Ben Kenobi
Müdavim
- Katılım
- 6 Kasım 2011
- Mesajlar
- 7,336
- Reaksiyon puanı
- 3,155
- Puanları
- 113
Bu söylediklerim, bazılarınızın hoşuna gitmeyebilir.
Bu konuda, resmi yazı şeklimden uzak durup, biraz sohbet ve samimi açıklamalarda bulunacağım.
O yüzden uzun uzun anlatmayacağım. (yapamadı)
Eskiden teknoloji forumları, teknoloji dergileri vs bu gibi konularda daha iyiydi.
Şimdi herkes maalesef reklam ve pr çalışmalarının neticesinde, yanlış bilgilendirme yapıyor.
Yanlış bilgilendirilen konu şu.
Windows 10 performansı daha iyidir.
Ben de bir Windows kullanıcısı olarak elbet buna inanmak isterim.
Lakin gerçek öyle değil.
Öncelikle şunu bilmeniz lazım ki, asıl amacı tablet ve mobil dünyası ile desktop dünyasını tek bir platformda toplamak olan işletim sistemi, ilk önceliği saf desktop olan bir işletim sistemini, performans babında geçemez.
Bununla birlikte güvenlik ve performans birbirine zıt kavramlardır.
Güvenlik arttıkça performans düşer, düştükçe artar.
Çok nadir bazı akıllı algoritmalar ve devrimler, bu ikisini birden yükseltmeyi veya düşürmeyi başarmıştır, konumuz bu değil.
Windows 10'da ev kullanıcılarının ihtiyaç duymayacağı, birtakım güvenlik önlemleri de bunun nedenlerinden biri olması muhtemel.
Lakin bu durum, size Windows 10'un daha güvenli olduğu intibasını uyandırmasın.
Tam tersi güvenlik olarak da Windows 10 geride.
Nedeni ise Microsoft'un NSA ile işbirliği sonucu, sisteminize bilerek ve isteyerek bazı güvenlik boşlukları yerleştirmesi.
Misal Windows 10 saat başı masaüstü ekran görüntünüzün anlık resminizi çekip, Microsoft serverlarına gönderiyor, sizce tüm dünya kullanıcılarının yüzde kaçı farkında ?
Gelelim DirectX 12 konusuna.
Microsoft bu API'yi geliştirirken, nedense hiçbir zaman performans birinci önceliği olmadı. (OpenGL ve onun yeni ismi diyebileceğimiz Vulkan'ın aksine)
DirectX10, 10.1, 11, 11.1, 11.2 sürümleri çıkarırken de benzer iddialarda bulunmuştu ama sonuçta öyle olmadığı, hatta tam tersi olduğu görülmüştü.
Tabi bu sefer biraz durum farklı çünkü Mantle ve Vulkan'dan esinlenerek, benzer teknikleri DirectX 12'ye getirdi ve bu durum az ya da çok, bu sefer illa ki performans artışına sebep olacaktır.
Şunu unutmamak lazım ki, oyun motorları henüz tam manasıyla Next-Gen'e geçmiş değiller ve kısa vadede tam olarak geçecek gibi gözükmüyorlar.
Şu an VR modası olduğundan, bu gibi low-level işler şu an biraz geri planda kaldı ama sisler dağıldığında oyun motorları hem daha yüksek performans, hem de yüzde yüz native multi-platform olan, hatta hem de Windows 98'e kadar her işletim sisteminde çalışacak Vulkan'ı tercih edecektir.
Bu benim elbette kişisel görüşüm, yanlış tahmin ediyor da olabilirim ama misal bugün Unreal Engine forumlarında DirectX desteğinin tamamen kaldırılması ile ilgili bir tartışmaya denk geldim, yani kamuoyu oluşmaya başlıyor.
DX12 vs Vulkan - Unreal Tournament Forums
Kartlar her zamanki gibi sert oynanıyor, belki de bu yüzden Microsoft, Intel'den yeni nesil işlemcileri için Windows 7 desteğini çekmesini istedi.
Daha önce de benzer durumlar yaşandı, misal Vista zamanında OpenGL için native instruction desteğini kesmekle tehdit etmişti ve başarılı olmuştu.
Bu sefer başarılı olup olmayacakları size bağlı.
Windows 10 içerisindeki Oyun Modu gibi kavramlara kanmayın, bunlar üç beş gereksiz servisi ve uygulamayı kapatmaktan başka birşey yapmıyor, fps arttırmıyor, sadece göz boyuyor, kendiniz de yapabilirsiniz veya bu işi yapan uygulamalar zaten mevcut.
Microsoft, Windows'ta oyuncuların isteklerini XBox ürününü çıkardıktan beri hiç zaman dikkate almadı.
Son söz, olarak bu konumda Windows 7 ve Windows 10 performansı başlığı açıp, aslında sizleri Vulkan ile tanıştırmak istedim.
Çünkü eninde sonunda hepimiz yeni bir Windows sürümüne geçeceğiz, kaçış yok.
Birey olarak benim elimden gelen bu.
Eğer oyun firmalarının DirectX yerine Vulkan tercih etmesini sağlarsak, bu şüphesiz oyun dünyası için büyük bir kazanç olacaktır.
Şubat 2017 yılında yapılan Game Developer Konferans slayt sunumları ile konuyu bitiriyorum.
Bu konuda, resmi yazı şeklimden uzak durup, biraz sohbet ve samimi açıklamalarda bulunacağım.
O yüzden uzun uzun anlatmayacağım. (yapamadı)
Eskiden teknoloji forumları, teknoloji dergileri vs bu gibi konularda daha iyiydi.
Şimdi herkes maalesef reklam ve pr çalışmalarının neticesinde, yanlış bilgilendirme yapıyor.
Yanlış bilgilendirilen konu şu.
Windows 10 performansı daha iyidir.
Ben de bir Windows kullanıcısı olarak elbet buna inanmak isterim.
Lakin gerçek öyle değil.
Öncelikle şunu bilmeniz lazım ki, asıl amacı tablet ve mobil dünyası ile desktop dünyasını tek bir platformda toplamak olan işletim sistemi, ilk önceliği saf desktop olan bir işletim sistemini, performans babında geçemez.
Bununla birlikte güvenlik ve performans birbirine zıt kavramlardır.
Güvenlik arttıkça performans düşer, düştükçe artar.
Çok nadir bazı akıllı algoritmalar ve devrimler, bu ikisini birden yükseltmeyi veya düşürmeyi başarmıştır, konumuz bu değil.
Windows 10'da ev kullanıcılarının ihtiyaç duymayacağı, birtakım güvenlik önlemleri de bunun nedenlerinden biri olması muhtemel.
Lakin bu durum, size Windows 10'un daha güvenli olduğu intibasını uyandırmasın.
Tam tersi güvenlik olarak da Windows 10 geride.
Nedeni ise Microsoft'un NSA ile işbirliği sonucu, sisteminize bilerek ve isteyerek bazı güvenlik boşlukları yerleştirmesi.
Misal Windows 10 saat başı masaüstü ekran görüntünüzün anlık resminizi çekip, Microsoft serverlarına gönderiyor, sizce tüm dünya kullanıcılarının yüzde kaçı farkında ?
Gelelim DirectX 12 konusuna.
Microsoft bu API'yi geliştirirken, nedense hiçbir zaman performans birinci önceliği olmadı. (OpenGL ve onun yeni ismi diyebileceğimiz Vulkan'ın aksine)
DirectX10, 10.1, 11, 11.1, 11.2 sürümleri çıkarırken de benzer iddialarda bulunmuştu ama sonuçta öyle olmadığı, hatta tam tersi olduğu görülmüştü.
Tabi bu sefer biraz durum farklı çünkü Mantle ve Vulkan'dan esinlenerek, benzer teknikleri DirectX 12'ye getirdi ve bu durum az ya da çok, bu sefer illa ki performans artışına sebep olacaktır.
Şunu unutmamak lazım ki, oyun motorları henüz tam manasıyla Next-Gen'e geçmiş değiller ve kısa vadede tam olarak geçecek gibi gözükmüyorlar.
Şu an VR modası olduğundan, bu gibi low-level işler şu an biraz geri planda kaldı ama sisler dağıldığında oyun motorları hem daha yüksek performans, hem de yüzde yüz native multi-platform olan, hatta hem de Windows 98'e kadar her işletim sisteminde çalışacak Vulkan'ı tercih edecektir.
Bu benim elbette kişisel görüşüm, yanlış tahmin ediyor da olabilirim ama misal bugün Unreal Engine forumlarında DirectX desteğinin tamamen kaldırılması ile ilgili bir tartışmaya denk geldim, yani kamuoyu oluşmaya başlıyor.
DX12 vs Vulkan - Unreal Tournament Forums
Kartlar her zamanki gibi sert oynanıyor, belki de bu yüzden Microsoft, Intel'den yeni nesil işlemcileri için Windows 7 desteğini çekmesini istedi.
Daha önce de benzer durumlar yaşandı, misal Vista zamanında OpenGL için native instruction desteğini kesmekle tehdit etmişti ve başarılı olmuştu.
Bu sefer başarılı olup olmayacakları size bağlı.
Windows 10 içerisindeki Oyun Modu gibi kavramlara kanmayın, bunlar üç beş gereksiz servisi ve uygulamayı kapatmaktan başka birşey yapmıyor, fps arttırmıyor, sadece göz boyuyor, kendiniz de yapabilirsiniz veya bu işi yapan uygulamalar zaten mevcut.
Microsoft, Windows'ta oyuncuların isteklerini XBox ürününü çıkardıktan beri hiç zaman dikkate almadı.
Son söz, olarak bu konumda Windows 7 ve Windows 10 performansı başlığı açıp, aslında sizleri Vulkan ile tanıştırmak istedim.
Çünkü eninde sonunda hepimiz yeni bir Windows sürümüne geçeceğiz, kaçış yok.
Birey olarak benim elimden gelen bu.
Eğer oyun firmalarının DirectX yerine Vulkan tercih etmesini sağlarsak, bu şüphesiz oyun dünyası için büyük bir kazanç olacaktır.
Şubat 2017 yılında yapılan Game Developer Konferans slayt sunumları ile konuyu bitiriyorum.
Son düzenleme: