Türkiye'nin milli savaş uçağı 'Milli Muharip Uçak' için imzalar atıldı.

Bu konuyu okuyanlar

Katılım
12 Mar 2011
Mesajlar
35,322
Reaksiyon puanı
19,111
Puanları
113
Türkiye'nin milli savaş uçağı Milli Muharip Uçak için imzalar atıldı.

1613405755647.png


Türkiye'nin yerli uçağı Milli Muharip Uçak için çalışmalarını sürdüren Türk Havacılık ve Uzay Sanayii ve TRMOTOR yerli güç üniteleri geliştirmek için yeni bir protokole imza attı. İnsan kaynağı ve teknoloji açısından kritik birikimler gerektirdiği vurgulanırken "Hiç şüpheniz olmasın ki uydu, uzay ve kara araçlarında olduğu gibi hava araçlarında da tamamen bağımsız, yerli ve milli motorlara sahip olacağız" denildi..

SSB'den yapılan açıklamaya göre, Başkanlık tarafından yürütülen Türkiye'yi 5'inci nesil savaş uçağına sahip sayılı ülkelerden biri yapacak MMU projesinin geliştirme faaliyetleri devam ediyor. Projenin ana yüklenicisi TUSAŞ daha önce rüzgar tüneli, yıldırım test tesisi gibi yatırımlar için yerli firmalarla anlaşmış, uçağın motor geliştirmesi için de TRMOTOR ile çerçeve sözleşme imzalanmıştı..

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir: "Milli Muharip Uçağımızın alt sistemlerinin de milli olarak geliştirilmesi, kritik teknolojilerde tam bağımsızlık hedefimizde önemli yer tutuyor" dedi. TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil: "Milli Muharip Uçak yeni nesil hava araçları üretebilmemiz için gerekli olan tüm yapıları da ülkemize kazandıracak ve havacılık sanayinin gelişmesi için katalizör görevi üstlenecek" açıklamasında bulundu..

Proje kapsamında son olarak uçağın yerli güç ünitelerinin geliştirilmesi için TRMOTOR ile protokole imza atıldı. 2023 yılında ilk kez hangardan çıkacak olan MMU projesi kapsamında ihtiyaç duyulacak Yardımcı Güç Ünitesi (Auxiliary Power Unit) ve Hava Türbinli Başlatma Sistemi (Air Turbine Start System) çözümlerinin geliştirilmesi için TRMOTOR şirketi ile anlaşan TUSAŞ, bu sayede MMU projesinde kritik bir aşamayı daha geride bıraktı.

TÜRKİYE İÇİN OLDUKÇA KRİTİK BİR HAMLE

TRMOTOR Genel Müdürü Dr. Osman Dur da hava araçları motorları ve güç sistemlerinin, teknolojik ve stratejik anlamda Türkiye için oldukça kritik ve vazgeçilmez teknolojiler olduğunu belirterek, aynı zamanda malzeme, tasarım ve üretim anlamında insan kaynağı ve teknoloji açısından kritik birikimler gerektirdiğine dikkati çekti.

TRMOTOR'un bir taraftan MMU'nun özgün motoru için çalışmalarına devam ederken, diğer taraftan da APU ve ATSS geliştirme projelerini başlattığını aktaran Dur, şu ifadeleri kullandı:.

"Türkiye, bu zamana kadar yetiştirdiği insan kaynağı, mühendislik ve danışmanlık firmaları, üniversiteleri ve uluslararası iş birlikleri ile bu teknolojilere sahip olacak güçtedir. Bu hafta açıklanan Milli Uzay Programı ile havacılık, uydu ve uzay alanındaki çalışmalar da bu teknolojilerin geliştirilmesine ivme ve güç kazandıracaktır. Hiç şüpheniz olmasın ki uydu, uzay ve kara araçlarında olduğu gibi hava araçlarında da tamamen bağımsız, yerli ve milli motorlara sahip olacağız."

