- Katılım
- 30 Temmuz 2009
- Mesajlar
- 23,098
- Reaksiyon puanı
- 1,116
- Puanları
- 113
- Yaş
- 40
Beşiktaşlıların merakla cevabını beklediği konu sonunda açıklığa kavuştu. Hemen her platformda, Vodafone Arenanın üzerinde kartal yer alacak mı? sorusuyla karşılaşan Vodafone Türkiye CEOsu Gökhan Öğüt, taraftara müjdeyi verdi. Üst düzey yönetici, akıllı stadyum projesiyle birlikte gelen teknolojik dönüşüme dikkati çekti. Dijital sistemde istenilen yere yönlendirilebilecek logoya ilişkin projelerinden de bahsetti.
Vodafone Türkiye CEOsu Gökhan Öğüt,Beşiktaşın yeni evi Vodafone Arenadaki son durumu Zamana anlattı. Teknolojik stadyumun dünyadaki ilk örneklerinden birini inşa ettiklerine dikkati çeken Öğüt, toplamda 150 milyon dolara ulaşan işbirliğinin detaylarını aktardı. Açılışa dünyaca ünlü sanatçı getireceklerini müjdeleyen üst düzey yönetici, futbol takımının da ilk maçını büyük bir takımla oynayacağını söyledi. Mevcut logoda yer alan Kartal figürünün, stadyumda da mutlaka olmasını kendisinin de çok istediğini vurgulayan Öğüt, O kartalı alıp taraftarın omzuna kondurmak istiyoruz. Dijital dönüşüm böyle bir şey. ifadelerini kullandı.
Bu stadın temelinde Beşiktaş aşkı var
Her Beşiktaşlının hayali, yeni stat Vodafone Arena, Dolmabahçede yükseliyor. Kaba inşaat neredeyse bitmiş.
Yakın zamanda koltuklar konulmaya ve çatı örtüsü yerleştirilmeye başlanacak. Bir yandan da teknik altyapı ilerleyecek. Hedef önümüzdeki sezona yetişmesi. Siyah-Beyazlıları coşturacak, malî açıdan dev kulüpler arasına sokacak bu teknolojik eseri, Vodafone Türkiye CEOsu Gökhan Öğüt Bey ile birlikte gezdik. İşin açıkçası detayları bizle paylaşırken heyecanını hissetmemek mümkün değildi.
Arena, futbol stadyumu olarak donanımları itibarıyla belki de bir ilk. ABDdeki Barclays Centerla dijital seviyede benzerlik gösterse de Vodafone Arena üstü açık bir yapı olması bakımından farklı. Zaten Vodafone üst düzey yöneticileri de her gittikleri yerde üstlendikleri bu projenin reklamını yapıyor. Gökhan Bey bu konuda birçok brifing vermiş. O da dört gözle açılışı bekliyor.
Tribünler sahaya çok yakın. Taraftarla futbolcuların iç içe olacağı bir ortamdan bahsediyor. Hatta Gökhan Törenin sağdan topu alıp ilerleyişini, kale direğine inişini hayalen de olsa anlatıyor. Yaşanacak güzel anılara Siyah-Beyazlıların şahitlik edeceğine inanıyor. Böyle bir alanda ilk kez kurumsal olarak yer aldıklarını ve sürecin doğru ilerlediğine değiniyor. Biz de ekibiyle uyumuna şahitlik ediyoruz. Yoksa böyle büyük bir yükün atından başka türlü kalkılamazdı.
Gökhan Bey, yıkım işine başlamadan önce İnönüdeki son maçı ekibiyle birlikte oynadıklarını söylüyor. Sanırım yönetim ve çalışanlarla ilk karşılaşmayı da kendileri yapacaklar. İşçilerle iletişim çok iyi. Reklam filmlerinde bile oynamışlar. Profesyonel gibi performans sergilemişler. Bu biraz da işlerini önemsemekten kaynaklanıyor. İletişim için seçilen elemanların bile Beşiktaşlı olmasına önclik verilmiş.
