Ve Yavuz yükseliyor!

Bu konuyu okuyanlar

Fearlees

Doçent
Katılım
2 Ekim 2011
Mesajlar
863
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
İnşaatına 90 gün önce başlanan 3. boğaz köprüsünün ayakları yükselmeye başladı.

7487d8c0e72aa505d3128fe2a2f83c23_k.jpg

5060aa4ee8dda7156feb9ac3b6153735_k.jpg

af787fd4fcf23286c44604da7da6e021_k.jpg

828d3aed21dbd1358447dc37503997e0_k.jpg

a4bc98635507c640375f4f31121aaed3_k.jpg

c6df86aacf7537af378815104e746d1c_k.jpg

bffc3fa8b0c90d28b2e826384e50c64d_k.jpg

bb985f5b9277c019886fff87e4b8449c_k.jpg

77586fbf0a58b2fcd92e94fd702676c3_k.jpg

decf6e443f28d801764a11b99aa81dbe_k.jpg

ac34657dcc82be99e2883fe48b20574a_k.jpg

c1053b3045daccec95e54c0753abdc02_k.jpg

d6388d5ac37ca939ef9cd0725d4d8b84_k.jpg

86627431c12baa6b18dacc383eb423a0_k.jpg


0bb3f188bc921a2f0212bb574688d148_k.jpg

65a7a6b777476468334d25854c3081d2_k.jpg

2f9949e18af9b13e00b1a1206f0ca6c2_k.jpg

94822e01e04435935b166513c2c20c54_k.jpg

399f7ea137cbbdfd3bda913b9c022684_k.jpg

2089b1eacbc8f3def2ee9313559fc022_k.jpg

9e8cbf12052e64b5a678a4365b992bca_k.jpg

52f46767d3c44065b01f598259fc7fb1_k.jpg

ŞEFİK DİNÇ / AHT
İnşaatına 90 gün önce başlanan 3. boğazköprüsünün ayakları yükselmeye başladı. 2015 yılında tamamlanacak 4 milyar TL bütçeli inşaatta mühendisler ve işçiler 24 saat durmadan çalışıyor. Ayakların oturacağı çukurlar deniz seviyesinin 12 metre altına inecek.

Kuzey Marmara Otoyol Projesi kapsamında planlanan 3. boğaz köprüsünün temeli 3 ay önce Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan tarafından atıldı. Üç aylık sürede çalışmaların 24 saat kesintisiz sürdüğü inşaat şantiyesine ilk giren HABERTÜRK oldu. Şantiyede üç ay sonra gelinen noktayı veköprünün yükselen ayaklarını ilk kez HABERTÜRK fotoğrafladı. 3'üncü köprünün Avrupa Yakası'ndaki bağlantı noktası olan Sarıyer Garipçe ve Anadolu Yakası'ndaki Beykoz Poyrazköy'de köprü ayaklarının yapımı aşamasına geçildi. Her iki tarafa da kurulan dört adet kule vinçler, bin 408 metre uzunluğundaki köprünün ayaklarını yavaş yavaş göstermeye başladı.

DENİZ SEVİYESİNİN ALTINDA

Köprü ayakları 20 metre derinliğinde ve 20 metre çapında bir tabana yerleştiriliyor. Ayaklar deniz seviyesinden 12 metre aşağıda kalacak. Köprü halatlarının oturtulacağı kısımda da genişliği 60, derinliği 40 metre olan çukurun kazılması tamamlandı. Her iki yakada da köprü ayakları hızla yükselirken, köprünün karayla birleştiği noktalardaki kot farkının giderilmesi için yapılacak tabyanın çalışmaları da eş zamanlı yürütülüyor.

2.5 YILDA TAMAMLANACAK

Adapazarı'nı Tekirdağ'a bağlayacak ve toplam uzunluğu 115 kilometre olan otoyolun en önemli bölümünü oluşturan köprü, 2.5 yıl sonra bitecek. Köprüde, 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı seviyede geçecek. Köprü üzerindeki raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.

4.5 milyar TL

Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. köprü, "Yap, işlet, devret' modeliyle gerçekleştiriliyor. 4.5 milyar TL yatırım bedeline sahip projenin, yapım dahil işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş – Astaldi Konsorsiyumu tarafından yapılacak ve bu süre sonunda Ulaştırma Bakanlığı'na teslim edilecek.

TÜRK MÜHENDİSLER ÇALIŞIYOR

Toplamda 1300 kişinin çalıştığı şantiyede, ağırlıklı olarak mühendisler ve teknikerler çalışıyor. Dev projede çoğunluğu Türk mühendisler olmak üzere Güney Kore, İtalya ve Danimarka'dan mühendisler de görev yapıyor. Otoyol projesinde kapsamında toplam çalışan sayısının 7 bini bulacağı ifade edilirken, inşaat alanında olası kazalara önlem olarak tam teşekküllü bir sağlık merkezi de bulunuyor.

İLKLERİN KÖPRÜ

TÜRK YAPIMI: 3. köprü, bir Türk şirketi tarafından yapılan ilk asma köprü özelliğini taşıyor.

EN UZUN RAYLI KÖPRÜ: 59 metrelik genişliği, 1408 metrelik ayaklar arası ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan, dünyanın en uzun ve en geniş asma köprüsü olacak.

EN YÜKSEK KULE: 320 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en yüksek kuleye sahip köprüsü olacak.

TASARIMCISI 'KÖPRÜ ÜSTADI'

Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında İstanbul Boğazı üzerinde yapılacak 3. köprünün konsept tasarımı yapı mühendisi "Fransız köprü üstadı" olarak nitelendirilen Michel Virlogeux ile İsviçreli Ti Engineering firması tarafından ortak olarak yapıldı.

KİMLİK KARTI
YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ
Uzunluk: 2164 metre
Ayaklar arası: 1408 metre
Genişlik: 59 metre
Başlama tarihi: Mayıs 2013
Bitiş tarihi: Mayıs 2015

FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜSÜ
Uzunluk: 1510 metre
Ayaklar arası: 1090 metre
Genişlik: 39.4 metre
Başlama Tarihi: Aralık 1985
Bitiş Tarihi: Temmuz 1988

BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ
Uzunluk: 1560 metre
Ayaklar arası: 837 metre
Genişlik: 33.4 metre
Başlama Tarihi: Mart 1970
Bitiş Tarihi: Ekim 1973

http://www.haberturk.com/yasam/haber/871818-ve-yavuz-yukseliyor

 

7.43

Müdavim
Katılım
11 Haziran 2008
Mesajlar
8,969
Reaksiyon puanı
332
Puanları
83
Yapım aşamalarını görmek isterdim.
 

-Hewal-

Müdavim
Katılım
27 Haziran 2008
Mesajlar
5,206
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
Türk yapımı değil içerde bir sürü koreli mühendis var onlara danisilmadan çivi bile çakılmiyor nerden mi biliyorum orada çalışan arkadaşlar var
 
Üst