- Katılım
- 29 Haziran 2007
- Mesajlar
- 64,457
- Reaksiyon puanı
- 527
- Puanları
- 0
Apple, Twitterda her gün yüz milyonlarca tweeti analiz eden Topsy şirketini satın aldı. ABDli elektronik devinin sürpriz satın alım için 200 milyon dolar harcadığı belirtildi.
Apple, Twitterın hayata geçtiği 2006dan bu yana mikroblog sitesinde paylaşılan 425 milyardan fazla tweeti arşivleyen Topsy şirketini bünyesine kattı. Wall Street Journal (WSJ) gazetesinin haberine göre, şirketlere reklam stratejilerini güçlendirmek için Twitter verileri satan şirket için Apple 200 milyon dolarlık ödeme yaptı.
Appleın, iOS ve OS X platformlarına uyumlu olan ve çoktandır ortaklığı bulunan Twitterın analiz firmasını satın almasının sebebi kesin değil. Analistler, Appleın belli ürünlerinin promosyonu için Topsynin teknolojisi ve mühendislerinden yararlanabileceğini düşünüyor.
WSJnin haberine göre, Apple arama algoritmalarını güçlendirerek kullanıcıların daha fazla ilgi gösterdiği ürünleri ve uygulamaları tespit edebilir, trendleri izleyebilir. Dahası, Twitter bilgilerini değerlendirerek Apple uygulamalarının reklamları genel kullanıcıya değil, bireysel kullanıcılara odaklı hale gelebilir.
WSJ, Topsyden iTunes ve iRadionun da fayda sağlayabileceğini ve doğru reklamın doğru tüketiciye sunulması aşamasında Appleın sosyal verilerden yararlanabileceğini belirtti. Ayrıca, Topsynin trend veri arşivi Siri aramalarını güçlendirmek için kullanılabilir.
Apple, Topsyi satın alarak şirketin sahibi olduğu 10dan fazla sosyal medya taraması ile veri analizi patentini de eline geçirdi.
ntvmsnbc & WSJ
Apple, Twitterın hayata geçtiği 2006dan bu yana mikroblog sitesinde paylaşılan 425 milyardan fazla tweeti arşivleyen Topsy şirketini bünyesine kattı. Wall Street Journal (WSJ) gazetesinin haberine göre, şirketlere reklam stratejilerini güçlendirmek için Twitter verileri satan şirket için Apple 200 milyon dolarlık ödeme yaptı.
Appleın, iOS ve OS X platformlarına uyumlu olan ve çoktandır ortaklığı bulunan Twitterın analiz firmasını satın almasının sebebi kesin değil. Analistler, Appleın belli ürünlerinin promosyonu için Topsynin teknolojisi ve mühendislerinden yararlanabileceğini düşünüyor.
WSJnin haberine göre, Apple arama algoritmalarını güçlendirerek kullanıcıların daha fazla ilgi gösterdiği ürünleri ve uygulamaları tespit edebilir, trendleri izleyebilir. Dahası, Twitter bilgilerini değerlendirerek Apple uygulamalarının reklamları genel kullanıcıya değil, bireysel kullanıcılara odaklı hale gelebilir.
WSJ, Topsyden iTunes ve iRadionun da fayda sağlayabileceğini ve doğru reklamın doğru tüketiciye sunulması aşamasında Appleın sosyal verilerden yararlanabileceğini belirtti. Ayrıca, Topsynin trend veri arşivi Siri aramalarını güçlendirmek için kullanılabilir.
Apple, Topsyi satın alarak şirketin sahibi olduğu 10dan fazla sosyal medya taraması ile veri analizi patentini de eline geçirdi.
ntvmsnbc & WSJ