 
Katılım
12 Mar 2011
Mesajlar
35,322
Reaksiyon puanı
19,111
Puanları
113
umarım sonu altay tankı ve atak-2 gibi olmaz
Altay tankına ne olmuş ki? Belki gecikti biraz lakin eskilerde olduğu gibi akamete uğramış falan değil. Muhtemelen bu yılın ortalarında falan üretime başlayacak.

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı İsmail Demir, Altay tankının seri üretiminin gelecek yılın ortalarında başlamasının beklendiğini, Aksungur ve Akıncı gibi yüksek faydalı yük taşıyacak insansız hava araçlarının da gelecek yıl teslim edilmeye başlanacağını bildirdi.

Üstteki haber Hürriyetten alıntıdır ve tarihi 30.09.2020'dir.

Ayrıca Atak-2 de keza öyle. Atak-1'i yapmış bu ülke, 2'sini niye yapamasın? Nereden çıkardınız bunu anlamadım. Kaldı ki Milli Savunma sitesinde şu bilgi var:

ATAK 2 Taarruz Helikopteri, T129 ATAK Helikopterinde kazanılan bilgi birikimi ve operasyonel tecrübeyle tamamen milli olarak, yerli imkân ve kabiliyetlerle tekrar tasarlanacak.
Mevcut Atak helikopterinden daha büyük ve maksimum kalkış ağırlığı 8-10 tona kadar çıkması beklenmektedir. ATAK 2, artırılmış faydalı yük, yeni nesil kamera ve elektro optikler, kendini koruma sistemleri, yenilenmiş silah istasyonları ve aviyoniklerle yüksek performansa sahip olacak.
 

UmutsuzAdam

Profesör
Katılım
4 Nis 2020
Mesajlar
1,358
Reaksiyon puanı
1,035
Puanları
113
Yaş
17
hocam atak-2 olabilir belki ama altayda almanya ile parça anlaşmazlığı mevcut ve şirketi bölündü
 

aimnil

Profesör
Katılım
12 Ocak 2015
Mesajlar
2,064
Reaksiyon puanı
961
Puanları
113
hocam atak-2 olabilir belki ama altayda almanya ile parça anlaşmazlığı mevcut ve şirketi bölündü
Altay için yerli motor geliştiriliyor hala, atak taki ihracat sıkıntısını yaşamamak için yerli motor üzerinde duruyorlar. Motoru da yapamamış değiller, motor yapıldı istenilen beygir gücüne ve verime cıkarmak için çalışmalar devam ediyor. Ordunun acil tank ihtiyacı da olmadığı için yerli motorla gitmek istiyorlar yoksa zaafiyet durumu olsa tank da ithal edilir, ihracat olmasa da yabancı ülke motoru da getirilir. Altay yerli motorla çıkacak Almanyaya bağlı değiliz yani.
 

UmutsuzAdam

Profesör
Katılım
4 Nis 2020
Mesajlar
1,358
Reaksiyon puanı
1,035
Puanları
113
Yaş
17
Altay için yerli motor geliştiriliyor hala, atak taki ihracat sıkıntısını yaşamamak için yerli motor üzerinde duruyorlar. Motoru da yapamamış değiller, motor yapıldı istenilen beygir gücüne ve verime cıkarmak için çalışmalar devam ediyor. Ordunun acil tank ihtiyacı da olmadığı için yerli motorla gitmek istiyorlar yoksa zaafiyet durumu olsa tank da ithal edilir, ihracat olmasa da yabancı ülke motoru da getirilir. Altay yerli motorla çıkacak Almanyaya bağlı değiliz yani.
2012 den bei tümosan denedi ama şanzıman ve yetersiz parça ile yapılamadı ayrıca bmc anlaşmaları almanya tarafında hala kabul edilmedi zaten palet fabrikasıda özelleştirildi önceki anlaşma hiçe sayıldıayrıca motor olmayacak çünkü albayraklar birliği tümosanı böldü yani bu tankın projesi tam bi fiyasko
bence milli bir çok silahımız var bunun üstesindende gelinebileceğine inanıyorum ancak motor konusunda almanya dan alma fırsaytı olursa almak mantıklı ama fırsat verceklerini düşünmüyorum. belli bir ar-ge bütçesi belirlenip şuanki alman tankalrını modernize eden türk mühendislerinin beyin fırtınası yapması lzm ama bilin bakalım ar-ge için ne eksik Para
 

aimnil

Profesör
Katılım
12 Ocak 2015
Mesajlar
2,064
Reaksiyon puanı
961
Puanları
113
2012 den bei tümosan denedi ama şanzıman ve yetersiz parça ile yapılamadı ayrıca bmc anlaşmaları almanya tarafında hala kabul edilmedi zaten palet fabrikasıda özelleştirildi önceki anlaşma hiçe sayıldıayrıca motor olmayacak çünkü albayraklar birliği tümosanı böldü yani bu tankın projesi tam bi fiyasko
bence milli bir çok silahımız var bunun üstesindende gelinebileceğine inanıyorum ancak motor konusunda almanya dan alma fırsaytı olursa almak mantıklı ama fırsat verceklerini düşünmüyorum. belli bir ar-ge bütçesi belirlenip şuanki alman tankalrını modernize eden türk mühendislerinin beyin fırtınası yapması lzm ama bilin bakalım ar-ge için ne eksik Para
Eksik bilgilerin var kardeşim, 300 beygirlik yerli motor tam yılını hatırlamıyorum, 2-3 yıl önce BMC tarafından tanıtıldı, televizyonlarda da verildi. Ama tank için yeterli beygir gücüne erişmek için geliştirmeye devam ediyoruz dediler. Tank palet fabrikası tam bir siyasi spekulasyondur. Firma lehine irtifak hakkı (bir nevi kira) tesis edildi. Mevzuatta belirtilen koşullarda, hiçbir idare kanunda olmayan birşeye imza atamaz. Hele böyle bir konuda. Mevzuatta bir çok konuda teşvik var tarımdan, tıbbi bitkilere, savunma vb. Bu A firması için de böyle B firması için de böyle. Bu tip konular siyaset devşirmek için kullanılıyor, yoksa yasaya uygun ve normal bir durum olmasa konuyu sadece dillendirip siyaset devşirmek yerine 40 defa mahkemece iptal edilirdi, saçma sapan konularda AIHM e kadar gidiyorlar, kaç yıldır süregelen geyik sadece muhabbeti var yani, o yüzden bunlara itibar etmemenizi öneririm.

Bana sallıyor diyorsan da, Hazine Taşınmazlarınin Ideresi Hakkında Yönetmelik, 324 sayılı Milli Emlak Genel Tebliği, 327 sayılı Milli Emlak Genel Tebliğinin ilgili kısımlarını okuyabilirsin.
 

iMaKaNDi

Doçent
Katılım
10 Kas 2016
Mesajlar
544
Reaksiyon puanı
278
Puanları
63
Altay için yerli motor geliştiriliyor hala, atak taki ihracat sıkıntısını yaşamamak için yerli motor üzerinde duruyorlar. Motoru da yapamamış değiller, motor yapıldı istenilen beygir gücüne ve verime cıkarmak için çalışmalar devam ediyor. Ordunun acil tank ihtiyacı da olmadığı için yerli motorla gitmek istiyorlar yoksa zaafiyet durumu olsa tank da ithal edilir, ihracat olmasa da yabancı ülke motoru da getirilir. Altay yerli motorla çıkacak Almanyaya bağlı değiliz yani.
ordunun acil tank ihtiyacı yok mu?
olmadığını nereden çıkardınız?
sizin envarterde olan eski tanklardan haberiniz yok herhalde. geçtiğimiz yıllarda suriyedeki operasyonlarda tanklarda şehit olanlardan haberiniz de yoktur sanırım. şimdi gelip e atılan roketlere altayda dayanmazdı demeyin.
 

mg4446

Doçent
Katılım
18 Nis 2020
Mesajlar
614
Reaksiyon puanı
386
Puanları
63
Yaş
18
Türkiye'nin milli savaş uçağı Milli Muharip Uçak için imzalar atıldı.

