Webte 2017’de Neler Değişecek?

Bu konuyu okuyanlar

Hakan Göçmez

Asistan
Katılım
11 Ocak 2017
Mesajlar
343
Reaksiyon puanı
24
Puanları
18
Yaş
33
NlNNrQ.png


2017 yılına dair webe yönelik yapılan araştırmalar ve öngörüler, değişime ayak uydurmak isteyen kişilere de önemli veriler sunuyor.

2016 için hazırlanan trendler raporunda, sesli aramadaki büyümenin daha yüksek olduğunu öngörülüyordu. Yaşanan son gelişmelerde de sesli arama noktasında Google’ın öngörülerde olduğu gibi bu alana ağırlık verildiği görülebiliyor.

Arama motoru alanında ise Google, web sitesi trafiğini en iyi yönlendiren kaynak olarak kalmaya devam edecek. Sosyal medyalar son dönemlerde ciddi bir atılım gösterse de trafikte en etkili kaynak hala Google.

Pazarlama teknolojisi alanında ise hareketli bir dönem bekleniyor. Büyük SEO ve yazılım sağlayıcılarının halka arz etmesi gibi durumlar sıklıkla görülebilir. Bu konudaki dünya genelindeki öncüler ise Yext, Searchmetrics, SEMRush, Brightedge, Conductor, STAT, Rio SEO, Sistrix, Yoast veya Moz olabilir.

Google reklamlarında özellikli snippet'lere göre farklı bir sisteme geçiş yapılabilmesi mümkün. Bu snippetlerin hedeflendiği ücretli arama ağı reklamları daha fazla ön planda olabilir. Ayrıca 2016'da Google, alışveriş aramalarına resim ve detaylı bilgiler koyarak alışveriş sitelerine yönelik önemli bir teşvik sağladı. Bu açıdan önümüzdeki dönemlerde e-ticaret sitelerinin hedef kitleye direk ilk sırada ulaşması çok daha kolay olacak.

Yeni dönemde Amazon ise gelişmelerini sürdürerek webteki hakimiyetini devam ettirecek. Tahminler ise Google'ın web arama hacminin% 4'üne sahip olması.

Twitter cephesinde her ne kadar beklenen büyüme yaşanmasa da Twitter en değerli ve popüler ağlar arasında yer almaya devam edecek.

Mobil uygulama için özellikle Top 10’da değişme beklenmiyor ve bu açıdan mobil uygulamalarda durağan bir yıl bekleniyor. 4 veya daha az konum değişikliği yaşanabilir.
 
Üst