Yeni bir işletim sistemi yapmak için neler yapılmalı?

Bu konuyu okuyanlar

S

SDN Okuru

SDN Okuru
arkadaşlar hortlatmak gibi olmasında... arkadaş belki basit bir işletim sistemiyle hackerlık peşinde ? illaki satmak zorunda değil ve kullanımını yaygınlaştırmak gibi bi derdi olmayabilir.

ben burda başka bi soruyla konuyu desteklemek istiyorum.. normalde c++ c# konusunda bişeyler anlamış vede bir miktar kullananabilmiş olmama ramen aklımı kurcalayan bir kaç sorum olucak...?

bazı driverlar ve bazı programlar çok değişik çalışıyor... mesela bi u torrent yada bir ares programı normal visual studio ile yapılabilirmiydi... yada her gördüğümüz driver veya program yapılabilir mi ??

eğer öyle değilse nasıl yapıyorlar? bir arkadaş kodları linuxte yazıp daha sonra windowta uygulamaya dönüştürüyorum demişti birisi erişip yaptıklarını çalmasın diye ne demek istedi ? yani illaki bir takım windowsun kurduğu kurallar komutları kullanmak zorundamıyız

özellikle şunu sormak istiyorum ; visual studio ya bağlı kalmadan yani işletim sistemi yapımının başlarındayız ve ekrana görüntü aktarmak ve bilgisayarların parçalarını bilgisayarların kullanabilceği hale getirebilmek için nerden başlamak gerekiyo... yani 5v elektirik geldimi 1 gelmedimi 0 anlamına geliyormuş olayın kökünde ben bu elektiriği kullanarak farklı anlamlar yükleyerek işletim sistemine nasıl giriş yaparım... lütfen programcılık konusunda ermiş arkadaşlar bir iki aydınlatırsa çok sevinirim ??
 

serlan_bekes

Öğrenci
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
Merhabalar,
Arkadaşlar yeni bir işletim sistemi için neler yapılmalıdır? (örneğin; android, iOS vb.)
Bu projemin bir aşaması alında ilerleyen dönem çalışmaları. Beni küçümseyen yapamassın diyen arkadaşlara: "Hiç bir şey imkansız değildir diyorum.", destenleyen arkadaşlarada teşekkür ediyorum..