Ekli dosyayı görüntüle 139640

Türkiye'nin yerli uçağı Milli Muharip Uçak için çalışmalarını sürdüren Türk Havacılık ve Uzay Sanayii ve TRMOTOR yerli güç üniteleri geliştirmek için yeni bir protokole imza attı. İnsan kaynağı ve teknoloji açısından kritik birikimler gerektirdiği vurgulanırken "Hiç şüpheniz olmasın ki uydu, uzay ve kara araçlarında olduğu gibi hava araçlarında da tamamen bağımsız, yerli ve milli motorlara sahip olacağız" denildi..

SSB'den yapılan açıklamaya göre, Başkanlık tarafından yürütülen Türkiye'yi 5'inci nesil savaş uçağına sahip sayılı ülkelerden biri yapacak MMU projesinin geliştirme faaliyetleri devam ediyor. Projenin ana yüklenicisi TUSAŞ daha önce rüzgar tüneli, yıldırım test tesisi gibi yatırımlar için yerli firmalarla anlaşmış, uçağın motor geliştirmesi için de TRMOTOR ile çerçeve sözleşme imzalanmıştı..

Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. İsmail Demir: "Milli Muharip Uçağımızın alt sistemlerinin de milli olarak geliştirilmesi, kritik teknolojilerde tam bağımsızlık hedefimizde önemli yer tutuyor" dedi. TUSAŞ Genel Müdürü Prof. Dr. Temel Kotil: "Milli Muharip Uçak yeni nesil hava araçları üretebilmemiz için gerekli olan tüm yapıları da ülkemize kazandıracak ve havacılık sanayinin gelişmesi için katalizör görevi üstlenecek" açıklamasında bulundu..

Proje kapsamında son olarak uçağın yerli güç ünitelerinin geliştirilmesi için TRMOTOR ile protokole imza atıldı. 2023 yılında ilk kez hangardan çıkacak olan MMU projesi kapsamında ihtiyaç duyulacak Yardımcı Güç Ünitesi (Auxiliary Power Unit) ve Hava Türbinli Başlatma Sistemi (Air Turbine Start System) çözümlerinin geliştirilmesi için TRMOTOR şirketi ile anlaşan TUSAŞ, bu sayede MMU projesinde kritik bir aşamayı daha geride bıraktı.

TÜRKİYE İÇİN OLDUKÇA KRİTİK BİR HAMLE

TRMOTOR Genel Müdürü Dr. Osman Dur da hava araçları motorları ve güç sistemlerinin, teknolojik ve stratejik anlamda Türkiye için oldukça kritik ve vazgeçilmez teknolojiler olduğunu belirterek, aynı zamanda malzeme, tasarım ve üretim anlamında insan kaynağı ve teknoloji açısından kritik birikimler gerektirdiğine dikkati çekti.

TRMOTOR'un bir taraftan MMU'nun özgün motoru için çalışmalarına devam ederken, diğer taraftan da APU ve ATSS geliştirme projelerini başlattığını aktaran Dur, şu ifadeleri kullandı:.

"Türkiye, bu zamana kadar yetiştirdiği insan kaynağı, mühendislik ve danışmanlık firmaları, üniversiteleri ve uluslararası iş birlikleri ile bu teknolojilere sahip olacak güçtedir. Bu hafta açıklanan Milli Uzay Programı ile havacılık, uydu ve uzay alanındaki çalışmalar da bu teknolojilerin geliştirilmesine ivme ve güç kazandıracaktır. Hiç şüpheniz olmasın ki uydu, uzay ve kara araçlarında olduğu gibi hava araçlarında da tamamen bağımsız, yerli ve milli motorlara sahip olacağız."

