Volvo, şarj süresini 1.5 saate düşürdü

mr_rain

Guru
Katılım
9 Temmuz 2008
Mesajlar
23,961
Reaksiyon puanı
453
Puanları
7,263
vv-610x225.jpg



Volvo Car Corporation Özel Araçlar Bölümü Direktörü Lennart Stegland, “Kısa şarj sürelerinin ve kapsamlı sürüş menzilinin potansiyel elektrikli otomobil tüketicileri için bir gereklilik olduğunu biliyoruz. Hızlı şarj ünitesi, otomobil gün içinde daha kolay şarj edilebildiği için ‘menzil korkusu’ olarak bilinen sorunu çözmeye yardımcı oluyor. Bu sayede 1.5 saatlik şarj için yeterince zamanınız olmasa dahi, sadece 30 dakikalığına fişe takmak bile 80 kilometre daha gitmeniz için gereken gücü sağlıyor,” diyor.

Dünyanın ilk üç fazlı tümleşik şarj cihazı

Yeni şarj cihazı, bir dizi Volvo C30 elektrikli otomobile kurulup, değerlendirilecek. Yeni 22 kW hızlı şarj cihazı, üç fazlı bir enerji kaynağında çalışan dünyanın ilk şarj cihazı olma özelliğine sahip ve bir elektrikli otomobile sığacak kadar da küçük. Otomobil sahibine iki seçenek sunuyor:

• 32A ile üç fazlı bir priz kullanmak, 30 dakikada 80 km sürüş menzili sağlıyor. Tam şarj ise 1.5 saat sürüyor.

• Sıradan bir tek fazlı 230V ev tipi prize takıldığında, mevcut akıma bağlı olarak şarj süresi 8-10 saati buluyor.

Lennart Stegland, “Kullanıcı, gün içinde bir veya iki kez pil takımını elektrikle ‘tazeleyebiliyor’. Bu da toplam günlük sürüş mesafesinin önemli ölçüde artması, üstelik bunun konvansiyonel aktarma organlarına sahip bir otomobille aynı düşük maliyetle sağlanması anlamına geliyor,” diyor. “Müşterilere her geçen gün kullanabilecekleri daha fazla zaman vermek, elektrikli otomobillerin hem özel, hem de kamu sektörü için daha güçlü bir ticari teklif olması anlamına geliyor…”

kaynak
 

wolkhy1903

Profesör
Katılım
6 Haziran 2008
Mesajlar
2,379
Reaksiyon puanı
79
Puanları
228
daha da gelısecek ınanıyorum 5 10 dakıkaya ınse cok sahane olur
 

KrizaGold

Öğrenci
Katılım
12 Ekim 2012
Mesajlar
29
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Aslında şarja gerek duymayan çift bataryalı sistem üretilse, biri ile araç hareket ederken tekerin dönmesiyle ortaya çıkan enerjiyle diğer batarya dolsa hiç şarj etmeden sınırsız mesafe gidilebilir :D Bataryalar arası sürekli geçiş sağlayan da bir yazılım olması şart tabi :)
 

promidal

Profesör
Katılım
18 Ekim 2011
Mesajlar
1,105
Reaksiyon puanı
11
Puanları
218
Aslında şarja gerek duymayan çift bataryalı sistem üretilse, biri ile araç hareket ederken tekerin dönmesiyle ortaya çıkan enerjiyle diğer batarya dolsa hiç şarj etmeden sınırsız mesafe gidilebilir :D Bataryalar arası sürekli geçiş sağlayan da bir yazılım olması şart tabi :)

güzel bir fantazi ancak bu mümkün değil. zaten elektrikli araçlar yokuş aşağı inerken ya da fren yaparken kendilerini şarj ediyorlar. ancak tekerleklere bir elektrik üretmek için bir dinamo eklediğinizde bu sefer o dinamoyu döndürmek için ekstra güç harcanacak ve harcadığınız güç ürettiğinize hemen hemen eşit olacak. ancak amortisörlere eklenebilecek elektrik üreteçleri özellikle türkiye gibi bozuk yolları olan ülkelerde ciddi enerji üretimi sağlayabilir diye düşünüyorum. sonuçta elektrik üretmesi için çukurdan yada tümsekten geçmek yeterli olacak.
 

KrizaGold

Öğrenci
Katılım
12 Ekim 2012
Mesajlar
29
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
güzel bir fantazi ancak bu mümkün değil. zaten elektrikli araçlar yokuş aşağı inerken ya da fren yaparken kendilerini şarj ediyorlar. ancak tekerleklere bir elektrik üretmek için bir dinamo eklediğinizde bu sefer o dinamoyu döndürmek için ekstra güç harcanacak ve harcadığınız güç ürettiğinize hemen hemen eşit olacak. ancak amortisörlere eklenebilecek elektrik üreteçleri özellikle türkiye gibi bozuk yolları olan ülkelerde ciddi enerji üretimi sağlayabilir diye düşünüyorum. sonuçta elektrik üretmesi için çukurdan yada tümsekten geçmek yeterli olacak.

Konu ile ilgili teknik bilgiye sahip değilim, ama kinetik enerji üretimi çeşitlendirilebilir. Misal aracın ön panjuruna rüzgar gülü eklenip(dışarıdan gözükmeyecek modda :D) oradan da elektrik üretilebilir.

