Vücut geliştirme programı nasıl oluşturulur?

Şu anda konuyu okuyanlar (Üyeler: 1, Ziyaretçi & Botlar: 0)

brkalagz

Üyecik

Bircok insan icin etkili agirlik programi yazmak cok yorucu birseydir.Agirlik programi hazirlamak cogu insanin dusundugu gibi karmasik birsey degildir.Sadece biraz zamaninizi alir.Bilgi birikiminize gore bu sure kisalir.Size program olusturmasi icin baskasina para odemeniz gereksiz.Cunku siz kendi vucudunuzu herkesten iyi taniyorsunuz.Dedigim gibi biraz bilginizin olmasi lazim.Onun icin bu yazimda sizlere program nasil olusturulur onu anlatacagim.



  • Hedefinizi belirleyin.Herseyden once "Neden spor yapiyorum?" sorusunun cevabini vermelisiniz.Eger belli bir hedefiniz varsa ona gore program olusturursunuz.Boylece hedefinize en kisa surede ulasirsiniz.
  • Haftada kac gun ve kac saat caliscagini belirlemelisin.Hangi kas grubuna ne kadar vakit ayiracagini,haftada kac gun spor yapacagini,salonda ortalama kac saat vakit gecirecegini ayarlamalisin.Bunu ayarlarken hangi kas gruplarinin kendilerini yanileme surelerini goz onunde bulundurmalisin.
  • Calismalarinin yogunlugunu belirlemelisin.Yani kac kilo kaldiracaksin,kac tekrar yapacaksin,ne kadar sure dinleneceksin bunlari belirlemelisin.Bunlari belirlerken hedeflerinide dusun.
  • Yapacagin egzersizleri belirlemelisin.Ayni kas gruplari icin bircok egzersiz var.Bunlardan hangisi senin hedefin icin en etkili olacaksa onlari secmelisin.
Bir not defteri alin.Ve icerisine yukaridaki ipuclarini yazin.Size program icin gerekli olan bilgileri yazin.Yapacaginiz hareketleri ve harsisina maksimumyapabilginiz agirliklari yazin.Maksimum agirliklari almanizin nedeni vucudunuzu daha iyi taniyabilmeniz.Daha sonra bu bilgilere gore kendize agirlik programi yazabilirsiniz.Asagidan kendinize uygun egzersizleri bulabilirsiniz.


Göğüs Egzersizleri
Kol Egzersizleri
Bacak Egzersizleri
Sırt Egzersizleri
Omuz Egzersizleri
Kalça Egzersizleri
Karın Egzersizleri

 
Üst
stat counter