Edirneli
Profesör
- Katılım
- 20 Mart 2011
- Mesajlar
- 2,745
- Reaksiyon puanı
- 15
- Puanları
- 38
Chevrolet gelmiş geçmiş en fütürist otomobili için geçmişten yararlandı. Tamamen yeni Corvette Stingray, 1963teki unutulmaz orijinal versiyonun ismini taşıyor.
Amerikan spor otomobilinin yedinci versiyonu bu yılki Detroit Otomobil Fuarı öncesi Detroitte gösterişli bir etkinlikle resmen tanıtıldı.
Yeni Corvette orijinal modelin New Yorkta tanıtıldığı tarihin 60. yıldönümünde tanıtıldı.
Corvette Stingrayin bu ismi hak etmek için çarpıcı bir görünüme sahip olması gerekiyordu, bu yüzden tasarımcılar karbon fiber motor kapağı ve çıkarılabilir tavan paneli içeren keskin hatlara sahip bir gövde yaratmışlar
Aracın Corvette olduğu ilk bakışta anlaşılsa da, diğer modellerle de benzer yanları olduğu göze çarpıyor önü rakibi SRT Viperı andırıyor, ayrıca bazı açılardan bakıldığında Nissan GT-Rye benzeyen öğeler de dikkat çekiyor.
Otomobilin alüminyum şasisi önceki Corvettee göre yüzde 57 daha sıkı ve 45 kg daha hafif.
Stingray standart olarak 450 beygir güç ve 610 Nm tork üreten 6,2 litrelik bir V8 ile geliyor ve 0dan 100 km/sye dört saniyede hızlanıyor. Bu haliyle yeni model, Corvettein gelmiş geçmiş en güçlü standart versiyonu
Aracın yakıt tüketimi değerleri henüz açıklanmadı, fakat doğrudan enjeksiyon, değişken valf zamanlaması ve hafif gazda dört silindiri kapatabilme özelliği fazladan performansa rağmen daha az yakıt tüketeceği anlamına geliyor.
En yeni Porsche 911de olduğu gibi, vites düşürüldüğünde motor devrini küçük vitese göre ayarlayabilen yedi vitesli düz şanzıman, ya da altı vitesli otomatik şanzıman seçilebiliyor.
Ayarlanabilen amortisörler ve beş sürüş modu otomobilin mevcut Corvettee göre çok daha geniş kapsamlı bir karakter sunmasını (yarış odaklı otomobilden, rahat GT otomobiline kadar) sağlayacaktır.
Yol tutuşunun da önemli ölçüde iyileştiği söyleniyor. Mühendisler 50/50 ağırlık dengesi sayesinde şu ana kadarki en iyi sürüş sunan Corvette olduğunu vurguluyor.
Corvettein baş mühendisi Tadge Juechter şöyle dedi: 2014 Corvette en iyi hızlanmayı, en iyi viraj tutuşunu, en büyük pist kabiliyetini, en iyi fren performansını ve muhtemelen en iyi yakıt ekonomisini sunan standart Corvette olacak.
Eğlence faktörünü daha da arttırmak isteyenler için, pist kullanımına yönelik Z51 Performans Paketi de seçenek olarak sunulacak.
Bu paket elektronik kilitli diferansiyel, kuru karterli yağlama sistemi ve dengeyi arttıran bir aerodinamik paketi sunuyor.
Corvette iç kısımda da çıtayı yükseğe çekmiş. İçeride karbon fiberin, alüminyumun ve elde dikilmiş derinin bir karışımı, ayrıca yeni koltuklar ve sürücü için sekiz inçlik bir bilgi-eğlence ekranı bulunuyor.
Fiyatlar henüz açıklanmadı, ama yeni otomobilin bu yılın üçüncü çeyreğinde satışa sunulması bekleniyor. Araç her zaman olduğu gibi Kentuckynin Bowling Green kentinde üretilecek.
Kaynak