Taraftarın yazdığı 21 bin mektup stadın tam ortasına gömülmüş. Temelinde aşk var. diyor Gökhan Öğüt. Dev ekranlarla golü ya da pozisyonu kaçırmanız zor. Evde tekrarını izlerim düşüncesi tarih olacak. Gol statta anında önünüze gelecek. 50 bin kişilik telefon ve internet desteği sunulacak ki bu çok da kolay değil. Şimdiden bir ipucu da vereyim. Maç esnasında omzunuza her an bir kartal konabilir.
Her şey bu kadar iyi gözükürken sıkıntı yok mu? Tabii ki var. O da doların yükselişi!
Vodafone Arenanın mevcut logosunda kartal var. Stat bitince çatı üzerinde böyle bir figür yer alacak mı?
Buraya kartal yakışır. Bunu arkadaşlarımla sürekli paylaşıyorum. Amsterdam Arenada drone (yerden kumandalı hava aracı) uçuruyorlar. Benficada ise gerçek kartal var. Hem kartal hem drone olsun diyorum. Çünkü Benfica kartalla zorlanıyor. Gidiyor, geliyor, problem olabiliyor. Ben garanticiyim. İstediğimiz yere yönlendirebileceğim ve oynatabileceğim bir kartal. O kartalı alıp futbolseverlerin omzuna kondurmak istiyoruz. Zaten dijital dönüşüm böyle bir şey.
Anlaşmanın ardından isim tartışması yaşandı. Galatasarayın stadyumunun da Arena adını taşıdığı hatırlatıldı
Arena Galatasarayın demek haksızlık olur. Jeneriklik bir isim. Daha önce Avrupada o kadar fazla kullanıldı ki. Stat, futbol oynanan yer; ancak Arena aynı zamanda kültür, sanat, moda ve konser gibi etkinliklerin ev sahipliğini üstlenecek bir gösteri alanı. Spor ve saydığım aktiviteleri birleştirince Arenada karar kıldık. Halihazırdaki logomuzu seçerken taraftardan yardım aldık. 125 bin oy önemli bir rakam.
Sponsorların spordan çekildiği dönemde 150 milyon dolarlık sözleşmeye imza atma cesaretini nereden buldunuz?
Sadece GSM operatörü değiliz, Türkiyenin dijitalleşmesine liderlik edeceğiz. fikrinin şekillenmeye başladığı bir zaman dilimiydi. Ağustos 2013te, Londrada Başkan Fikret Ormanla bir aradaydık. Sayın Orman, hayallerini yüksek sesle dillendiren biri. İlk ortak fikrimiz; Türkiyenin en güzel lokasyonunda en güzel ve akıllı stadyumunu yükseltmekti. Allianz Arenada, telekom sektörüyle işbirliğine şahit oluyoruz. Fakat dünyanın hiçbir yerinde Vodafone Arena yok. Görüşmeler hızla sonuçlandı. Yurtdışını da ikna ettik. Gayemiz, teknolojik vizyonumuzun abidesini dikebilmekti. Pazarlama ve global gücümüzün getirilerinden faydalanıyoruz. Parayı verdik. Vodafone formanın göğsünde yer alsın. Stat bitince üzerinde Vodafone yazsın yeter. diyebilirdik. Öyle yapmıyoruz. Çünkü bu işbirliğine, paralara yazık olurdu.
Siyah-Beyazlı taraftarlarla duygusal bir bağ oluşturmayı başarabildiniz mi?
Beşiktaşla aramızdaki gönül bağını tribünlerle de yakalama peşindeyiz. Yatırımın uzun vadeli olmasının amacı da bu. Yaklaşık olarak, Facebookta 1 milyon 300 bin, Twitterda 195 bin, Instagramda 57 bin hayran sayısına ulaştık. Bugün Vodafonea geçtim, teşekkür ederim. içerikli yazılardan mutluluk duyuyoruz. Yani samimiyetimize inanmışlar. Buradaki büyük hasret unutulmamalı. İnönü yıkıldı, takım sürekli deplasmanda. Ama hiçbir zaman, Niye yıktınız? denilmedi. Vodafone Arenaya Stat abi diye hitap ediliyor. Kanlı, canlı biri olarak bakıyorlar. Admin yerine ona sesleniyorlar ve ondan cevap alıyorlar. Küçük kızıyla şarkı yazanlara dahi rastlamak mümkün.
