Rehber Yazılım alanında kendini nasıl geliştirirsin az çok açıkladım...

Bu konuyu okuyanlar

ozmen_celik

Doçent
Katılım
3 Mart 2012
Mesajlar
526
Reaksiyon puanı
304
Puanları
63
Yaş
36
Merhaba yazılım alanında kendimi nasıl geliştiririm diye soranlara nacizane tavsiyem öncelikle imkan varsa akademik olarak üniversite eğitimi almak ya yazılım mühendisliği yada en kötü 2 yıllık programcılık oda olamzsa güzel bir kurs olabilir ama asla kurslar akademik eğitimin yerini tutmaz çünkü "öğrenmeyi öğretiyorlar" dedikleri gibi.;
-------------------------------
1- Öncelikle ingilizcen zayıf ise onu geliştirerek
2- Temel Matematik bilgin tam değilse onu tamamlamak
3- Programlama Temellerine başlaman ( zaten içinde algoritmada barındırıyor c,c++,c# dillerinden biri iyidir. )
4- Veri tabanı ve tasarımı temelleri
5- Grafik Tasarım ( ne alaka demeyin çünkü web proje yada app yaparken bilmeden tasarım olmaz )
6- Nesne tabanlı programlama - Frameworklar- Kütüphaneler- Design Patternler - Katmanlı Mimariler vs..
7- Editör seçimi ve kullanımı ( bazı okul müfredatlarında web editörü diye geçer )
8- Webservis ( api ) mimarisi ve json yapısı
9- Backend mi Frontend mi tarafında olacaksın yoksa Fullstack mı ona karar verir birtane uygun programalama dili seçip onda ilerlemeniz, zaten gerisi gelir kendiliğinden. Mobile geliştirmeyi en son bırakın çünkü önce öğrenilmesi gerekenleri tamamlamak lazım ki bir seviyeye ulaşılsın.
Şimdi temel matematik derken ne kast etmiş olabilirim ?
Kümeler, Matrisler, Sayılar, Özdeşlikler ve Denklemler, Oran Orantı ve Sayı Problemleri, Lineer Denklemler ve Eşitsizlikler, Denklemler ve Eşitsizlik Uygulamaları, Fonksiyonlar, Polinom Fonksiyonlar, Üstel ve Logaritma Fonksiyonu, Limit ve Süreklilik, Türev, Türev Uygulamaları, Grafik Çizimi, Maksimum ve Minimum Problemleri (Optimizasyon).
Programlama Temelleri derken ne kast etmiş olabilirim ?
Temel Kavramlar, Algoritmalar ve Akış Diyagramları, Bir C,C++ yada C# Programının Yazılması Derlenmesi ve Çalıştırılması, İlişkisel Operatörler, Mantıksal Operatörler ve Şartlı Deyimler, Döngüler, Fonksiyonlar, Hata Ayıklama, Tek Boyut Diziler, İki Boyut Diziler, String Sınıfı ve Karakter Dizisi İşlemleri, Standart Şablon Kütüphanesi ve Algoritmaları, Dosya İşleme, Nesneye Yönelik Programlamaya Giriş.
 
Üst