşlardır” dedi.

Yükseköğretime giriş sınav sisteminde 1999-2009 döneminde ortaya çıkan bu gelişmelerin 1998 yılında alınan kararla oluşturulan katsayı sisteminin 2010 yılı itibarıyla uygulanmasını imkansız hale getirdiğini ifade eden Özcan, YÖK'ün 21 Temmuz 2009 tarihindeki 1266 sayılı kararının bu gerekçeyle alındığını söyledi.

Özcan, Danıştay'ın, söz konusu kararın katsayıya ilişkin düzenlemelerinin yürütmesini durdurduğunu hatırlatarak, Danıştay kararı nedeniyle oluşan hukuki boşluğu gidermek amacıyla yeni bir karar alınması gereğinin ortaya çıktığına dikkati çekti.

Yeni düzenleme yapılırken, yargı kararının gerekçelerinin irdelendiğini belirten Özcan, Anayasa'nın 2, 5, 12, 13 ve 42. maddelerinin, 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun ilgili hükümleriyle yükseköğretime giriş sınav sistemindeki gelişmelerin bir bütün halinde ve karşılaştırmalı olarak değerlendirildiğini vurguladı.

Özcan, şöyle devam etti:
“Bu doğrultuda her ne kadar iki aşamalı yeni sınav sisteminde sınav soruları ve puan türleri yoluyla yönlendirme yapılıyor ise de Danıştay kararı uyarınca, bu yönlendirmenin farklı katsayı uygulamasıyla desteklenmesi yoluna gidilmiştir. Katsayı farkı belirlenirken, Danıştay kararında belirtilen 'yönlendirme' ve Anayasamızın 13. maddesinde belirtilen 'ölçülülük' ilkesi esas alınmıştır. Nitekim Anayasa'nın 13. maddesinde ortaya konulan ölçülülük ilkesi esas olarak bireyin temel haklarını devlete karşı korumayı amaçlamaktadır. Bu çerçevede yönlendirme amacıyla getirilen sınırlama, hiçbir zaman bireyin yükseköğretim hakkını ortadan kaldırmamalı. Sadece istediği takdirde beklenebilecek makul seviyede bir gayretle bu sınırlamayı aşabilmesine imkan vermelidir. Tersine bir uygulama hem yönlendirme hem de ölçülülük ilkesinin amaçladığı sınırları aşan, bireyi katlamayacağı bir sorumluluk altına sokarak, Anayasa'nın beşinci maddesinde güvence altına alınan bireyin maddi ve manevi varlığının gelişmesini engelleyecek bir niteliğe dönüşebilecektir. Bu temel ilke ve yaklaşım, farklı katsayıların belirlenmesinde ölçüt olarak alınmıştır.”

"SEMBOLİK DEĞİL"

YÖK yetkilileri, 0.15 ve 0.13 olarak belirlenen kat sayılar arasındaki farkın “sembolik” olmadığını bildirdi.
YÖK yetkilileri, YÖK Genel Kurulu Toplantısı'nda, adayların kendi alanlarıyla ilgili bir yüksek öğretim programını tercih etmeleri halinde Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanlarının (AÖBP) 0.15, kendi alanları dışında bir yüksek öğretim programını tercih etmeleri halinde ise 0.13 ile çarpılacağı yönünde karar alındığına işaret etti.

Bu iki katsayı arasındaki farkın “sembolik” olmadığını söyleyen yetkililer, farkın ortalama 10 puana denk geldiğini kaydetti. Yetkililer, bu 10 puanın da ortalama 8 soru çözülerek alınabileceğini ifade etti.

Öte yandan, bugün gerçekleştirilen YÖK Genel Kurulu Toplantısı sürerken Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Başkanı Prof. Dr. Ünal Yarımağan da YÖK'e geldi.

Yarımağan, toplantının ardındın YÖK'ten ayrılırken gazetecilerin soruları üzerine, toplantıya katılmadığını ancak teknik bazı konularda kendisine görüş sorduklarını kaydetti.

Ünal Yarımağan, gazetecilerin “Alınan kararlardan memnun musunuz?” sorusuna, “memnunum” karşılığını verdi.
Yarımağan, sınav takviminin de daha önce planlandığı şekilde uygulanacağını, herhangi bir değişiklik olmayacağını bildirdi.

http://haber.ok.net/iste-yokun-beklenen-karari/
 

cemolokko

Asistan
Katılım
25 Kasım 2009
Mesajlar
118
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
piyon işbaşında iken tüm planlar yapılmıştır tabiki üstten...Hayırlısı olur umarım ne diyelim...
Buarada ben eşit ağırlık mezunuyum şimdi mühendisliklere başvurabilcekmiyim puanım çok kesilmeden?
 