Beşiktaşla işbirliğinize rakiplerin yaklaşımı nasıl oldu?
Beşiktaş ile Vodafone arasındaki diyaloğa, rakip takımların seyircilerinden sempati duyanlar ve öykünenler hayli çoğunlukta. Kıskançlık yok; ama keşke kelimesini duyduk. İşlerimizi takdirle karşılayanlar ve reklam filmlerimizi beğenenler de hayli kalabalık bir topluluk. Sosyal medya hesaplarımızı müşteri hizmetlerindeki gerçek Beşiktaşlı arkadaşlarımız yönetiyor. Beşiktaşlılar da bunları görüyor.
AÇILIŞ KONSERİNE DÜNYA YILDIZI SANATÇI.
Buraya yakışacak bir yıldız gelecek, bakıyoruz. İsim henüz kesinlik kazanmadı. Alternatiflerimiz mevcut. Bir star yetmeyebilir. Sayın Fikret Orman da açılış maçı üzerinde çalışıyor. Hangi takımın olacağını ona soralım (gülüyor). Bilinen, büyük takımlardan birisi olacak. Vodafone, İngiliz Manchester Unitedın eski sponsoruydu. Göğsünde Vodafone taşıyan iki takım karşılaşabilirdi; ama geç kaldık.
ORMAN, SÜRECİ İYİ YÖNETİYOR.
Zorlu bir dönem olacağını biliyorduk. İstanbulun trafiğinin göbeğinde bu aşamaya gelmek gerçekten başarı. Sabah 06.00-10.00 ile akşam 16.00-20.00 arasında kamyonlar inşaata girip çıkamıyor. Dış dünyayla ilişki kesiliyor. Herkes canla başla uğraşıyor. Başkan Fikret Orman da süreci iyi yönetiyor. Kulübün borcunu azaltırken stat projesini hayata geçiriyor. Burayla kulübün işlerini birbirine karıştırmıyor. Zaten forma ve stadyumun isim sponsorluğuna verilen paralar ayrı. Bu noktada taviz yok.
ZEMİNDEN YİNE SU MU ÇIKTI!
Çalışanlar kamera karşısına geçti ve taraftara Sabret mesajı verdi. Bana, Bunlar oyuncu mu? sorusunu yönelttiler. Videodaki arkadaşı şimdi, hemen aşağıda görebiliriz. Dolayısıyla izleyenler samimi buldu. (O sırada seyrettiğimiz klipte Kepçeyi zemine vuruyorum. Ya kaya çıkıyor ya su, haksız mıyım Recep abi. sesi duyuluyor.) Gökhan Öğüt ekliyor: Tekrar sorsaydınız yine su mu, diye (gülüyor).
KULÜP SPONSORLUĞUNDA KALACAĞIZ.
Futbol ve transfer konusunda ancak köstek oluruz. Paranın dışında birçok değer katıyoruz. Teknik ekibimiz zamanının çoğunu Vodafone Arenada geçiriyor. Teknolojik altyapıyı zaten biz kurabilirdik. Forma tanıtımında başrolü emektar malzemeci Süreyya Soner üstlendi. 245 binlik satışla rekora gidiliyor. Beşiktaş ve Adidas ile işbirliğindeyiz. İnsanlar 81 ildeki 1250 mağazamızdan alışveriş yapabiliyor. Vodafone KaraKartalın 1, 3 ve 5 liralık paketleriyle Beşiktaşa destek olunabiliyor. Bir yılda 1 milyon kişi ortalama 5 ay programda kalırsa 20 milyon liralık gelir kulüple paylaşılabilir.
