Vatandaşa kurulan son tuzak!

Bu konuyu okuyanlar

|Ⓢєччαh|

Müdavim
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,324
Puanları
113
Vatandaşa kurulan son tuzak!

163046_tuzak_1.jpg



Tüketiciler Birliği'nden SMS üzerinden bir dolandırıcılık uyarısı daha geldi.

Tüketiciler Birliği Genel Başkan Vekili Hatice Saadet Kalyoncu, tüketicileri arayıp, SMS gönderen, "dosya masraflarınızı, kredi kartı aidatlarınızı geri alıyoruz" diyerek sürekli tacizde bulunan, haksız kazanç elde eden sözde tüketici dostu görünümünde kişi, firma ya da şebekelerin sayısının arttığını söyledi.

Kalyoncu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, "kredi kartı aidatına son, dosya masrafına son" adı altında yeni bir dolandırıcılığın başladığını belirterek, tüketicilerin sırtından haksız kazanç elde edildiğini kaydetti.




Sözde yardım eden bu kişi ya da firmaların, tüketicilerin bankalardan kredi kartı aidatı ve dosya masraflarını geri alacaklarını söyleyerek para talep ettiğini anlatan Kalyoncu, şöyle devam etti:

"Para ödeyen tüketicilere sadece bir dilekçe gönderiliyor ve tüketici hakem heyetine vermeleri isteniyor. Tüketicileri arayıp, SMS gönderen, 'dosya masraflarınızı, kredi kartı aidatlarınızı geri alıyoruz' diyerek sürekli tacizde bulunan, haksız kazanç elde eden sözde tüketici dostu görünümünde kişi, firma ya da şebekelerin sayısı arttı. Tüketiciyi 'mağduriyetlerini gidereceğiz' diye daha da mağdur ediyorlar. Özellikle yeni Tüketici Kanunu ile tüketici daha fazla taciz edilir oldu. "

Tüketicilerin, bankaların "haksız şart" ile aldıkları ücretleri tüketici hakem heyetlerine başvurarak alabildiğini vurgulayan Kalyoncu, "Kaymakamlıklarda bulunan hakem heyetlerine de dilekçe örnekleri bulunuyor ve görevliler, ellerinden geldiğince yardımcı oluyorlar. Kimse bankalardan paraları aldıklarını iddia eden bu şebekelere inanmasın. Bu dilekçeler tüketici örgütlerinden ücretsiz temin edilebiliyor" diye konuştu.

Yeni yasadaki zorunluluk nedeniyle isteyen tüketicilerin bankalara başvurarak aidatsız (yalın) kart talebinde bulunabileceklerini de dile getiren Kalyoncu, "Bankalara ödenen bedellerin (kredi kartı aidatı, dosya ücreti gibi) geri alınabilmesi kişi ile banka arasındaki sözleşmeyle ilgili olduğundan her biri kişiye özeldir. Yani tüm tüketicilerin bu bedelleri geri alabilecekleri hukuka aykırı bir söylemdir. Hepsini alacağını iddia eden firmalar, tüketiciyi aldatma peşindedir" ifadesini kullandı.

Sadece bir dilekçe için tüketiciden para almaya çalışmanın, giderilecek mağduriyetten daha büyük bir mağduriyet oluşturduğunu vurgulayan Kalyoncu, "Tüketicilerimizi bu suistimal şebekelerine dikkat etmeleri için uyarıyoruz" dedi.


KaynaK
 

Rüstembey

Doçent
Katılım
21 Şubat 2011
Mesajlar
536
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
:biggrin:vır vır vır çok hızlı bir şekilde "PARANIZI GERİ ALIN"...
devamında"HEMEN BİRİ TUŞLAYIN,HEMEN BİRİ TUŞLAYIN,,tekrar uzayıp gidiyor..
ne kadar uyarılırsa uyarılsın vatandaş yolunmak için"hazır bekliyor"yinede.....:thumbup:
 

honline

Müdavim
Katılım
3 Ocak 2009
Mesajlar
4,744
Reaksiyon puanı
296
Puanları
83
Bu mesaj banada geldi, birde şu mesaj çok geliyor kredi kartı olmadığı halde kredi kart borçlarınızı düzenli olarak ödediğiniz için 200 TL puan kazandınız diye ben böyle mesajlar alınca derhal geri dönüş mesajı atıyorum çok güzel şekilde
 
Üst