Tabi işin şu boyutu da var. Benim 2 dakika içinde aklıma gelenler bu araçları tasarlayan mühendislerin aklına gelmedi mi? Her şey gelmiştir tabiki ama uygun olmadığı için yapılmadığı ortada :)
 

celalim93

Doçent
Katılım
2 Mayıs 2011
Mesajlar
931
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
Konu ile ilgili teknik bilgiye sahip değilim, ama kinetik enerji üretimi çeşitlendirilebilir. Misal aracın ön panjuruna rüzgar gülü eklenip(dışarıdan gözükmeyecek modda :D) oradan da elektrik üretilebilir.

Tabi işin şu boyutu da var. Benim 2 dakika içinde aklıma gelenler bu araçları tasarlayan mühendislerin aklına gelmedi mi? Her şey gelmiştir tabiki ama uygun olmadığı için yapılmadığı ortada :)

aracın ön panjuru neresi oluyor :D :D :D
 

ikspi

Profesör
Katılım
11 Temmuz 2009
Mesajlar
1,113
Reaksiyon puanı
27
Puanları
228
Aslında şarja gerek duymayan çift bataryalı sistem üretilse, biri ile araç hareket ederken tekerin dönmesiyle ortaya çıkan enerjiyle diğer batarya dolsa hiç şarj etmeden sınırsız mesafe gidilebilir :D Bataryalar arası sürekli geçiş sağlayan da bir yazılım olması şart tabi :)

Muhtemelen ona benzer bir şey çıkarırlar, ama çok acele ettiniz. Adamlar önce bi normal şarjlıyı çıkarsınlar, daha sonra üzerine ekleye ekleye iş değişecektir. Henry Ford ilk arabalarını üretmeye başladığında Rengi siyah olmak koşulu ile istediğiniz renk araba var demiş. Siyah üretiyor işte... Nereden nereye...
 

thekillingroad

Profesör
Katılım
10 Eylül 2012
Mesajlar
1,510
Reaksiyon puanı
1
Puanları
218
Rüzgar enerjisi hep benim de aklıma gelir, ancak arabanın rüzgar direncini artırıp ekonomik sürüş yapmasını engelliyor olacak bu durumda da.
İşin sonu hidrojenli içten yanmalı motor, elektrik falan fasa fiso.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Bu tür konularda hep birleri böyle yoktan enerji üretme fikirleri ileri sürerler. Artık şu basit prensibi herkesin bilmesi lazım yoktan enerji üretilmez. Enerjiyi bir enerji türünden başka bir enerji türüne çevirebilirsin, bunun verimi de %100 olmaz. Yani bu tür sistemlerin hiçbir yararı olmadığ gibi aksine zararı olacaktır.

Hidrojenli içten yanmalı motordan ziyade yakıt pilli araçların daha kullanışlı ve enerji verimi daha yüksek olacağını düşünüyorum. Ama hepsinin altyapısının hazırlanması oldukça pahalı olacaktır. En iyisi gene elektrikli araçlar.
 

thekillingroad

Profesör
Katılım
10 Eylül 2012
Mesajlar
1,510
Reaksiyon puanı
1
Puanları
218
Bu tür konularda hep birleri böyle yoktan enerji üretme fikirleri ileri sürerler. Artık şu basit prensibi herkesin bilmesi lazım yoktan enerji üretilmez. Enerjiyi bir enerji türünden başka bir enerji türüne çevirebilirsin, bunun verimi de %100 olmaz. Yani bu tür sistemlerin hiçbir yararı olmadığ gibi aksine zararı olacaktır.

Hidrojenli içten yanmalı motordan ziyade yakıt pilli araçların daha kullanışlı ve enerji verimi daha yüksek olacağını düşünüyorum. Ama hepsinin altyapısının hazırlanması oldukça pahalı olacaktır. En iyisi gene elektrikli araçlar.

Ziyade kısmını biraz açar mısınız?
Ben geleceğin kesinlikle bu "pilli bebek"lerden ziyade hidrojenli içten yanmalı motorlarda olduğunu düşünüyorum. Ayrıca hidrojeni depolamakla ilgili sorunların da farkında olmakla beraber burada harcanan arge'nin hidrojenli motorlara harcanıyor olması durumunda çözümün de çok uzakta olmadığını düşünüyorum.

Yakıt pili elbette mevcut teknolojiye göre yine bir adım önde. Ama hem totalde dünyaya vereceği zarar (elektrik üretmenin uzun vade sonuçlarını unutmayalım) hem de otomobildeki sürüş keyfi açısından hidrojen oldukça önde.
 

mutimuti

Öğrenci
Katılım
7 Haziran 2012
Mesajlar
55
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
elektrik üretmenin uzun vadede sonuçları demişsin de hidrojen üretmek içinde en kolay yol elektrik sonuçta hidrojende ağaçta yetişmiyor. hidrojeni de depoda saf olarak taşımak pek akıl işi değil pimi çekilmiş bomba gibi dolanmayalım :D.
oda sıcaklığında süper iletken bulsalar bunlara hiç gerek kalmaz.
 

thekillingroad

Profesör
Katılım
10 Eylül 2012
Mesajlar
1,510
Reaksiyon puanı
1
Puanları
218
elektrik üretmenin uzun vadede sonuçları demişsin de hidrojen üretmek içinde en kolay yol elektrik sonuçta hidrojende ağaçta yetişmiyor. hidrojeni de depoda saf olarak taşımak pek akıl işi değil pimi çekilmiş bomba gibi dolanmayalım :D.
oda sıcaklığında süper iletken bulsalar bunlara hiç gerek kalmaz.

Suyu parçalamak için başlayacak zincirleme reaksiyonu okul laboratuvarlarında gerçekleştirebiliyorduk. Araba yürütecek bir enerji var mıydı elimizde? :)
Depolama dediğin gibi şu an problem. Zamanla o da olur, olmayacak iş değil.
 
Üst