220 KM KABLO DÖŞENİYOR.
Vodafone Arenaya akıllı telefon ya da tabletleriyle gelenler bağlantı ve hız sıkıntısı çekmeyecek. Beş katmanlı dijital altyapı kuruluyor. 50 bin ziyaretçinin ihtiyacı sorunsuz karşılanacak. Stadın çevresini 300 kez dolaşacak şekilde, toplamda 220 km kablo döşeniyor. Yayıncı kuruluşla görüşüyoruz. Tartışmalı pozisyon tekrarlarının yayımlanması hususunda netlik yok. Fakat bunun üzerinden gelebilecek teknolojiye sahip olacağız. Bu statta golü görmemek de imkânsız.
Vodafone Türkiye CEOsu Gökhan Öğüt,Beşiktaşın yeni evi Vodafone Arenadaki son durumu Zamana anlattı. Teknolojik stadyumun dünyadaki ilk örneklerinden birini inşa ettiklerine dikkati çeken Öğüt, toplamda 150 milyon dolara ulaşan işbirliğinin detaylarını aktardı. Açılışa dünyaca ünlü sanatçı getireceklerini müjdeleyen üst düzey yönetici, futbol takımının da ilk maçını büyük bir takımla oynayacağını söyledi. Mevcut logoda yer alan Kartal figürünün, stadyumda da mutlaka olmasını kendisinin de çok istediğini vurgulayan Öğüt, O kartalı alıp taraftarın omzuna kondurmak istiyoruz. Dijital dönüşüm böyle bir şey. ifadelerini kullandı.
Bu stadın temelinde Beşiktaş aşkı var
Her Beşiktaşlının hayali, yeni stat Vodafone Arena, Dolmabahçede yükseliyor. Kaba inşaat neredeyse bitmiş.
Yakın zamanda koltuklar konulmaya ve çatı örtüsü yerleştirilmeye başlanacak. Bir yandan da teknik altyapı ilerleyecek. Hedef önümüzdeki sezona yetişmesi. Siyah-Beyazlıları coşturacak, malî açıdan dev kulüpler arasına sokacak bu teknolojik eseri, Vodafone Türkiye CEOsu Gökhan Öğüt Bey ile birlikte gezdik. İşin açıkçası detayları bizle paylaşırken heyecanını hissetmemek mümkün değildi.
Arena, futbol stadyumu olarak donanımları itibarıyla belki de bir ilk. ABDdeki Barclays Centerla dijital seviyede benzerlik gösterse de Vodafone Arena üstü açık bir yapı olması bakımından farklı. Zaten Vodafone üst düzey yöneticileri de her gittikleri yerde üstlendikleri bu projenin reklamını yapıyor. Gökhan Bey bu konuda birçok brifing vermiş. O da dört gözle açılışı bekliyor.
Tribünler sahaya çok yakın. Taraftarla futbolcuların iç içe olacağı bir ortamdan bahsediyor. Hatta Gökhan Törenin sağdan topu alıp ilerleyişini, kale direğine inişini hayalen de olsa anlatıyor. Yaşanacak güzel anılara Siyah-Beyazlıların şahitlik edeceğine inanıyor. Böyle bir alanda ilk kez kurumsal olarak yer aldıklarını ve sürecin doğru ilerlediğine değiniyor. Biz de ekibiyle uyumuna şahitlik ediyoruz. Yoksa böyle büyük bir yükün atından başka türlü kalkılamazdı.
Gökhan Bey, yıkım işine başlamadan önce İnönüdeki son maçı ekibiyle birlikte oynadıklarını söylüyor. Sanırım yönetim ve çalışanlarla ilk karşılaşmayı da kendileri yapacaklar. İşçilerle iletişim çok iyi. Reklam filmlerinde bile oynamışlar. Profesyonel gibi performans sergilemişler. Bu biraz da işlerini önemsemekten kaynaklanıyor. İletişim için seçilen elemanların bile Beşiktaşlı olmasına önclik verilmiş.
Taraftarın yazdığı 21 bin mektup stadın tam ortasına gömülmüş. Temelinde aşk var. diyor Gökhan Öğüt. Dev ekranlarla golü ya da pozisyonu kaçırmanız zor. Evde tekrarını izlerim düşüncesi tarih olacak. Gol statta anında önünüze gelecek. 50 bin kişilik telefon ve internet desteği sunulacak ki bu çok da kolay değil. Şimdiden bir ipucu da vereyim. Maç esnasında omzunuza her an bir kartal konabilir.
Her şey bu kadar iyi gözükürken sıkıntı yok mu? Tabii ki var. O da doların yükselişi!
Vodafone Arenanın mevcut logosunda kartal var. Stat bitince çatı üzerinde böyle bir figür yer alacak mı?
Buraya kartal yakışır. Bunu arkadaşlarımla sürekli paylaşıyorum. Amsterdam Arenada drone (yerden kumandalı hava aracı) uçuruyorlar. Benficada ise gerçek kartal var. Hem kartal hem drone olsun diyorum. Çünkü Benfica kartalla zorlanıyor. Gidiyor, geliyor, problem olabiliyor. Ben garanticiyim. İstediğimiz yere yönlendirebileceğim ve oynatabileceğim bir kartal. O kartalı alıp futbolseverlerin omzuna kondurmak istiyoruz. Zaten dijital dönüşüm böyle bir şey.
Anlaşmanın ardından isim tartışması yaşandı. Galatasarayın stadyumunun da Arena adını taşıdığı hatırlatıldı
Arena Galatasarayın demek haksızlık olur. Jeneriklik bir isim. Daha önce Avrupada o kadar fazla kullanıldı ki. Stat, futbol oynanan yer; ancak Arena aynı zamanda kültür, sanat, moda ve konser gibi etkinliklerin ev sahipliğini üstlenecek bir gösteri alanı. Spor ve saydığım aktiviteleri birleştirince Arenada karar kıldık. Halihazırdaki logomuzu seçerken taraftardan yardım aldık. 125 bin oy önemli bir rakam.
Sponsorların spordan çekildiği dönemde 150 milyon dolarlık sözleşmeye imza atma cesaretini nereden buldunuz?
Sadece GSM operatörü değiliz, Türkiyenin dijitalleşmesine liderlik edeceğiz. fikrinin şekillenmeye başladığı bir zaman dilimiydi. Ağustos 2013te, Londrada Başkan Fikret Ormanla bir aradaydık. Sayın Orman, hayallerini yüksek sesle dillendiren biri. İlk ortak fikrimiz; Türkiyenin en güzel lokasyonunda en güzel ve akıllı stadyumunu yükseltmekti. Allianz Arenada, telekom sektörüyle işbirliğine şahit oluyoruz. Fakat dünyanın hiçbir yerinde Vodafone Arena yok. Görüşmeler hızla sonuçlandı. Yurtdışını da ikna ettik. Gayemiz, teknolojik vizyonumuzun abidesini dikebilmekti. Pazarlama ve global gücümüzün getirilerinden faydalanıyoruz. Parayı verdik. Vodafone formanın göğsünde yer alsın. Stat bitince üzerinde Vodafone yazsın yeter. diyebilirdik. Öyle yapmıyoruz. Çünkü bu işbirliğine, paralara yazık olurdu.
Siyah-Beyazlı taraftarlarla duygusal bir bağ oluşturmayı başarabildiniz mi?
Beşiktaşla aramızdaki gönül bağını tribünlerle de yakalama peşindeyiz. Yatırımın uzun vadeli olmasının amacı da bu. Yaklaşık olarak, Facebookta 1 milyon 300 bin, Twitterda 195 bin, Instagramda 57 bin hayran sayısına ulaştık. Bugün Vodafonea geçtim, teşekkür ederim. içerikli yazılardan mutluluk duyuyoruz. Yani samimiyetimize inanmışlar. Buradaki büyük hasret unutulmamalı. İnönü yıkıldı, takım sürekli deplasmanda. Ama hiçbir zaman, Niye yıktınız? denilmedi. Vodafone Arenaya Stat abi diye hitap ediliyor. Kanlı, canlı biri olarak bakıyorlar. Admin yerine ona sesleniyorlar ve ondan cevap alıyorlar. Küçük kızıyla şarkı yazanlara dahi rastlamak mümkün.
Beşiktaşla işbirliğinize rakiplerin yaklaşımı nasıl oldu?
Beşiktaş ile Vodafone arasındaki diyaloğa, rakip takımların seyircilerinden sempati duyanlar ve öykünenler hayli çoğunlukta. Kıskançlık yok; ama keşke kelimesini duyduk. İşlerimizi takdirle karşılayanlar ve reklam filmlerimizi beğenenler de hayli kalabalık bir topluluk. Sosyal medya hesaplarımızı müşteri hizmetlerindeki gerçek Beşiktaşlı arkadaşlarımız yönetiyor. Beşiktaşlılar da bunları görüyor.
AÇILIŞ KONSERİNE DÜNYA YILDIZI SANATÇI.
Buraya yakışacak bir yıldız gelecek, bakıyoruz. İsim henüz kesinlik kazanmadı. Alternatiflerimiz mevcut. Bir star yetmeyebilir. Sayın Fikret Orman da açılış maçı üzerinde çalışıyor. Hangi takımın olacağını ona soralım (gülüyor). Bilinen, büyük takımlardan birisi olacak. Vodafone, İngiliz Manchester Unitedın eski sponsoruydu. Göğsünde Vodafone taşıyan iki takım karşılaşabilirdi; ama geç kaldık.
ORMAN, SÜRECİ İYİ YÖNETİYOR.
Zorlu bir dönem olacağını biliyorduk. İstanbulun trafiğinin göbeğinde bu aşamaya gelmek gerçekten başarı. Sabah 06.00-10.00 ile akşam 16.00-20.00 arasında kamyonlar inşaata girip çıkamıyor. Dış dünyayla ilişki kesiliyor. Herkes canla başla uğraşıyor. Başkan Fikret Orman da süreci iyi yönetiyor. Kulübün borcunu azaltırken stat projesini hayata geçiriyor. Burayla kulübün işlerini birbirine karıştırmıyor. Zaten forma ve stadyumun isim sponsorluğuna verilen paralar ayrı. Bu noktada taviz yok.
ZEMİNDEN YİNE SU MU ÇIKTI!
Çalışanlar kamera karşısına geçti ve taraftara Sabret mesajı verdi. Bana, Bunlar oyuncu mu? sorusunu yönelttiler. Videodaki arkadaşı şimdi, hemen aşağıda görebiliriz. Dolayısıyla izleyenler samimi buldu. (O sırada seyrettiğimiz klipte Kepçeyi zemine vuruyorum. Ya kaya çıkıyor ya su, haksız mıyım Recep abi. sesi duyuluyor.) Gökhan Öğüt ekliyor: Tekrar sorsaydınız yine su mu, diye (gülüyor).
KULÜP SPONSORLUĞUNDA KALACAĞIZ.
Futbol ve transfer konusunda ancak köstek oluruz. Paranın dışında birçok değer katıyoruz. Teknik ekibimiz zamanının çoğunu Vodafone Arenada geçiriyor. Teknolojik altyapıyı zaten biz kurabilirdik. Forma tanıtımında başrolü emektar malzemeci Süreyya Soner üstlendi. 245 binlik satışla rekora gidiliyor. Beşiktaş ve Adidas ile işbirliğindeyiz. İnsanlar 81 ildeki 1250 mağazamızdan alışveriş yapabiliyor. Vodafone KaraKartalın 1, 3 ve 5 liralık paketleriyle Beşiktaşa destek olunabiliyor. Bir yılda 1 milyon kişi ortalama 5 ay programda kalırsa 20 milyon liralık gelir kulüple paylaşılabilir.
220 KM KABLO DÖŞENİYOR.
Vodafone Arenaya akıllı telefon ya da tabletleriyle gelenler bağlantı ve hız sıkıntısı çekmeyecek. Beş katmanlı dijital altyapı kuruluyor. 50 bin ziyaretçinin ihtiyacı sorunsuz karşılanacak. Stadın çevresini 300 kez dolaşacak şekilde, toplamda 220 km kablo döşeniyor. Yayıncı kuruluşla görüşüyoruz. Tartışmalı pozisyon tekrarlarının yayımlanması hususunda netlik yok. Fakat bunun üzerinden gelebilecek teknolojiye sahip olacağız. Bu statta golü görmemek de imkânsız.