ozmen_celik
Software Developer
- Katılım
- 3 Mart 2012
- Mesajlar
- 571
- Reaksiyon puanı
- 317
- Puanları
- 63
- Yaş
- 38
Herkese merhabalar geçen ay içinde bir kaç kişi bana özel mesaj ile mouse ( x,y ) ve klavye hareket ( h,v ) nasıl yaparız diye sormuştu. Burdan paylaşarak cevap vereyim dedim ihtiyacı olanda yararlanabilsin diye.
İşinizi görmesi dileği ile.
Mouse Controller
Player Controller
İşinizi görmesi dileği ile.
Mouse Controller
C#:
public float mouseSensitivity=100f;
public Transform playerBody;
float xRotation = 0f;
void Start()
{
Cursor.lockState = CursorLockMode.Locked;
}
void Update()
{
float mouseX = Input.GetAxis("Mouse X") * mouseSensitivity *Time.deltaTime;
float mouseY = Input.GetAxis("Mouse Y") * mouseSensitivity *Time.deltaTime;
xRotation -=mouseY;
xRotation = Mathf.Clamp(xRotation, -90f, 90f);
transform.localRotation= Quaternion.Euler(xRotation, 0f, 0f);
playerBody.Rotate(Vector3.up * mouseX);
}
Player Controller
C#:
public CharacterController controller;
public float speed= 12f;
public float gravity = -9.81f;
public Transform groundCheck;
public float groundDistance = 0.4f;
public LayerMask groundMAsk;
public float jumpHeight = 3f;
Vector3 velocity;
bool isGrounded;
void Update()
{
isGrounded = Physics.CheckSphere(groundCheck.position,groundDistance,groundMAsk);
if (isGrounded && velocity.y < 0)
{
velocity.y = -2f;
}
float x= Input.GetAxis("Horizontal");
float z= Input.GetAxis("Vertical");
Vector3 move = transform.right * x + transform.forward * z;
controller.Move(move * speed * Time.deltaTime);
if(Input.GetButtonDown("Jump") && isGrounded)
{
velocity.y = Mathf.Sqrt(jumpHeight * -2f * gravity);
}
velocity.y += gravity * Time.deltaTime;
controller.Move(velocity * Time.deltaTime);
}