LaWa

Profesör
Katılım
22 Şubat 2009
Mesajlar
3,119
Reaksiyon puanı
47
Puanları
228
Bir garip ülkeyiz,madem böyle olacaktı ne gerek vardı o kadar tantanaya.
Danıştayın verdiği karararın art niyetli olmadığına inanan kaç kişi var?
Ama bence sorun çözülmüş gibi durulmuyor.
 

The Dark Knight

Profesör
Katılım
10 Eylül 2009
Mesajlar
3,914
Reaksiyon puanı
77
Puanları
0
Yeterli kapasitede bilgiye sahip öğretim üyelerimiz yok, üniversitelerin sayısı az demenin daha uzun yolunu yapıyorlar. Zaten hocalar ilkokul öğretmeni gibi herkesi bir şekilde geçirmese, yeteneği olmayan öğrenciler bölümlerinde bir yıldan fazla okuyamazlar kendileri kaçar.
 

yavuz_4106

Dekan
Katılım
17 Aralık 2008
Mesajlar
6,118
Reaksiyon puanı
51
Puanları
228
Demek benim puan 0.15 ile çarpılacak.Hadi hayırlısı:D
 

ALMİ

Profesör
Katılım
9 Eylül 2009
Mesajlar
3,354
Reaksiyon puanı
60
Puanları
0
Meslek ve İmam Hatip Liselerine kat sayı uygulamaları doğru çünkü o liselerden mezun olanlar işe girme imkanına sahip olabir fakat daha yüksek olan Anadolu Liselerinde bu durum söz konusu değil bu nedenle kat sayı normal
 

tarumoloji

Profesör
Katılım
12 Mayıs 2009
Mesajlar
1,255
Reaksiyon puanı
44
Puanları
228
Bu formül tutmadı arkadaşlar; buğün Abbas Güçlü HaberTürkte bir proğramda konuştu bu bir çözüm değil yine dava açılabilir ve danıştay yine aynı kararı verir dedi.
 

The Dark Knight

Profesör
Katılım
10 Eylül 2009
Mesajlar
3,914
Reaksiyon puanı
77
Puanları
0
Meslek ve İmam Hatip Liselerine kat sayı uygulamaları doğru çünkü o liselerden mezun olanlar işe girme imkanına sahip olabir fakat daha yüksek olan Anadolu Liselerinde bu durum söz konusu değil bu nedenle kat sayı normal

Meslek Lisesiyle İmam Hatip aynı şey değil. Hepsini tek bir kefeye koymaları saçma, Turizm Meslek'de var, Motor Meslek'de, İletişim Meslek'de. Birisinde adam radyo televizyon okuyor, gazetecilik okuyor. İş bulma imkanı olabilir, ancak iş hayatında herşey bu kadar basit değil. Fiziki bir iş yapan birisi için böyle bir dayatma getirirsin, zaten adamın kapasitesi bu kadarmış ara eleman olsun diye. Ancak Televizyonda ve gazatecilikte ara eleman diye bir şey mi var ki? Adamı sen 4 sene bir sürü, ders okut, basın tarihi okut, bir sürü ilgili ders göster yabancı dil ver, tüm cefasını çeksin bu işin. Sonra birisi sırf süper lise diye, üniversitede bu bölüme girip hiç zorluk çekmeden teorik bilgilerle mezun olup yönetici olsun :)

Bundan sonrası için yorumlarım siyasete girer o da uygun olmaz. Ancak YÖK unutuyor galiba meslek lisesi yelpazesi ne kadar geniş. Zaten halk unutmuş, meslek lisesi diyince ameleyim demekle aynı şey oluyor. Ancak 2 senelik yüksek okulla aynı dersleri veren meslek liseleri varken, aynı adama sen herşeyi iki kere okuturuyorsun. 7 sene okuyor sonuçta, ne kazanıyor sektörde bir sürü engel
 

OnLT

Dekan
Katılım
22 Ocak 2008
Mesajlar
8,427
Reaksiyon puanı
149
Puanları
1,243
180242696k.jpg

:D
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst