Windows 10 Ekim 2018 Güncelleştirmesi (sürüm 1809) yeniden kullanıma sunuldu!

kilicbaligi

Dekan
Onursal Üye
Hatırlanacağı üzere, geçtiğimiz Ekim ayının başlarında, Windows 10 Ekim 2018 Güncellemesi kullanıma sunulmuştu ve çok geçmeden de (sürüm 1809)* güncelleştirme paketi durduruldu. Çünkü güncelleme sonrasında kullanıcıların eksik dosyalarının olduğu raporlanmıştı. İşte o raporlar incelenmiş, her türlü veri kaybı ciddiye alınmış. İlgili tüm konulara kapsamlı bir şekilde bakılmış ve raporlanan sorunlar çözülmüş. (Ben demiyorum, Windows Servis ve Dağıtımı / Program Yönetimi Direktörü John Cable diyor :) ) Netice itibari ile, merakla beklenen Windows 10 Ekim 2018 Güncelleştirmesi (sürüm 1809) yeniden kullanıma sunuldu!. Bkz.

İster medya aracılığıyla isterseniz Windows Update hizmeti üzerinden kontrol ederek ilerleyen süreçte (sürüm 1809) güncelleştirme paketini alabilirsiniz.

*Etkilenen platformlar:
Windows 10, sürüm 1809
Windows 10 Enterprise LTSC 2019
Windows 10 IoT Enterprise LTSC 2019
Windows 10 IoT Core, sürüm 1809
Windows Server, sürüm 1809
Windows Server 2019

Güncellemeyi önümüzdeki haftalarda ve aylarda daha fazla aygıta sunmaya başlamadan önce, tüm Windows sürümlerinde olduğu gibi, sonuçları, geri bildirimleri ve tanılama verilerini dikkatlice incelemeye devam edeceğiz.

Nisan Güncellemesi en hızlı Windows 10 güncelleme hızına ulaşırken, Ekim Güncellemesi ile daha ölçülü bir yaklaşım izliyoruz ve cihaz sağlık verilerini daha dikkatli bir şekilde incelemek için sunumumuzu yavaşlatıyoruz. Cihazınız hazır olduğunda veri güncellendiğinde, Ekim güncellemesini Windows Update aracılığıyla kullanıcılara sunacağız. Cihazınızın uygulama uyumsuzluğu gibi bir sorunla karşılaşabileceğini tespit edersek, güncellemeleri kontrol etseniz bile söz konusu sorun çözülene kadar güncellemeyi kurmayacağız. Böylelikle, bilinen herhangi bir sorunla karşılaşmaktan kaçınmanızı sağlıyoruz. Güncellemeleri, Windows Update (Güncellemeleri kontrol et) hizmeti üzerinden erkenden manuel olarak kurmayı düşünen ileri düzey kullanıcılar için, verileri ve geri bildirimleri dikkatli bir şekilde izlerken, bu yararlanırlığı yavaş yavaş artırdığımızı bilmenizi isteriz.

Ticari müşterilerimiz için, Windows 10 sürüm 1809'un yeniden yayımlanma tarihi de bugün, 13 Kasım 2018'dir (buna Windows Server 2019 ve Windows Server, sürüm 1809 dahildir).


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------








Yukarıdaki ikinci görsel softpedia web sitesinden alınmıştır.
 
Son düzenleme:

Mert Alper

Profesör
Bilgilendirdiğin için teşekkürler.

Her akşam eve gidince gelmiş mi diye kontrol ettiğim bir güncellemeydi. Son hatalarından sonra çok özenilmiştir diye düşünüyorum. Karanlık mod konusunda geliştirme veya değişim mevcut mu acaba?
 

Creative

Patr10
Yönetici
Admin
Home Single'da bu güncelleme ile Karanlık Mod çalışır mı acaba? Bu arada bende 1809 almıyor, sebebi nedir. (Ofis PC)
 

alisso

Üyecik
Windows 10 kullanıyorum, gerçekten her gece güncellemek zorunda kalmam kötü. Linux tabanlı işletim sistemlerini güvenlik açısından tavsiye ederim. Ama ilk linux kullanıcıları için çok zor olabilir.
 

kilicbaligi

Dekan
Onursal Üye
Sanki saydamlık birinde var birinde yok gibi.

Birinde Edge açık, diğerinde kapalı :D
Yok her ikisinde de aynı pencereler açık; saat farkı olmasın, ona takılmayın diye hızlıca ekran görüntüsü aldım, ikinci görselin alt kısmı çıkmamış. :)

---- Mesajlar birleştirildi ----

Kayıt anahtarı yollarında değişim var sanırım.
Peki Win10 1803 SL'de benzer yapıda mı?

 
Son düzenleme:

kilicbaligi

Dekan
Onursal Üye
Yeniden kullanıma sunulan Windows 10, sürüm 1809 hakkında sorunlar ve gelişmeler:

1) Bilinen Sorunlar: Etkilenen Platformlar (Windows 10, sürüm 1809, Server 2019 ve Server sürüm 1809) 11/14/18

Windows yeniden başlatıldıktan ve oturum açtıktan sonra, eşleşen sürücüler bağlanamayabilir. Dosya Gezgini'nde, eşlenen ağ sürücülerinde kırmızı bir "X" simgesi görünür. Ağ komutları, bir komut isteminden net use komutunu çalıştırdığınızda "Kullanılamıyor" olarak gösterilir. Bildirim alanında, "Tüm ağ sürücüsüne yeniden bağlanılamadı" bildirimi görüntülenir.

Microsoft, bir çözüm üzerinde çalışıyor ve 2019 zaman diliminde güncellemeler sunacak.

2) Yükseltme bloğu yerinde: Etkilenen Platformlar (Windows 10, sürüm 1809, Server 2019 ve Server sürüm 1809) 11/14/18

Microsoft ve Trend Micro, Windows 10, sürüm 1809'a güncellemeye çalışırken Trend Micro’nun OfficeScan Uç Nokta Koruması ve Worry-Free İş Güvenliği yazılımı ile bir uyumluluk sorunu tanımlamıştır.

Sorunsuz bir güncelleme deneyimi sağlamak için, belirli bir Trend Micro Kritik Düzeltme Eki (Critical Patch) uygulanana kadar, etkilenen güvenlik ürünlerini çalıştıran bu aygıtların Windows 10, sürüm 1809 sunumu engellenmiştir.

Bu ürünler için kritik yamalar, ne zaman kullanılacağı hakkında bilgi için lütfen Trend Micro’nun İş Destek Portalı’na bakınız.


3) Bilinen Sorun / Yükseltme bloğu yerinde: Etkilenen Platformlar (Windows 10, sürüm 1809, Server 2019 ve Server sürüm 1809) 11/14/18

AMD artık Radeon HD2000 ve HD4000 serisi grafik işlemci ünitelerini (GPU) desteklememektedir.

Windows 10, sürüm 1809'a güncelledikten sonra, bir aygıt AMD Radeon HD2000 veya HD4000 serisi video kartları ile yapılandırıldığında Microsoft Edge sekmeleri çalışmayabilir ve surette şu hata kodunu alabilir: "INVALID_POINTER_READ_c0000005_atidxx64.dll".

Bazı kullanıcılar ayrıca kilit ekranı veya ShellExperienceHost ile performans sorunları yaşayabilir. (Kilit ekranı widget'ları barındırır ve ShellExperienceHost çeşitli kabuk işlevlerinden sorumludur).

Sorunsuz bir güncelleme deneyimi sağlamak için, AMD Radeon HD2000 ve HD4000 serisi grafik işlemcili aygıtların, Window 10, sürüm 1809'a sunulması engellenmiştir.

Microsoft bu sorunu araştırıyor.

Bkz.
 
Üst