Yazılım için hangi yazılım dilinden başlamalıyım?

Bu konuyu okuyanlar

frktsomr

Öğrenci
Katılım
28 Ağustos 2017
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Merhabalar

Sakarya Üniversitesi bilgisayar mühendisliği kazandım ve yazılım dili öğrenmeye başlamak istiyorum sizce hangi yazılım dilinden başlamalıyım visualbasic yada visualstudio bunlardan birini önerdiler bunların son sürümleri hakkında da sizden bilgi almak istiyorum
 

mirinkirin

Doçent
Katılım
4 Temmuz 2016
Mesajlar
708
Reaksiyon puanı
358
Puanları
63
Visualstudio diye bir programlama dili yok. Ders programında detay verilmemiş ama ikinci dönem nesneye yönelik programlama dersi olduğuna göre büyük ihtimâlle c++ veya java anlatırlar size ilk sene. 2 sınıf öğrencilerden hangi dili gösterdiklerini öğrenin.
C, C++, C#, Java, Python dillerinden birini öğretecekler büyük ihtimâlle, bu 5 dil de çok iyidir hepsi öğrenilebilir. Programlamaya yeni başlıyorsanız bir dil üzerinden gitmeniz daha iyi.
Bazı üniversitelerde ilk dönem c, ikinci dönem java, üçüncü dönem python, dördüncü dönem javascript anlatan ilginç(!) hocalar var, umarım okulunuzda böyle hocalar yoktur.
 

mirinkirin

Doçent
Katılım
4 Temmuz 2016
Mesajlar
708
Reaksiyon puanı
358
Puanları
63
Kendin araştırmakla başla.
Meselâ bunun gibi yerlerden başlayabilirsin: Research Associate in Computational Cardiovascular Science
Bilgisayar mühendisliği programlama ile sınırlı değil.
Bunun gibi yerlerden başlayabilirsin dediğiniz yer bir üniversite projesi, 1.sınıf öğrencisinin seviyesiyle hiç ilgisi yok, bilmem farkında mısınız ?
Hatta buradan başlasın, oldu olacak:)
Zaten siz bilgisayar mühendisi olmadığınız için, bilgisayar mühendisliği hakkında ahkâm kesmeniz çok yanlış...
 

Mustafa Deliktaş

Profesör
Emektar
Katılım
9 Ağustos 2015
Mesajlar
3,292
Reaksiyon puanı
2,239
Puanları
113
Geçen benzer bi konuda yine paylaşmıştım :)

hangi-programlama-dilini-ogrenmeliyim-infografik.png
 

arsenik

Rektör
Katılım
8 Ağustos 2009
Mesajlar
11,365
Reaksiyon puanı
242
Puanları
63
Bunun gibi yerlerden başlayabilirsin dediğiniz yer bir üniversite projesi, 1.sınıf öğrencisinin seviyesiyle hiç ilgisi yok, bilmem farkında mısınız ?
Hatta buradan başlasın, oldu olacak:)
Zaten siz bilgisayar mühendisi olmadığınız için, bilgisayar mühendisliği hakkında ahkâm kesmeniz çok yanlış...
Verdiğiniz linke baktım, detayını incelemedim lakin bir insan bir işi zorlanmadan yapabiliyorsa kendisini yeterince geliştiremiyor demektir.
Ben yeni üniversite öğrencisi arkadaşımıza şu konuya yoğunlaş demeyeceğim ancak sizin yorumunuz da bana kalırsa çok yanlış. Kişilere bir konunun mantığını gösterdikten sonra o konu ile ilişkili zorlayıcı örnekler ile kişileri zorlamalısınız ki gelişim gösterebilsin. Bir kişi kendisini sürekli geliştirme süreci içerisinde bulmak istiyorsa sürekli zorlanacağı çalışmalar yapmalı. Ayrıca bu olayın mühendislik öğrencisi olmakla alakası yok.

1. sınıf öğrencisi seviyesi ise bana sorarsanız çok saçma bir kavram. Yeri gelir 1. sınıf öğrencisi seviyesi belli bir proje için 4. sınıf seviyesinden daha ileri düzeyde olur. Üniversite, araştırma ve geliştirme adresi olması gerektiği için bu böyle olmalı. Ama bizde böyle bir olay yok zaten. Ver notu geçsin zihniyetinde vahim bir eğitim sektörü var.
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,711
Puanları
113
Mühendis olacak kişi önce araştırmayı öğrenmeli. Günümüzde de İnternet denen kavram bize bir bilgi denizi sunuyor.

Benim öğrencilik zamanımda ders kitapları ve çizgi roman kitaplarından başka kaynak yoktu. Her şeyi, bilen birini bulup, ondan öğrenmek zorunda kalıyorduk.

İşe başladığımda herkes bildiğini kendine saklıyordu. Müdürüm bile doğruyu göstereceğine, yanlışımı gördüğünde fırça atmakla işini götürmeye çalışırdı. O dönem anladımki, "Bilgi demek, güç demek oluyor".

Müfredat bir standart izler. Ama biz insanlar satndart değiliz. Hayat şartları eşit olsa dahi, hayatlarımız standart değil. Aynı ortamda yaşasak dahi bedenlerimiz bir değil. İlgi alanlarımız bir değil, kaderlerimiz bir değil.

Gerçek hayat ve okulda öğrendiklerimiz arasındaki fark, biz standart (kalıplaşmış örnekler) öğreniyoruz ama hayat değişken ve evdeki hesap hiç bir zaman çarşıda tutmuyor. Programlama da sadece döngüler, değerler, deüişkenler v.s değil. Onlar sadece bir temel. Gerçeğe uyarlanmak istendiğinde bir sürü sorun ile karşılaşılıyor. Çözümlere ise araştırarak ve deneyerek ulaşılıyor. Programlamada temel kurallar dışında bir sürü teknik var. Onların da bazıları Nesneye yönelimli programlamada standartlaştırılmış.

C, Basic, Pascal, Logo (veya türevleri) Üniversitelerde programlamanın temeli olarak (veya başlangıç dili olarak) öğretiliyorlar. Daha sonraları diğer yüksek seviyeli dillere geçiliyor. Burada amaç dili öğretmek değil, programlama tekniklerini öğretmek. Dil değişebilir, tercihler farklı olabilir. Amaç donanımın nasıl yönetildiğini öğretmek. İyi bir mühendisin ufku açık olmalı. Kendi yolunu kendi bulabilmeli.
 

mirinkirin

Doçent
Katılım
4 Temmuz 2016
Mesajlar
708
Reaksiyon puanı
358
Puanları
63
Verdiğiniz linke baktım, detayını incelemedim lakin bir insan bir işi zorlanmadan yapabiliyorsa kendisini yeterince geliştiremiyor demektir.
Ben yeni üniversite öğrencisi arkadaşımıza şu konuya yoğunlaş demeyeceğim ancak sizin yorumunuz da bana kalırsa çok yanlış. Kişilere bir konunun mantığını gösterdikten sonra o konu ile ilişkili zorlayıcı örnekler ile kişileri zorlamalısınız ki gelişim gösterebilsin. Bir kişi kendisini sürekli geliştirme süreci içerisinde bulmak istiyorsa sürekli zorlanacağı çalışmalar yapmalı. Ayrıca bu olayın mühendislik öğrencisi olmakla alakası yok.

1. sınıf öğrencisi seviyesi ise bana sorarsanız çok saçma bir kavram. Yeri gelir 1. sınıf öğrencisi seviyesi belli bir proje için 4. sınıf seviyesinden daha ileri düzeyde olur. Üniversite, araştırma ve geliştirme adresi olması gerektiği için bu böyle olmalı. Ama bizde böyle bir olay yok zaten. Ver notu geçsin zihniyetinde vahim bir eğitim sektörü var.
Eleştirdiğim linkteki şu yazıda ne diyor bir bakalım.
The work involves close international, multi-institutional and cross-disciplinary collaborations involving world-experts in clinical and experimental cardiac electrophysiology.
Sanırım şimdi neden bir seviye belirtme ihtiyacı duyduğumu anlamışsınızdır.
Zorlamak var, zorlamak var.
Sırf zorlayacağız diye 5.sınıf öğrencisine integral çözdürelim, lise öğrencisine soyut cebir dersi verelim. Böyle bir şey olabilir mi ?
Eğer o öğrencide potansiyel varsa zaten kendisi lisede soyut cebir öğrenebilir, ki ben örneklerini de gördüm.
Ama "yazılıma nereden başlayayım?" diye soran birine o linkteki projeyi atmak, gülünç.
 

kmurat

Dekan
Katılım
8 Şubat 2014
Mesajlar
8,488
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
3,711
Puanları
113
O link'te detay yok. Önce genel bilgi için araştırması gerektiğini anlatmak istedim ve orası da bir Ünversite web sayfası ve "Computer Enginering" başlığı altından o sayfa çıktı. Bir Astronot olmadan da uzay'ın boşluğunda oksijen bulunmadığını herkes bilebilir, buna genel bilgi denir. "Her yiğidin bir yoğurt yiyişi var" demiş atalarımız. Herkes farklı bir yerden başlayabilir. Aslında Oxford'da ne öğretiliyor onu araştırmak istemiştim. Orası bir örnektir, Ufku açık olan detaya bağlı kalmaz.

Şahsen merak ettiğim her şeyi (kabiliyetlerim dahilinde) araştırarak öğreniyorum.
 
Üst