Saygılarımla
Halil ESEN

oncelikle yıllardır insanlara korsiko işletim sistemleri satan ve kuran bir insan olarak.sana tavsiyem bu kod bilen bazı programşlarda uzman arkadaşlar dogru soyluyor ancak sen yinede onları fazla dinleme derim..yapabilirsin. driver demişler yanı işletim sistemine ait olmayan sayısız driver kurmak zorunda kaldım calıştı..turkiye bazlı işletim sistemi yapacaksan bizim insanlarımızın en temel sorunu driver yuklemek..onun cozumu nedir.nasılki bir firma progrmamını hibrit yapıyor multiluange yapıyorsa sende aynı yapıyı kullanabilirsin...ben sana bir gunde tum driverları goren win 98 yapıyım ortalama 20 dvdlilk bir isletim sistemi olur..bir hafta ugrasıp 7ziple skıştıtırsan 600mb yapabilirsin...kulanıcıların rahatsız oldugu konuları ben biliyorum hic biri bu konuda yazılmamış...kendim yazılım dillerine hakim degilim ama iş icabı cesitli uygulamalar vasıtasıyla cestli programlarda oynama yaptım..hic zor degil.win 8.1 nasıl driverları goruyorsa sende onları sisteme entegre edeceksin bitti..entegre etmediklerinide internetten ara diyeceksin..bunun icicn sistemine diver pack gibi bir program yapıp etntegre etmen yeter..windows yada linux estettik degil..macos unda uygulama kurma mantıgı insanlara itici geliyor...uzman degilim ama iki tane programla bu sorunlara cozum olabilirsin..
pardus neden tutmadı.. bu forumda sana yapamazsın dyerek bilgilerine guvenen arkadaşlar gibi insanlar geliştirdi.kodlara asık oldular..temel amacları eksiksiz kodlar yazmaktı...oyle bir işletim sistemi olmadıgı gibi acıgı olmayan site bile yok...şuan bile windowsun bir kaç dengesizligi aklıma geldiii..halada o dengesizlikler bitirilemedi...vista diye bir işletim sistemi sattı dunyada...sen hic bir işe yaramayan bi sistem yap microsoft yaz yine satar...işletim sistemlerinin suan kullanmaya basladıkları uygulamalar gelecekteki yapacaklarının işaretidir.ben sana diyim ilerde sesli konut yaygın olacak..yuze yuz kesin...tum ekranlar dokunmatik olacak....tabletler bi sekilde windows programları kullanmaya baslıyacak laptoplar bitecek.kimse almyor artık...cok onemli meselede sudurki..insanlar artık işletim sistemlerini photoshop kurmak icin almıyor.eglence icerikli oyun icerikli uyglamalar on planda.windows bilmem ne sever varmıs enterprise zelligi varmış.kulnıcının umrunda degil omruboyuncada o uygulamayı kullanmaz.ama burdaki yorum yazan arkadaslar o kafadalar..salla.sana soyliyim turkiye kulanıcısın hassas oldugu konular.msa ustune harika bi rsm koyacaksın.ekra gezebilir mesele android gibi.uygşamalar simgeler degişik duracak onemli olduklarını hisetirecek...tek tavsiyemde surudki sakın androidi ne ormek al ne karden al ne baska bişi bi boka yaramıyor.sadece kodlarını çal kendin kullan...yapailirsin evet.istersen yaparsın.illaki visual basik c flan bilmenede gerek yok..onlar eskide kaldı gerekli ama hayati degil.buyrun delphinin 2014 yılında ıkardıgı rad studyo artık bu işlede o klasik yontemlerin bitiginin kanıtıdır.
 