Buna ne diyorlar acaba şu parcasini yabancılar yaptı da yerli değil diyorlardır
 

UmutsuzAdam

Profesör
Katılım
4 Nis 2020
Mesajlar
1,358
Reaksiyon puanı
1,035
Puanları
113
Yaş
17
Eksik bilgilerin var kardeşim, 300 beygirlik yerli motor tam yılını hatırlamıyorum, 2-3 yıl önce BMC tarafından tanıtıldı, televizyonlarda da verildi. Ama tank için yeterli beygir gücüne erişmek için geliştirmeye devam ediyoruz dediler. Tank palet fabrikası tam bir siyasi spekulasyondur. Firma lehine irtifak hakkı (bir nevi kira) tesis edildi. Mevzuatta belirtilen koşullarda, hiçbir idare kanunda olmayan birşeye imza atamaz. Hele böyle bir konuda. Mevzuatta bir çok konuda teşvik var tarımdan, tıbbi bitkilere, savunma vb. Bu A firması için de böyle B firması için de böyle. Bu tip konular siyaset devşirmek için kullanılıyor, yoksa yasaya uygun ve normal bir durum olmasa konuyu sadece dillendirip siyaset devşirmek yerine 40 defa mahkemece iptal edilirdi, saçma sapan konularda AIHM e kadar gidiyorlar, kaç yıldır süregelen geyik sadece muhabbeti var yani, o yüzden bunlara itibar etmemenizi öneririm.

Bana sallıyor diyorsan da, Hazine Taşınmazlarınin Ideresi Hakkında Yönetmelik, 324 sayılı Milli Emlak Genel Tebliği, 327 sayılı Milli Emlak Genel Tebliğinin ilgili kısımlarını okuyabilirsin.
motor yerli üretilmeyecek çoğu parçası için hala almanyadan haber bekleniyor bunu CB yardımcısı bizzat söyledi

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay, Altay Tankı'nda seri üretime geçilmesi için Alman makamlarının BMC ile Alman firmalarının yaptığı alt anlaşmalara onay vermesi için beklendiğini ifade etti

tank ın üretilmesini bende sizin kadar çok istiyorum ama çok yanlış bir proje üzerinden gidilmiş ilk ihale bmc ye verilmemiş geliştirme ihalesindede çok düşük bir bütçe ile bmc almış alman firmaları gerekli malzemeleri sağlarsa tank ın eylül ayında üretime geçilmesi bekleniyormuş.

birde dediğiniz gibi motor üretilmiş hatta beş farklı prototip yapılmış ama başarısız olmuş.


1613550557142.png

fotoğraf siyasi ibareler barındırıyor yok sayarsanız sevinirim
 

aimnil

Profesör
Katılım
12 Ocak 2015
Mesajlar
2,064
Reaksiyon puanı
961
Puanları
113
Arkadaşlar muhalefet cephesinin gazına gelerek siyaset devsirmelerine on ayak olmayın benden tavsiye her ülkeyle işbirliği yapılabilir kendi belirlediğimiz çerçevede ama Türkiye kimseye mahkum değil artık. Bu kafadan çıkmanizi tavsiye ederim.
Mesaj otomatik birleştirildi:

İki çivi cakmadilar yazanın da sakarya ya bmc yerleşkesine gitmesini tavsiye ederim.
 

UmutsuzAdam

Profesör
Katılım
4 Nis 2020
Mesajlar
1,358
Reaksiyon puanı
1,035
Puanları
113
Yaş
17
umarım sıkıntısız biçimde en yakın zamanda seri üretime geçer
 

ReznooW

Asistan
Katılım
9 Şub 2021
Mesajlar
464
Reaksiyon puanı
366
Puanları
63
Yaş
20
sonu altay gibi olcak altayıda millet sanırım 15 yıldır bekliyor belkide 20 ki uçak daha sofistike bir şey tanka göre 2030 da görücüye çıkar muhtemelen
 

ozciceky

Profesör
Katılım
20 Haz 2020
Mesajlar
2,549
Reaksiyon puanı
2,329
Puanları
113
Yaş
48
Umarım Altay tankı gibi olmaz görüşüne katılıyorum. Çok uzun ve detaylı bir hikaye. Koç'da kalmış olsa idi proje tamamlanmış ve üretime geçmiş olurdu diyeyim sadece.

Umarım bu proje başarılı olur.
 

bang1

Profesör
Katılım
19 Tem 2019
Mesajlar
1,565
Reaksiyon puanı
1,785
Puanları
113
Yanlış anlaşılmak istemem ama uçak F-35 gibi aşırı çirkin duruyor :D gerçi bunun sebebinin stealth teknolojisi olduğunu umut ediyorum
 

Görkeem

Profesör
Katılım
22 Ağu 2019
Mesajlar
4,083
Reaksiyon puanı
3,395
Puanları
113
Güzel proje fakat umuyoruz ki yaklaşık 10 senedir göklerden inmeyen 'yerli' uçağımız gibi olmaz.

Not düşeyim tanklarımız ve savaş helikopterlerimizdeki gibi bunda da farklı ülkelerin parçaları kullanılacak , yani a'dan z'ye Made in Türkiye değil , hayırlısı olsun
 

OzkanK.

Dekan
Katılım
3 Eyl 2019
Mesajlar
7,614
Reaksiyon puanı
9,690
Puanları
113
Not düşeyim tanklarımız ve savaş helikopterlerimizdeki gibi bunda da farklı ülkelerin parçaları kullanılacak , yani a'dan z'ye Made in Türkiye değil , hayırlısı olsun

Off Off şu kafadan ne zaman çıkacaksınız.

Dünya'da A'dan Z ye bir ülkenin tek parça dışarıdan almadan ürettiği 1 tane ürün söylermisin bana ? Şöyle yapıyorsunuz kendinizi.
Yazık gerçekten muhalif olacam diye bu kadar kasmayın ya. Bir ürünün kendi ülkenin sıfırları içinde üretiliyor olması sermayesinin Türk olması önemli parçalarının Türkiye'de üretiliyor olması Muhendislerinin çoğunun Türk olması yetmiyor mu ?

Şu her şeye takoz olma mantığını bırakın artık.
 

''Wolfred1ght''

Profesör
Katılım
7 Ocak 2021
Mesajlar
2,156
Reaksiyon puanı
2,260
Puanları
113
Yaş
16
Güzel proje fakat umuyoruz ki yaklaşık 10 senedir göklerden inmeyen 'yerli' uçağımız gibi olmaz.

Not düşeyim tanklarımız ve savaş helikopterlerimizdeki gibi bunda da farklı ülkelerin parçaları kullanılacak , yani a'dan z'ye Made in Türkiye değil , hayırlısı olsun
Agam bir şey diyeceğim ama beni affet.Sen sanki biraz yapılan her şeyin kötü tarafından bakıyorsun gibi geliyor.
 

UmutsuzAdam

Profesör
Katılım
4 Nis 2020
Mesajlar
1,358
Reaksiyon puanı
1,035
Puanları
113
Yaş
17
Off Off şu kafadan ne zaman çıkacaksınız.

Dünya'da A'dan Z ye bir ülkenin tek parça dışarıdan almadan ürettiği 1 tane ürün söylermisin bana ? Şöyle yapıyorsunuz kendinizi.
Yazık gerçekten muhalif olacam diye bu kadar kasmayın ya. Bir ürünün kendi ülkenin sıfırları içinde üretiliyor olması sermayesinin Türk olması önemli parçalarının Türkiye'de üretiliyor olması Muhendislerinin çoğunun Türk olması yetmiyor mu ?

Şu her şeye takoz olma mantığını bırakın artık.
evet haklısınız dünyada a dan z ye yerli olan hiç bi şey yok . mesela amerikan tanklarında bile alman şanzımanları var. ama ülkemizdek siyasetçiler yapılan yerli silah vesayre hepsini tamamen yerli ve milli olarak tanıtıyor
 
Katılım
12 Mar 2011
Mesajlar
35,322
Reaksiyon puanı
19,111
Puanları
113
mesela amerikan tanklarında bile alman şanzımanları var.
Ya UmutsuzAdam, bakıyorum da teknik detaylar konusunda çok fazla malumatınız var, mesela şu alıntıladığım bilgi dahi sanki o sektörde görev yapan biri olduğunuz intibaı uyandırıyor insanda! :)
 

SwateR

Rektör
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
10,139
Reaksiyon puanı
594
Puanları
113
Amerikanın ambargoları, yaptırımları bir yandan işe yarıyor. En azından çok zor olsada yerli savunma için sürekli adımlar atılıyor. Burada başlamak, adımlar atmak önemli. Allah' ın izniyle geriside gelecektir. İnşallah sonunda güzel haberler alırız.
 

Görkeem

Profesör
Katılım
22 Ağu 2019
Mesajlar
4,083
Reaksiyon puanı
3,395
Puanları
113
Off Off şu kafadan ne zaman çıkacaksınız.

Dünya'da A'dan Z ye bir ülkenin tek parça dışarıdan almadan ürettiği 1 tane ürün söylermisin bana ? Şöyle yapıyorsunuz kendinizi.
Yazık gerçekten muhalif olacam diye bu kadar kasmayın ya. Bir ürünün kendi ülkenin sıfırları içinde üretiliyor olması sermayesinin Türk olması önemli parçalarının Türkiye'de üretiliyor olması Muhendislerinin çoğunun Türk olması yetmiyor mu ?

Şu her şeye takoz olma mantığını bırakın artık.

Bu markaları örnek al tarihlerine iyi bak , bu tarihlerde %100 yerli olarak başladılar zaten , birazcık akıllı düşün.

Mercedes Benz 1926 yılında kuruldu
BMW 1916 Yılında kuruldu
Audi 1932 yılında kuruldu
Porsche 1931 yılında kuruldu
Opel 1862 yılında kuruldu
Toyota 1937 yılında kuruldu
Chevrolet 1911 yılında kuruldu.


Tarihleri görebiliyormusun ? Bu markalar %100 yerli olarak kuruldu , şimdi istedikleri gibi başka ülkelerin parçalarını kullanabilirler çünkü bir tarihi var bu markaların , bu tarihlerde zaten hiç bir ülkeden parça almadan üretim yaptı bu markalar , Almanları 2.Dünya savaşında orduya tank vs. yapımından da örnek alabilirsin.

Şimdi istedikleri gibi dışarıdan ürün alabiliyor ve onun parçalarını kullanabilirler .

Fakat bizim yerli dediğimiz marka TOGG 2018'de kuruldu ve neredeyse tüm parçalar farklı ülkelerin ' kuruluş zamanından beri '

Anlayabiliyor musun .
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bil bakalım F-35'lerin en önemli parçalarını -hala- üreten ülke kim?
O projeden çıkarılmış olmasına rağmen!
Şuan ki projenin A'dan Z'ye yerli olmadığını tekrarlıyorum ,Bize verilmeyen F-35 uçaklarının hangi ülkelerin ürettiğini sormamıştım :)
Mesaj otomatik birleştirildi:

evet haklısınız dünyada a dan z ye yerli olan hiç bi şey yok . mesela amerikan tanklarında bile alman şanzımanları var. ama ülkemizdek siyasetçiler yapılan yerli silah vesayre hepsini tamamen yerli ve milli olarak tanıtıyor

Şuan günümüz de dediğin doğru evet artık markalar çeşitli ülkelerin donanımlarını kullanabiliyor.

Fakat duruma şöyle bak yukarıda da tarihleri attığım gibi büyük markaların kuruluş tarihlerine bakınız , 1900lü , 1800 lü yıllarda kurulanlar var bunlar zaten %100 yerli olarak kuruldu o ülkelerde.

Şuan istedikleri gibi farklı ülkelerin parçalarını kullanabilirler , çünkü o marka şimdi kurulmadı bu onu yerli olmaktan çıkartmaz.

Mercedese nasıl Alman malı diyebiliyoruz net olarak , çünkü 1926 yılında kurmuş adamlar öyle düşünün :)
 
Son düzenleme:

OzkanK.

Dekan
Katılım
3 Eyl 2019
Mesajlar
7,614
Reaksiyon puanı
9,690
Puanları
113
Mercedes Benz 1926 yılında kuruldu
BMW 1916 Yılında kuruldu
Audi 1932 yılında kuruldu
Porsche 1931 yılında kuruldu
Opel 1862 yılında kuruldu
Toyota 1937 yılında kuruldu
Chevrolet 1911 yılında kuruldu.

1900 lü yıllarda mıyız ? Şu mantığınızı düşünce yapınızı azcık yenileyin artık.

2021 oldu. Artık dünya global bir yer. O zamanlar sistem öyleymiş şimdi öyle yemiyor işte azcık yeniliğe açık olun. O zamanlar Devletçilik ön planda bütün ülkelerde ve Rusya üstünden Kominizm etkisi ile herkes kendi malını kendi imkanları ile üretmeye çalışıyor. ( 1. ve 2. dünya savaşı sonrası aşırı kutuplaşma ve hırs var. ) Ama farkındaysanız dünyada artık bu sistem kalmadı.
Opel Fransızlara satıldı Chewrolet Özbek asıllı birine bir kısmı Çinlilere Audi Mercedes içinde yüzde bilmem kaç Arap ortkalığı var... Dünyada Yüzde yüz yerli diye bir şey kalmadı artık.

Fabrika nerede şirketin sermayesi hangi ülkenin yöneticileri kim ve içindeki yazılım motor beyin kısımlarını kim yapıyor bunlar önemli artık.
 
Son düzenleme:

UmutsuzAdam

Profesör
Katılım
4 Nis 2020
Mesajlar
1,358
Reaksiyon puanı
1,035
Puanları
113
Yaş
17
Ya UmutsuzAdam, bakıyorum da teknik detaylar konusunda çok fazla malumatınız var, mesela şu alıntıladığım bilgi dahi sanki o sektörde görev yapan biri olduğunuz intibaı uyandırıyor insanda! :)
hocam çoğunu bi oyun sayesinden öğrendim işin açıcası ve konu açılınca araştırdım biraz
 

Görkeem

Profesör
Katılım
22 Ağu 2019
Mesajlar
4,083
Reaksiyon puanı
3,395
Puanları
113
1900 lü yıllarda mıyız ? Şu mantığınızı düşünce yapınızı azcık yenileyin artık.

2021 oldu. Artık dünya global bir yer. O zamanlar sistem öyleymiş şimdi öyle yemiyor işte azcık yeniliğe açık olun. O zamanlar Devletçilik ön planda bütün ülkelerde ve Rusya üstünden Kominizm etkisi ile herkes kendi malını kendi imkanları ile üretmeye çalışıyor. ( 1. ve 2. dünya savaşı sonrası aşırı kutuplaşma ve hırs var. ) Ama farkındaysanız dünyada artık bu sistem kalmadı.
Opel Fransızlara satıldı Chewrolet Özbek asıllı birine bir kısmı Çinlilere Audi Mercedes içinde yüzde bilmem kaç Arap ortkalığı var... Dünyada Yüzde yüz yerli diye bir şey kalmadı artık.

Fabrika nerede şirketin sermayesi hangi ülkenin yöneticileri kim ve içindeki yazılım motor beyin kısımlarını kim yapıyor bunlar önemli artık.

Özkancığım benim az önce dediğin mesajla şimdiki dediğin mesajda 180 Derece dönüş yapıyorsun bak..1900'lü yıllarda değiliz ÖRNEK VER DEMİŞSİN VERİLDİ, Anlayamadığın nokta şu , neden kabul etmekte ısrarcısın bunları ben değil tarih yazıyor .

Sen diyorsun ki şuan günümüz için, hangi marka kendi parçalarını kullanıyor hepsi başka markalarınkini ülkelerin parçalarını kullanıyor diyorsun ( Günümüz için şuan doğru evet )

Şuan dediğin Dünya'da yüz yüz yerli diye birşey kalmadı artık ( bak buda doğru , günümüz için doğru )

Ama benim yukarıda saydığım ve anlamak istemediğin olay şu ;

Dünyada ki lider markalar kurulduğu o tarihlerde zaten %100 yerli olarak kuruldu , demek istediğim Mercedes,Audi ,Bmw gibi markalar bu sektöre %100 yerli Alman markası olarak başladı , demek istediğimiz bu.

Yani örnek veriyorum TOGG gibi orası çin , orası amerika gibi değil , örnek verdiğim nokta bu.


- Şuan artık dev markalar zaten başka parçalar kullanabiliyorlar orası doğru evet.
 
Üst