Uçaklarda yatak odası dönemi başlıyor

Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,200
Reaksiyon puanı
10,315
Puanları
293
Uçaklarda yatak odası dönemi başlıyor

BN-CQ540_gulfai_G_20140504110547.jpg


Uzun bir günün sonunda, yatak odanızın kapısını kapatarak rahat yatağınıza uzanıp düz ekran televizyonunuzda futbol maçı seyredenlerdenseniz, aynı rahatlığı şimdi 10.000 kilometre yükseklikte yaşayabilirsiniz.


Müşteri kazanmak için otel, yat veya özel jetlerdeki konforu kabinlerde de sunmak için birbirleriyle yarışan Orta Doğulu havayolları yöneticilerinin yeni buluşu, yolcularına uçuş esnasında kullanabilecekleri bir yatak odası sunmak oldu.


Hem Emirates hem de Etihad Havayolları, yolcularının evlerinde alıştıkları modern teknolojinin aynısını uçaklarda sağlamak için özel yatak odaları sunma planları yapıyorlar.


"Bu tamamen mahremiyet ile ilgili," diyen Emirates Başkanı Tim Clark, "Yeni yatak odası konseptimiz yeni bir çığır açacak," şeklinde görüş bildirdi.


Airbus Group EADSY -0.44% NV'nin A380 superjumbolarının en büyük operatörü ve Boeing BA +0.19% Co.'nun yeni uzun menzilli 777X jetinin en büyük müşterisi Emirates, oda servisli yatak odalarını iki uçaktada sunma projelerinin son etaplarında. Dubai merkezli Emirates, hali hazırda 218 uçağında "suites" adını verdiği 1,562 özel kapsül benzeri yapılar sunuyor.


Emirates bu özel yatak odaları için fiyatlarını henüz açıklamayacağını belirtti. Ancak "suite" odalar için New York ile Dubai arasındaki gidiş geliş biletinin fiyatı yaklaşık 26,000 dolara tekabül ediyor. Tek suite'in inşası ise 500,000 dolar tutuyor. Bu da yaklaşık olarak New York'un Manhattan bölgesindeki bir stüdyo dairenin fiyatına denk geliyor.


Öte yandan, Etihad Pazar günü yaptığı açıklamada Aralık'ta teslim alacağı 10 A380 uçağında oda içi banyolu çift kişilik yataklı bir yatak odası, bekleme salonu (lounge) bölgesi ve Londra Savoy Hotel'de eğitilmiş uşaklar sunacağını belirtti. Etihad CEO'su James Hogan, bu özel yatak odalarında yapılacak Abu Dhabi ve Londra arasındaki tek yönlü seyahatin yaklaşık 20,000 dolar tutacağını söyledi. Hogan aynı yolculuğun özel jetle 100,000 dolara denk geldiğini açıkladı.


Hogan basın toplantısında, "Bu tip bir ürün için pazar olduğunu," belirtti.


Orta Doğu ve Asyalı havayolları firmaları tüm kabinlerde en iyi servisi sunduklarına dair kazandıkları ünden sonra en tepeye ulaşmak için birbirleriyle yarışıyor. Geçen sene, Skytrax'in Dünya'nın En İyi Havayolu ünvanını Emirates kazanırken, hiçbir Avrupalı veya ABD'li şirket isimlerini ilk 10'da bulamadı.


Kendisini dünyanın tek 5 yıldızlı havayolu olarak tanımlayan Qatar Havayolları, Emirates ve Etihad'a kendilerini daha da geliştirmek için baskı yaratan firmalardan biri. Qatar Havayolları 15 Mayıs'ta A380 ile Doha ile Londra arasında sadece business class yolcularını taşıyacağı bir hat açmayı planlıyor. Singapur Havayolları da geçen sene kabinlerini geliştirmek için 150 milyon dolar harcadı.


Emirates 2008'de A380'leri uçurmaya başladığında, birinci sınıf yolcularına uçuş esnasında kullanabilecekleri iki duş spası sunmuştu. Şirketin CEO'su Clark, yine A380 için geliştirdikleri barı tanıtırken, eğer konsept popüler olmazsa, barın 8 business class koltuğuyla 96 saat içinde değiştirilebilecek şekilde dizayn edildiğini açıklamıştı. Uçaklardaki bar uygulaması hala devam ediyor.


Etihad da A380 uçaklarında kullanılabilecek bir bekleme salonu sunacak. "Avrupalı havayollarının çoğu birinci sınıftan geri adım attılar," diyen Hogan, "Bu bize satma fırsatı tanıdı," diye ekledi.


KaynaK
 

Ahbârî

Dekan
Katılım
6 Ekim 2009
Mesajlar
6,274
Reaksiyon puanı
346
Puanları
263
bizim gibi ayda yılda kullanan, o da ekonomik olan kesime gitmez :D
 

7.43

Dekan
Katılım
11 Haziran 2008
Mesajlar
8,965
Reaksiyon puanı
332
Puanları
263
Bir düzeltme: 10.000 km değil, 10 km.
 

SwateR

Müdavim
Müdavim
Katılım
19 Nisan 2009
Mesajlar
10,200
Reaksiyon puanı
662
Puanları
3,293
Konum
Bursa
Camekan filan olsa bari. O manzarayı göremedikten sonra ne işe yarar :)
 
Üst