goodtornado

Profesör
Katılım
6 Tem 2012
Mesajlar
1,546
Reaksiyon puanı
4
Puanları
0
oncelikle yıllardır insanlara korsiko işletim sistemleri satan ve kuran bir insan olarak.sana tavsiyem bu kod bilen bazı programşlarda uzman arkadaşlar dogru soyluyor ancak sen yinede onları fazla dinleme derim..yapabilirsin. driver demişler yanı işletim sistemine ait olmayan sayısız driver kurmak zorunda kaldım calıştı..turkiye bazlı işletim sistemi yapacaksan bizim insanlarımızın en temel sorunu driver yuklemek..onun cozumu nedir.nasılki bir firma progrmamını hibrit yapıyor multiluange yapıyorsa sende aynı yapıyı kullanabilirsin...ben sana bir gunde tum driverları goren win 98 yapıyım ortalama 20 dvdlilk bir isletim sistemi olur..bir hafta ugrasıp 7ziple skıştıtırsan 600mb yapabilirsin...kulanıcıların rahatsız oldugu konuları ben biliyorum hic biri bu konuda yazılmamış...kendim yazılım dillerine hakim degilim ama iş icabı cesitli uygulamalar vasıtasıyla cestli programlarda oynama yaptım..hic zor degil.win 8.1 nasıl driverları goruyorsa sende onları sisteme entegre edeceksin bitti..entegre etmediklerinide internetten ara diyeceksin..bunun icicn sistemine diver pack gibi bir program yapıp etntegre etmen yeter..windows yada linux estettik degil..macos unda uygulama kurma mantıgı insanlara itici geliyor...uzman degilim ama iki tane programla bu sorunlara cozum olabilirsin..
pardus neden tutmadı.. bu forumda sana yapamazsın dyerek bilgilerine guvenen arkadaşlar gibi insanlar geliştirdi.kodlara asık oldular..temel amacları eksiksiz kodlar yazmaktı...oyle bir işletim sistemi olmadıgı gibi acıgı olmayan site bile yok...şuan bile windowsun bir kaç dengesizligi aklıma geldiii..halada o dengesizlikler bitirilemedi...vista diye bir işletim sistemi sattı dunyada...sen hic bir işe yaramayan bi sistem yap microsoft yaz yine satar...işletim sistemlerinin suan kullanmaya basladıkları uygulamalar gelecekteki yapacaklarının işaretidir.ben sana diyim ilerde sesli konut yaygın olacak..yuze yuz kesin...tum ekranlar dokunmatik olacak....tabletler bi sekilde windows programları kullanmaya baslıyacak laptoplar bitecek.kimse almyor artık...cok onemli meselede sudurki..insanlar artık işletim sistemlerini photoshop kurmak icin almıyor.eglence icerikli oyun icerikli uyglamalar on planda.windows bilmem ne sever varmıs enterprise zelligi varmış.kulnıcının umrunda degil omruboyuncada o uygulamayı kullanmaz.ama burdaki yorum yazan arkadaslar o kafadalar..salla.sana soyliyim turkiye kulanıcısın hassas oldugu konular.msa ustune harika bi rsm koyacaksın.ekra gezebilir mesele android gibi.uygşamalar simgeler degişik duracak onemli olduklarını hisetirecek...tek tavsiyemde surudki sakın androidi ne ormek al ne karden al ne baska bişi bi boka yaramıyor.sadece kodlarını çal kendin kullan...yapailirsin evet.istersen yaparsın.illaki visual basik c flan bilmenede gerek yok..onlar eskide kaldı gerekli ama hayati degil.buyrun delphinin 2014 yılında ıkardıgı rad studyo artık bu işlede o klasik yontemlerin bitiginin kanıtıdır.
Nvidia driver kodlarini Linux'a acmiyor. Bu sorun cozulebilir mi? Kodlarini calabilir misin ?

4a4459c4ecf63bfc81f2541e6f834a8f.jpg
 

serlan_bekes

Öğrenci
Katılım
17 Ağu 2014
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
nvidia driverları olamayan mac kullandım ekiden gayette iyi calışıyordu..ayrıca driver dedigin olaya. bir donanımın calışma prensiplerini belirleyen yazılım diyelim.. firma bu yazılımı windows icin cıkamıs diyelim..senin yapacagın işletim sisteminde calışmayacagının garantisi varmı..calışacagının garantisini veriyim..sayısız ekran kartı markası var ama tum ekrankatları ya atiin yada nvidianın driverlarıyla destekleniyor yanılıyormuyum...işte sende işletim sistemini yazarken..windowstanda calışma prensipleri çalabilirsin...yada buna hicte gerek yok.kendi işletim sistemini aldatarak calışmasını saglayabilirsin...diyelim bir isletim sistemi kurdun nvidia driveri yok olmazya oldu diyelim. o işletim sitemine kurdugun sanal pc ye windows kurup nvidia driveri kurabiliyorsun dimi...ios flash problemini nasıl aştı inceleyelim...converter koydular hızlıca calıyor kulanıcın haberi bile yok...sadece bu converter fikriyle bile driverları igdiş edebilirsin.hic olmadı...indir nvidia driverını windows icin olanı ac kodlarıyla oyna yapacasın sisteme uyumlu hale getir...kendi sitenden yuklet

- - - Mesaj Güncellendi - - -

sizin bildiklerinizi ben bilsem ..microsoftun anasını....bilgatesin babasını....yazılımda fizik kuralları yok..her sey yapılabilir.kuralları bile hicesayılabilir..yanılıyormuyum.amacsız bir uyguşamadan baska amaca fayda saglanabilir.gecen nette gordum adam tv ye bişi baslamıs bilgisayar yapmıs ya..demeki olur..olabilir...
 
P

Pikachualp

SDN Okuru
Arkadaslar ben yardimci olabilirim html ve php dili biliyorum yani htmli rahatda php biraz zor
 
Son düzenleyen moderatör:

Batuhan Asi

Asistan
Katılım
29 Mar 2016
Mesajlar
137
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
Yaş
20
İlk önce bi pc oyunu yap, sonra işletim sistemi yaparsın. Kolay değil arkadaşlar.bizde arkadaşlarla cellallenip oyun yapmaya kalkıştık daha yarısında bile değiliz. O yüzden kendinizden o kadar emin olmayın!
 

halil007

Doçent
Katılım
8 Ağu 2012
Mesajlar
512
Reaksiyon puanı
124
Puanları
43
Arkadaşlar hepinize çok çok teşekkürler verdiğiniz aklı alıcı cevaplar için. Ben bu konuyu açtığımda lise başındaydım. Şimdi üni. Sizin verdiğiniz cevaplarla bir video hazırladım. Umarım beğenirsiniz.

Video:
İyi günler.
 

isyankar42

Profesör
Katılım
8 Kas 2015
Mesajlar
2,755
Reaksiyon puanı
784
Puanları
113
Arkadaşlar hepinize çok çok teşekkürler verdiğiniz aklı alıcı cevaplar için. Ben bu konuyu açtığımda lise başındaydım. Şimdi üni. Sizin verdiğiniz cevaplarla bir video hazırladım. Umarım beğenirsiniz.

Video:
İyi günler.
Yazılım/bilgisayar mı okuyorsun kardeş eğer yazılım/bilgisayar okuyorsan kernel yapmayı bi daha düşüneceğini sanmam:D

001111010101011010010101010111111000 =kernel:)
 

_FAUST_

Dekan
Katılım
17 Haz 2016
Mesajlar
6,439
Reaksiyon puanı
1,601
Puanları
113
Yaş
26
Ben de bu fikre kapıldım fakat çok meşakatli olduğunu öğrenince vazgeçtim Visual Studio var bana arkadaş önerdi ve çok az gösterdi dedi en basit yazılım ile ama o da öyle kolay değil,kb içini kararttım ama kb.;)
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şub 2014
Mesajlar
7,346
Reaksiyon puanı
2,953
Puanları
113
Hayal kurmak güzeldir. istediğin zaman vazgeçebiliyorsun. İstediğin gibi yönlendirebiliyorsun. İstediğin her şey gerçek oluyor. Bir tek, hayallerine dokunamıyorsun. O kadar kusuruda olsun artık.
 

isyankar42

Profesör
Katılım
8 Kas 2015
Mesajlar
2,755
Reaksiyon puanı
784
Puanları
113
Bilgiden önce yatırım şart.
Sıfırdan başlarsa feci matematik lazım mesela sen i harfini seçtin sen bu harfin kordinant noktalarını tek tek bildiriyırsun eğer şekilli falan bişise çemberin yarı çapını bildiriyorsun ben çok anlatamadım ama anlayın işte ciddi matematik gerekli
 

Apocalypse_

Profesör
Emektar
Katılım
19 Mar 2016
Mesajlar
2,931
Reaksiyon puanı
1,233
Puanları
113
Sıfırdan başlarsa feci matematik lazım mesela sen i harfini seçtin sen bu harfin kordinant noktalarını tek tek bildiriyırsun eğer şekilli falan bişise çemberin yarı çapını bildiriyorsun ben çok anlatamadım ama anlayın işte ciddi matematik gerekli
Anlıyorum seni ama herşeyden önce yatırım Laz'ım destekleyen Türk firmaları Laz'ım sponsor Laz'ım
 

eronis

Dekan
Emektar
Katılım
25 Mar 2016
Mesajlar
5,433
Reaksiyon puanı
4,392
Puanları
113
Yazılımdan çok anlamam ama teorik olarak anlatabilirim. Öncelikle bir çekirdek yazman gerek. Donanım ile arayüz arasında iletişimi sağlayacak bir katman arayüz. Misal Windows şu an NT kernel'i kullanıyor, Mac OS, IOS gibi Apple işletim sistemleri BSD Darwin kernel kullanıyor, GNU/Linux dağıtımları, Android gibi işletim sistemi Linux kernelini kullanıyor. Öncelikle çekirdek yazmalısın. Koskoca özgür yazılım vakfının bile bir kernel yazacak olması gerekseydi (Eğer linux kerneli var olmasaydı) 3 yıldan uzun sürerdi ve Linux var olmazdı. Android BSD tabanlı olurdu. Çünkü çok uzun zaman gerekirdi. Programları, ofis araçlarını, metin editörleri ve web tarayıcılarını vs saymadan.

Sani bir işletim sistemi yapman yerine özgür yazılıma katkıda bulunmaya, çevirilere yardım etmeye (Yabancı dilin varsa) yada bir programı yada hatayı gördüğünde bildirmeye ve varsa elinde çözümünü geliştiriciler ve toplulukla paylaşmaya teşvik ederim. Sıfırdan bir şey yapmak yerine var olanı destekle ki var olan mükemmelleşsin. Zamanla göreceksin ki yapmak istediğin şeyi diğer insanların yardımı ile oluşturuyorsun. Tek başına bir şey yapamazsın. Linus Torvalds bile tek başına Linux'u yapamazdı.
 

halil007

Doçent
Katılım
8 Ağu 2012
Mesajlar
512
Reaksiyon puanı
124
Puanları
43
Hah! İnsan küçükken ne hayaller kuruyor. Yapabilir miyim, nasıl olacak diye düşünmeden, hiç bilmeden her şeyi yapacağını sanıyor.
 

Allah'ın Kulu

Profesör
Katılım
25 Mar 2019
Mesajlar
4,223
Reaksiyon puanı
7,142
Puanları
113
Çok geç olsa da bile cevap veriyorum. Bunu herkes yapamayabilir ama bunu denemeden göremeyiz. İşletim sistemi sıfırdan yazmak biraz zor. Yani hobi için yazacaksan yazabilirsin ama önceden biraz bilgisayar çalışma prensibini ve bazı önemli programlama dillerini öğrenmen lazım. Yani assembly, C gibi. Bazı işletim sistemleri tamamen sıfırdan üretildi, işte örnekler:



Eğer hazırım diyorsan yavaş yavaş başla. Dilersen bir güzel ekip kur, hem daha kolay ve hem de hızlı gidersin. Onun dışında güzel İngilizce de öğrenmek daha iyi olur. Yabancı kaynaklar sana çok işe yarayacaktır. İşte bazı işe yarar yabancı kaynaklar:



Başarılar. ☺️
 

Baraean

Öğrenci
Katılım
3 Nis 2020
Mesajlar
17
Reaksiyon puanı
4
Puanları
3
Yaş
14
Benimde böyle bir projem var istersen beraber çalışabiliriz
 

rootibo

Öğrenci
Katılım
26 Eyl 2021
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
19
peki bir işletim sistemi yapabildinmi
Bende aynı hayali kuruyorum çünkü
Mesaj otomatik birleştirildi:

bende çok fazla hayal kuruyorum ama iyi bir eğitim almam lazım
 

Realhas the Great

Profesör
Cezalı
Katılım
3 Mar 2021
Mesajlar
4,722
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
7,625
Puanları
113
peki bir işletim sistemi yapabildinmi
Bende aynı hayali kuruyorum çünkü
Mesaj otomatik birleştirildi:

bende çok fazla hayal kuruyorum ama iyi bir eğitim almam lazım
Hah! İnsan küçükken ne hayaller kuruyor. Yapabilir miyim, nasıl olacak diye düşünmeden, hiç bilmeden her şeyi yapacağını sanıyor.
Bu mesajda yapamadığını belirtmiş.
 

Son mesajlar

Üst